J.a.c.e.K Napisano 10 Marca 2015 Napisano 10 Marca 2015 Witam, Posiadam rower MERIDA Crossway 500 (2013) z korbą SR Suntour XCR v2. Po przejechaniu ok. 2600km zacząłem mieć drobne bicia w suporcie. Na razie zdjąłem korbę i rozebrałem suport. Suport podobny do niczego - niestandardowy, ale teoretycznie z wymienialnymi łożyskami. Jedno łożysko zaczyna padać. Byłoby fanie i tanio, gdybym nie natrafił na problemy: 1. Łożyska są mocno osadzone w miskach. Do tego w prawej misce jest jeszcze tuleja dystansowa. Nie chcę ich na razie wybijać siłowo. Jak je uszkodzę i nie znajdę nowych, to będę musiał przy najmniej kupić nową korbę z suportem. 2. Zmierzyłem czym mogłem łożyska i wyszło mi 20x31(32)x8. Standardowe, handlowe to 20x32x7. Co do średnicy zewnętrznej nie mam pewności, raczej 31 niż 32. Przepytałem wujka Googla, fora i nic. Dzwoniłem do sklepu w którym kupiłem rower (dystrybutor Meridy) i nie potrafili mi dać konkretnej odpowiedzi. Przywieźć rower i dopiero zobaczymy co to jest - czyli stracony czas i kasa. Pokazywałem suport w serwisach rowerowych i też nie potrafili mi dać pełnej porady. Jeśli ktoś zna konkretnie ten system to proszę o poradę. 1. Jakie powinny być zastosowane łożyska? 2. Jeśli niestandardowe/dedykowane, to gdzie je kupić? 3. Czy jeśli podejdą standardowe, to co z różnicą szerokości? 4. Jak wybić stare łożyska i tuleję nie uszkadzając misek? 5. Może jakieś inne rozwiązanie? (poza kupnem nowego zestawu oczywiście) Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Marca 2015 Mod Team Napisano 11 Marca 2015 ale teoretycznie z wymienialnymi łożyskami ... przez wykręcenie całego wkładu suportu i jego wymianę na nowy. W 99 przypadkach na 100 w suportach zamkniętych z lożyskami wewnętrznymi nie dokonuje się wymiany samych łożysk tylko całych pakietów. Pewnie, ze można pokombinować ale jest to rękodzialo artystyczne na własna odpowiedzialnośc rękodzielnika. Szacunek... I.
J.a.c.e.K Napisano 11 Marca 2015 Autor Napisano 11 Marca 2015 Gdyby to był typowy wkład suportu ze zintegrowanymi łożyskami, to sprawa jest prosta - wymieniam cały suport. Moje rękodzieło artystyczne polega na tym, że albo wymienię łożyska za kilka/kilkanaście złotych, albo będę musiał kupić napęd za kilkaset złotych. Mój suport nie ma zamiennika. Składa się z dwóch niezależnych misek z łożyskami oraz dwóch tulei dystansowych (zewnętrznej i wewnętrznej). Coś w stylu Hollowtech, II ale z łożyskami osadzonymi od wewnątrz.
siimon Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 I wierzysz, że specjalnie dla Ciebie powstał taki suport w związku z tym nie ma zamienników? Pomierz wszystko i coś się dobierze.
kns3k Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 jesli gwint jest standardowy w mufie. A pewnie jest. To wystarczy tylko dlugosc oski zmierzyc i znalezc suport o odpowiedniej dlugosci ośki. Skrecic i zapomniec. suport Neco 25-30pln. Nie ma co kombinować
J.a.c.e.K Napisano 12 Marca 2015 Autor Napisano 12 Marca 2015 siimon, właśnie z tym "coś się dobierze" jest kłopot. Gdybyś dokładnie przeczytał mojego pierwszego posta, to byś wiedział co zrobiłem, zanim zgłosiłem się z problemem. Pomierzyłem wszystko i podałem wymiary, napisałem też dlaczego nie chcę wybijać łożysk. Liczyłem raczej na pomoc osób które znają dokładnie ten suport i korbę. Znalezłem jeszcze zdjęcia kompletu pratycznie takiego samego jak mój: jesli gwint jest standardowy w mufie. A pewnie jest. To wystarczy tylko dlugosc oski zmierzyc i znalezc suport o odpowiedniej dlugosci ośki. Skrecic i zapomniec. suport Neco 25-30pln. Nie ma co kombinować Gdyby to było takie proste, to nie zawracałbym głowy. Ośka (20mm) zintegrowana jest z lewą korbą.
tobo Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 I wierzysz, że specjalnie dla Ciebie powstał taki suport w związku z tym nie ma zamienników? Pomierz wszystko i coś się dobierze. Nie, ale taki suport mógł powstać specjalnie dla Meridy, której inżynierowie z jakiegoś absurdalnego powodu mieli wyjątkową jednostkową koncepcję. To co jest na zdjęciu faktycznie wygląda dziwnie. Próbuje coś wygoglować i faktycznie jajco
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Marca 2015 Mod Team Napisano 12 Marca 2015 Gdyby to był typowy wkład suportu ze zintegrowanymi łożyskami, to sprawa jest prosta - wymieniam cały suport. Moje rękodzieło artystyczne polega na tym, że albo wymienię łożyska za kilka/kilkanaście złotych, albo będę musiał kupić napęd za kilkaset złotych. Mój suport nie ma zamiennika. Składa się z dwóch niezależnych misek z łożyskami oraz dwóch tulei dystansowych (zewnętrznej i wewnętrznej). Coś w stylu Hollowtech, II ale z łożyskami osadzonymi od wewnątrz. Fakt... Wygląda na prze-wynalazek... Zatem rękodzieo lub wymiana całości... Przy okazji, rozumiem, że cały rower kupiłeś ... gdzie? Może wartałoby zagaić sklep czy miejsce w którym go nabyłeś... A nóż-widelczyk mają jakieś niestandardowe, OEM-owe graty dostepne... Szacunek... I.
tobo Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Jeśli rower został kupiony w sklepie stacjonarnym to powinien mieć on na stanie coś takiego (naprawiać jakoś własne rowery trzeba?) lub sklep powinien taki suport sprowadzić. Na stronie Suntoura ciężko coś znaleźć na ten temat. Może forumowy spec od widelców SR będzie mógł pomóc? Ciekawe ile ten wynalazek kosztuje i czy kiepski jakościowo był tylko ten egzemplarz. Może faktycznie sensowniej jest myśleć o innej korbie?
J.a.c.e.K Napisano 12 Marca 2015 Autor Napisano 12 Marca 2015 Oczywiście, że telefonowałem do sklepu-serwisu w którym kupiłem rower (dystrybutor). Rozmowa była taka, jakby nie wiedzieli o co chodzi. Trzeba przywieźć rower, zostawić go i dopiero zobaczymy co w nim jest. Zrozumiałbym gdyby powiedzieli, że nie zdradzają technicznych informacji, ale wymiana łożysk/suportu kosztuje w tym modelu jakąś tam kwotę. Jak mam zostawić rower po to, aby dowiedzieć się, że trzeba zmienić cały zestaw, to wolę zajeździć ten co mam i sam kupić np. Deore.
kns3k Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 O mea culpa. Bije sie wpiers!!! Ale dopóki nie zobaczylem foto korby to obraz sytuacji byl dosyc niejasny Swoja droga.... Ja pierdu co za wynalazek.
J.a.c.e.K Napisano 12 Marca 2015 Autor Napisano 12 Marca 2015 No właśnie... Też byłem zdziwiony jak robiłem rozeznanie. Gdybym kupił rower w Tesco, no to OK. Ale to jednak Merida i to nie z dolnej półki cenowej. W tej klasie powinny już być standardowe podzespoły. Podjadę jeszcze do innych serwisów Meridy, może coś się dowiem - dam info. Na razie dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.
tobo Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Podzespoly nie musza byc standardowe - sensowna musi byc wiedza sprzedajacych i dostepnosc do czesci zamiennych. Sprzedawca powinnien znac sprzedawany towar. Sklep powinnien miec na stanie choc minimalna ilosc zaniennikow, w tym przypadku jedna sztuke, a jak ja sprzeda to zamowic kolejna. Tym bardziej ze to towar od nich i klient powinnien zostac obsluzony, bo suporty tak czy inaczej to czesci ulegajace zuzyciu.
J.a.c.e.K Napisano 12 Marca 2015 Autor Napisano 12 Marca 2015 To jak powinno być, a jak jest, to dwie różne rzeczy. Powalczę jeszcze z tym tematem i napiszę o wynikach.
tobo Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Moze sie nawet okazac ze ten patent jest lepszy od standardu a Ty miales pecha Na stronie Sr sa korby xcr jednak z opisie wynika ze zastosowane w nich rozwiazanie jest bardziej standardowe, jak w innych produktach na rynku. Sr ma tez w ofercie Shimano Polska, moze oni beda potrafili pomoc. Moze jeszcze motbør.com i tamtejsze forum, moze ktos poda gdzie ten cud mozna dostac.
J.a.c.e.K Napisano 12 Marca 2015 Autor Napisano 12 Marca 2015 Może być tak jak piszesz. Dzięki za wskazówki.
J.a.c.e.K Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Napisano 4 Kwietnia 2015 Korba + suport SR SUNTOR XCR v2 -> zajeździj i zmień !!! System bez możliwości samodzielnej naprawy/wymiany suportu. Zaliczyłem kilka serwisów i nikt takiego wynalazku nie widział. Podjechałem również do serwisu sklepu w którym kupiłem rower. Też zdziwienie, bo jeszcze nie mieli u siebie do naprawy roweru z tym systemem. Prawdopodobnie Merida zastosowała to rozwiązanie tylko w jakieś krótkiej serii. Jak rower jest na gwarancji, to serwis odesłałby suport z korbą do dystrybutora. Po gwarancji użytkownik zmuszony jest wymienić cały zestaw. Na przyszłość podaję też informację jak zdemontować tą korbę i suport: 1. Wykręcić z osi wkrętakiem płaskim 12-14mm (dł. >100mm) tulejkę kontrującą. 2. Wykręcić z osi kluczem imbusowym 8mm (dł. >100mm) śrubę mocującą prawą korbę. 3. Zdjąć prawą korbę. 4. Zdjąć pastikową nakładkę. 5. Odkręcić nakrętkę 28mm (lewy gwint). 6. Wysunąć lewą korbę z osią. 7. Kluczem wielowpustowym Shimano wykręcić prawą miskę suportu (lewy gwint) oraz lewą miskę suportu (prawy gwint).
Mod Team Puklus Napisano 5 Kwietnia 2015 Mod Team Napisano 5 Kwietnia 2015 A napisz do Piotra z activi on ma spory dostęp do suntorowych części, co prawda od amortyzacji ale może i do korby coś znajdzie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.