Skocz do zawartości

[Korba] Alivio FC-M410 - dostępność


kroczu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

 

Orientuje się może ktoś, dlaczego ze świecą można szukać korby FC-M410 (8 rzędów)? Nastąpiły jakieś przesunięcia klasowe, czy deficyt bo ludzie się na nie rzucają jako jedno z najrozsądniejszych rozwiązań dla 8 rz.?

Żywot mojej obecnej dobiega końca i nie wiem, czy poczekać, czy próbować z truvativem czy jeszcze czymś innym...

  • Mod Team
Napisano
Orientuje się może ktoś, dlaczego ze świecą można szukać korby FC-M410 (8 rzędów)?

No bo jet jak polska ... 100 lat za murzynami :D nie ma do niej przerzutek i ciężko z tym coś zrobić bez wymiany zębatek. O czym bredzę ? a no o pojemności jak zawsze.

 

Każda typowa nowożytna korba 9sp ( tak naprawdę korba to korba i będzie działać z 4 jak i 11 begami.) ma zębatki 44/32/22 a korba 410 ma 42/32/22. W czym to przeszkadza? A w niczym,  ale można  dostać rozstroju nerwowego przy regulacji.

 

A czego w takim razie powinieneś szukać ? A no tego co pasuje ci do przedniej przerzutki.

Napisano

W czym to przeszkadza? A w niczym, ale można dostać rozstroju nerwowego przy regulacji.

 

A z mojego doświadczenia wynika, że bardzo przeszkadza.

Wymieniałem swojego czasu zamiast całą korbę tylko tarcze z braku dostępności alivio-wych 8-ek na XT - 9-ątki. Efekt był taki, że że tarcze zmieliły mi się do igiełek w ciągu 3 miesięcy. (Oczywiście kaseta i łańcuch były zakładane nówki razem z tarczami.) Działało na początku, ale po wspomnianych 3 miesiącach - kaseta jak nowa, łańcuch nie rozciągnięty a zęby na tarczach starte na igiełki O_o. No chyba, że trafiłem na wyjątkową plastelinę, ale mimo wszystko nie zamierzam jeszcze raz testować napędu korba-9 - kaseta-8

Napisano

Spasowania? Zależy z czym, bo o ile kasetę niewiele obchodzi z jaką korbą współpracuje, to wychodzi mi na to, że 9-tkowe tarcze bardzo nie lubią się z 8-kowym łańcuchem, który jest szerszy i nie wiem, może się nierówno na nich przez to układa czy ki czort. Zębatki były XT, to z ołowiu być nie powinny, choć mogły się felerne trafić i moje uprzedzenia stałyby się bezzasadne

Napisano

Ktoś chyba nie wyczuł ironii :yucky:  Zamiast ołowiu mogły być z aluminium, które od stali jest nieporównywalnie bardziej miękkie. XT to ma być lekkie, a nie wytrzymałe...

Alivio jest obecnie 9-rzędowe i ma stalowe zębatki - takich na pewno 8-rzędowy łańcuch by nie zjadł.

Napisano

Nie chcę się licytować na ironie, ale 32 była na 100% stalowa, co do 42 nie mam pewności, ale to właśnie 32 nikła w oczach.

 

Prosiłbym o powrócenie do tematu dostępności - mam za sobą 4 korby + wspomniane nieszczęsne talerze, 7 kaset i duuużo łańcuchów więc mniej więcej wiem co mi potrzeba.

Zdziwiło mnie tylko, że nie mogę znaleźć nigdzie wspomnianej FC-M410 (z której to najbardziej jestem zadowolony), choć 2-3 miesiące temu jak ją polecałem koledze było wszędzie w internetach na pęczki.

Cóż, dałem zapytanie do 2 sklepów i obaczymy co i jak.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Zamiast ołowiu mogły być z aluminium, które od stali jest nieporównywalnie bardziej miękkie

Taa zwłaszcza stop np 7000 jest na pewno miększy od Hitena :D

 

 

to wychodzi mi na to, że 9-tkowe tarcze bardzo nie lubią się z 8-kowym łańcuchem, który jest szerszy i nie wiem, może się nierówno na nich przez to układa czy ki czort

Bajki coś opowiadasz bo ja na swojej korbie co uwaga ma alu blat, i łańcuch 8 rzędowy turlam sie od chyba 2007 roku. zębatki ciągle sa dobre.

 

Pokaż zdjęcia. Coś czuje ze naprawdę miałeś mieć zębatkę z ołowiu ( dlatego ten cenny kruszeć bo jest bardzo miękki :D ) Nawet paździerzowe 191 i 171 nie padają po 3 miesiącach, nawet jak być i 500km miesięcznie robił.

 

 

Napisano

Korby pod 8sp powoli odchodzą w niebyt więc jak się ma takie umiejętności niszczenia napędu to trzeba było zrobić sobie zapasy. Poza tym są korby 9-owe no ale z takimi dość oryginalnymi poglądami co by to nie chciały długo żyć z łańcuchem 8rz to faktycznie jest zgryz. 

Napisano

Co do tematu to pan ze sklepu napisał mi: "Z tego co widzę to Shimano wycofało się z sprzedaży tego modelu", czyli jak będę się upierał pozostało mi polowanie, albo zakup samych blatów 32 i 42.

 

A co do "ołowialności" to dzisiaj patrzę, że nie takie znowu igiełki, obecnie mam gorsze, ale na tamten czas, kiedy łańcuch i kaseta w stosunku do tarczy była w dużo lepszym stanie, łańcuch się na tej zębatce już omykał nawet już przy średnim obciążeniu bez stawania na pedałach.

 

post-135619-0-79296000-1441564007_thumb.jpg

post-135619-0-19557900-1441564010_thumb.jpg

 

Może rzeczywiście trafiłem na jakiś syf, bo mam w ręku właśnie tarczę alivio i tą felerną deorkę/xt i zewnętrznie różnią się tylko 'zaawansowaniem' klinów wrzucających łańcuch - alivio ma same nity, ta druga jak na załączonych zdjęciach dodatkową blaszkę. Różnicy grubości tarcz nie zauważyłem......

 

I z innej beczki to

próbowałem kiedyś na jednej korbie zmienić łańcuch i kasetę dosyć szybko, kiedy łańcuch nie był mocno wyciągnięty a kaseta w zadowalającym stanie, korba przyjęła nowy zestaw, ale szybko zrównała jego stan do swojego.

 

Obecnie stosuję taktykę: nowa kaseta + nowa korba + 2 dobre łańcuchy (polecam KMC X8.93, lub X8.99 jeśli się czesem tanio dostanie), zwykle suport też już jest do wymiany, o kółkach przerzutki nie wspominając i jeżdżę aż do śmierci całości.

Taki komplecik przetrwał mi półtora roku (ok. 5tyś km).

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...