xSebek91 Napisano 12 Września 2015 Napisano 12 Września 2015 Witam, Ostatnio kupiłem używaną oponę jednak nie leży dobrze w obręczy i widoczne są przetarcia, które mnie niepokoją. Przetarcia wychodzą podczas pompowania (max 40 PSI) i są na ok 90 % opony przez co opona jest dość scentrowana i lekko bije, używana jest z przodu. Przejechałem na niej ok 30 km w trudnym terenie sprawdzając jej właściwości i póki co jest w porządku. Myślicie że widoczne przetarcia pochodzą ze zużycia i naprężeń czy też z szerszej obręczy stosowanej przez właściciela? Może ktoś z was miał z czymś takim styczność i potrafi ocenić na ile niebezpieczna jest taka opona :] Obręcz: szerokość 19 mm Opona: Bontrager 29 2.3 zwijana, opowiada wzorowi z XR4 choć na oponie jest co innego napisane Waga rowerzysty: 67 kg Styl jazdy: XC, używana z przodu http://static.pokazywarka.pl/i/6052551/610479/20150912-151141.jpg http://static.pokazywarka.pl/i/6052551/778339/20150912-144645.jpg Co o tym myślicie? można śmigać ?
ArtGD Napisano 13 Września 2015 Napisano 13 Września 2015 To "przetarcie" o którym piszesz nie jest przetarciem. Jasny pasek pozwala ocenić czy opona dobrze ułożyła się na obręczy. Jeśli ten pasek nie jest równy na całym obwodzie to znaczy, że opona źle się ułożyła i będzie bić - tak jak u Ciebie.
xSebek91 Napisano 18 Września 2015 Autor Napisano 18 Września 2015 nie wydaje mi się żeby to był pasek o którym mówisz. Zobacz na to zdjęcie, zielonym mazakiem jest zaznaczone gdzie opona wystaje poza rafki: http://pokazywarka.pl/oxhlsu/ Widać tutaj pasek oraz przetarcie które na pewno nie pochodzi z fabryki :]
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.