Skocz do zawartości

[dętka] jak zmienić dętkę?


BONUS

Rekomendowane odpowiedzi

Ale może autor tematu jeszcze nie opanował tej sztuki ;-)

 

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Edytowane przez premier2
regulamin, pkt 2i - Nie cytujemy w całości ostatniego posta przy odpowiadaniu w temacie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja mam teraz problem z dętką, a właściwie oponą :/

Założyłem nową dętkę, wszystko ładnie pięknie, zakładam oponę w obręcz i gdy dochodzę do końca - to koniec. Za nic w świecie nie chce wejść a ja chyba nie mam tyle siły żeby ją tam wepchnąć palcami. Nie chcę jechać do serwisu :/ W zasadzie robię to pierwszy raz, ale chcę to zrobić :)

Ma ktoś pomysł, co zrobić, by opona weszła na swoje miejsce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nic z tego :(

Czy może dlatego, że to opona drutowa, może dlatego nie wchodzi :/

Nie widziałem przy tym tyle problemu - poprzedni rower z kołami 26" opona wchodziła bez problemu :/

http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-29-cali-622/p,opona-ridgepack-29x2-1-impac,290451.html <- to moja opona

Edytowane przez herosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie kilogramowe laczki ludzie.

Toż najzwyklejszy smart sam czy inny race king z allegro kosztuje dyszkęwięcej a wazy z 1/3 mniej.

Co do problemu z założeniem to wsadzsz 1 rant opony na obręcz, potem lekko napompowana dętkę i 2 rant powinien wejść bez większych problemów. 

Edytowane przez 99tomcat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nikt nie potrafi doradzić to może spróbuj z filmikami z YT?
Tak mi sie nasunelo ze skoro jakos udalo ci sie ja sciagnac to musi sie dac zalozyc...

BTW może mi ktoś polecić jakąs wytrzymałą dętke 26x2.2, kenda ktora kupilem tydzien temu i przejechalem sie 2 razy strzelila gdy rower sobie spokojnie stal czekajac na lepsza pogode (4-4,5 ATM to chyba nie byla az taka przesada?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz wnętrzen obręczy cz opaska zakrywa nyple i jest w dobrym stanie, czy nie masz w oponie jakiegoś kolca albo np odrobiny piasku itp.
Dętki niezbyt często strzelaja same, a kendy sa raczej ok sam miałem je kilka lat.

4-4.5 atm to już sporo np dla moich opon 4.5 atm to jest max dopuszczalne przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nikt nie potrafi doradzić to może spróbuj z filmikami z YT?

Tak mi sie nasunelo ze skoro jakos udalo ci sie ja sciagnac to musi sie dac zalozyc...

 

BTW może mi ktoś polecić jakąs wytrzymałą dętke 26x2.2, kenda ktora kupilem tydzien temu i przejechalem sie 2 razy strzelila gdy rower sobie spokojnie stal czekajac na lepsza pogode (4-4,5 ATM to chyba nie byla az taka przesada?)

Na nie też patrzyłem :D

Ale spokojnie, załatwiłem sobie łyżki do opon i poszło - już napompowane solidnie :)

Dziękuję za pomoc.

 

Co do dętki w starym rowerze jak mi strzeliły obie początkowe kupiłem continental 26x1,75 do mojego i trzymały do końca przez 2 lata :) Teraz zakładam Schwalbe, zobaczymy jak się sprawdzą, pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

Zainwestuj kilka złotych w łyżki. Małe to, lekkie. Jak masz 2 szt.  to zmienisz dętkę w każdych warunkach bez rycia felgi i opony. Ja, jeżdżąc po mieście nie ruszam się bez małej pompki, zapasowej dętki i łyżek. Po kilku "laczkach" można dojść do wprawy. Mi teraz wymiana dętki zajmuje mniej czasu niż późniejsze pompowanie koła. Ogólnie warto też wozić zestaw naprawczy lub 2 dętki bo czasem można złapać 2 gumy za jednym razem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Chryste Panie, jak ja sie namachalem wczoraj z drutowana opona szosowa. Prawie zawsze do gorala takie kupowalem i byl git. 5 min i po robocie. Z szosowka- 2.5 godz. Problem w tym ze drutowka opony nie chciala wejsc w swoje gniazdo na obreczy w kilku miejscach. Zakladalem na kilka sposobow ale rezultat zawsze byl identyczny. Z oponami kevlarowymi tego problemu nie ma bo sie latwiej rozciagaja i maja lepsza sprezystosc. Przy okazji stracilem dwie detki i mnostwo nerwow bo jak zyje tego sie nie spodziewalem. Ostatecznie opona siedzi jako tako a ze jutro wyscig nie ma czasu na bieganie po sklepach nie mowiac juz o zamawianiu od dystrybutora. Ale osobiscie drucianej detki do szosy nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Mod Team

A co karbonowe masz? Możesz spokojnie używać plastikowych łyżek. Moim zdaniem continental robi najlepsze. Tylko trzeba to robić z głową, upewnić się że opona weszła w rowek w obręczy i jest maksymalnie luźna. Zakładać oponę małymi kroczkami a niczego nie uszkodzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

 Bardzo dawno nie bawiłem się przy oponach i dętkach i mam takie pytanie laika.. 

 Zmieniałem oponę która nie była jeszcze zdejmowana od zakupu nowego roweru i miałem problemy z oderwaniem jej od obręczy,czy one są jakoś klejone/uszczelniane w nowych rowerach? czy jakoś zapiekło? koło zwykłe dętkowe. Założyłem normalnie,mam nadzieję że będzie jutro powietrze bo w planie intensywna wycieczka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma talk, który idzie do środka opony z przyklejaniem się do obręczy?

 

Standardowo przykleja się tylko szytki. Zwykłe opony potrafią przywrzeć do obręczy ale jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem, żeby były jakieś większe problemy z odklejeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma talk, który idzie do środka opony z przyklejaniem się do obręczy?

To ma, że ja go daje też na krawędź. Łatwiej się opona układa i raczej nic się po tym nie zwulkanizuje.

 

BTW: Zdziwiłby się ten, kto znajdzie u mnie w plecaku mydło, a świetnie się ono nadaje np. do terenowej zmiany dętki w deszczu :)

Edytowane przez marcingrychtol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Owszem, pamiętam czasy kiedy nowe dętki były lekko talkowane z wierzchu. Obecnie mamy sterylną, czysta gumę, dodając do tego nowiutka oponę ... i mamy irytująca zmianę dętki, zwłaszcza przy małych rozmiarach kapcia.

 

Odrobina talku ułatwia Życie i to bardzo. Dodatkowo, jak kolega wspominał, dzięki temu funkcjonalnemu, białemu proszkowi, dętka nam się nie zintegruje z oponą, co tez jest upierdliwe i denerwujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...