Skocz do zawartości
qroxy

[Amortyzator] RST 191 T 80mm preload adjust sprężyna

Rekomendowane odpowiedzi

qroxy

Witam, ostatnio postanowiłem że rozłoże mój stary amortyzator RST 191 T 80mm preload adjust , amortyzator rozkręciłem i okazało sie że jest w nim tylko jedna sprężyna (zawsze byłem przekonany że w amortyzatorach tego typu są 2 sprężyny). I tu moje pytanie , czy to tak jest fabrycznie że w tym amorku jest tylko jedna sprężyna ?

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Raczej nic niezwykłego że jest jedna. Masz ten amor od nowości?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qroxy

Tak , był w rowerze który kupiłem w sklepie. Gadałem z kolesiem który zajmuje się rowerami i mówił ze zawsze powinny być 2 sprężyny w takim podstawowym amortyzatorze. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Masz identyczne pokrętła na obydwu lagach? Jeżeli obydwa mają "regulację" a tylko w jednym jest sprężyna to dziwna sprawa, natomiast jeżeli jest zaślepka to sprężyny nie powinno tam być.

 

Tak czy inaczej ja bym się sensacji nie doszukiwał, amor bez tłumika to nie amor.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qroxy

Jest korek (zaślepka) i "regulacja", nie doszukuje się sensacji , poprostu zdziwiło mnie to że jest 1 sprężyna a patrząc na yt na filmiki gdzie ludzie serwisuja takie podstawowe amortyzatory RST maja 2 sprężyny i te 2 regulacje.

Tak czy siak dzięki za odpowiedź :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Czyli wszystko w normie, zresztą nie jest to reguła. O ile pamiętam w moim XCT była 1 sprężyna, u kolegi są 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qroxy

Poszukam jeszcze w internecie coś na ten temat, a tak jeszcze jedno pytanie . czy w sprężyne powinnien być włożony elastomer ? żeby zapobiec dobiciu ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

To zależy od twardości sprężyny i Twojej wagi. O ile pamiętam to ludzie radzili żeby wywalić elastomer jeżeli waży się mniej niż 75kg, ja u siebie wyjmowałem.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qroxy

ważę mniej niż te 75kg więc bez problemu , a pozatym to nawet tego elastomera nie mam, 

i tak ten amorytazator zmieniłem na lepszy z tlumieniem , ponieważ ten już jest w dosyć opłakanym stanie , wiec jest mi on zbędny , ale przynajmniej dowiedziałem się kilku rzeczy 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • g75
      Przez g75
      Witam.
      Mam problem z wyjęciem koła z widelca.
      Rower syna jest starszym modelem roweru przełajowego, górskiego. Nazwy nie podam bo nie ma żadnych oznaczeń.
      Potrzeba wymienić dętkę bo jest duża dziura. 
      Moja znajomość roweru zakończyła się na Wigry 3.
      Odkręciłem prawie wszystkie śruby mocujące koło (a raczej oś) do widelca i nie wiem jak to zdemontować. Nie ma żadnego luzu aninie można przesunąć w żadną stronę.
      Przesyłam zdjęcia i proszę o instrukcję (poradę) jak należy to zdemontować.
      Proszę jeszcze o informacje co to za rodzaj mocowania.
      Przepraszam znających się na tematyce rowerowej za niefachowe słownictwo.



    • MarcinBarylka
      Przez MarcinBarylka
      Witam, mam 2 pytania, czy jest to amortyzator olejowy? Jesli tak to czy da sie dolac oleju bez rozkrecania go, poniewaz nie chce nic zepsuc, z gory dziekuje za pomoc
    • Szejk82
      Przez Szejk82
      witam, amortyzator 
      SR Suntour XCM-DS-RL 100 mm   
      na co wymienic budzetowo ? 

      rower Romet rambler 3 27,5 2018 
    • Wostok
      Przez Wostok
      Siema, ostatnio obejrzałem na YT kilka filmików o wymianie oleju w amortyzatorach i postanowiłem spróbować swoich sił w tej materii ponieważ nie zrobił tego facet w serwisie a dość topornie chodził ten amor. Zdjąłem koło, odpiąłem hamulec, ściągnąłem widelec... Olej w dolnych goleniach był już czarny i wytrącił się na ciecz i części stałe. Niestety mój serwis dał tyle że amor prawdopodobnie wyląduje na śmietniku. Nie znalazłem nic podobnego jak na filmikach (tzn. zaworu do spuszczania i wtłaczania powietrza). Okazało się że potrzebny jest jakiś ząbkowany klucz. To co dało się odkręcić obcęgami było dość zapieczone i uległ zniszczeniu cały gwint  więc pójdzie prawdopodobnie  cały już na śmietnik. Jaki teraz amor kupić???? i jaki jest sposób postępowania z takimi amortyzatorami gdybym trafił na podobną technologie??? Rower to Kross Level B1, chciałbym na nim jeszcze trochę pojeździć. Olej wybrałem Motul 10W.
    • A5P3R
      Przez A5P3R
      Hej wam  
      Potrzebuję pomocy  a mianowicie w moim boxxerze WC 2014 (zwykła wersja bez żadnych usprawnień jak na załączonym obrazku) znalazłem rozszczelniony pierścień od korka komory powietrznej w miejscu gdzie narysowałem i teraz pytanie: czy da się sam ten pierścień wyjąć i wstawić coś innego (wątpię) czy ewentualnie mogę wsadzić cały "zamiennik" w postaci tego co znalazłem? Bo oryginalny korek z którego mi ucieka właśnie powietrze znalazłem tylko w stanach i Anglii za prawie 400-500zł  Pozdrawiam cieplutko 




×