Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Hej,
Chcę zrobić upgrade mojego roweru, jest to rower fitness, który przerabiam by był trochę bardziej gravelowy.

Czy podane poniżej komponenty będą ze sobą kompatybilne?

  • Przerzutka tylna: SHIMANO Deore RD-M5120
  • Kaseta: SHIMANO Deore CS-M5100 (11-42t)
  • Manetka: SHIMANO Deore SL-M5100
  • Łańcuch: SHIMANO CN-HG601

Na razie z przodu mam blat narrow wide 42T, ale w przyszłości będę chciał wymienić na 30-46T 2 rzędowy, więc pytanie czy to by grało wszystko razem

  • Mechanizm korbowy SHIMANO Cues FC-U6000-2 (32T-46T) - myślę, że idealnie by mi pasowało 30T-42T
  • Przerzutka przednia SHIMANO Cues FD-U6010
  • Manetka SHIMANO Cues SL-U6000

Pod względem przełożeń do mojej jazdy wydaje mi się, że powinno być okej, w tym momencie mam z przodu te 42T jeden blat i z tyłu 11-42T 9 rzędowe, ale skoki między przełożeniami są czasem za duże by utrzymać odpowiednią kadencję. Pewnie po płaskim zostawiłbym sobie z przodu jeden blat, ale jak będę jechał w góry to będzie dla mnie trochę zbyt twardy.

 

Edytowane przez radek1348
Napisano

rd-m5120 nie poradzi sobie z taką różnicą na przedniej korbie. Spójrz na RD-U8020 SGS ale przewidziana do kasety 11-45

Napisano (edytowane)

Czy w takim razie rd-m5120 poradziłaby sobie z SHIMANO Cues FC-U4000-2 26T-40T? Nie przeszkadza mi, że korba jest na kwadrat, nie ścigam się, jest to rower raczej do rekreacji. Ewentualnie Cues FC-U4010 40-26T.

Ten mój fitness jest dość tani i też nie chcę inwestować w niego bardzo dużo, dlatego pomysł z tym budżetowym deore + cues. Więc nie za bardzo jestem w stanie inwestować w ten rower sprzętu typu RD-U8020 i całą reszte, która również podniesie jeszcze dodatkowo koszt.

Edytowane przez radek1348
Napisano

To nie są tajne dokumenty, wpisujesz model przerzutki w wyszukiwarkę i patrzysz na specyfikację. Dla tej przerzutki to 10 zębów. Fabrycznie parowana była z korbą mtb 26-36, 28-38.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Cześć,

Posiadam rower zbudowany na ramie dartmoor hornet pro - sztywna oś tylnego widelca to 12x148 , napęd jaki obecnie jest to deore m5100 1x11 (11/51) , korba to również m5100- nie boost (dodana była tylko podkładka) Przeglądając internet natrafiłem na informację, że korby 12s również sprawdzają się z napędem 11s na łańcuchu 11s.

Moje pytanie brzmi czy korba slx m7120 (boost z linią 55) będzie działać ze wspomnianym napędem bez konieczności wymiany tarczy na taką która jest zalecana do napędów 11 rz ?

jak to wygląda w „praniu”

Napisano

Pewnie leki offtopic ale i tak chyba tutaj najbardziej pasuje. 

Kontrowersyjny outletu wysłał mi zestaw 2x11 a chciałem 1x11 (a może źle zamówiłem). Teraz zastanawiam się, czy montować bez linki i używać jak 1x? A może jednak kupić 1x i zrobić to prawilnie?

Napisano

Ma się rozumieć chodzi o klamkomanetki GRX. Na mój chłopski rozumiem jedyna różnica to waga i brak wykorzystania dźwigni zmiany przełożenia z przodu nie wpływa na całą resztę pracy klamkomanetki. 

Napisano
8 godzin temu, Eathan napisał:

Ma się rozumieć chodzi o klamkomanetki GRX. Na mój chłopski rozumiem jedyna różnica to waga i brak wykorzystania dźwigni zmiany przełożenia z przodu nie wpływa na całą resztę pracy klamkomanetki. 

linka daje chyba jakiś opór na spółkę z przerzutką - jak tego nie będzie to być może klamka będzie "uciekać" pod ręką?

Napisano
W dniu 2.07.2025 o 19:21, Krzysztof_DabrowaGornicza napisał:

Cześć,

Posiadam rower zbudowany na ramie dartmoor hornet pro - sztywna oś tylnego widelca to 12x148 , napęd jaki obecnie jest to deore m5100 1x11 (11/51) , korba to również m5100- nie boost (dodana była tylko podkładka) Przeglądając internet natrafiłem na informację, że korby 12s również sprawdzają się z napędem 11s na łańcuchu 11s.

Moje pytanie brzmi czy korba slx m7120 (boost z linią 55) będzie działać ze wspomnianym napędem bez konieczności wymiany tarczy na taką która jest zalecana do napędów 11 rz ?

jak to wygląda w „praniu”

ja to se myślę że przy jeździe na miękkim skraju kasety będzie przekos bo LJ dla 148 jest 52? Może być np poza szmerem metalu np back pedaling issue czyli spadanie łańcucha na drugą koronkę kasety po zakręceniu w tył korbą,  może też być ściąganie łańcucha z wieńca korby - masz chainguide'a?

2 minuty temu, Eathan napisał:

Generalnie po wyjęciu linki nie ma jakiegoś luzu.

ale porównujesz zamknięty układ linka wkręcona w przerzutkę i biegnąca w pancerzu do ... klamkomanetka solo? mam na myśli ruch na biegu nie na hamulcu ... nazwijmy to twist'em 🙂

Napisano

Siemanko. Czy ktoś ma wiedzę jaki suport do Rometa Rambler 9.3 rama 20/koła 29 (2024 - nie CS) ?
Stoję przed wymianą korby i suportu ale nie mam na razie odpowiednich kluczy, więc nie mam jak sprawdzić co i jakiej konkretnie wielkości tam siedzi.

Ewentualnie jakieś propozycje co zakupić w sensownych pieniądzach, bo w sprawie korby to raczej nie chcę kombinować i dam tą samą czyli FC-TY301.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...