Skocz do zawartości

[1x11] Dlaczego nie, dla amatora ?


michu692

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Dlaczego napęd 1x11 nie jest zalecany dla amatorów ? na forum, czy w powszechnym obiegu można spotkać się z takimi stwierdzeniami. Natomiast ceny tych napędów w chwili obecnej są zachęcające, więc coraz więcej osób rozgląda się w tym kierunku. Chciał bym się dowiedzieć o co tu dokładnie chodzi w tym stwierdzeniu. Pozdrawiam 

Napisano

Zadaj sobie pytanie ile procent możliwości tego sprzętu zwykły amator wykorzysta.
Tak oczywiści jak kogoś stać to sobie fundnie taki bajer i nie będzie się przejmował serwisem itp. Osobiście do zwykłej błotojazdy mam napęd o połowe tańszy niż używam na maratonach, po prostu szkoda mi go na cioranie po mieście.
Niekiedy 2X10 jest bardziej przydatny niż 1X11    

Napisano

Zależy od definicji amatora. Moim zdaniem jest to napęd dla osób, które potrafią skonfigurować napęd do swoich potrzeb. Czyli nie znaczy, że jest tylko dla zawodowych kolarzy.

Napisano
Zadaj sobie pytanie ile procent możliwości tego sprzętu zwykły amator wykorzysta.

Przecież tak o wszystkim można powiedzieć. Czy potrzebny Ci smartfon skoro wykorzystujesz kilka procent jego możliwości? Albo komputer? Ile procent możliwości swojego samochodu wykorzystujesz?

 

 

 

Dlaczego napęd 1x11 nie jest zalecany dla amatorów ?

Jest, zalecam. Jeżeli zdajesz sobie sprawę z mniejszego zakresu i nie będziesz za nim tęsknił (Nawiązując do kolegi wyżej, ile procent możliwości napędu 3x10 wykorzystujesz teraz? ) to bierz 11s. Co więcej, im bardziej "amatorski" jesteś tym bardziej napędy 1x są dla Ciebie bo nie musisz myśleć o drugiej manetce. Na 1x dużo łatwiej wyjaśnić dziecku czy mniej rowerowej koleżance jak używać przerzutek. To jak porównanie sekwencyjnej skrzyni biegów to napędu z terenówki z reduktorem.

Napisano

Ale jaki zakres ? będę pisał na swoim przykładzie ponieważ jestem amatorem robie rocznie ok 1,500 km po lesie na pomorzu gdzie nie ma żadnych gór. Jako amator mam też zwykły podstawowy rower żeby pojeździć po lesie za 2000 zł mam w rowerze w korbie 3 blaty jak większość rowerów do 2000 zł i kasetę 11-34 pewnie jakąś podstawową, wstawiając jeden blat na 38t przy kasecie 11-42 czym mi się ten zakres różni jak jadąc z taką samą kacencją pojadę tak samo z jednym blatem z przodu jak mając 3 ?

 

Napisano

Google - - - >gear calculator.

Wpisz tam przelozenia jakich najczęściej uzywasz. Potem z przykładowego napedu 1xX.

 

Wysłane z mojego 5045X przy użyciu Tapatalka

Napisano

 

 

Więc napęd 1x11 jest ci kompletnie zbędny. 
 czemu ? obecnie mam w rowerze tourney któty nie jest do jazdy nawet po lesie, spodobała mi się jazda mtb lubię jeździć po piasku i wjechać w bardziej niedostępne miejsca ? wiec czemu mam nie parzeć na coś lepszego ?
Napisano

 

 

lubię jeździć po piasku i wjechać w bardziej niedostępne miejsca

więc przy przełożeniu 38/42 może zabraknąć Ci sił by wygrzebać się z piasku

a na przełożeniu 22/34 się uda

Napisano

Jak chcesz napęd 1x11 to sobie go kup i po problemie. Przecież nikt Ci nie zabroni. 

 

Ale staramy się wyjaśnić Ci w czym ten który masz teraz jest lepszy. 

 

Zmieniając na 1x11 zyskujesz tylko na wadze, no może na jednej przerzutce mniej do regulacji. A tracisz znacznie więcej, do tego 1x11 to zupełnie inne koszta. Porównaj sobie cenę manetki i przerzutki pod 11 rzędów a potem odnieś do Tourneya którego masz teraz. 

Napisano

Ja nie jestem jakimś fanem 1x11 po prostu chcę się dowiedzieć o co chodzi dlatego tutaj piszę :) Wpisałem dane do kalkulatora i obecnie mój rower pozwala mi pojechać przy kadencji 60 (wybrałem skrajne przełożenia) na 40x11 z prędkością 30km natomiast na 22x34 z prędkością 9km natomiast przy 1x11 na 1x11 z tarczą 38t pojadę 28km a na 1x42 predkośc 7km jest to różnica 2km. Więc w mojej sytuacji (amatora) nie wiele zmieniają te 2 km 

Napisano

Dodam też że miałem okazję jeździć na fajniej zestopniowanej kasecie niż np jest to w 1x11 (mtb) np w rowerze szosowym i nie wydaje mi się że amator który wsiada na rower z 1x11 będzie miał problem w zestopniowaniu tej kasety. 

Napisano

Jaki zakres? Obecne kasety Shimano 11rz to 11-46, w Sramie 10-42, a są jeszcze inni producenci (e13 - 9-46t), więc zakres naprawdę nie jest problemem. Kwestia dobrania czegoś odpowiedniego dla siebie na przód, żeby dobrze wykorzystywać całą kasetę. Jeśli budżet Ci na to pozwala, ja od siebie polecam. Jestem najbardziej amatorskim amatorem,nigdy nie startowałem w wyścigu. Użytkowałem 1x10, teraz mam 1x11 i nigdy nie odczułem braku zakresu ani potrzeby założenia przedniej przerzutki.

Napisano

No właśnie - budżet pozwala.

 

Ten sam zakres co 1x11 można mieć i w napędzie 9 czy 10 rzędowym z założoną zębatką 40/42T. 

 

Stopniowanie kasety się zmienia ale w przypadku amatora nie ma to znaczenia. 

 

I takie rozwiązanie - napęd bez przedniej przerzutki ale z mniejszą kasetą jest jak najbardziej sensowne. Osobiście jeździłem na napędzie 1x8 i 1x9 i był tani a do tego wystarczający. 

Napisano

Jesteś idealnym targetem dla napędu 1x11 . Lżej, prościej, piszesz że ceny akceptowalne .Na Pomorzu nie musisz się martwić że braknie lekkich biegów na długie podjazdy czy twardych na dokręcanie na zjeździe ( cytując klasyków tego forum ) . 

Napisano

@MikeSkywalker, nie zrobisz z kasety 9rz 11-46 ;) więc jednak to nie to samo. A z łańcuchami 8rz nie współpracują zębatki przednie narrow-wide, więc trzeba się wspomagać prowadnicą. łańcucha.
naprawdę ludzie demonizują. Dobrze, że nie pytasz o nowego Srama Eagle 1x12, bo już by Kolarska Inkwizycja szła po Ciebie z pochodniami :D

Napisano

Napęd 1x to zaiaszczy napęd jeśli nie chcesz zrobić z górala szosówki i podjeżdżać ścianek o ekstremalnym nachyleniu w alpach ;-))) Czyli jak odrzucisz skrajności to masz ideał ;-))) Płynność jazdy, prostota i kadencyjność rozwiązania jest super. Polecam....ja uśmierciłem przednią zmieniarkę 2 lata temu. 

Napisano

Dla mnie1xXX ma jeden mankament... Jadę sobie szlakiem...Początek spokojnie po płaskim, a później się zaczyna, krótkie dosyć strome podjazdy kończące się właściwie zjazdami... Mając napęd 1x w zasadzie na przełomie kilkuset metrów musiałbym bawić się tylną przerzutką w pełnym zakresie

(o ile nie skończyło by się na pchaniu :whistling: ) Albo piaskowe pułapki kończące się drogą szutrową... w piasku mielisz a później klikasz 10 razy bo można już zapylać.   Więc pytam się gdzie ta wygoda w 1x??? Posiadając np korbę 36x22 jednym kliknięciem znajdujesz się zupełnie w innych warunkach! Więc jak dla mnie 1 x to ewentualnie tylko z taką manetką https://www.sram.com/de/sram/mountain/products/sram-xx1-grip-shift .

Napisano

Cześć,

 

Dlaczego napęd 1x11 nie jest zalecany dla amatorów ? na forum, czy w powszechnym obiegu można spotkać się z takimi stwierdzeniami. Natomiast ceny tych napędów w chwili obecnej są zachęcające, więc coraz więcej osób rozgląda się w tym kierunku. Chciał bym się dowiedzieć o co tu dokładnie chodzi w tym stwierdzeniu. Pozdrawiam 

 

Rozważasz zakup czy chcesz tylko pogadać? Bo dość różnych odpowiedzi bym udzielił zależnie od intencji założenia tematu.

Napisano
Rozważasz zakup czy chcesz tylko pogadać? Bo dość różnych odpowiedzi bym udzielił zależnie od intencji założenia tematu.
 

  Chciałem porozmawiać ale według mnie temat do zamknięcia bo już wiem co chciałem się dowiedzieć, rzeczywiście może być tak jak napisał wcześniej użytkownik Chleje24na7 ;) że pierwszy lepszy gość z łapanki poradzi sobie na 1x11 a jakiś inny gość na forum czy w internecie może mieć z tym problem, wszystkie te stwierdzenia o 1x11 że tylko dla pro można włożyć między bajki. Ponieważ jest o wiele rowerów dla amatorów z gorzej zestopniowanymi napędami niż jak mój (40,30,22 z kasetą 11-34t) są produkowane jeszcze rowery (do 2000zł) z wolnobiegami 14-28t to wtedy mowa o zakresie 1x11 nie ma racji bytu bo przejście na 1x11 i tak poprawia sytuacje pod wieloma względami jak np większy zakres,sztywna korba, czy 1kg gratów mniej do wożenia. Oczywiście jeżeli ktoś jest amatorem i chcę startować w maratonach to wtedy 1x11 rzeczywiście może być słabo, 2x11 z przednią przerzutką było by praktyczniejsze. Podstawową kwestią przy 1x11 jest dobór przedniego blatu oraz uwzględnienie terenu po jakim jeździmy, bo wiadomo że w góry żaden amator nie ujedzie na źle dobranym blacie czy nawet bez 2 blatów oraz własne umiejętności. A przede wszystkim trzeba wiedzieć czego oczekujesz od tego napędu. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...