woocash Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 Witam, chciałbym zapytać bardziej doświadczonych użytkowników któy z parametrów gemetrii ramy ma większe znaczenie na zwrotności hardtaila -> podstawa kół czy długośc tylnego trójkąta? Wydaje mi się, żeoba parametry mają znaczenie ale który bardziej? Ramy do kół 27,5 mają zazwyczaj krótszy tylny trójkąt niż 29ery ale podstawa kół już jest podobna i większnie niz w 26er. Czy różnia w zwrotności między 27.5 a 29 jest duża? seraph napisał: Różnica w zwrotności nie wynika tylko z geo ramy, ale głównie z wyższego momentu "żyroskopowego" większych kół. Im moment ten wyższy tym ciężej zmienić położenie osi obrotu, więc logicznie 29era ciężej będzie skłonić do skrętu. Z tego samego powodu 29ery są stabilniejsze na zjazdach, bo szybko rotujące duże koła ciężej wytrącić z równowagi. Każdy kij ma 2 końce Brzmi sensownie. Ale jaka jest rola ramy w zwrotności? Czy 1 cm robi różnice czy dopiero 5cm (podstawa kół) P.S. Mam nadzieje, ze tym razem dobrze załozyłem temat
wojtas7 Napisano 19 Stycznia 2015 Napisano 19 Stycznia 2015 Szukanie odpowiedzi na tak zadane pytanie przypomina poszukiwania świętego Graala geometrii rowerów oraz pytań o sens życia. Jeśli to byłoby tak proste to nie byłoby gazet rowerowych, w których połowa treści to testy i odczucia testerów ;-)
woocash Napisano 24 Stycznia 2015 Autor Napisano 24 Stycznia 2015 To może konkret. Dwia rowery 29er: Rower A: baza kół 1138mm i tylny trójkąt 438mm Rower B: baza kół 1126mm i tylny trójkąt 450mm Resztę wymiarów pomińmy. Który z tych rowerów jest zwrotniejszy (w teorii bazując na tych wymiarach). We wszystkich opisach geometrii ram znalazłem opis że krótsza baza kół to rower bardziej zwrotny. Tylny trójkąt krótszy to baza kół mniejsza i rower bardziej zwrotny. Ale jak widać tylny trójkąt nie zawsze zmniejsza bazę kół. Pomocy!
rodszyld69 Napisano 24 Stycznia 2015 Napisano 24 Stycznia 2015 Pomocy! http://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/abc_rowerzysty/2747/geometria_roweru_i_jej_tajniki Polecam dwa zdania z tego artykułu " O wyborze zaś konkretnego modelu powinna zadecydować jazda próbna, po wstępnym dobraniu jej wielkości przez fachowca. Przez samą geometrię drogi na skróty nie ma!"
jasinski21444 Napisano 25 Stycznia 2015 Napisano 25 Stycznia 2015 Rower A . 450mm rurek łańcuchowych to będzie prowadził sie jak kamaz .
woocash Napisano 25 Stycznia 2015 Autor Napisano 25 Stycznia 2015 http://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/abc_rowerzysty/2747/geometria_roweru_i_jej_tajniki Polecam dwa zdania z tego artykułu " O wyborze zaś konkretnego modelu powinna zadecydować jazda próbna, po wstępnym dobraniu jej wielkości przez fachowca. Przez samą geometrię drogi na skróty nie ma!" Jasne ale czasem nie ma mozliwosci odbycia probnej jazdy a najczesciej jesli mozna to po placu pod sklepem co niekoniecznie pokazuje jak rower zachowa sie w terenie na rzeczywistych przeszkodach. Takwiec nie szukam drogi na skroty ale swiateka w ktora strone isc @jasinski21444 dzieki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.