Skocz do zawartości

[serwis] RS Recon - blokada


ctm

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Temat wałkowany wiele razy, ale po kilkudniowej analizie wszystkich wypowiedzi w tym temacie, nie znalazłem takiej, która byłaby dla mnie użyteczna / pomocna.
 
Kiedyś "Maniak" udostępnił taki fajny obrazek z tłumikiem i jednocześnie opisem jego działania / złożenia i nim się posłużę:
post-175882-0-35955400-1470430264_thumb.jpg
 
Będę wdzięczy, jeśli ktoś z Was poświęci chwilę i opisze jak to poskładać / jak ustawić poszczególne elementy podczas składania, na co zwrócić uwagę podczas skręcania samego tłumika, aby po złożeniu działał poprawnie. 
- jak ma być ułożony ten niebieski element (nie da się go złożyć ze sprężyną i czarnym pokrętłem przed włożeniem do obudowy blokady
- czy ma być "wrzucony" jaki pierwszy, a za nim ta końcowa sprężyna?
- na co zwrócić uwagę przy wkładaniu tego czarnego elementu, wokół którego owinięta jest sprężyna?
 
Ja swój rozbierałem i składałem na różne sposoby wiele razy i za każdym razem efekt jest taki sam... albo po złożeniu i próbie wsunięcia go do goleni jest zamknięty i kręcenie "wałkiem" z blokady nic nie daje, w rezultacie nie da się go włożyć do goleni, albo po włożeniu i użyciu blokady (na kierownicy) nie potrafię jej zwolnić - tzn: pokrętło z blokady kręci się, ale amor wciąż jest twardy i trzyma blokadę, nawet po odkręceniu blokady ręką wciąż trzyma, jakby przy blokowaniu zapowietrzał się / zassał i już nie puszcza. 
 
Może ktoś z Was już kiedyś spotkał się z podobnym działaniem przy składaniu i pomoże? :)
 
Z góry dziękuję za wszelką pomoc czy podpowiedzi.
 
Literówka...
Edytowane przez ctm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Nie wiem dlaczego wstawiłeś to pytanie na forum skoro masz już odpowiedź na obrazku :)

jest na nim w jak najprostszy sposób pokazane jak go złożyć. Przedstawione jest to w jak najprostszy sposób za pomocą strzałek.

Nie ma nic w tym trudnego. Każdy powinien sobie z tym poradzić.

tę cienką uszczelkę możesz posmarować jakimś smarem a resztę po prostu skręcasz ze sobą tylko nie z całej siły bo możesz przekręcić gwinty i będziesz musiał wymieniać ;) 

Myślę, że pomogłem ;)

Edytowane przez PIjAQXD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie znam specjalistycznych nazw wszystkich elementów na rysunku, po raz kolejny pozwolę sobie na "radosną twórczość" i posługiwanie się ich kolorami, co ułatwi opis problemu po raz drugi, być może tym razem, uda mi się to lepiej zobrazować.

 

Szara tuleja na samym dole ma dwa ograniczniki, powodujące że niebieskie kółeczko (2) porusza się w ograniczonym zakresie (proste i logiczne). Po zrzuceniu tego niebieskiego kółka na dół, kolejny element, który tam spada to ta krótka sprężyna. Na tym etapie ustawianie tego niebieskiego kółka na dole nie ma sensu (o tym dalej). Kolejny element wkładany do środka, to czarne pokrętło blokady ze sprężyną. Długość i twardość krótkiej sprężyny powoduje, że wieloklin nie wchodzi od razu do niebieskiego kółka blokującego przepływ oleju, dopiero wkręcanie górnej nakrętki (nie ma jej na obrazku - ta która zamyka blokadę i pozwala na skręcenie blokady z golenią. 

Podczas skręcania tej ostatniej nakrętki, która ma lewy gwint, kręci się wraz z nią pokrętła blokady w lewo, schodzi jednocześnie w dół, wieloklin wchodzi w niebieskie kółko i przekręca je w lewo blokując jednocześnie przepływ oleju. 

Aby włożyć blokadę do goleni wypełnionej olejem trzeba przekręcić o kilka obrotów pokrętło w prawo, tak bardzo, aby blokada odbijała po wcześniejszym zablokowaniu jej manetką. Przy odrobinie wysiłku, można to wszystko wykonać i poskładać, blokada odbija po zwolnieniu przycisku na manetce umieszczonej na kierownicy, ale blokada już nie puszcza (amor nie ugina się), jak się domyślam, te niebieskie kółeczko nie kręci cię na dole i nie wiem dlaczego :) Blokada puszcza, jeśli ręcznie pokręcę pokrętłem blokady, ale to powoduje zluzowanie się sprężyny i zaprzestanie działania manetki na kierownicy.

 

Mam nadzieję, że teraz opisałem to dokładniej i bardziej zrozumiale i ktoś pochyli się nad tematem, nie sprowadzając problemu do samej kolejności składania, bo nie oto chodzi.

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...