Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, mibajk napisał:

Witam. Potrzebuję pomocy w wyborze przedniej przerzutki.

Mam korbę Shimano FC-M431 (była 48x36x26T ) jest 22x32x42.

Manetki: Shimano Deore, SL-M 590, Rapidfire Plus w/ 2 way release & gear indicator

Przerzutka to: Shimano Alivio, FD-M430, 34.9mm clamp, pękła część odpowiedzialna za wysuwanie prowadzenie przerzutki.

Może być też Alivio lub Deore tylko jaki model? Nowe, używane obojętnie.

Proszę konkretna przerzutka niezniszczalna jesli masz górny ciąg linki.

https://www.olx.pl/oferta/przerzutka-przod-lx-fd-m-571-gorny-ciag-34-9mm-deore-xt-CID767-IDFogCB.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Thomass13 napisał:

Proszę konkretna przerzutka niezniszczalna jesli masz górny ciąg linki.

https://www.olx.pl/oferta/przerzutka-przod-lx-fd-m-571-gorny-ciag-34-9mm-deore-xt-CID767-IDFogCB.html

będzie ok

 tylko to down swing - o koszyku bidonu na tej rurze zapomnij. Jeśli chcesz miec tam koszyk to top swinga szukać - fd-m 570/580//750/760/770/510/530/430

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.06.2020 o 14:53, KurczakNorris napisał:

MMB masz rację, mt500 to bcd 96, więc tarczę NW musisz dać z takim rozstawem. Znajdziesz takie spokojnie. Ewentualnie możesz kupić jakąś deore 3s pod bcd 104 i wtedy NW pod bcd 104.

 

W dniu 20.06.2020 o 15:24, RafalxM napisał:

najtańsza 104 BCD pod 3 blaty i  HT2  to  teraz MT300

edit:      BCD 104 jest w wersji z blatem 44T   , w wersji z blatem 40T  jest BCD 96

@KurczakNorris @RafalxM mam pytanie, dlaczego polecacie mi 104 BCD? Tzn, dlaczego to jest ważne? Do korb 96 BCD też znajdę zębatki NW, prawda?

I chciałbym ponowić jeszcze jedno pytanie: dlaczego warto iść np. w FC-MT500 i przerabiać (koszt samej korby to 330-360 PLN + wybrany prze mnie blat) a nie iść w jakiś od razu pojedynczy system jak SLX FC-M7000 1x11rz 170mm który widziałem nowy za 315 PLN do wyrwania  (oczywiście plus wybrany prze mnie blat)?
żebyśmy się zrozumieli, nie mam ciśnienia na pójście w coś więcej niż Deore, chcę zrozumieć logikę tego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MT500 nie warto faktycznie iść, żeby przerabiać, są NW pod bcd96, ale kosztują nieco więcej. Pod BCD 104 jest najwięcej dobrych i niedrogich blatów NW. Nowa rozbieralna korba 3s pod bcd to MT300 44/32/22, koszt około 200 pln. Doradzałbym jednak kupno używanej jakiejś deore 3s 44/32/23, np. FC m590,  w każdym razie koniecznie z osią zintegrowaną. Do tego nowy suport BB52 i do tego tanie i dobre NW 40t z Chin (polecam ekfan, mam ja, inni też mają i jest dobre). Do tego podkładki pod kominy jakieś. Za to wszystko możesz zapłacić, jak się postarasz, poniżej 250 pln i masz tanią, solidną i bezproblemową korbę pod 1xXX. A kiedy przyjdzie Ci chęć na przednią przerzutkę, masz super korbę 3s, do której tylko domyślne blaty i przerzutkę zakładasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba nie namawiałem, odniosłem się do opisanego wcześniej rozstawu.

Bez znaczenia czy weźmiesz BCD 104  czy 96  .

Na 96 BCD powinny być dostępne mniejsze zębatki niż na 104  (104 ogranicza rozstawem zębatki do 30T w zasadzie) , kwestia tego jakie potrzebujesz .

To w jakie BCD iść to kwestia kalkulacji , u mnie ponownie kupiłem 104 (tylko zbieg okoliczności z Twoim pytaniem) bo mam już jedną 104  i w ten sposób mam zamienne zębatki.

 

Co do drugiej części pytania i opłacalności - wg mnie , jeśli chcesz nowe to :

- MT300 (taniej)  ok 200zeta korba  96 albo 104  (blaty może sprzedasz za pare zł) plus zębatka ok 50zł ?

albo

- M7000(piękniej). Same korby m7000 można wyrwać niemal nowe za ok 200zeta . Zębatka pewnie też 60-90zł ?  

 

gwoli ścisłości   bcd 96 w mt300 jest symetryczne, w m7000 asymetryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kristofer37 napisał:

 Szukam zamiennika korby FSA Moto MegaExo 44-32-22  - montowana w rowerze Autor Context 2011 - ewentualnie czy można kupić zębatki na wymianę ?

Zależy jaka korba - tzn, czy posiada zębatki odkręcane. Wrzut w google frazy "FSA Moto MegaExo 44-32-22" mówi, że to rozstaw 104/64, więc najbardziej standardowe jakie są. Jeżeli jesteś zainteresowany, to mam taki zestaw E13 - używane, ale symbolicznie - przy pierwszej okazji zmieniłem na dwublat. Sprzedam za jakieś grosiki.

Co do korby, to jest mnóstwo możliwości. Jedyne co nie wejdzie ( w sensownych pieniądzach ) do tej ramy, to jakaś egzotyka typu korby z osiami 30mm czy inne dziwactwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kristofer37 napisał:

Dzięki, odkręcane są - co radzisz, ewentualnie czy od shimano podejdą? 

Polecać nie będę - ale raczej wszystko pod 104/64 będzie działać. Od siebie dodam, że warto wymienić wszystkie od razu _chyba_, że wymieniasz masz zębatki pod tę konkretną korbę.

28 minut temu, koksu12 napisał:

Z 11-42 będzie śmigać czy nie bardzo?

Nie będzie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby kogoś interesowała kompatybilność przerzutki tylnej grx400 z napędem 11rz to potwierdzam - RD-RX400 i manetki szosowe shimano 105 5800 zamontowane i wyregulowane w kilkanaście minut. 

Będzie fota za chwilę. 

IMG_20200626_123411.jpg

Edytowane przez Marcin_79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Potrzebuję fachowej oceny czy taki napęd wg da się wyregulować. Walczę już w tym 2 tyg. Aktualnie złożyłem sobie rower budżetowy na dojazdy do pracy i w sumie z ciekawości czy zdołam. Poległem chyba na napędzie. 
Tył mam kasetę 8 rzędową przerzutki Acera pod taką kasetę.
Przód też Acera dla 3 rzędówek, ale... korba jest używka stara Tourney, 3 rzędowa dla napędów niby 6/7/8 + łańcuch uniwersalny jakiś Shimano z Decathlonu. teoretycznie powinno wszystko grać. Ale za diabła nie mogę ustawić przerzutek, lub nie wiem jak powinny pracować. Kiedy mają obcierać? Gdy mam ustawione na środkowym przodzie, to tył ma zakres z lekkim obtraciem na przodzie 6-5 środkowych tarcz. gdy zrzucę na najmniejszą lub największą tarczę mogę pracować na tarczach tylnich skrajnych. Tak powinno być? Słyszałem, że tył powinien pracować bez obtarci niezależnie od przodu.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...