Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

paulsen

W imieniu firmy ROSE witam wszystkich forumowiczów. Ten temat założony został po to, by przybliżyć zasady sprzedaży rowerów oraz części i akcesoriów obowiązujące w rosebikes.pl.

Wszystko po to by ułatwić proces zakupu, rozwiać wątpliwości, pomóc, odpowiedzieć na najbardziej nurtujące pytania. 

 

W skrócie - ROSE to rodzinna firma rowerowa, o ponad 100-letniej tradycji, która pod koniec lat 70 ubiegłego stulecia z niewielkiego warsztatu w Bocholt przeobraziła się w importera rowerów De Rosa, Colnago oraz Nishiki.

 

W kolejnych latach firma ROSE stała się się popularna w Niemczech, a później i w Europie jako jeden z największych sklepów wysyłkowych, wydający co roku obszerny katalog  poświęcony rowerom, ubiorom, częściom i akcesoriom. 

 

W 1994 roku na rynek trafiają pierwsze rowery pod marką własną Red bull, którą z oczywistych powodów zastąpiliśmy kilka lat temu marką ROSE. W ofercie mamy praktycznie wszystkie rodzaje rowerów - od rowerów wyprawowych, przez miejskie, przełajowe, szosowe, triathlonowe po MTB: do XC, dirtu, enduro, all-mountain czy downhillu. 

 

Konstrukcje rowerów opracowujemy sami, ramy zlecamy do produkcji na Dalekim Wschodzie, a wszystko montujemy później w naszych halach warsztatowych w centrali firmy w Bocholt. 

Prawie wszystkie rowery w naszej ofercie można konfigurować online przed zakupem korzystając z konfiguratora rowerów - dobierać podzespoły, przełożenia, detale wg własnych preferencji. My składamy je później i wysyłamy DHLem do Polski.

 

Konstruowanie, składanie i sprzedaż rowerów nie jest jedyną działalnością firmy. Prowadzimy jeden z największych sklepów wysyłkowych, oferujący szeroki wybór ubrań, akcesoriów, części rowerowych, narzędzi, środków do czyszczenia. Większość towarów dostępna jest od ręki stąd robiąc jedne zakupy w naszym sklepie można zaopatrzyć się we wszystkie niezbędne artykuły na cały sezon. Oferujemy niespełna 4 miliony produktów 

w tym wielu dobrze Wam znanych, światowych marek (asortyment ciągle się zmienia) jak i towary opatrzone własnymi markami: Xtreme i ROSE.

 

Zapraszamy także do naszych sklepów stacjonarnych BIKETOWN w Bocholt i Monachium. 

Jak wygląda sklep BIKETOWN w Bocholt można zobaczyć tutaj:

http://360pano-rundgang.de/biketown/eg/tour.html

 

Oto podstawowe informacje dotyczące zakupów:

 

Wysyłka do Polski DHL/UPS. 

 

  • Koszt 8,90 euro w przypadku paczki, 
  • Koszt przesyłki roweru - od 32 euro plus 19,95 za karton. W większości wypadków (rowery szosowe, MTB) wysyłka mieści się w tej kwocie
  • Możliwość zwrotu towaru na nasz koszt - do 30 dni po zakupie, po otrzymaniu zwrotu oddajemy kwotę zakupów.
  • Wymiana towarów (zmiana na większy, mniejszy) również darmowa do 30 dni po zakupie. 
  • Darmowa wymiana mostka (dłuższy/krótszy) - także do 30 dni
  • Wymiana siodełka również możliwa jest w tym samym okresie czasu, ale jeśli klient decyduje się zmienić na droższe wtedy niezbędna jest dopłata

Przy rejestracji na nasz newsletter można otrzymać kupon rabatowy wart 10 euro, do wykorzystania przy kwocie minimalnej zakupów 50 euro. Kupony rozdajemy okazyjnie także na naszym profilu na FB. 

 

Płatność: przelew, karta kredytowa, PayPal. 

UWAGA: płatność PayPalem za rower nie jest niestety możliwa gdyż ceny naszych rowerów zmieniają się w zależności od specyfikacji.

 

Kupujący mogą także wystąpić o kartę VIP, na którą zbiera się punkty za dokonane zakupy. Później punkty można wymieniać na towary, płacąc w całości punktami za dany towar. Osoby posiadające kartę VIP otrzymują także wcześniej informacje o wyprzedażach i mogą wcześniej dokonywać zakupów gdy obniżymy ceny (zwykle na dzień przed "oficjalnym" startem wyprzedaży na naszej stronie.

 

Szczegółowe warunki i zasady znajdują się tutaj:

https://www.rosebikes.pl/zawiera/pomoc/warunki-i-zasady/

 

 

 

 

 

Edytowane przez paulsen

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fotofx

Czy serwis gwarancyjny jest też w Polsce ?  Jak wygląda sprawa przeglądu zerowego ? Czy przysyłany rower jest na 100%  złożony i przygotowany do jazdy ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Realizacja naprawy serwisowej zależy od tego jak poważna jest usterka. Jeśli zepsuje się część, np przerzutka to wysyłamy nową. Jeśli awarii ulega amortyzator to albo realizujemy serwis w Polsce (RS) lub sama część wędruje do centrali (Suntour, FOX) i tam ją naprawiamy, a potem odsyłamy kurierem do klienta.

Poświadczenie przeglądu zerowego nie jest nam potrzebne, ale po przejechaniu kilkuset kilometrów radzimy dokonać zwykłego przeglądu w zaufanym serwisie rowerowym i wbicie pieczątki do karty produktu.

 

Nasze rowery wysyłamy wyregulowane i złożone w taki sposób, by ich przystosowanie do jazdy nie sprawiało wiele kłopotu. Oto link:

https://www.rosebikes.pl/zawiera/usugi/dostawa-roweru/

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Oto kolejna porcja wskazówek, które mogą pomóc wszystkim przyszłym klientom. Wątek oczywiście będzie uzupełniany o kolejne informacje, jeśli ktoś ma pytania - niechaj je zada.

 

1. Zamówiłem wczoraj rower do dziś nic nie przyszło, czy mam zamawiać ponownie itd.

Po zamówieniu zwykle przychodzi prosty email z jego potwierdzeniem. Zamówienie zostało przyjęte, ale jeszcze nie przetworzone przez nasz dział sprzedaży w centrali firmy, w Bocholt. Staramy się by w ciągu max 48 h doszedł kolejny email z rachunkiem w PDFie, w nim znajduje się prócz informacji o płatności przelewem, a także ważna data: złożenia roweru. W tym momencie, jeśli data roweru wydaje się zbyt odległa i klient nie ma zamiaru czekać można zrezygnować z zamówienia. 


2. Na stronie napisane było, że czas złożenia to 3-4 tygodnie, a mój rower przyjdzie do mnie za 2 miesiące. 

Data złożenia roweru dostępna na stronie nie jest, niestety, rzeczywistym terminem. Pracujemy nad tym aby system na bieżąco pokazywał dostępność ramy w danym malowaniu i rozmiarze (zdarzają się niestety wpadki), ale ważna jest też dostępność innych części. Czasem zdarza się, że mostek jednego typu bądź kierownicę lub koła można zastąpić innym, to samo z oponami. Taki zabieg pomaga często przybliżyć datę montażu. Bywa jednak tak, że czekamy na spóźniającą się dostawę kół lub amortyzatorów i wtedy niestety trzeba poczekać. Szczególnie w środku sezonu. Ostatnie lata pokazują, że najlepiej zamawiać rower pod koniec sezonu lub przed startem nowego (okolice Nowego Roku). Wtedy kolejka chętnych jest najmniejsza. 

Jeśli ktoś chce przekonać się kiedy konkretny model, z konkretnym wyposażeniem będzie dostępny to najlepiej złożyć zamówienie i otrzymać potwierdzenie. 


3. Jak najlepiej zapłacić? Czy zamrozicie pieniądze na koncie? 

Spread walutowy spędza niejednemu sen z powiek. Duża część klientów kupuje walutę w kantorze internetowym i z takiego konta realizuje przelew. 
Płatność to przelew SEPA, najtańszy i najszybszy między krajami Unii i zwykle banki obciążają kwotą 5 zł. Możliwa jest też płatność PayPalem i kartą, ale spread przy zakupie Uncle Jimbo sięgnął u jednego z klientów kwoty 400 złotych. Niefajna sytuacja ani dla nas ani dla nabywcy.
Wymagamy by pieniądze znalazły się na koncie najpóźniej na 2 tygodnie przed oznaczoną datą montażu roweru. Czy warto zapłacić wcześniej? Z doświadczenia wynika, że tak. Zdarzają się przesunięcia w kolejce (ktoś zrezygnował, nie zapłacił na czas), które cieszą szczególnie w środku sezonu. Niemniej jednak, szczególnie w szczycie sezonu, gdy przekraczana jest data 2 tygodni do złożenia i zamówienie nie zostało opłacone, zdarza się, że koledzy w centrali przesuwają nieopłacone zamówienie na koniec kolejki. 

Niestety nie jest to przyjemna wiadomość dla zamawiającego. Czasem zdarza się, że gotówki chwilowo brakuje - potrzebujemy wtedy sygnał, że wpłata będzie ale np na 10 dni przed datą montażu. Można wtedy zawczasu poprosić by zamówienie pozostało w kolejce. 


4. Zapomniałem zmienić owijkę, dołożyć koszyki, pedały, a kierownica chyba będzie za wąska... 
Nie ma problemu. Proszę pisać na priva lub wiadomość przez FB podając nr klienta i nr zamówienia. Jeśli rower nie trafił na stanowisko montażowe taka zmiana dojdzie do skutku. W przypadku gdy zmiana preferencji wiąże się z dopłatą firma wystawia dodatkowy rachunek na kolejną część.

5. Faktura VAT na firmę: nie ma problemu. Firma powinna być zarejestrowana w europejskim systemie czyli posiadać nr VAT widoczny w systemie (z dopiskiem PL na początku)
Przed złożeniem zamówienia na mój email można wysłać info zawierające:
- nazwę i typ firmy
- nr rejestracyjny UID
- nr VAT czyli NIP
- nazwisko osoby kontaktowej z datą urodzenia
- adres firmy oraz adres dostawy roweru bądź towarów
- nr telefonu
- adres email

6. Hak przerzutki. 
Mamy na stanie, trzeba podać model i typ roweru, wystawimy zamówienie i rachunek, prześlemy. Niestety problem natury IT powoduje, że haki nie widnieją jako artykuły dostępne na stronie sklepu. Wraz z uruchomieniem nowego systemu będzie można je dodawać z poziomu strony.

 

7. Chciałbym zmienić konfigurację roweru dostępnego od ręki lub powystawowego. 

Niestety rowerów widocznych jako BIKE NOW czyli ROSE PRO SL 1000, 2000 oraz 3000 i ich wersji dla Pań nie można konfigurować. 

Podobnie z rowerami w zakładce "pojedyncze egzemplarze". To rowery złożone i eksponowane na wystawach w naszych sklepach bądź podczas pokazów.

 

8. Zniżka na pedały, koszyki, liczniki itd. Zgodnie z naszymi zasadami udzielamy 10% rabatu na wszelkie artykuły doczepiane bądź dokręcane do roweru podczas zamówienia. Rabat 10% pokaże się na ostatnim etapie składania zamówienia. Promocją 10% objęte są także zestawy buty + pedały.

 

9. Przegląd "zerowy": nasze rowery po złożeniu i spakowaniu przygotowane są do jazdy. Wszelkie nieprawidłowości (źle zmieniające przerzutki, luzy itd) bardzo proszę zgłaszać bezpośrednio do mnie. 

Przegląd zerowy nie jest konieczny, ale po przejechaniu kilkuset kilometrów należy zrobić przegląd w zaufanym warsztacie, który sprawdzi luzy, przesmaruje, ewentualnie podreguluje działanie napędu. 

Pieczątka przystawiona na naszej karcie roweru/gwarancyjnej załatwia sprawę pierwszego przeglądu niezbędnego do uznania gwarancji. 

 

10. Zamówiłem odzież, ale rozmiar/krój nie odpowiadają mi. Rozwiązanie jest proste: można towar zwrócić lub wymienić za darmo. Trzeba wypełnić odpowiednie rubryki w panelu klienta, w zakładce zwroty, ubranie (lub część itd)

spakować w paczkę i z naklejoną nakleją zwrotną zanieść na pocztę. Tam po przeskanowaniu naklejki paczka pojawi się w systemie. Poczta Polska prześle ją do Niemiec, a tam DHL dostarczy do nas. 

Zaznaczenie odpowiedniej opcji spowoduje wymianę lub zwrot kwoty za towar na konto bankowe lub konto karty kredytowej, z której dokonywało się płatności lub konto PayPal. 

Jeśli zwrot doszedł do centrali, przyszedł mail potwierdzający jego dotarcie, a pieniędzy nie widać na koncie - proszę o kontakt. Zdarza się, że kwota została zwrócona na konto klienta w naszym systemie, a nie na konto bankowe. 

 

11. Jak dobrać rozmiar roweru? To problem, który często pojawia się na wielu forach. Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży wysyłkowej pozwala nam minimalizować ryzyko wybrania złej wielkości ramy.

 

Rowery MTB - w zakładce rama znajduje się przedział wzrostu, który odpowiada wielkości danej ramy. Jeśli dana osoba znajduje się na pograniczu wielkości dwóch ram wtedy w zależności od stylu jazdy można wybrać ramę większą (szczególnie preferowane w all-mountain i enduro) lub mniejszą.

 

Rowery szosowe - wielkość ramy dobieramy na podstawie długości wewnętrznej strony nogi. W zakładce rama znajdują się zakresy długości i odpowiadające im rozmiary ramy. 

Tutaj podpowiedź jak się zmierzyć:

https://www.rosebikes.pl/zawiera/pomoc/wybierz-waciwy-rozmiar/jak-zmierzy/

 

 

 

 

Edytowane przez paulsen

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adamos

A gdzie można wypełnić formularz do karty ROSE?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Po zalogowaniu się na portalu klienta, po lewej strefa VIP. Zresztą proszę przesłać na priva nr klienta i założymy. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wojtas7

polecam zakupy w Rose. Kupilem juz troche rzeczy, zawsze szybka wysylka i dobre opakowanie. Warto polowac na okazje, np Garmin 500 z czujnikami i tetnem za niecale 600zl.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adamos

Fakt, można trafić czasem okazję, a jak jeszcze kolega paulsen jakimś kodem zniżkowym obdaruje, to i wysyłka gratis wychodzi.  :thumbsup: 

BTW. poradziłem sobie z rejestracją karty VIP, ale trzeba przejść do niemieckiej wersji strony, ponieważ nie ma jeszcze dla niej spolszczenia.
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Jeśli coś nie zadziała jak należy to zawsze można napisać do mnie. Przy okazji proszę podesłać printscreen ze swojego profilu - "spolszczę" co trzeba.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adamos

 

 

Przy okazji proszę podesłać printscreen ze swojego profilu - "spolszczę" co trzeba.


Przy zalogowaniu do profilu i po przejściu do zakładki VIP Card nie ma żadnego przycisku, który mógłby aktywować kartę. Więc jest to do poprawki.

Prosty sposób na ominiecie tej niedogodności, to wklepanie w google "rosebikes VIP Card" (będąc już zalogowanym) i przejście bezpośrednio do tej samej zakładki bez zmiany języka - wtedy można aktywować. Przynajmniej u mnie tak było.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mareckiabc

Nie potrafię wybrać rozmiaru Count Soli 1.Przy wzroście 180 cm i nodze 85, nie wiem czy M czy L.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Radzę M. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skydancer

 

 

plus 19,95 za karton

 

Z czego zrobiony jest ten karton, że kosztuje blisko 100zł? Zapewne nie z kartonu... Nie lubię takich zagrywek. Nikt o zdrowych zmysłach nie da się nabrać, że kawałek tektury kosztuje 20EUR. Nie lepiej byłoby tę kwotę ukryć w cenie roweru?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
FigoiFago

Mamy wolny rynek, u jednego taki karton kosztuje 5 euro u drugiego 20. Poza tym firma jest w Niemczech a tam koszty są odmienne od tych w Polsce. Nikt Cię nie zmusza do zakupu w tym sklepie.

 

Wysłane za pomocą mTalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Niestety kartony nie są tanie, bo ich cena jest "zagraniczna", a nie krajowa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MusicMan

Ceny są ostateczne czy można liczyć na jakieś rabaty? Jaka jest polityka firmy w tej sprawie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Ceny są ostateczne tj takie, jakie widnieją na stronie. Przecenione rowery można znaleźć w zakładkach - pojedyncze egzemplarze. To modele powystawowe lub potestowe, bez możliwości dokonywania modyfikacji. Tańsze są także rowery wycofane z kolekcji - w tej zakładce:

https://www.rosebikes.pl/produkty/rowery/modele-wycofane-z-produkcji/

Część z nich można konfigurować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Uwaga! Wdrażamy nowy system informatyczny, który ma poprawić obsługę zamówień i wysyłkę towarów. Niestety mogą występować przejściowe problemy z transakcjami

przeprowadzanymi przy użyciu kart płatniczych. Pracujemy nad poprawą systemu i przepraszamy za utrudnienia.

Wprowadzenie nowego systemu wiązać także będzie się z tym, że praktycznie niemożliwa będzie zmiana adresu lub też dodanie jakichś artykułow do już przetwarzanego zamówienia.

System będzie przetwarzał zamówienia dużo szybciej niż obecnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wojtas7

SAP?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Nie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Wszystkich zamawiających przepraszamy za wydłużającą się obsługę zamówień. Nasz dział wysyłek robi wszystko co w ich mocy by skrócić czas od zamówienia do wysyłki towaru, ale niestety wciąż system nie działa tak sprawnie jak chcielibyśmy. 

Dział IT łata bugi w sofcie, mamy nadzieję, że od przyszłego tygodnia wszystko wróci do normy. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sssmok

Przy rejestracji w Rose Bike i zakupie części, było napisane, że z okazji pierwszych zakupów dostanę skromny upominek :)

Część otrzymałem w ładnie zapakowanym pudełku, nawiasem mówiąc był to wężyk do pompki zapakowany w pudełko większe niż pudełka do butów.

I teraz nie wiem, czy tym upominkiem było to duże pudło do którego mogę schować większość części zapasowych do swojego roweru, czy może rachunek, który był w środku :)

Wszystko to może by mnie rozbawiło, ale drodzy pracownicy firmy Rose Bike, naprawdę szkoda lasów. Mamy je piękne i coraz mniej. A to są płuca ziemi. Szkoda ich marnować na wysyłanie mikroskopijnych części w wielkich kartonowych pudłach nawet gdyby były z makulatury, bo ta makulatura tez się skądś musiała wziąć.

A wystarczyłoby użyć zwykłej bąbelkowej koperty.

Pozdrawiam i życzę udanych przemyśleń :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Dzień dobry,

 

Bardzo nam przykro, że nie sprostaliśmy oczekiwaniom. Proszę podać nr klienta i nr zamówienia. Sprawdzimy co się stało z upominkiem.

 

Niestety nasz system logistyczny jest w dużej mierze zautomatyzowany i wymaga pakowania w nasze, kartonowe pudełka nawet jeśli akcesoria czy towary są niewielkich rozmiarów. Umowa, którą mamy z firmami spedycyjnymi także podpisana jest na pewien standard opakowań. 

 

3306vro.jpg

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sssmok

Dziękuję za odpowiedź. Wszystko to bardzo ładnie wygląda, ale mnie nie przekonuje. Cóż, automatyka i umowa ze spedytorem. Spedytor nie obrazi się, na podpisanie umowy na przewóz mniejszych opakowań, bo to są jego pieniądze za usługę. Z kolei automatyka, która wymusza marnowanie papieru do którego produkcji potrzebne są drzewa jest przerostem formy nad treścią. Nie zapominajcie, że sprzedajecie części i rowery, które w większości użytkuje się w terenach zalesionych. Jak te lasy znikną, w części i z Waszej winy, to komu to wszystko sprzedacie? Ale w sumie nie spodziewałem się innej odpowiedzi. Mnie Wasza odpowiedź nie przekonuje, ani nie satysfakcjonuje. Jeśli jakikolwiek system powoduje nadmierne zubożenie zasobów naturalnych, to jest to zły system i źle zaprojektowany. Nie kupuję od dzisiaj przez internet i mogę zapewnić, że wiele firm mniejszych i tych większych podchodzi bardziej ekologicznie do tego co robią i w jaki sposób wysyłają artykuły do klienta.

I jakoś potrafią. Wszystko zależy od tego, co się stawia na pierwszym miejscu. Nie popieram takiego podejścia do handlu i jedyne co mogę zrobić to na znak protestu to więcej u was niczego nie kupować. Być może z czasem i inni klienci zauważą, że cos tu nie gra i wymuszą na takich firmach większe poszanowanie dla przyrody.

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • zed
      Przez zed
      Cześć,

      Rozważam nowy rower. Budżet to ok 6000zł. Od 2013 jeżdżę na Radon ZR race 5.0 29er 18" Interesuje mnie 29er, 2x11. Mam 180cm noga 86, waga 84. Nie biorę udziału w zawodach, na co dzień jeżdżę po płaskim ale w górach już daję w kość sobie i rowerowi. Czasami przyczepiam sakwy do ramy (bikepacking) i jadę w góry, wtedy waga moja idzie w górę jakieś +25kg, co na zjazdach mocno męczy hamulce.

      Rozważam między innymi takie:

      Rose Count Solo 4
      https://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-4-2660357/aid:2682042

      + osprzęt
      + reba
      + mocowanie bagażnika (pod kątem wyjazdu do Maroka i innych, które planuję)
      - brak sztywnej osi z tyłu

      Radon Jealous AL 8.0 29er
      https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/jealous-al/jealous-al-29-80/

      +lubię Radona
      +sztywne osie
      -pressfit (jak coś może skrzypieć to u mnie będzie na pewno skrzypiało)
      ? hamulce magura MT -niewiele o nich wiem ale celowałem raczej w slx ew. xt
      ? RS Judy Gold Boost RL SA -jak on się ma do Reby i Recona , którego mam?


      Grand Canyon AL SL 7.0
      https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-sl-7-0.html

      +Reba
      -Hamulce BR-m500 (to chyba taka podstawa?)

      Widziałem jeszcze gdzieś w promocji SPECIALIZED EPIC HT BASE 29

      Najbardziej przekonuje mnie Rose ale ten brak osi z tyłu... Tego potem nie zmienię. Jak dotąd jeździłem na zwykłych QR. Z tyłu to nie umiem powiedzieć ale z przodu czasami czułem wiotkość. Czy ta oś z tyłu aż tak ważna?
      pzodrawiam
       
    • MarianoRex
      Przez MarianoRex
      Witam serdecznie!!
       

      Od kilku tygodni przymierzam się do zakupu mojego pierwszego od dłuższego czasu roweru. Po przeczytaniu już chyba całego internetu wytypowałem dwóch faworytów, są to:
      https://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-1-bike-now/aid:2682086?bikevariantchanged=2682091

      https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-4-0.html
      Bardzo proszę koleżanki i kolegów forumowiczów o podzielenie się przemyśleniami na temat tych twentynajnerów. Proszę przy tym wziąć pod uwagę fakty, otóż mam 182cm wzrostu, ważę 103kg  , zamierzam jeździć “w cyklu mieszanym” tj. trochę górki, trochę szosa, od czasu do czasu jakiś singiel track…  Będę bardzo wdzięczny za pomoc jak również za jakieś rozsądne propozycję do przemyślenia (dysponuję kwotą około 3700-4000tysie)
      serdecznie pozdrawiam
    • paulsen
      Przez paulsen


      Do naszej oferty wprowadziliśmy właśnie odświeżoną linię rowerów szosowych, które łączy wspólna cecha – uniwersalność. Pod hasłem #oneforspeed kryje się połączenie aerodynamiki, sztywności, lekkości, komfortu i sportowej charakterystyki prowadzenia.
      Opracowywanie konstrukcji rozpoczęto od tworzenia modeli i badania oporu aerodynamicznego rurek oraz główki ramy. Wnikliwa analiza CFD pomogła w stworzeniu wersji o charakterystycznych, opływowych profilach rurek, którą następnie zbadaliśmy w tunelu aerodynamicznym. Badania pokazały, że nowa rama pomaga oszczędzić 11 watów w porównaniu ze starszym modelem X-LITE TEAM i niedaleko jej do wyników, które w testach osiąga rama aerodynamicznego modelu XEON X-LITE CW.
      Optymalizacja pod kątem aerodynamiki objęła – prócz główki ramy - także dolną rurę i profile rurek podsiodłowych oraz linię górnej rury wraz z całkowicie zintegrowanym zaciskiem ramy.  Za kilka miesięcy firma ROSE obiecuje wprowadzenie do oferty także zintegrowanego kokpitu dzięki któremu aerodynamika ulegnie kolejnej, choć już mniej znacznej poprawie.
      Podczas prac rozwojowych nad ramą cały czas konstruktorzy mieli na uwadze uzyskanie odpowiedniej masy i sztywności przy czym pracując nad technologią produkcji założyli, że rama w każdej wielkości ma mieć podobne parametry jeśli chodzi o sztywność suportu oraz sztywność główki. W efekcie wszystkie sześć rozmiarów ram uzyskuje podobną sztywność w granicach 100 Nm główki ramy oraz około 66 Nm przy węźle suportu. Wysoka sztywność nie oznacza jednak oszczędności na wadze.
      Rama w  wersji z hamulcami tarczowymi waży od 753 gramów (rozmiar 50 cm) do 841 gramów (rozmiar 62), a w wersji ze zwykłymi hamulcami odpowiednio od 723 do 803 gramów.
      Kolejnym wyzwaniem było uzyskanie odpowiedniego komfortu, wysokiego jak na typowy model do ścigania. Dlatego prócz odpowiedniego ułożenia włókien postawiono na bardziej slopingową geometrię, dzięki której tłumienie drgań przejmuje bardziej wysunięta, karbonowa sztyca Ritchey, a pochłanianiu drgań sprzyjają także niżej poprowadzone rurki tylnego trójkąta. Większy komfort zapewniają także opony: wersja na tarczach może „przyjąć“ opony do 30 mm, a wersja na hamulcach obręczowych opony do 28 mm, przy czym chodzi o opony takiego typu jak Contiental GP 4000 II, które w rzeczywistości mają realne rozmiary trochę większe niż nominalnie.
      Poprawiono także widelec nadając goleniom bardziej aerodynamiczne profile, a aby podnieść wytrzymałość opracowano nową technologię stosując inserty z kewlaru pod zewnętrzną warstwą karbonu. Praktyka pokazuje jak wiele firm miewa problemy z rozwarstwianiem się laminatu w koronie widelca po kilkunastu czy kilkudziesięciu  przejazdach przez wymagające wertepy jak np bruki Paris – Roubaix i dla bezpieczeństwa użytkowników firma ROSE postanowiła na technologię mającą zapobiec takim wypadkom w przypadku rowerów serii X-LITE.
      Oba widelce – w  wersji z tarczówkami lub bez są także wciąż lekkie i mają odpowiednią sztywność. W pracach nad nimi wykorzystaliśmy nasze doświadczenia z konstrukcji poprzedniego widelca, który odznaczał się znakomitym stosunkiem sztywności do wagi oraz komfortu.
      Geometria ramy i stack to reach o wartości 1.45 to coś pośredniego między aero (STR 1.4), klasyczną wyścigówką (STR 1.45) oraz rowerem endurance  (STR 1.5).
      Przy opracowywaniu detali ramy postawiono także na funkcjonalność: rama nowego X-LITE jest kompatybilna ramy z pomiarem mocy SHIMANO, jedna z wersji modelu X-LITE FOUR jest nawet seryjnie w ten pomiar mocy wyposażona. Jeden rower do wszystkiego: do ścigania się w górach, do ucieczek oraz sprintów, a ponadto dość komfortowy: X-LITE FOUR i X-LITE SIX otwierają nowy rozdział w historii szosówek ROSE.
      Pewne zmiany zaszły także na poziomie konfiguracji: ograniczyliśmy wybór komponentów np do 5, zróżnicowanych zestawów kół: od tańszych, sprawdzonych modeli DT SWISS po znakomite i podnoszące wartość roweru Zippy.
      ROSE X-LITE FOUR i SIX nie różnią się niczym innym jak tylko malowaniem i wagą. Pierwszy to model klasy średniej, zaś X-LITE SIX adresowany jest do bardziej zamożnego i wymagającego nabywcy.
      Ofertę w najbliższych miesiącach mają także uzupełnić, prócz zintegrowanego kokpitu także karbonowe koła.  Najtańszy ROSE X-LITE ze zwykłymi hamulcami to koszt ok 2350 euro z kosztami wysyłki (ok 9900 zł). Rower wyposażony jest w nową grupę Shimano Ultegra bądź SRAM FORCE, kokpit i sztycę Ritchey, siodełko Selle Italia i koła DT SWISS P1750 Spline. Waga roweru będzie oscylować w granicach 6.8 kg.
      Rowery wyposażone w hamulce tarczowe kosztują od 2850 euro wraz z wysyłką (tj 12000 zł). Dla porównania najlepiej wyposażony model X-LITE SIX, z kołami ZIPP 303, hamulcami tarczowymi i grupą SRAM eTap to koszt ok 7700 euro (ok 33 tys zł), a na  wersję z hamulcami obręczowymi ROSE X-LITE SIX Dura Ace D2, z zamontowanym pomiarem mocy i kołami Zipp 454 NSW trzeba wysupłać ok 9200 euro tj prawie 39 tys zł.
      https://www.rosebikes.pl/xlite



       
       
       

    • Desmin4
      Przez Desmin4
      Witam,
      Chcę używać swojego telefonu jako GPS, ale mam zagwozdkę co do wyboru uchwytu. Jeżdżę niezależnie od pogody, zatem skłaniałbym się ku futerałom, ponieważ są często wodoodporne oraz mógłbym do nich chować klucze imbusowe lub kluczyki do u-locka, linki. Z drugiej strony w dalszą drogę na nieznane tereny zapuszczam się, gdy jest ciepło, stąd też nie wiem, czy nie lepiej skłonić się ku tym otwartym. Myślę też, że najlepiej by było mocować smartfon na środku 
      Jak na razie wypatrzyłem:
      http://allegro.pl/u1-uchwyt-rowerowy-uchwyty-na-telefon-gps-rower-i7178066745.html#thumb/5
      http://allegro.pl/uchwyt-rowerowy-na-telefon-gps-rower-motocykl-etui-i6887689872.html
      Bike Holder 100
      http://allegro.pl/uchwyt-rowerowy-na-telefon-pokrowiec-wodoodporny-l-i6236045431.html#thumb/1
      Jakiś no-name
      http://allegro.pl/torba-rowerowa-uchwyt-na-telefon-pokrowiec-sakwa-i7178096881.html#thumb/5
      Coś od Kellys
      http://allegro.pl/uchwyt-rowerowy-na-telefon-gps-kellys-navigator-i5961414283.html
      Letdooo
      http://allegro.pl/uchwyt-do-telefonu-na-rower-letdooo-i7184755390.html
       
      Polecicie jakieś typy uchwytów, ewentualnie bezpośrednio jakieś tanie uchwyty? Wątpię, abym w czasie jazdy dużo klikał w smartfonie. 
      Chciałbym usłyszeć opinie o różnych rodzajach uchwytów.
      Pozdrawiam
      Edit: Tak sobie jednak myślę, że najlepszy byłby uchwyt takiego typu https://www.decathlon.pl/uchwyt-do-smartfonu-300-id_8309134.html , ponieważ czasami biegam.
    • supersportowy
      Przez supersportowy
      Cześć,
       
      U nas już po sezonie, przygotowujemy się do zimy ale możemy zaproponować coś fajnego. Wszystkim, którzy są zainteresowani możemy zaproponować -10% na zakup roweru z przyszłorocznej kolekcji 2018. Zajmujemy się markami:
       
      - Cannondale
      - Merida
      - Cube
      - GT
       
      Większość rowerów jest już dostępna. Sporo ciekawych nowości i sporo modeli, które na wiosnę już będą niedostępne.
       
      Sprawdźcie na Supersportowy.pl lub stacjonarnie w Poznaniu przy Umultowskiej 32
       
      Dodatkowo zapraszamy na ostatnie sztuki wyprzedażowe z sezonu 2017
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.