Skocz do zawartości

[napęd] wymiana poszczególnych podzespołów napędu

frigodaw

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie!
Od czerwca 2013 roku jestem posiadaczem takiej oto maszyny:
http://www.rowerymerida.pl/produkt561/crossway-40-d-rower-merida.html

Już na samym początku przerobiłem go pod typowego trekkinga: zamontowałem bagażnik, błotniki etc. Rower w sezonie służy mi zarówno do jednodniowych wycieczek jak i wielodniowych wypraw z sakwami. Generalnie jeżdżę cały rok, bez względu na temperaturę czy pogodę. Do dnia dzisiejszego zrobiłem na nim około 7200km.

Rower był w serwisie jeden raz, na wiosnę ubiegłego roku. Sam głównie zajmuję się tylko czyszczeniem i smarowaniem łańcucha oraz regulacją przerzutek. Stąd mój post, gdyż na wiosnę znowu będę go serwisował (zima pewnie da mu trochę w kość). Jakie komponenty na pewno będą nadawały się do wymiany? Z tego co czuję/widzę to na pewno zestaw łańcuch + kaseta (zwłaszcza po zimie). Co z resztą? Nie znam się dokładnie na wymianie napędu, dlatego chciałbym idąc na wiosnę do serwisu zanieść od razu niezbędne części do zamontowania. 

Czytałem temat o wymianie napędu:
http://www.forumrowerowe.org/topic/122125-napedwymiana-napedu-w-kilku-zakresach-cenowych-od-6-do-10s-aktualizacja-240214/
Co byłoby warte uwagi z tych zestawień? Zastanawiałem się nad kasetą shimano HG-51. To co obecnie posiadam w rowerze to raczej nie jest nawet średnia półka, dlatego myślałem żeby zmontować coś z klas osprzętu Deore lub Alivio - tak żeby nie zbankrutować od razu.

Jak sprawy mają się z korbą, przerzutką przednią i tylną po takim dystansie? Zostawić i poczekać jeszcze jeden sezon czy warto coś wymienić?

Napisano

Okay, jutro wrzucę tam zdjęcia. Przy ograniczonym budżecie, w co włożyć większe środki a na czym oszczędzić jeżeli chodzi o napęd?

Napisano