Skocz do zawartości
Ador

[amortyzator] manitou marvel comp problem ze skokiem

Rekomendowane odpowiedzi

Ador

Jak w temacie zakupiłem nowy amortyzator manitou marvel comp 100, powietrzny - sprężyna ts air, amortyzator wykorzystuje tyko 80 mm skoku, czy ten model tak ma, czy np. problemem może być za duża ilość oleju w komorze tłumika abs+ ( amortyzator nie rozbierany przebieg około 1000 km - zalany fabrycznie) ? Za wszystkie sugestie będę wdzięczny :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Powinien mieć 95mm skoku przy mocnym dobiciu, normalnie powinno być 90mm (ja u siebie skróciłem trochę ten gumowy odbojnik i teraz przy mocniejszym dobiciu mam 100mm skoku) więc u ciebie coś jest nie tak, możliwe że za dużo oleju- odkręć tłumik i sprawdź ile go jest (prawidłowy poziom znajdziesz w instrukcji od manitou)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ador

Poziom oleju powinien być 87 mm tyle według manula , sprawdzę jutro ale czy możliwe żeby fabrycznie nalali za dużo oleju, czy ktoś miał taki przypadek bo, że za dużo w dolnych lagach raczej bym nie obstawiał bo kółka na teflonie raczej minimalistyczne widoczne w czasie jazdy w błocku lub piachu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Wszystko jest możliwe- wadliwe egzemplarze się zdarzają to za dużo oleju też może być, a co do kółek na goleniach to uszczelki w manitou są na tyle szczelne że nie powinno być żadnych, więc może jednak ta najmniej prawdopodobna wersja i masz za dużo oleju na dole? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ador

W moim wcześniejszym amorze manitou Drake, też pojawiały się prawie niezauważalne kółka na teflonie czyli uszczelki evil genius coś tam puszczały a skok był wykorzystywany w 100%. Zauważyłem także że sprężyna ACT AIR była czulsza niż ta w marvelu (TS-AIR).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ador

Chciałem jeszcze dodać,że po spuszczeniu powietrza golenie chowają się na 100 mm . Sag ustawiony na 20 mm. Pisałem do sklepu to odpisali,że gdyby w tłumiku było za dużo oleju to golenie po spuszczeniu powietrza nie schowały by się do pełnego skoku.


Poziom oleju w tłumiku w porządku sag ustawiony 19-20 mm a po jeździe to samo 80 mm max wykorzystanego skoku gdzie nie unikałem krawężników czy w lesie korzeni a także dołków, zrobić "hopkę" żeby zobaczyć czy dobije, czy co. Jeszcze jedno jak spuściłem całkowicie powietrza z amortyzatora to golenie się schowały ale żeby było maksymalnie 100 mm skoku musiałem je delikatnie dopchnąć jak puściłem znowu uniosły się o kilka centymetrów nie wiem czy to jest prawidłowe i czy reklamować ten amortyzator, wszystko wydaje się w porządku tylko ten brak pełnego skoku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Z tego co teraz napisałeś wnioskuję że wszystko jest ok, nie przejmuj się- jak działa fajnie to co z tego że nie wykorzystuje skoku? mój dobijam dopiero na trudniejszych zjazdach ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Manitou do wykorzystania pełnego skoku potrzebuje sporej siły- mocne uderzenie o sporej prędkości. Jeśli po zjechaniu z krawężnika wykorzystałbyś cały skok przy odpowiednim SAGu, to wtedy byłby problem. Poza tym prawdopodobnie masz tłumik w ustawieniu XC,które ma zapewnić większą progresję w końcowej fazie skoku i dlatego nie wykorzystujesz całego skoku. Możesz zmienić ustawienie tłumika ,ale to będzie miało wpływ na inne parametry ( siła blokady, zmiana czułości ,większa tendencja do zapadania się na zjazdach )IMO Twój amorek pracuje prawidłowo.

BTW- ile na nim przejechałeś?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ador

Sprawdziłem na liczniku i wyszło 532 km :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ador

Manitou do wykorzystania pełnego skoku potrzebuje sporej siły- mocne uderzenie o sporej prędkości. Jeśli po zjechaniu z krawężnika wykorzystałbyś cały skok przy odpowiednim SAGu, to wtedy byłby problem. Poza tym prawdopodobnie masz tłumik w ustawieniu XC,które ma zapewnić większą progresję w końcowej fazie skoku i dlatego nie wykorzystujesz całego skoku. Możesz zmienić ustawienie tłumika ,ale to będzie miało wpływ na inne parametry ( siła blokady, zmiana czułości ,większa tendencja do zapadania się na zjazdach )IMO Twój amorek pracuje prawidłowo.

BTW- ile na nim przejechałeś?

 

Z wcześniejszych postów ( na temat Manitou), rozumiem ,że muszę jednak wymienić oleje. Fabryczny amor a tu taka kicha.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

Kto niby pisał że trzeba coś robić z olejem? twój widelec pracuje poprawnie.... podczas jazdy w lesie w życiu nie dobijesz poprawnie działającego widelca, ja mojego manitou ledwo dobijam na tym zjeździe (manitou minute 100mm, tłumik ustawiony na najmniejsze tłumienie szybkiej kompresji) więc nie marudź że go nie dobijasz, a jak tak ci na tym zależy to spuść trochę powietrza i osiągniesz swój cel ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ador

Jednak wymiana olejów z fabrycznych w tłumiku na świeży motorex  5w oraz w goleniach na syntetyk sae 5w40 przyniosło rezultaty amor pracuje wyraźniej płynniej czy warto także wlać te 5 ml do komory powietrznej ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piciu256

do sprężyny warto dać olej- wydłuża życie uszczelki i trochę zmniejsza tarcie, ale do tego kup jakiś gesty olej, np. 15/20w bo 5w to momentalnie zniknie (u mnie 10w40 po 2 tygodniach już nie ma w komorze ani kropli [emoji14] )

 

Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fonika

Do komory powietrznej to lepiej nalać coś 40W :). I tylko kilka ml, bo jak zalejesz więcej do amor będzie jeszcze bardziej progresywny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ador

Kilka... to znaczy ile? Najczęściej zaleca dla tego typu amortyzatorów  5 ml ( DRAKE, MINUTE,TOWER,MARVEL) w R7 to nawet coś koło 10 ml. :icon_cool:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

5 ml. Wlewając większe ilości zwiększasz progresję w ostatniej fazie skoku. W normalnej eksploatacji 5 ml jest wystarczające.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ador

Temat do zamknięcia amor ma charakterystykę jaką ma czyli XC  zaczyna mi ona pasować może kiedyś go jeszcze dobiję :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • marcinusz
      Przez marcinusz
      Cześć,
      kończę składać wyścigowego sztywniaka na dużym kole. Brakuje mi tylko amortyzatora. Szukałem dobrej używki (nawet zakładałem temat, ale nie posypały się oferty). Ostatecznie stwierdziłem, że od razu sięgnę głębiej do kieszeni i kupię porządny, docelowy amortyzator. Dobrnąłem do etapu w którym zastanawiam się czy brać Rebę RL, którą znalazłem w polskim sklepie za niecałe 1689zł czy Marvela Pro, którego mogę kupić nieco taniej (nie chcę pisać konkretnej kwoty).
      Reba uznana od lat. Manitou znany od lat, choć nie tak renomowany. Macie porównanie co do jakości pracy, sztywności (ważę 85-90, oba amory taper/QR15), łatwości/kosztów serwisowania? Może wszystko jedno i brać tańszy, bo oba równie dobre? Rozważałem, aby wybrać ładniejszy, ale nawet z pomocą kobiety nie wiem, który lepiej przypasuje do roweru
      Proszę o wszelkie uwagi, które pomogą podjąć decyzję.
    • Brombosz
      Przez Brombosz
      Witam.
       
      Zdecydowałem się na zakup napędu 1x11 z grupy XT-M8000 i zastanawiam się jaki wózek wybrać. Dla wózka GS Shimano deklaruje pojemność 39T. Jeśli dobrym sposobem policzyłem, to przy korbie 32T i kasiecie 11-42 wychodzi 31T, czyli średni wózek powinien ogarnąć tą konfigurację. Nie wiem tylko jak to się ma do 125mm skoku tylnego zawieszenia. Znalazłem informacje, że może ono wpłynąć na rodzaj używanej przerzutki tylnej, ale żadnych konkretnych liczb doszukać się nie mogłem. Nie wiem też jak to zmierzyć przed zakupem. Stąd pytanie - czy ten zapas 8T różnicy między moją planowaną pojemnością a maksymalną, podaną przez prducenta jest wystarczający do fulla ze 125mm skokiem z tyłu?
      Nie wiem czy to ma jakiś wpływ, ale odległość od środka suportu do środka tylnej osi to 433mm. Zawieszenie KTMa PDS2 z ogniwem Horsta (o ile łożysko zaraz nad mocowaniem hamulca to właśnie to) w ramie Lycan 272.
       
      Doszukałem się również opinii, że długi wózek (SGS) jest bezpieczniejszy dla przerzutki biorąc pod uwagę jakieś wkręcone patyki, wystające korzenie itp. Prawda to? Czy to już jest przesadzona ostrożność?
       
      Z góry dzięki za pomoc. Siedzę na tym już 3 dni i nie mogę się zdecydować.
       
       
       
       
    • Kubzonix
      Przez Kubzonix
      Witam, czy zna ktoś firmę/osobę która dorobi mi tulejki montażowe do dampera? Posiadam tulejki z poprzedniego dampera, więc wystarczy zrobić identyczne na ich wzór. Najlepiej jeśli firma ta, lub osoba znajduje się w Warszawie lub w jej okolicach, jestem w stanie jednak wysłać tulejki do kogoś dalej. Od razu powiem, że odpada firma ProShox z Warszawy, ponieważ mają tam urlop do końca września i dopiero na początek października zaczęliby produkować moje tulejki. Może któryś z użytkowników podjąłby się tego sam? Damper to manitou Radium Expert, a rama to mongoose NX 8.3
       
       
      Z góry dziękuje za wszelkie porady!
    • LukaszDH
      Przez LukaszDH
      Witam, jestem na etapie zmiany rury sterowej w moim Dorado mam możliwość wymiany albo na rurę z aluminium lub na rurę stalową. Mam tu mały dylemat mianowicie na stalowa jest sporo tańsza lecz martwię się o wytrzymałość, rdzewienie itp na wadze mi nie zależy. Jak myślicie którą wybrać?  Z góry dzięki za pomoc
    • kosiarzp
      Przez kosiarzp
      Witam
      Sprzedam rower złożony na ramię accent peak na kołach 29 cali.
       
      Więcej informacji na stronie:
      https://www.olx.pl/oferta/rower-accent-peak-29-shimano-manitou-CID767-IDnGjtc.html
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.