Skocz do zawartości

[Korba] Problem z wyborem kompatybilnej korby


Vgh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nadszedł czas na wymianę napędu, jednak mam problem z wyborem odpowiedniej korby.

 

Mój poprzedni zestaw (zrobiłem na nim ok. 16500 km):

Kaseta - Shimano Deore HG50-10 (11-36T)

Korba - Shimano M522 42x32x24T (Octalink)

Łańcuch - Shimano HG-54 10 rzędowy

Przerzutka przednia - Shimano Deore M610

Przerzutka tylna - Shimano Deore M610 Shadow

 

Oto co posiadam już teraz:

Kaseta - Shimano Deore XT CS-M771 (11-32Z) 

Łańcuch - Shimano XT CN-HG95 10 rzędowy

Przerzutka przednia - j/w

Przerzutka tylna - j/w

 

Chciałbym dobrać pod powyższe komponenty nowy mechanizm korbowy i pozostać w systemie Octalink. Szukam korby w okolicach 300zł, najlepiej klasę wyżej niż poprzednia. Rower używany do dojazdów do pracy, weekendami do dłuższych turystycznych wypadów.

 

O czym jeszcze pamiętać, co jeszcze przy okazji wymienić? Będzie to moja pierwsza wymiana napędu, więc nie chcę nic spaprać na samym starcie.

 

Za wszelkie porady z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa korba musi mieć takie samo stopniowanie (ewentualnie 40/30/22) aby zachować kompatybilność z przednią przerzutką. Aktualnie nic lepszego pod octalink niż FC-M522/523 nie kupisz (jest to dobra korba z systemem Hollowtech) , wszystko co jest powyżej jest już ze zintegrowaną osią i zewnętrznymi łożyskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak jak myślałem, FC-M522 lub FC-523. Wybór padnie chyba na tą drugą, stopniowanie 40/30/22. Mógłbym ewentualnie wymienić przednią przerzutkę jeśli to mogłoby sprawiać kłopoty typu obcieranie łańcucha czy problemy z przerzucaniem biegów.

 

W takim przypadku wkład suportu też idzie do wymiany? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takim przebiegu byłoby wskazane (nawet jeśli teraz dobrze się kręci to może paść w każdej chwili) , najlepsze co możesz dostać to BB-ES51.

Jeżeli zostaniesz przy stopniowaniu 42/32/24 lub 40/30/22 to przerzutka może zostać , przy innych wariantach niestety do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suport musiałbyś zdiagnozować aby ocenić w jakim jest stanie, natomiast jeżeli myślisz o wymianie suportu, nie lepszym rozwiązaniem byłaby zamiana na suport BSA i korbę z systemem 2 piece crank. 

 

najlepiej klasę wyżej niż poprzednia.
 

Jeżeli chcesz klasę wyżej to to jest właśnie ta klasa wyżej, nie tylko co nad samą kora ale też systemem octalink, który  na przełomie lat będzie najprawdopodobniej  wypierany przez korby zintegrowane na suportach BSA. Za kilkuzłotową dopłatą masz system klasę wyższy, lżejszy i sztywniejszy.... Prrzemyśl to

 

Pomyśl również nad pancerzami i nowymi linkami... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...