Wichur Napisano 14 Września 2014 Napisano 14 Września 2014 Witam wszystkich, Posiadam 28" rower crossowy (kilkunastoletnia Merida). Muszę wymienić oponę i dętkę w przednim kole. Jeżdżę głównie po lasach: 60% twardy piach, szuter, 30% asfalt, 10% tereny trudne - piach i drogi leśne z korzeniami. Z tyłu mam oponę 700x45C z wyraźnym bieżnikiem. Czy jest sens założyć coś "lżejszego" na przód? Węższą oponę z mniejszym bieżnikiem (ale nie slick). Nie znam się, ale wydaje mi się, że do moich potrzeb wystarczy bardziej terenowa opona tylko z tyłu. Proszę o odpowiedź i przy okazji poradę, jaką oponę kupić do ok 40zł.
seraph Napisano 14 Września 2014 Napisano 14 Września 2014 Jeśli już różne opony to z przodu szersza i agresywniejszy bieżnik, a z tyłu węższy slick. Kup wąską i załóż na tył, a tylną przełóż na przód. Jeśli już któreś koło ma wpaść w poślizg to wolałbyś żeby to było tylne czy przednie? Do tego szeroka opona na tyle generuje tylko opory toczenia, a wąska na przodzie nie daje żadnego zysku, bo i tak jest niedociskana do ziemi tak jak tył. Jeśli tył się zakopie to zawsze możesz mocniej depnąć i go wyciągniesz, a jeśli przód się zakopie to lecisz przez kierownice. Do tego ważniejsza jest amortyzacja przodu, a im szersza opona tym wygodniej. Można by tak wyliczać długo. Generalnie tył ma być wąski i tak gładki na ile się da, a przód tak przyczepny jak tylko się da
Wichur Napisano 14 Września 2014 Autor Napisano 14 Września 2014 Wow, dzięki za szybką odpowiedź. Ma sens co piszesz Ale ponieważ tylna jest bardziej obciążona, to chyba odpuszczę semi-slicki. Jednak często ostro cisnę po lesie i drogach z ostrzejszymi kamykami. Jaką oponę byś polecił na przód przy tylnej 45C do ok. 40-45zł ? A jeszcze pytanko - czy bieżnik ma znaczenie jeśli chodzi o wytrzymałość na przebicia?W tym roku zrobiłem raptem 1300km i 3x przebiłem dętki na jakiś kolcach (Akacja w Polsce?!). A nie jeżdże po krzakach...