Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie
- - - - -

[stery] zintegrowane, karbonowa rama

stery zintegrowane karbon montaż

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 blinkers13

blinkers13

    Pro

  • Użytkownik
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:GDA/WLC/KRK
  • Imię:AK

Napisano 09 styczeń 2017 - 19:09

Witam

Mam pytanie odnośnie montażu sterów zintegrowanych w karbonowej główce ramy.

Łożyska dołączone do ramy wchodzą z dużym luzem, generalnie to po prostu układa się je w tych karbonowych miskach w ramie i tyle.

 

Jest to moja pierwsza rama kiedy miski nie są aluminiowe i zastanawiam się czy powinno mnie to dziwić, że tu ich nie ma i cartridge idą bezpośrednio na karbon? 

Czy trzeba tam dać jakiś specjalny smar lub pastę, aby się nie przemieszczały czy po prostu złożyć i docisnąć top capem?

 

Nie chcę, żeby się karbon wycierał przez zblokowane łożysko.

W supporcie jest to jednak spasowane na styk i podobno czasem nawet ludzie dają trochę smaru, żeby łatwiej weszło.

 

 


  • 0

Reklama

Reklama

#2 siejak1

siejak1

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 909 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Garaż Rower

Napisano 09 styczeń 2017 - 19:44

Mam u siebie tak samo wkładam łożyska też luźno na smar dookoła żeby nie było problemu potem z demontażem łożyska luz kasujesz u góry sterówki skręcając całość :)


  • 0

#3 blinkers13

blinkers13

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:GDA/WLC/KRK
  • Imię:AK

Napisano 09 styczeń 2017 - 20:28

Z wyjęciem to raczej nie ma szans by był problem, bo ten cartridge ma chyba 1mm luzu do wewnętrznej ściany główki sterowej, dlatego zacząłem się zastanawiać, czy aby na pewno jest wszystko w porządku.

Opierają się one tak naprawdę tylko powierzchniami stożkowymi i wydaje mi się, że mysi tam być tarcie aby łożysko się obracało, a nie ślizgało po powierzchni karbonu.

 

Smar chyba spowoduje dodatkowy poślizg, co wydaje mi się nie do końca logiczne.

Ten film: https://www.youtube....h?v=pARonM0tFpM ,  jednak potwierdza to co napisałeś.

Mój mózg jednak ma problem, żeby to zaakceptować :)

 

 

 


  • 0

#4 Arni220

Arni220

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3489 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WLKP
  • Imię:Arni
Garaż Rower

Napisano 09 styczeń 2017 - 23:05

Spokojnie, zamontuj na smar, który uszczelni dodatkowo wszystko. Nic nie będzie się obracać po karbonie, siła po skasowaniu luzu wystarczy w zupelności


  • 0

#5 blinkers13

blinkers13

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:GDA/WLC/KRK
  • Imię:AK

Napisano 12 styczeń 2017 - 09:44

Dzięki, tak zrobię.

Czy ma znaczenie jakiego smaru użyję, bo typowego teflonowego nie mam na stanie?

Mam smar do piast Shimano, Slickoleum, wazelinę techniczą oraz smar miedziany.

Coś z tego się nada? 


  • 0

#6 Arni220

Arni220

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3489 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WLKP
  • Imię:Arni
Garaż Rower

Napisano 12 styczeń 2017 - 11:57

Smar do piast Shimano się nada. Na dolne łożysko warto było by zastosować smar tzw. morski, on jest bardziej wodoodporny, no ale nie będziesz specjalnie kupował puchy. Daj Shimano i będzie OK.


  • 0

Reklama

Reklama

#7 blinkers13

blinkers13

    Pro

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:GDA/WLC/KRK
  • Imię:AK

Napisano 12 styczeń 2017 - 19:46

Sporo osób poleca ten smar morski.

Do piast i mocowania suportu też się będzie nadawał?


  • 0

Reklama

Reklama

#8 Arni220

Arni220

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3489 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WLKP
  • Imię:Arni
Garaż Rower

Napisano 12 styczeń 2017 - 21:49

Do piast raczej nie ma potrzeby, ale do łożysk suportu jak najbardziej. Suport i dolne łożysko sterów są najbardziej narażone na szpryce spod kół, a więc i na wymywanie smaru itp.


  • 1



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: stery, zintegrowane, karbon, montaż