Skocz do zawartości

[Cały Osprzęt]

Dadoch

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Brać Rowerową.

Od dłuższego czasu wchodzę sobie na allegro i składam sobie komponenty do mojego roweru mniej więcej takiego samego modelu i do mojego b'twina rr520 postanowiłem włożyć 10 rzędów i ogólnie postanowiłem zmienić cały osprzęt w moim przypadku będą to przerzutka przód+tył , kaseta , łańcuch korby z przodu nie wymieniam.Złożyłem Shimano Deore XT oraz Sram X9 od razu mówię że dopiero zaczynam poznawać sprzęty itp rowerowe więc nie piszcie odpowiedzi w stylu "Przecież ci nie wejdzie ta kaseta" itp. jestem laikiem :) i myślę że dobrze złożyłem dysponuję budżetem 1000zł na cały osprzęt i złożyłem takie 2 grupy :

Shimano XT

(920zł z przesyłką)

Sram X9

(900zł z przesyłką)

Pytania:

1 Czy muszę zmienić też korbę przednią ? czy to akurat nie ma różnicy

2. Co lepsze Sram czy Shimano pomiędzy X9 a XT (wiem że opinie są bardzo podzielone)

3. Czy do kasety Srama muszę mieć również łańcuch Srama? Czy może być Kmc czy Shimano ale wolałbym jak wszystko np srama to wszystko.

Napisano

Korba ma się dogadać z przednią przerzutką. Jeśli pojemności są takie same, to nie musisz zmieniać. Jak nie są... to może być różnie.

Co lepsze, to sam sobie odpowiedziałeś: rzecz gustu.

A łańcuch może być dowolnego producenta, byleby pasował do ilości zębów kasety (choć i to niekoniecznie  :icon_cool:)

Są jakieś konkretne powody, dla których kupujesz kasetę i przednią przerzutkę XT? Bo zysk w jakości pracy praktycznie nie wystąpi, a co najwyżej możesz zyskać na masie (przy czym i tak większą różnicę zrobi, czy weźmiesz na przejażdżkę klucze do domu, czy też nie).

Napisano

Chcę mieć porządny osprzęt bo ten się sypie już a dużo opinii czytałem że u srama x9 i u shimano xt są bardzo dobre i można złożyć tak do 1000-1200 chyba że masz lepszy pomysł żeby złożyć cały osprzęt 10 rzędów żeby było płynnie , estetycznie i ładnie wyglądało najlepiej od 1 producenta ,

Napisano