Skocz do zawartości
blinkers13

[stery] zintegrowane, karbonowa rama

Rekomendowane odpowiedzi

blinkers13

Witam

Mam pytanie odnośnie montażu sterów zintegrowanych w karbonowej główce ramy.

Łożyska dołączone do ramy wchodzą z dużym luzem, generalnie to po prostu układa się je w tych karbonowych miskach w ramie i tyle.

 

Jest to moja pierwsza rama kiedy miski nie są aluminiowe i zastanawiam się czy powinno mnie to dziwić, że tu ich nie ma i cartridge idą bezpośrednio na karbon? 

Czy trzeba tam dać jakiś specjalny smar lub pastę, aby się nie przemieszczały czy po prostu złożyć i docisnąć top capem?

 

Nie chcę, żeby się karbon wycierał przez zblokowane łożysko.

W supporcie jest to jednak spasowane na styk i podobno czasem nawet ludzie dają trochę smaru, żeby łatwiej weszło.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1

Mam u siebie tak samo wkładam łożyska też luźno na smar dookoła żeby nie było problemu potem z demontażem łożyska luz kasujesz u góry sterówki skręcając całość :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blinkers13

Z wyjęciem to raczej nie ma szans by był problem, bo ten cartridge ma chyba 1mm luzu do wewnętrznej ściany główki sterowej, dlatego zacząłem się zastanawiać, czy aby na pewno jest wszystko w porządku.

Opierają się one tak naprawdę tylko powierzchniami stożkowymi i wydaje mi się, że mysi tam być tarcie aby łożysko się obracało, a nie ślizgało po powierzchni karbonu.

 

Smar chyba spowoduje dodatkowy poślizg, co wydaje mi się nie do końca logiczne.

Ten film: https://www.youtube.com/watch?v=pARonM0tFpM ,  jednak potwierdza to co napisałeś.

Mój mózg jednak ma problem, żeby to zaakceptować :)

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

Spokojnie, zamontuj na smar, który uszczelni dodatkowo wszystko. Nic nie będzie się obracać po karbonie, siła po skasowaniu luzu wystarczy w zupelności

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blinkers13

Dzięki, tak zrobię.

Czy ma znaczenie jakiego smaru użyję, bo typowego teflonowego nie mam na stanie?

Mam smar do piast Shimano, Slickoleum, wazelinę techniczą oraz smar miedziany.

Coś z tego się nada? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

Smar do piast Shimano się nada. Na dolne łożysko warto było by zastosować smar tzw. morski, on jest bardziej wodoodporny, no ale nie będziesz specjalnie kupował puchy. Daj Shimano i będzie OK.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blinkers13

Sporo osób poleca ten smar morski.

Do piast i mocowania suportu też się będzie nadawał?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

Do piast raczej nie ma potrzeby, ale do łożysk suportu jak najbardziej. Suport i dolne łożysko sterów są najbardziej narażone na szpryce spod kół, a więc i na wymywanie smaru itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • tymooteusz
      Przez tymooteusz
      Witajcie,
      Posiadam starą poczciwą Meridę Matts Sport 300V z roku 2005 Jestem z nią bardzo związany, że żal mi jej się pozbywać,  chciałbym uczynić z niej rower do zimowych treningów i lekko zmodyfikować. Aktualnie w rowerze zamontowane są hamulce V-ki, które chciałbym wymienić na  hydrauliczne tarczówki
      Proszę o poradę, jaki dobre i tanie koła 26' kupić pod hamulce tarczowe + dobre i tanie hamulce tarczowe, które będą pasować do mojej Meridy.
       





    • STUNTMTB
      Przez STUNTMTB
      Witam mam problem ze sterami mianowicie kupilem rame giant atx 19 i nwm jakie stery kupić najlepiej zeby wszedl amor z rura 1 1/8. Jak mierzylem górną miske susmiarka to wynosilo 40mm a  dolna 46mm. Mógłbym prosić o radę lub o link takich nie za drogich sterów.
      Z góry dzięki za pomoc.



    • glosny88
      Przez glosny88
      Jakie klocki do obręczy karbonowych będą odpowiednie do Tiagry 4700?
    • lederfox34
      Przez lederfox34
      Hej,
      Szukam dla znajomej szosy sprowadzanej powiedzmy z 'wysp' do kwoty 900/1000 funtów. Nie widzę opcji konkurencji cena- jakość na nasz kraj. Rose za drogie Canyon podobnie. Jakie wymagania? właścicielka ma 165 cm wzrostu, lubi prędkość odpada typ endurance, preferuje też karbon nie aluminium, zamierza zamontować lemondkę więc musi być to dobra pozycja na zawody triatlonowe. Mieszka na terenach Lubelszczyzny, wschodnie 'rubieże' 
      Podałam jej już kilka linków stron z UK typu https://www.evanscycles.com/bikes/road-bikes_c/carbon-frame_material i www.planetx.co.uk tylko ceny... 
      ona znalazla za to coś co bierze pod uwagę
      http://www.halfords.com/cycling/bikes/road-bikes/boardman-road-team-carbon-womens-bike-50-53-55-5cm-frames (rozmiar 48) 
      czy coś jeszcze warto wrzucić ze stron do pomocy?
      Coś się może szanownym kolegom i koleżankom obiło o oczy?
       
      pozdrawiam 
    • lukasamd
      Przez lukasamd
      Witam,
      mam do sprzedania Gianta XTC Composite 29ER 2 w rozmiarze M.
      Rower sprzedaję, bo jednak duszę mam szosowca a nie do MTB
      https://www.olx.pl/oferta/giant-xtc-composite-29-rozmiar-m-reba-rl-fulcrum-ust-2x10-sram-CID767-IDqZMld.html
      - Rama: karbonowa Giant, rozmiar M
      - Amortyzator: Reba RL 100mm taper, przeserwisowany, oś 15 mm z manetką blokady na kierownicy 
      - Koła: Fulcrum Red Metal 29 XL - lekkie, bardzo sztywne i pod UST/TL
      - Korba: SRAM S1000 175 mm 39/26
      - Kaseta: SRAM PG-1030 11x36T 10s
      - Przerzutka przednia: SRAM X7
      - Przerzutka tylna: SRAM X9
      - Łańcuch: założony nowy Shimano HG95 ze spinką
      - Suport: pressfit, SRAM GXP
      - Hamulce: Avid Elixir 3, założone nowe klocki
      - Opony: przód Maxxis Ardent, tył Maxxis Crossmark, obie UST, uszczelnione i zalane mleczkiem
      - Siodełko, kierownica, gripy - Giant.
       
      W zestawie dodatkowo:
      - pedały SPD
      - 2 dodatkowe łańcuchy 10s Ultegra i spinki (choć nie wiem jak z długością)
      - Brunox Deo
      Całość w bardzo dobrym stanie, wiadomo są ryski, ale to od normalnego użytkowania. Poza tym sprzęt sprawny, siadać i jechać. Rama bez żadnych uszkodzeń.
      Możliwy odbiór osobisty, możliwa wysyłka (po przedpłacie).
      Mogę też wystawić na Allegro gdyby ktoś chciał kupić np. na ich raty 0% - wtedy dojdzie prowizja, kwestia dogadania.
      Za dodatkowe 70 zł dorzucam chwyty z regulowanymi rogami Ergon GP2.
       
      Cena:
      3700 zł + KW
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.