Joseline Napisano 21 Marca 2016 Napisano 21 Marca 2016 Witajcie, rozważam zakup Spinergy Xaero Lite (http://allegro.pl/spinergy-xaero-lite-kola-szosowe-i6062738178.html) do szosy i chciałbym usłyszeć opinie użytkowników na temat tych kół. Czy mieliście jakiekolwiek problemy z tymi kołami? Jakie są wrażenia z jazdy? Jakie mieliście usterki? Co sądzicie na temat jakości łożysk, jak szybko zużywają się i na ile skomplikowana jest ich wymiana? Czy koła wymagały centrowania? Czy mieliście kłopoty z częściami zamiennymi do tych kół jeżeli wymagały naprawy. Czy rzeczywiście są tak niezawodne i wytrzymałe jak podaje producent? Interesuje mnie przede wszystkim opinia kolarzy które mieli bezpośrednie do czynienie z tymi kołami. Z góry dziękuję i pozdrawiam
woojj Napisano 21 Marca 2016 Napisano 21 Marca 2016 Jedyny minus to dostępność części poza autoryzowanym serwisem słaba. W razie awarii będziesz czekał na sprowadzenie. Choć muszę powiedzieć że te szprychy (nylonowe) są całkiem trwałe- miałem do czynienia z nimi w kołach MTB i dawały radę...choć bolączką były aluminiowe nyple, które jak to alu miały tendencję zrywania (trza było dorabiać).... wytrzymały 2 kpl obręczy (szprychy). Nie ma rzeczy niezniszczalnych ;-)) Może obecnie jest z tym lepiej.
Joseline Napisano 22 Marca 2016 Autor Napisano 22 Marca 2016 Czyli nyple są aluminiowe. Z czego wykonany jest gwint na szprychach? A jak sprawa wyglądała z łożyskami? Jakie z niestandardowych narzędzi będą mi potrzebne do serwisowania tych kół? Na pierwszy rzut oka widzę że niezbędny jest klucz do szprych oraz sprzęcik do demontażu/zakładania łożysk. Kolejne pytanie z rozdziału 'legendy'. Czy powłoka szprych zawiera pigment odblaskowy co czyni rowerzystę bardziej widocznym na drodze po zmroku?
tobo Napisano 22 Marca 2016 Napisano 22 Marca 2016 Serwisowalem kilka razy koła spinergy na szprychach pbo. Przednia piasta bez konieczności wymiany łożysk przez lata, tył zależnie od warunków jazdy. Szprychy były w różnym stanie niektóre przytarte, bez skutków ubocznych. Centrowac tych kół nie musiałem ale nyple wymagały jeśli dobrze pamiętam dedykowanego klucza. Na mnie koła zrobiły bdb wrażenie. Wersję karbonowe mają dopuszczalną wagę użytkownika 180 kilo. Łożyska są standardowe, dostępne w handlu. Jeśli zdecydujesz się na zakup dokup przynajmniej jedną rezerwowa szpryche na przód i tył, szczególnie jeśli nie masz innego zestawu kółek. W aukcji piszą że mają wszystkie części zamienne, kup więc od nich rezerwę. Sam chcialem kupić te koła ze względu na wygląd. Do demontażu łożysk nie potrzebne są żadne dedykowane narzędzia. Można użyć starych łożysk.
radomir82 Napisano 22 Marca 2016 Napisano 22 Marca 2016 Koła bardzo wytrzymałe, klucz i trzymacz do szprych jest w komplecie z kołami, czasami tylne piasty są fabrycznie źle skontrowane - czuć luz na kole- wystarczy mała regulacja. Gwint na końcówkach szprych i nakrętkach (nyplach) jest aluminiowy, do centrowania trzeba zdjąć oponę i opaskę.
Joseline Napisano 22 Marca 2016 Autor Napisano 22 Marca 2016 A jak wygląda wymiana bębenków pod kasetę? I jak jest z kompatybilnością z shimano czy campa?
tobo Napisano 22 Marca 2016 Napisano 22 Marca 2016 Spinergy ma w ofercie kompatybilne bębenki, wymiana jest prosta.
Joseline Napisano 10 Kwietnia 2016 Autor Napisano 10 Kwietnia 2016 Serwisowalem kilka razy koła spinergy na szprychach pbo. Przednia piasta bez konieczności wymiany łożysk przez lata, tył zależnie od warunków jazdy. Szprychy były w różnym stanie niektóre przytarte, bez skutków ubocznych. Centrowac tych kół nie musiałem ale nyple wymagały jeśli dobrze pamiętam dedykowanego klucza. Na mnie koła zrobiły bdb wrażenie. Wersję karbonowe mają dopuszczalną wagę użytkownika 180 kilo. Łożyska są standardowe, dostępne w handlu. Jeśli zdecydujesz się na zakup dokup przynajmniej jedną rezerwowa szpryche na przód i tył, szczególnie jeśli nie masz innego zestawu kółek. W aukcji piszą że mają wszystkie części zamienne, kup więc od nich rezerwę. Sam chcialem kupić te koła ze względu na wygląd. Do demontażu łożysk nie potrzebne są żadne dedykowane narzędzia. Można użyć starych łożysk. Dzięki za odpowiedzi, jeżeli nie mylę się to z tobą rozmawialiśmy w zeszłym roku na temat wypożyczenia i przetestowania tych kółek. Niestety, mogę to zrobić tylko w dni wolne od pracy i pod warunkiem że pogoda pozwoli. Mam nadzieje że będzie taka możliwość w tym roku. Póki co jedyną rzeczą która mi nie podoba się w tych kołach to rozwiązanie systemowe. Czyli w razie awarii nie da się kupić części zamiennych w pierwszym lepszym sklepie rowerowym. Na forach angielskojęzycznych ogólnie rzecz biorąc te kola zachwalają, aż do momentu kiedy wymagany jest serwis bądź naprawa. Trochę dziwnie wygląda sytuacja z brakiem udziału tych kół w różnego rodzaju rankingach. Na przykład, w tym raporcie (http://www.biketechreview.com/index.php/reviews/wheels/499-bicycle-wheel-review-and-ratings) z oferty Spinergy uwzględnione zostały tylko 'Spinergy tilium' które zakwalifikowały się do grupy 'Average' oraz 'Spinergy Spox R1' w grupie 'Poor'.
tobo Napisano 10 Kwietnia 2016 Napisano 10 Kwietnia 2016 A zwróciłeś uwagę jakie kryteria decydują o kwalifikacji tych kół na takim a innym miejscu? Pierwsze to masa koła i klasyfikacja aero. Nie ma tu jak dla mnie nic o jakości wykonania, awaryjności ani trwałości.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.