- 0
[Cannondale] o marce, nowości, technologia, porady
-
Popularne aktualnie
-
[5000-6000] Jaki rower XC kupić dla początkującego
Przez needsomefish, w Jaki rower kupić do X złotych?
- 17 odpowiedzi
- 111 wyświetleń
-
-
Podobna zawartość
-
Przez Rumcajs.
Witam.
Na sprzedaż mój rower, który służył mi jako dodatkowa maszyna jako uzupełnienie fulla enduro na lekkie trasy. Aczkolwiek zamieniłem fulla enduro na trailówkę i jeden rower jest mi już wystarczający na każde trasy. Stan jest idealny, jestem osobą która bardzo dba o swój sprzęt. Rower zbudowałem całkowicie sam, stawiałbym go na równi z primalem pro.
Specyfikacja:
- Rama: Dartmoor Primal 2020 Black/Grey rozmiar M, stery Accent Air Maszynowe, suport Shimano BB52
- Widelec: RockShox Revelation RC DebonAir 130mm boost (mozliwość zmiany skoku na 140mm)
- Koła: Obręcze Dartmoor Cruiser 35mm wewnętrzna szerokość, piasta tylna Dartmoor Reel Pro, przód novatec D041SB, szprychy Sapim Race cieniowane.
- Opony WTB Trail Boss 2.4 (całkowicie nowe, na dętkach)
- Kokpit: Kierownica PRO Koryak Riser 780mm, mostek Btwin Decathlon 35mm, gripy Dartmoor
- Sztyca: X-fusion Manic 150mm
- Siodełko: Marin Bikes
- Hamulce: Shimano MT500 nowe!, tarcze tektro 203/180mm
- Korba: FSA V-drive modular 30T
- Łańcuch: KMX X11
- Przerzutka: Shimano SLX M7000 GS
- Manetka: SLX M7000
- Kaseta Sunrace 11-46 11rz
Pedały na zdjęciach są dojazdowe, w komplecie będą czerne Dartmoor Stream.
Realna waga roweru 13,7kg bez pedałów
Gratis dorzucam opone Schwalbe Hans Dampf w rozmiarze 2.6, stan bdb.
Zapraszam na oględziny i jazdę próbną. Rower stoi w Krakowie nieopodal Tauron Areny.
Nie mogę tutaj dodać więcej zdjęć, są dostępne na poniższej aukcji olx:
https://www.olx.pl/oferta/dartmoor-primal-27-5-2020-m-custom-jak-pro-rs-revel-slx-stan-id-CID767-IDGSazT.html
Ps. mam nadzieje, że nie łamie tym ogłoszeniem pierwszego zdania regulaminu giełdy "Ogłoszenia mogą dodawać tylko użytkownicy z minimalnym stażem 30 dni od dnia rejestracji na forum - bez wyjątku" - jestem zarejestrowany od dłuższego czasu aczkolwiek nie brałem aktywnego udziału w dyskusjach.
-
Przez jaiek99
LINK do olx: https://www.olx.pl/oferta/ghost-asx-4900-dh-enduro-dirt-xc-mtb-full-nie-glory-norco-tues-CID767-IDH4cP2.html
LINK do zdjęć :https://drive.google.com/drive/folders/13xFuwG3KY92TQez7FJD2FREr79ATaPY_
Sprzedam rower Ghost ASX 4900, rama duże M (mam 185 i jest idealna), rower mało jeżdżony, większość sezonu stał. Rama miała malutkie pęknięcie na spawie lecz zostało to profesjonalnie naprawione i nie ma możliwości żeby pękła po raz drugi. Rower idealnie nada się pod trail, jak i na miasto, ze względu na dużą skoczność oraz niską wagę
BC:
Rama: Ghost ASX 4900,120mm skoku przód/tył jak wyżej, spawana. Jest parę rysek ale to normalne w tym sporcie. Dodaję puszkę farby dobraną cyfrowo pod kolor ramy.
Amortyzator przedni: Rock Shox Reba SL, 120mm, dwie komory powietrzne (DualAir), tlumik Motion Control z manetką. Wszystkie regulacje działają, świeżo po serwisie. Górne lagi bez żadnej rysy, dolne mają troszkę zdarte naklejki, ale rys nie mają.
Damper: DT Swiss M210, rozstaw 190, Powietrze, Bardzo lekki. Damper bez żadnej rysy, naklejka jest minimalnie zdarta w jednym miejscu. Wszystkie regulacje działają, blokada również. Świeżo po serwisie, nowe łożyska założone na początku sezonu, ale lasu nie widziały.
Mostek: Truvativ Hussefelt, dosyć lekki, bardzo krótki, ma jedną ryse
Kierownica: M Wave, bez żadnej rysy
Hamulce: Avid XX. Dwutłoki, Klamka karbon, zacisk magnez. Regulacje działają. Farba nieco zeszła ale same hamulce hamują lepiej niż nie jedne shimano. Klocki tył 70% przód 40%. Niedawno przelane, gotowe do jazdy.
Napęd: Pełny SRAM GX 11s, wszystko działa perfekcyjnie, szybko przerzuca, łańcuch w bdb stanie, kaseta również.
Korba: SRAM GX, ma jedną małą ryskę, zębatka SRAM NarrowWide 32t
Pedały: Cloud Perform
Sztyca: Crank Brothers Joplin 3 (Brak na zdjęciu). Po pełnym serwisie. Wymienione oleje, o-ringi oraz ślizgi. Dorzucam również zwykłą sztycę(no name)
Siodło: Selle Italia Shiver
Koła: 26, obręcze MAVIC, piasty Shimano, tarcze 180 Shimano, Opona przód Schwalbe Rocket Ron 2.1, bieżnik w dobrym stanie, tył Schwalbe Nobby Nic na najwyższej mieszance, bieżnik stan dobry, szerokośc 2.1
Najchętniej odbiór osobity, moge wysłać za przedpłatą. Lokalizacja: Mszana Dolna
Numer telefonu: 788614511 (proszę o SMS-y, przez brak zasięgu połączenia nie dochodzą)
-
Przez prezes83
Cześć,
Niestety, bo drogo, ale bakcyl na emtb złapany więc zaczynam powolne rozglądanie się nowym sprzętem. Liczę na Wasze porady, szczególnie użytkowników już obytych w temacie oraz ludzi z branży
Jaki, do czego?
Na co dzień mieszkam w Gliwicach więc wielkich górek tu nie ma (póki co lasy i pola przemierzam na hardtailu), ale po wizycie na Singlach pod Smrekiem złapałem zajawkę Tak więc, pewnie będę chciał od czasu do czasu wyskoczyć sobie w takie tereny. Nie widzę wielkich różnic pomiędzy rowerem trailowym a enduro do użytku lasy, pola i od czasu do czasu wjazd na single czy trudniejszy teren - chyba, że się mylę?
Napęd
Byłem nastawiony na Brose (Bosh 4gen. w wypożyczonym Treku, nieco mnie irytował swoim odgłosem, a w ogóle to on cały trzeszczał :D), natomiast po wczorajszej wizycie w sklepie, właściciel oświadczył, że wszystkie Brose S Mag jakie sprzedał uległy awarii. Niby w tym roku ma być nowy soft obniżający moc i moment oraz nowe silniki mają być wyposażone w nowy pasek - ale jaki przyniesie to efekt? Kuszącą ciekawostką jest na pewno nowy EP8 od Shimano, ale tu zaś nie wiadomo jakie będą choroby wieku dziecięcego...tak więc czy jestem skazany na Bosha?
Bateria - raczej 625Wh, w Brose jest to 750Wh więc super
Budżet
Jak w tytule ok. 20k, liczę, że da się te kilkanaście % od ceny katalogowej ugrać.
Serwis, utrzymanie
Jakie są roczne koszty serwisu napędu, dampera?
Czy któryś z producentów daje lepsze warunki gwarancji bądź wyklucza naprawy "kruczkami"?
Jaka jest żywotność baterii?
Wyposażenie
Kompatybilne i spójne, raczej od poziomu SLX w górę.
- koła: tradycyjne czy bezdętkowe z mlekiem i ewentualnie wkładką?
- rama - nie widzę korzyści z dopłaty do carbonu więc aluminium wskazane,
- gadżety jak w Bulls, gdzie można podpiąć oświetlenie pod akumulator też są fajne
Rozmiar
Mam 183cm, więc z tego co widzę to od M do XL, w zależności od producenta. Koła 29 / 27,5+ to interesujące rozwiązanie.
Ze względu na posiadany bagażnik na dach, ważne żeby rower po zdjęciu przedniego koła i akumulatora nie ważył więcej niż 18kg.
Moje propozycje
Tam gdzie występuje jeszcze napęd shimano steps myślę, że w nowym modelu będzie zastąpiony przez EP8 a nowe Bosh już z momentem 85Nm.
1. https://www.canyon.com/pl-pl/e-bikes/e-mountain-bikes/neuron-on/neuron-on-8.0/2257.html?dwvar_2257_pv_rahmenfarbe=GY#all-components-section-tab
2. https://www.canyon.com/pl-pl/e-bikes/e-mountain-bikes/spectral-on/spectral-on-cf-7.0/2260.html?dwvar_2260_pv_rahmenfarbe=TQ#all-components-section-tab
3. https://www.focus-bikes.com/int/186005-thron-6-9
4. https://www.focus-bikes.com/int/186035-jam-6-8-nine#
5. Kellys Theos F70 - może być bardzo ciekawy model
6. https://shop.lapierrebikes.com/overvolt-am-76
7. https://shop.lapierrebikes.com/overvolt-glp-2-elite
8. https://www.bulls-bikes.com/pl-pl/produkt/bulls-e-streamevotr3-727-53241?sku=727-53241_ZEG
9. https://www.bulls-bikes.com/pl-pl/produkt/bulls-sonicevoam4-704-03840?sku=704-03840_ZEG
10. https://www.cube.eu/pl/2020/e-bikes/mountainbike/fullsuspension/stereo-hybrid/cube-stereo-hybrid-140-hpc-sl-625-29-iridiumngreen-2020/
Dyskusja start!
-
Przez pifto
Witam,
Szukam roweru typu full suspension do jazdy po lasach, szutrach i singlach, obecnie jeżdżę na hardtailowym rowerze z zapędami do xc, szukam czegoś co pozwoli mi się zwyczajnie pobawić, raz na kiedyś wyjazd w góry, itp.
Wzrost 175cm waga 71kg
Liczę na propozycję w budżecie do 10k, nie mam nic przeciwko tańszym rowerom
-
Przez cichyMTB6
Witam. Mam pomysł złożenia sobie rowerku trailowego Dartmoor Primara na kołach 29 w rozmiarze XL ( posiadam 2 metry wzrostu i waga 80kg ) Pytanie jest następujące, czy warto się w to bawić i zaoszczędzić? Czy lepiej kupić nowy? Zaznaczam z góry że nie ma możliwości kupienia nowego roweru na ramie XL. Nie powiem zajawilem się pomysłem dlatego nie miałbym nic przeciwko składaniu.
Jeżeli uważacie, że pomysł nie jest najgorszy składanie zacznę od widelca no i właśnie Pytanie jaki amortyzator byście polecili bym wsadził o 130mm skoku? rodzaj sterów: IS42/IS52
Rama;
https://rowerowy.com/sklep/czesci/ramy/enduro-all-mountain/prod/dart-primal-29-frame
pozdrawiam.
-
Pytanie
SuperSportowy.pl 2
1. Cannondale - Oferta 2017
Na nadchodzący sezon marka Cannondale przygotowała doskonałą i kompleksową ofertę rowerów MTB, szosowych , crossowych, miejskich i elektrycznych.
Cannondale to przede wszystkim rowery z najwyższej półki, o wyrafinowanych komponentach, sportowej geometrii, niskiej wadze i ekstremalnej sztywności.
Rowery góskie to przede wszystkim wyczynowy hardtail - F-si, zupełnie nowy Scalpel Si czyli maszyna do ciężkiego XC, bardziej budżetowa ale z pazurem seria Trail oraz bardzo uniwersalna maszyna na pełnym zawieszeniu o skoku 120 mm - Habit. Oczywiście istnieją też modne rozmiary 27,5 + na ramach sztywnych, czy pełnym zawieszeniu oraz oferta Fat bike'ów. Wczesną wiosną marka Cannondale powinna pokazać światu swoje maszyny Allmountain i Enduro jak Jekyll i Trigger.
http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-gorskie
http://supersportowy.pl/43_cannondale
Równie mocną stroną marki Cannondale co rowery górskie jest olbrzymi wybór rowerów szosowych. Zaczynając od Klasycznego modelu Super Six czyli jednego z najlepszych rowerów w Pro Tourowych zespołach przez jego tańsze odpowiedniki Caad 12 (najlżejsza aluminowa rama na rynku) czy Caad Optimo, czy szosy typu Endurance - ekstremalnie efektywna i wygodna rama modelu Synapse. Canondale to również Triathlonowy Slice, przełąjowe SuperX i CaadX czy najorginalniejsza gravelówka na rynku z amortyzaotrem i kołami 27,5 - Slate
http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-szosowe
http://supersportowy.pl/43_cannondale
Marka cannondale to spory wybór rowerów crossowych/fitnessowych, urban czy zupełnie nowa seria rowerów elektrycznych moterra.
http://www.cannondalebikes.pl/rowery
http://supersportowy.pl/43_cannondale
2. Wyprzedaże
W tym temacie będziemy Was informować o wyjątkowych promocjach, obniżkach, rabatach czy możliwości kupienia rowerów testowych. Warto być na bieżąco!
3. Cannondale Scalpel Si - najlepszy rower do ciężkiego XC?
Na sezon 2017 uznany za najlepszy wyścigowy rower na pełnym zawieszeniu Scalpel doczekał się całkowitej rewolucji. Wraz z najnowszymi trendami gdzie trasy XC stają się coraz trudniejsze, marka Cannondale postanowiła przeprojektować swój flagowy koncept na maszynę która będzie posiadać szybkość i zwinność maszynyny XC oraz zdolność terenową roweru typu Allmountain.
Cannondale to jedyna marka na świecie, która nie projektuje wyłącznie ramy, tylko patrzy na rower jako całość - rama, widelec, koła, korba, mostek i sztyca - dzięki temu uzyskujemy niesamowicie dopieszczoną geometrię, która sprosta każdej trasie.
Scalpel Si to przede wszystkim:
- Ekstremalnie sztywna rama połączona asymetrycznym, ultra krótkim widelcem z kołem o równym tylnym zaplocie. Dzięki temu otrzymujemy najsztywniejszą na rynku ramę na z tylną amortyzacją
- Jednogoleniowy widelec Lefty - czyli najsztywniejszy na rynku amortyzator zapewniający bezkompromisowe prowadzenie w zakrętach oraz nieograniczone możliwości tuningu pracy widelca
- Geometria OutFront czyli połączenie płaskiego kąta główki ramy z wydłużonym offsetem widelca dzięki czemu zyskujemy stabilność na zjazdach przy zachowaniu olbrzymiej zwrotności.
http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-gorskie/xc-race/scalpel-si
http://supersportowy.pl/43_cannondale
W sezonie 2017 będziemy posiadali kilka rowerów testowych Cannondale. Zapraszamy do jednego z 2 naszych sklepów aby umówić się na jazdy próbne.
4. Lefty
Jeśli chcesz dominować na ulubionych szlakach, potrzebujesz wysokiej precyzji w trakcie manewrowania i wzorowej kontroli nad przednim kołem - to dwie cechy, które szczególnie opisują to, czym jest Lefty.
Jego agresywny, dupółkowy układ z jedną golenią gwarantuje sztywność, o której klasyczne widelce mogą jedynie pomarzyć.
Unikalne łożyskowanie igiełkowe goleni oraz ich ruch teleskopowy utrzymują pracę Lefty'ego niezwykle płynną, nawet w trakcie dużych obciążeń, które doprowadzają klasyczne widelce do zacinania. Lefty pozostaje przy tym jednym z najlżejszych amortyzatorów na świecie.
Te cechy sprawiają, że zawieszenie z widelcem Lefty pozwala opanować ścieżki w takim stopniu, jak tylko tego zapragniesz. Mnóstwo sztywności, zero zacinania, zero zmartwień o jakość pracy. Porzuć swoje dotychczasowe wyobrażenia o zwykłych amortyzatorach i zobacz, jak pozytywnie na poziom twojej jazdy wpłynie Lefty.
PODWÓJNA KORONA WIDELCA
Dwie korony widelca chwytają powiększoną rurę sterową obustronnie, z góry i z dołu, oferując znacznie lepszą sztywność, niż widelce w układzie konwencjonalnym.
UKŁAD ODWRÓCONY
Podobnie jak widelce we współczesnych motocyklach, Lefty posiada goleń górną o większej średnicy, niż dolną, co czyni go wyjątkowo wytrzymałym i odpornym na odkształcanie.
IZOLOWANY TŁUMIK
Odrębny tłumik rozdziela olej od powietrza, przez co tłumienie jest zawsze takie samo, niezaleznie od fazy ugięcia czy temperatury widelca.
HYBRYDOWE ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE
Łozyska igiełkowe o niskim współczynniku tarcia oraz dodatkowe łożysko ślizgowe utrzymują gładka pracę amortyzatora nawet pod wpływem dużych przeciążeń.
ZINTEGROWANA OŚ
Stożkowa oś ze zwężeniem od 25 do 15 mm jest odkuwana w procesie 3D jako integralny element dolnej goleni, dzięki czemu jej sztywność jest nieporównywalnie większa od sztywności zwykłych, dorkęcanych osi.
REGULATORY PBR
Przycisk uruchamiający tłumienie kompresji oraz pokrętło regulacji tłumienia powrotu zostały przeprojektowane w celu łatwiejszej obsługi. Powiększony, centralny przycisk pozwala łatwiej uruchomić platformę, czyli rodzaj tłumienia kompresji, które zapobiega całkowitemu zablokowaniu widelca, umożliwiając ruch w celu zachowania trakcji nawet przy ograniczonym skoku. Pokrętło regulacji tłumienia powrotu jest teraz nieco wyższe i łatwiej nim kręcić nawet w czasie jazdy.
5. Si - System Integration
(Integracja Systemowa) To nasza filozofia projektowania ram i kluczowych komponentów jako jednolity system, w celu uzyskania jeszcze lepszej wydajności.
Si pozwala inżynierom na stworzenie lepszych rozwiązań, takich jak BB30, Ai oraz OutFront, bez konieczności oczekiwania na adaptację rozwiązania przez resztę przemysłu.
Cannondale słynie z tworzenia najbardziej zaawansowanych technologicznie ram w przemyśle rowerowym, jednak nie poprzestaje na tym, ponieważ nie ścigasz się tylko na ramie, ścigasz się na kompletnym rowerze, który musi perfekcyjnie działać jako całość. Naturalnym jest projektowanie go właśnie jako całości.
Trzonem tej filozofii jest założenie, że gdy kluczowe komponenty roweru lepiej współgrają ze sobą oraz z ramą, to cały rower może być wykorzystany w bardziej efektywny sposób. Odrzucając ograniczenia narzucane przez istniejące w przemyśle standardy, Cannondale tworzy własne rozwiązania, składające się z zespołów komponentów i ram, projektowanych jednocześnie i uwzględniających siebie nawzajem. Amortyzatory Lefty, suporty BB30, korby HollowGram, geometria OutFront i napędy Ai oferują kolarzowi rzeczywiste profity, będące skutkiem zastosowania Integracji Systemowej. Lżejsze i sztywniejsze konstrukcje, rowery łatwiejsze w prowadzeniu i po prostu szybsze, niż produkty konkurencji. Optymalizacja, a nie kompromisy!
6. Szosa - Mega wybór
Zaprojektowane by zwyciężać – rowery szosowe Cannondale mają zawsze wspólny cel, bez względu, czy jest to nowy czysto wyścigowy SuperSix EVO Hi-MOD oraz CAAD12, czy niesamowicie wszechstronny Synapse, czy w końcu zacierające granice podziałów Slate. Rowery Cannondale należą do najlżejszych w swoich kategoriach, są optymalnie sztywne i oferują precyzyjne prowadzenie. Zawsze wiesz, kiedy jedziesz na Cannondale'u.
SuperSix Evo
Rower piekielnie sztywny, ultra lekki o przeznaczeniu zawodniczym. Efektywnie przyspiesza, posiada mikro amortyzację dzięki technologii SAVE, oraz zredukowane do minimum opory toczenia. W połączeniu z mocnym napędem i bardzo lekkimi kołami otrzymujemy maszyne do wygrywania na każdym poziomie.
http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-szosowe/elite/supersix-evo
Caad 12
Charakter SuperSix'a w wersji aluminiowej o wadze mniejszej niż karbonowe ramy konkurencji. Zdecydowanie coś dla fanów tradycji - lokalnych herosów, mistrzów kryteriów, etatowych zawodników z wyrzeźbionymi łydkami i marzeniami o dniach chwały - oni wiedzą, że w kategorii rowerów aluminiowych nic nieprzebije CAAD12. Jest lżejszy, sztywniejszy i prowadzi się lepiej, niż niejedna rama z karbonu. To nie tylko najszlachetniejsza wyścigówka ze stopów, to jedyny wybór dla tych, którzy w tym temacie wiedzą wszystko. Dostępne warianty z hamulcami tarczowymi. Waga ramy to jedyne 1100 g.
http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-szosowe/elite/caad12
Tańszym odpowiednikiem Caad 12 jest Caad Optimo o jednakowej geometrii.
http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-szosowe/elite/caad-optimo
Synapse
Jeśli szukasz roweru do startów ale lubisz dalekie wojaże bo drogach pozostawiających wiele do rzyczenia - jest to rower dla Ciebie. Doskonałe połączenie sportowego charakteru z komfortem, który nigdy się nie kończy. Synapse Carbon posiada wybitnie sportową geometrię i niską masę, a jego konstrukcja ramy świetnie radzi sobie z tłumieniem drgań. Wygrywa nie tylko lokalne klasyki, ale i potrafi zgarnąć tytuł Roweru Roku. Jest bardzo prawdopodobne, że jest najlepszym wszechstronnym rowerem szosowym, jaki stoworzył Cannondale.
http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-szosowe/endurance/synapse-carbon
Dostępna jest też wersja na ramach aluminowych
http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-szosowe/endurance/synapse-alloy
Slate
Pełnowartościowy rower szosowy, z możliwościami wykraczającymi poza asfaltowe drogi, Slate to rower, którego chciałeś zanim jeszcze powstał. Posiada opony o dużej objętości, ale pozostaje zwinny, jak rasowa szosówka. Poradzi sobie z dziurawym asfaltem, ze skokami przez krawężniki, ze skrótem przez park albo po prostu pokaże ci, jak emocjonujące mogą być grupowe przejażdżki. Z rowerem Slate liczy się tylko radość z jazdy.
http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-szosowe/new-road/slate
SuperX/CaadX
Nowy szef przełajów, zbudowany w oparciu o filozofię Ai i geometrię OutFront, całkowicie nowy SuperX został stworzony w jednym celu - by wygrywać na dzisiejszych trasach wyścigów przełajowych. Niezrównana trakcja, dużo miejsca dla opon i pewna, bezkompromisowa stabilność jazdy w ultra-lekkim rowerze, zdolnym do wygładzania nierówności, ostro przyspieszającym, prowadzącym do zwycięstwa najkrótszą drogą! Występuje w wersji karbonowej i aluminowej, maszyna dla zadeklarowanych wojowników jazdy w błocie.
http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-szosowe/cyclocross/superx/superx-team
http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-szosowe/cyclocross/caadx
Slice
Rower który jeździ szybciej, łatwiej i mocniej. Niewiarygodna lekkość. Aerodynamika. Stabilność. W zasadzie, to i komfort się znajdzie. Łatwy do ustawienia i spakowania w walizce. Slice dostarcza tego, czego prawdziwi triatloności na światowym poziomie oczekują.
http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2017-szosowe/triathlon/slice
Wszystkie rowery dostępne na www.supersportowy.pl i w naszych sklepach stacjonarnych. Zapraszamy też do wyprówowania rowerów testowych na sezon 2017.
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi