Skocz do zawartości

[stary napęd] Co należy wymienić?

NotUsed

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Na rowerze lubię jeździć odkąd pamiętam, lecz nigdy nie przywiązywałem dużej wagi do sprzętu. Jestem kompletnym laikiem w świecie serwisowania dwóch kółek, lecz powoli nadrabiam straty. Jeżdżę po wszelkiego rodzaju terenie w różne warunki atmosferyczne, zima i śnieg nie są straszne dla mojego bajka ;)
Do tej pory rower był 24/7 na zewnątrz.
Rower mam od nowości i spędził ze mną 8 lat, nigdy nic nie było w nim wymieniane ani smarowane... teraz wiem, iż to był błąd (po zakupie wymyłem dokładnie lagi amortyzatora bo były "tłuste").
Użytkowanie:

70% asfalt - jako środek komunikacji miejskiej, reszta to weekendowe wycieczki gdzie oczy poniosą, czasem to ścieżka rowerowa, innym razem las, drogi polne itp.

Zakupiłem już nowy łańcuch, lecz przy poszukiwaniu informacji jak wymienić trafiłem na to forum i pojawiło się więcej pytań oraz wątpliwości. Dotychczasowy łańcuch nigdy nie był smarowany, poza kilkakrotnym użyciem WD40 zimą. Przerzutki zmieniają się bezproblemowo w całym zakresie.
Uzbroiłem się w Lidlu w przyrząd do czyszczenia łańcucha oraz stojak.

Zamieszczam zdjęcia starego napędu i proszę o poradę czy mogę założyć nowy łańcuch.
Przebieg ~ 24.000 km
staż ~ 8 lat
Wydaje mi się, że tylny wolnobieg jest ok, ale przednia część do wymiany.

9k7LyC9.jpg

5YoTucz.jpg

3kWqj1v.jpg

y6Ij2tn.jpg

iyJC5Gb.jpg

NKgUTFi.jpg

0F2CWaA.jpg

WGWybxc.jpg

EtqFgmt.jpg

drfSCkg.jpg

4bfauuB.jpg

A7s2CGN.jpg

v4c1jgm.jpg

iBazCiO.jpg

• Mod Team
Napisano

Stan napędu oceniamy tutaj. Poproś moderatora o przeniesienie.

Aha i nie używaj WD40 do smarowania łańcucha. Na temat odpowiednich do tego celu specyfików też znajdziesz sporo na forum.

Napisano