kanarek199 Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Czesc, Mam rower Giant Revel http://www.giant-bicycles.com/en-us/bikes/model/revel.1/11523/55890/ Rower mam od nowosci, okolo 4-5k km przebiegu, 90% w terenie miejskim. Ok. 1k km zamontowalem silnik elektryczny bafang (przy korbie), wiec nie mam przerzutek z przodu. Jakis czas temu lancuch zaczal mi przeskakiwac na najmniejszej przerzutce z tylu. Kupilem kaseta SRAM PG 830 11x32, 8-Speed i lancuch KMC Z-72 7-8sp chain. Uzbroilem sie w narzedzia, wlaczajac w to klucz dynamometryczny. Wymienilem czesci i niestety dzis zauwazylem, ze lancuch mimo wszystko przeskakuje od czasu do czasu na najmniejszej zebatce z tylu. Zalaczam kilka fotek - czy przyczyna przeskoku lancucha moga byc male kolka zebatki tylnej? Dzieki za podpowiedzi! I przepraszam za brak polskiej czcionki . kanarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Na początku wyreguluj przerzutkę zgodnie ze sztuką, gdyż odległość górnego kółka od kasety jest zbyt duża: manual. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 dokladnie w tym tkwi problem lanuch powinien bardziej opasac kasete Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinder85 Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Więc jeżeli z przodu nie zmieniasz biegów to za tym również idzie to że masz za krótki łańcuch. Jeżeli na małej zębatce wózek jest tak napięty to na większych musi być już baardzo źle Ale przede wszystkim tak jak koledzy piszą trzeba górne kółko zbliżyć do kasety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanarek199 Napisano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Wielkie dzieki! pomoglo i jak reka odjac. Pytanie - czy lancuch moze opasac kasete zbyt mocno? Zauwazylem, ze po wymianie spadla mi predkosci maksymalna (bylo 50 km/h, teraz z trudem osiagam 40-45 km/h). Odnosnie dlugosci lancucha - dobralem go na podstawie poprzedniego lancucha a poprzednio mi wszystko smigalo, az do czasu kiedy przestalo. Faktycznie w tzw. miedzyczasie wyrzucilem standardowe zebatki przednie i zainstalowalem zebatke dostarczona z silnikiem. Byc moze ona jest wieksza. Nie jest to tak wielki problem, bo i tak nie uzywam wiekszych zebatek z tylu, ale pewnie powinienem zwiekszyc dlugosc lancucha, kiedy nastepnym razem bede go wymienial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Przy zbyt mocnym opasaniu kasety moze byc problem z wrzuceniem lancucha na najwieksza koronke kasety, gdyz przeswit miedzy gornym kolkiem przerzutki i najwieksza koronka jest niekiedy zbyt maly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 wszystko zalezy od skosu pantografu i stopniowania kasety. Łancuch dobrales pewnie mierzac dlugosc a nie liczac ogniwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Przecież napisał, że dobrał długość do łańcucha na którym : poprzednio mi wszystko smigalo, az do czasu kiedy przestalo. Faktycznie w tzw. miedzyczasie wyrzucilem standardowe zebatki przednie i zainstalowalem zebatke dostarczona z silnikiem Więc bez różnicy jak dobierał ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanarek199 Napisano 11 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Az musialem sprawdzic co to pantograf Tak, lancuch skrocilem na podstawie porownania dlugosci ze staryn lancuchem. Odnosnie problemow z wrzucaniem lancuch na wyzsza zebatke, takiego problemu nie zaobserowalem, pewnie dlatego, ze 90% czasu uzywam najmniejszej i drugiej w kolejnosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanarek199 Napisano 29 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 Czesc, Musze niestety odgrzac temat... Zgodnie z tym co napisaliscie, wyregulowalem poprzednio przerzutke, tak aby lancuch opasal bardziej tylne zebatki. Niestety problem przeskakujacego lancucha pojawil sie ponownie... Zrobilem tak, wkrecilem maksymalnie srube, ktora reguluje sie "opasanie" zebatki przez lancuch. Lancuch oddala sie od zebatki, wiec to nie ten kierunek. Zaczalem wykrecac te srube. Zauwazylem, ze w pewnym momencie wykrecanie sruby nie ma wplywu na stopien "opasania" zebatki lancuchem, tj. przerzutka nie zbliza sie do zebatek. Czy moze to wynikac z wyrobienia sie sprezyny w zebatce (nie wiem czy ona w ogole ma cos z tym wspolnego)? Ostatnio sporo jezdzilem po deszczu (lancuch jest nasmarowany) - czy w przerzutce moglo cos sie zaciac, tak ze nie podnosci sie ona w strone zebatek? Jak zwykle, dziekuje z gory za podpowiedzi. kanarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 To prawdopodobnie znaczy że śruba weszła już w całości do gniazda w korpusie przerzutki i nie opiera się o hak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanarek199 Napisano 29 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 Dzieki za odpowiedz! Moge poprosic o wytlumaczenie lopatologiczne co mozna z tym zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanarek199 Napisano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 Czesc, Zdjalem kolo, aby zobaczyc co sie dzieje od drugiej strony. Okazuje sie, ze sruba regulujaca wyrzezbila w haku niewielki rowek. Nie wiem na ile to jest przyczyna mojego problemu - wkrecenie sruby sprawia, ze wozek sie odala od kasety, wykrecenie sruby zbliza lancuch do kasety. Innymi slowy, wykrecajac srube calkowicie, powinienem uzyskac maksymalne zblizenie wozka do kasety, wiec ten rowek chyba nie powinien wplywac na przeskakiwanie lancucha... chyba, ze sie myle. Czy mozecie podpowiedziec, co nalezaloby zrobic, aby wszystko zaczelo dzialac jak nalezy? Jesli miabym wymienic jak, to jak znalezc odpowiedni? Z tego co sie zorientowalem hakow jest min kilkadziesiat rodzajow... Dzieki za podpowiedzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 hak kupuje sie do konkretnej ramy, a srubka... hmm mam wrazenie ze jest nie oryginalna, sramowskie maja zwoje raczej jak blachowkrety, na poczatke mozesz srubke skrocic by byla plaska na koncu, zwiekszy to jej poczatkowa srednice i moze nie wejdzie juz pod hak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanarek199 Napisano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 Dzieki! Rower mam od nowosci, wiec raczej srubka oryginalna... zamowilem juz przerzutke przez internet i sprobuje jeszcze dzis kupic hak w jakims sklepie Giantowym. Zastanawiam sie tylko na ile ta srubka i ten rowek wyrzezbiony w haku sa problemem, skoro i tak musze miec srubke odkrecona na maksa, aby zapewnic wystraczajace objecie kasety przez lancuch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 i co pomogło? szczerze patżac na to zdjęcie też mam wrażenie jakby ta srubka sztukowana była a nie oryginalna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanarek199 Napisano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 Jeszcze nic nie pomoglo, bo przerzutka przyjdzie za kilka dni, a hak moze kupic dzis po pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanarek199 Napisano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 Czesc, Maly akualizacja tematu: - podjechalem do sklepu rowerowego, czlowiek spojrzal i powiedzial, ze hak przerzutki do prostowania; sprawdzil rozciagniecie lancucha i powiedzial, ze jest na granicy przydatnosci - chcialem, aby mi zrobil ten hak, a on na to, ze dopiero za 2 dni; troche sie zdenerwowalem i postanowilem uzbroic sie w narzedzia, bo duzo jezdze i pewnie nie raz jeszcze przyjdzie cos ustawiac w rowerze - kupilem przyrzad do ustawiania haka - hak ustawiony, lancuch dalej przeskakuje na najmniejszej zebatce z tylu - kupilem nowy hak, stary mial rowek, ktory powstal po wkrecaniu srubki (na marginesie - srubka oryginalna, kupilem nowa przerzutke i ma taka sama srube); nowy hak nie pomogl, lancuch nadal przeskakuje - kupilem nowy lancuch: dlugosc dobralem "metoda matematyczna" ze strony http://www.rowerowe-porady.pl/jak-dobrac-dlugosc-lancucha-rowerowego/, wyszlo, ze powinienem miec 5 czy 6 ogniw wiecej niz bylo w standardzie - w tzw. miedzyczasie, wymienialem przednia zebatke na wieksza, ktora jest dostarczana z silnikiem elektrycznym To wszystko nic nie dalo. Po wymianie lancucha na dluzszy jest jeszcze gorzej, na najmiejszej zebatce lancuch sie slizga. Co dalej robic? Czy kaseta do wymiany + skrocenie lancucha? Czy wymiana przerzutki bedzie miala wplyw na przeskakiwanie lancucha po zebatce? Najnowsze zdjecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanarek199 Napisano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 Czesc, Czy ktos bylby na tyle uprzejmy, aby spojrzec na zdjecia i powiedziec, czy kaseta jest do wymiany? Czy wymiana przerzutki bedzie miala wplyw na przeskakiwanie lancucha po zebatce? Dziekuje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Stycznia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 Kaseta wydaje sie być w porządku choć kiepsko ja widać. Na przeskakiwanie ma wpływ kilka czynników: - Zużycie zębatek - Nowy łańcuch na starej kasecie, odwrotnie nie powinno przeskakiwać, choć także może sie zdarzyć i na pewno nie zalecana jest taka jazda, dalej niż kilkadziesiąt merów w celu sprawdzenia. - Zużycie sprężyny wózka w przerzutce - słabo napina. - Zużycie zapadek w bębenku, jednak jest to inny rodzaj przeskakiwania, nie związany ze stanem napędu. Zazwyczaj przeskakuje niezależnie od tego na jakim biegu jedziemy. Rozregulowana przerzutka nie powinna powodować przeskoków łańcucha, może powodować samoczynne przerzucanie sie z biegu na bieg. Wtedy łańcuch może przeskoczyć ale to wina tego ze miota sie miedzy zębatkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanarek199 Napisano 9 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Super, bardzo dziekuje. W weekend sprobuje wymienic przerzutke. Jesli to nie rozwiaze problemu, to wymienie kasete, a pozniej pozostanie mi skrocenie lancucha... Z ciekawosci, jakie przebiegi nalezy oczekiwac od lancucha? Oczywiscie zakladam, ze zalezy to od wielu czynnikow: terenu, werwy rowerzysty, itp. Powiedzmy, plaski teren, przecietny rowerzysta... Moj ostatni lancuch kwalifikowal sie do wymiany po okolo 1000 km. Nie wiem czy to duzo czy malo. Faktem jest, ze mam silnik elektryczny i z pewnoscia zuzywa on naped mocniej niz nogi... Czy sa jakies firmy, ktorych kasety lub lancuchy charakteryzuja sia wyzsza wytrzymaloscia? Dziekuje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.