przemo1648 Napisano 20 Września 2014 Napisano 20 Września 2014 Witam Mam do wymiany jedna szprychę w kole z kaseta suntour która jest nietypowa i niema do niej żadnych kluczy. W kasecie znajdują sie jeszcze łożyska kulkowe. Moje pytanie.. Czy ktos wie jak się zabrać do tego ? Jak zdemontować ta kasetę ?
Mod Team safian Napisano 20 Września 2014 Mod Team Napisano 20 Września 2014 Daj jakieś zdjęcia. Skoro masz łożyska w kasecie to raczej to jest wolnobieg a nie kaseta.
Mod Team Puklus Napisano 21 Września 2014 Mod Team Napisano 21 Września 2014 W zasadzie .... w systemie kasetowym mamy łożysko w "kasecie", właśnie łożysko koła znajduje sie w bębenku przy wolnobiegu nie ma łożysk No po za tymi co zębatki sie na nich kręcą Jednak, zdjęcie jest tutaj wskazane.
przemo1648 Napisano 21 Września 2014 Autor Napisano 21 Września 2014 tutaj sa zdjęcia, w tej "miseczce" gdzie widać smar powinny być łożyska ale je wyjąłem http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/4092943/1
Mod Team Puklus Napisano 21 Września 2014 Mod Team Napisano 21 Września 2014 Nie jestem pewien, ale wygląda trochę jak kaseta UG ... jednak to może być jakiś suntourowy patent. nie widziałem jeszcze takiego ale wygląda na leciwy, z lat ja wiem 80 ?
przemo1648 Napisano 21 Września 2014 Autor Napisano 21 Września 2014 no troche lat ma na pewno, ale zalez mi na niej bo mam caly rower na osprzęcie suntour a jest jakis patent na zdejmowanie tego ?
Mod Team Puklus Napisano 21 Września 2014 Mod Team Napisano 21 Września 2014 Jeżeli to jest ug, to odkręca sie ostatnią zębatkę, i kaseta schodzi. Jeżeli to jakiś rodzaj wolnobiegu ... to trzeba szukać ...
przemo1648 Napisano 21 Września 2014 Autor Napisano 21 Września 2014 a w tym ug to jak ostatnia zebatke odkrecic ?
przemo1648 Napisano 21 Września 2014 Autor Napisano 21 Września 2014 własnie przed chwila próbowałem i albo jest tak mocno zakrecone albo to nie jest kaseta ug
Mod Team Puklus Napisano 22 Września 2014 Mod Team Napisano 22 Września 2014 No to zazwyczaj jest mocno zaciśnięta zębatka jak sie na niej jeździło Daj większe zdjęcia styku ostatniej zębatki i miski, zrób jeszcze pionowe zdjęcie między kaseta a szprychami, przy kasetach powinien być tam charakterystyczny kołnierz. Ja swego czasu miałem tak zakręcony wolnbieg, ze przy odkręcaniu w 3 osoby złamał sie klucz 24 ...
Garlock Napisano 22 Września 2014 Napisano 22 Września 2014 Wolnobiegi Suntoura odkręca sie zwykle kluczami z 2 lub 4 wypustami np: http://archiwum.allegro.pl/oferta/klucz-do-wolnobiegu-suntour-lifu-model-09e1-7-i3863075430.html Czy u Ciebie nie ma tam prostokątnych otworów pod taki klucz:
Mod Team Puklus Napisano 22 Września 2014 Mod Team Napisano 22 Września 2014 Tak wolnobiegi suntoura odkręca sie właśnie takimi kluczami. Jednak to coś ze zdjęcia średnio przypomina wolnobeg, z racji na łożysko ...
przemo1648 Napisano 22 Września 2014 Autor Napisano 22 Września 2014 właśnie są 2 otwory wyglądające jak na zdjęciu kupie klucz i zobacze jak pójdzie z Góry Dziękuję za odpowiedzi
Garlock Napisano 23 Września 2014 Napisano 23 Września 2014 Klucze z ząbkami mają jedną istotną wadę w porównaniu do systemu z wielowypustami np. shimano. Shimanowskie wchodza bardzo głęboko i praktycznie nie ma szansy żeby wyskoczyły przy odkręcaniu. A te ząbki są krótkie i jak dociśniesz klucz to lubią wyskoczyć. I łatwo wtedy zrobić sobie kuku (i czasami uszkodzić klucz lub wolnobieg). Dlatego warto skorzystać z pomocy Pana Duża Śruba. Wkładasz klucz w otwory w wolnobiegu i przekładasz przez piastę długą śrubę (może byc oś jesli jest dostatecznie dluga) az wyjdzie przez otwór w kluczu. Zakladasz podkladki i lekko skręcasz nakretkami. Możesz zostawić minimalny luz.Ta śruba uniemożliwi wyskoczenie ząbków z otworów. Cisniesz kluczem az zerwiesz pierwszy opór gwintu (jakieś cwierć obrotu). Potem zdejmujesz śrubę i wykręcasz do końca
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.