Skocz do zawartości

[napęd] wymiana całego (lub części) napędu na XT


_pk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Zbliża się sezon, chcę zacząć jeździć, ale niestety nadszedł czas zainwestowania w rower. Po 4 sezonach katowania tego samego łańcucha przestał trzymać się kasety - na górkach nie mogę depnąć, bo łańcuch się ślizga po kasecie. Dodam jeszcze tyle, że w sprawie sprzętu jestem mocno zielony, poza tym, że kręcę kilometry na rowerze jak szalony. Do tej pory wszystko działało, więc po prostu pedałowałem...

 

Na początek rzucę, że jeżdżę na tej oto kozie: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.2/9166/49295/#specifications

 

Pomyślałem sobie, że jak już muszę wymieniać kasetę i łańcuch, to fajnie by było przejść na 3x10 i od razu podbić klasę komponentów. W planach miałem wymianę manetek na XT, więc to ładnie by się zgrywało w czasie. To mnie skusiło do myślenia o całym napędzie, ale mam trochę wątpliwości jeszcze. Nie wiem czy kaseta 10rz wejdzie, czy będę musiał przeplatać koła i robić inne cuda związane z taką zmianą. Giant mówi o piaście tylko tyle, że jest to jakieś enigmatyczne GIANT S-Elite Disc. Robił ktoś coś takiego, kojarzy jak to działa, albo może piasta w ogóle nie ma tutaj znaczenia?

 

W zasadzie na obecną korbę (Alivio) i przednią przerzutkę (Acera) nie narzekam, ale nie mam bladego pojęcia czy to będzie dalej działać jak dojdzie 1 więcej rząd i węższy łańcuch. Przy korbach piszą "ta korba działa z 10rz napędem", stąd moje wątpliwości jak to zadziała i czy w ogóle zadziała.

 

Szczerze to myślałem po prostu o takim zestawie - http://rowertour.com/grupa-shimano-deore-xt-2013-m780-dyna-sys-3x10.html

 

Ale z drugiej strony, może opłaca się dorzucić jeszcze te parę złotych i zmienić na 2x11, np. http://rowertour.com/shimano-grupa-deore-xt-m8000-2x11rz.html ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy kaseta 10rz wejdzie, czy będę musiał przeplatać koła i robić inne cuda związane z taką zmianą.