Skocz do zawartości

[3000-3500] Przełaj / miejski


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jako, że to mój pierwszy post na forum to witam wszystkich!

 

Zdecydowałem się na zakup przełaja / szybkiego roweru do miasta i czasem poza nim. Dlaczego taki a nie inny, otóż po paru przejażdżkach szosą oraz crossem - pozycja szosowa bardziej mi "leży" a szczególnie dolny chwyt w baranku.

Propozycje mam dwie:

1. Fuji Tread 1.3 http://www.fujibikes.com/bike/details/tread-13-disc

2. Fuji Cross 1.5 http://www.fujibikes.com/bike/details/cross-15-disc

 

Różni je kwota 500zł. Drugiemu z nich najbliżej do typowego przełaja, za to pierwszy wg. mojej oceny byłby wystarczający. Pierwotnym założeniem był zakup tread 1.3 i może w późniejszym terminie zakup szerszych opon (jeżeli stwierdzę, że są niewystarczające te które są w standardzie) lecz mam coraz więcej wątpliwości czy aby nie zakupić już lepiej wyposażonego roweru który trochę przekracza mój budżet.

 

Pytanie do Was - czy warto dopłacić do crossa 1.5? Oczywiście zdaję sobie sprawę, że "sprzętowo" cross lepiej stoi oraz ma opony z którymi można zapuścić się troszkę w teren no i wagowo jest lżejszy - ale czy poza tym dostrzegacie różnice które mi laikowi umknęły i czy jest to warte dopłaty?

 

Z góry dziękuję za każde słowo które pomoże mi w dokonaniu wyboru.

 

 

Napisano

Jesli chodzi o geo to identyczne. Na jakiej podstawie twierdzisz ze roznica w cenie to 500zl? Nie sugeruj sie cenami producenta w $.

Napisano

 

 

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że "sprzętowo" cross lepiej stoi oraz ma opony z którymi można zapuścić się troszkę w teren no i wagowo jest lżejszy
10 kg crossa to NAPRAWDĘ rzadko spotykany wynik. Raczej zakładaj, że będą cięższe niż przełaje. 
Napisano

Jesli chodzi o geo to identyczne. Na jakiej podstawie twierdzisz ze roznica w cenie to 500zl? Nie sugeruj sie cenami producenta w $.

 

Sugeruję się już ustalonymi ze sprzedawcą kwotami - pozostaje mi tylko wybór roweru...

Napisano

geometria wg tabelki faktycznie ta sama, chociaż po zdjęciach wydaje się, że CROSS ma krótszy chainstay, a nie zawsze tabelki producenta są zgodne z prawdą ;)

ja bym jeszcze porównał ilość miejsca na opony w obu ramach, chociaż pewnie będzie taka sama (może to po prostu identyczne ramy?). Jeżeli tak, to nie sugeruj się zamontowanymi oponami - to akurat najtańsza i najłatwiejsza modyfikacja, którą możesz zrobić.

 

Tiagra + BB5 jakoś bardziej mnie przekonuje, koła zapewne też będą lżejsze w wersji CROSS - pytanie czy chcesz za to dopłacać 500 PLN ;)

 

 

Napisano

 

 

Tiagra + BB5 jakoś bardziej mnie przekonuje, koła zapewne też będą lżejsze w wersji CROSS - pytanie czy chcesz za to dopłacać 500 PLN
 

No właśnie to jest problem czy warto. Pewnie, że dobrze jest mieć jak najlepszy sprzęt na jaki mnie stać, ale te 500 zł mógłbym przeznaczyć na inne potrzeby jeżeli dopłata nie jest tego warta. 

Ps. koła szersze spokojnie wchodzą też do tread'a.

Napisano

Przede wszystkim, zwróć uwagę na jedną rzecz odnośnie napędu: sora 9s + kaseta 11-32 + korba 50/34 - duży zakres przełożeń w obie strony, czyli rower jest bardzo uniwersalny. na przełożeniu 34/32 podjedziesz pod całkiem stromą górkę, a na 50/11 pociśniesz 60km/h (o ile nogi pozwolą ;) ) ograniczenie jest po stronie zestopniowania kasety, czyli między biegami będę bardziej odczuwalne przeskoki.

 

Opcja druga, czyli tiagra 10s + kaseta 11-28 + korba 46/36 - czyli masz mniejszy zakres przełożeń, za to "gęściej" zestopniowane - czyli przeskoki między biegami będą mniej odczuwalne, za to w przypadku większej stromizny może zabraknąć miękkich przełożeń.  

 

Oczywiście tiagra to wyższa grupa od sory, czyli TEORETYCZNIE dokładniejsze, szybsze i lżejsze zmiany biegów i wyższa jakość - w praktyce, niech wypowie się ktoś kto jeździł na obu :) do mnie osobiście uniwersalość napędu z pierwszego akapitu bardziej przemawia.

 

Problem z hamulcami, ciężko mi coś o nich napisać. O ile na BB5 jeździłem parę razy to niestety nie w wersji ROAD. Wiem za to, że mają one opinie bardzo trudnych do wyregulowania. O tym modelu tektro pierwsze słysze, pozostaje Ci chyba objeździć oba rowery pod tym kątem i samemu strwierdzić, który zestaw lepiej pracuje. 

 

EDIT: olśniło mnie! kup ten tańszy model, a 500zł przeznacz na zaciski BB7 road :)

 

Napisano

Dzięki wielkie za poruszenie kwestii napędu, bo jak dla mnie to trochę czarna magia. Rzeczywiście wolę uniwersalność i to mnie przekonuje do tread'a. Hamulce pomijam - jak się zepsują albo będą szwankowały to wtedy będę myślał o czymś lepszym. Decyzja praktycznie podjęta  :thumbsup:

  • Mod Team
Napisano

Dorzuć 3-4 stówki i kup sobie Kaffa...

 

http://www.on-one.co.uk/i/q/CBPXKAFFAPEX/planet-x-kaffenback-sram-apex-road-bike

 

Zdecydowanie fajniejsza opcja na miejskiego pomykacza z pozytkami mozliwosci założenia pełnych blotników i bagaznika o ile przyjdzie Ci ochota...

 

BB7 R ustawia sie tak samo ciulowo. Dodatkowo oferują dośc rozczarowywujaco długi skok klamki...

 

Zdecydowanie łatwiej ustawić Promaxy Render, choc te ostatnie nie sa tak dopracowane konstrukcyjnie jak Avidy...

 

Przerabiałem/przerabiam obie opcje...

 

Innymi (pono) wartymi uwagi są Hayesy CX...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

 

 

Dorzuć 3-4 stówki i kup sobie Kaffa...
 

to nie 3-4 stówki tylko tysiak więcej od tego droższego fuji a to już zupełnie poza zakładanym budżetem choć rower fajny i do tego fajnie że na stali.

Napisano

A możesz podać ceny jakie zaoferował sprzedawca na oba modele? górna granica jak wnioskuję z tematu to 3500zł.

Bo jeżeli jesteś entuzjastą stali, to zdecydowanie warto jeszcze poszperać :) Kaffenback do niedzieli jest przeceniony o 100 funiów jak donosi adamos3b58c885-d8cf-4425-a2fa-c2625204fe4a.jpg

  • Mod Team
Napisano

Not rili mejt...

 

Aktualnie 749 ale w bieżącej promocji urywasz kolejna stówę przy czekałcie.

 

To daje 650 funtów, czyli około 3770ziko...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Kurcze Panowie nie ułatwiacie mi wyboru. No z tą promocją to już jesteśmy dużo bliżej maksymalnego budżetu. Wychodzi ok. 700 zł więcej niż fuji tread 1.3. Dodatkowy aspekt, że do tego roweru nie zrobię sobie przymiarki. Warto dokładać aż siedem stów? Jak z zamówieniami z tego sklepu - nie ma problemów?

Napisano

Kolega Ivan ma po sąsiedzku z tego co się chwalił, może dla dobra popularyzacji stali wśród polskiej braci rowerowej pomoże w wysyłce ;-) ale niech sam się wypowie, ja tylko podpuszczam ;-)

Napisano

Myślę, że chyba odpuszczę temat ostatniego roweru. Po wrzuceniu do koszyka i wysyłce do PL wychodzi ~ 650 funciaków. Do tego jeszcze jakieś pedały musiałbym dokupić. Jednak dla mnie to za duża kwota do przełknięcia. Rower dodaję do ulubionych bo bardzo mi się spodobał i nie jest wykluczone, że kiedyś powrócę do niego...

  • Mod Team
Napisano

7 minut na rowerze, 15 minut z buta :)

 

Wysyłka do Polszy z On-One 45 funtów, ogarnąłbym to za 30-35 jak mi sie zdawa, z tym ze nie bedzie to natychmiastow, gdyz poszłoby to tzw-nym transportem drobnicowym UK-PL.

 

Ap tu ju mejt :)

 

Szacunek...

I.

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Warto dokładać aż siedem stów?


No ja bym dołożył. Tym bardziej, że rower Ci się podoba.

Dodatkowo, przemawiają za nim o niebo lepsze od 5-tek bebecze 7-demki oraz bez porównania lepiej pracujący od Sory i Tiagry Sram Apex.
Napisano

Tak w sumie nastawiłem się na fuji a nawet nie zapytałem: jak sprawują się ramy tej firmy? Nie chcę wrzucać kasy w coś co okaże się bublem technologicznym...

Napisano

 

 

Jeśli Twój rozmiar, to może Cię zainteresować:

Niestety jestem trochę "za krótki"... 

 

 

 

 

A GT Grade brałeś pod uwagę? Macałem i solidnie wygląda na żywo.
 

Rower ciekawy tylko średnio mi ta rama się podoba (tylny wideł). Jakoś klasyczne ramy mi najbardziej podchodzą.

Napisano

Decyzja zapadła  :002: :

 

Fuji Tread 1.3 disc

2015_FUJI_TREAD_1.3_side.jpg

Mam nadzieję, że się nie zawiodę i będzie czym nabijać kilometry. Bardziej mi podpasowała propozycja na ramie cro-mo, lecz lubię "podotykać"  zanim wydam kasę. Dziękuję za cenne uwagi i propozycje.

Napisano
Spoko, następny kupisz cromo ;-)

 

To jest bardziej niż pewne bo lubię klasyczne "cienkie" ramy. Ale z braku laku trzeba czymś teraz jeździć ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...