Skocz do zawartości

[wymiana napędu] kaseta, łańcuch, korba, suport

matek1212

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Od prawie 3 lat jeżdżę na Kross Hexagon X6 z 2012r. Nigdy nic w nim nie wymieniałem, a przejechałem ponad 6000km. Tak więc wydaje mi się że przyszedł czas na wymianę, gdyż z przodu mi już coś stuka (suport?), ale że jestem zielony jeśli chodzi o napęd potrzebuję porad. Wiem, że łańcuch już pewnie powinienem dość dawno wymienić, a jak łańcuch to i kasetę. Kaseta 8-rzędowa.

Trochę o tym poczytałem i co do kasety to podobno dobry stosunek cena/jakość ma cs hg51 8. Tylko teraz jaki łańcuch korbę i suport dobrać? Chciałbym się zmieścić w 250zł, ale jeśli będzie jakieś dobre uzasadnienie to jestem w stanie wydać max 300zł. Z góry dziękuję za pomoc

Napisano

Zmieniłbym to, co zepsute a nie wszystko, bo i po co? Przeskakuje Ci napęd? Spisz symbol korby jaki masz i zmień suport jeśli wyrokujesz, że to jego wina. Jeśli na kwadrat - polecam NECO, tanie toto jak barszcz. Musisz tylko ustalić jaką potrzebujesz długość osi, w PDFie do korby znajdziesz info. Albo zdemontuj stary wkład, sprawdź długość.

A jeśli jednak zmieniasz, to:

HG51 kaseta, HG71 łańcuch - razem stówa. Za 150pln kupisz korbę i wkład na octalink, warto zmienić system mocowania, bo jest ono znacznie sztywniejsze niż zabytkowy kwadrat.

Niedawno miałem awarię wkładu, połamałem łożysko. Żeby móc jeździć zanim przyjdzie mi paczka z wkładem wykręciłem go i wkręciłem w innym ułożeniu. Cisza jak makiem zasiał i płynna praca. Oczywiście po 150km (4 dni) zmieniłem wkład, bo dziad nie jestem, ale przynajmniej mogłem dalej śmigać.

Napisano

Ja na Twoim miejscu zaczął bym od diagnozy co w tym przedzie stuka. A zamaist wymieniac łańuch w ciemno poczytał jak sprawdzić czyłańcuch sie jeszcze nada suwmiarką, jesli Ty nie masz suwmiarki to sąsiad/znajomy na pewno ma i Ci zmierzy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.