Steampunk Napisano 2 Czerwca 2014 Napisano 2 Czerwca 2014 Witam Zwracam sie do forumowiczów po pomoc przy wyborze roweru. Przeglądałem kilka tematów na temat rowerów wyprawowych / crossowych, ale nie moge w tym wszystkim znaleźc czegoś dla siebie. Z roweru bede korzystał przedewszystkim po poruszaniu się po mieście - do pracy i powrót, ale najwazniejszym czynnikiem byłaby dla mnie wyprawa rowerowa z namiotem i śpiworem ( przede wszystkim asfalt / jeżeli już to polne utwardzone - nic survivalowego). Z tematów które przeglądałem : 1. http://www.forumrowerowe.org/topic/162315-do-2900-cross-na-miasto-i-wies/ http://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-MASH-2013/1677 lub http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/trekking_cross/kellys/32953/phanatic_30 2. http://www.forumrowerowe.org/topic/158245-2000-2700-pln-rower-trekingowy-na-dlugie-wyprawy/ Kross Trans global I tutaj mam problem - - z jednej strony Trans Global jest trochę drogi (ale ze zniżką moge mieć za 2800) - to już jest obudowany - biorąc pod uwage, że po takiej wyprawie bede z niego korzystał jeszcze w jeździe po mieście - ten osprzęt nie jest mocno upierdliwy w komunikacji ? Z drugiej ma z tego co widzę lepszy osprzet niż Kelly's. Czy może warto jeszcze na coś zwrócić uwagę ? Kwestia tarczówek a v-brakeów oraz rzeczywista potrzeba amortyzatora kosztem zwiekszonej wagi. Tak jak pisałem, nie trafiłem 6 w totka, i mimo wielkich chęci wyprawowych, zalezy mi tez na rowerze, którym bede codziennie jeździł do pracy ( miasto) Stąd zwracam się do forumowiczów o pomoc i dodatkowe sugestie
Tadeus Napisano 2 Czerwca 2014 Napisano 2 Czerwca 2014 To faktycznie wiele tematów przeglądałeś Pomogłoby, gdybyś napisał czemu te inne propozycje ci nie pasowały. Tu masz uniwersalny miejsko-wyprawowy na bardzo fajnym poziomie: http://www.unibike.pl/expeditiongts.html
Steampunk Napisano 2 Czerwca 2014 Autor Napisano 2 Czerwca 2014 Witam chodzi o to, że naprawdę zależy ma na dobrze wydanych pieniądzach a mam po prostu jeden wielki dylemat - ponieważ na wyprawę wybiore się pewnie raz / góra dwa razy do roku - reszta - to dojazdy do pracy i góra dwudiowe wypady poza miasto - i stąd zastanawiam się, czy warto kupowac oprzyżądowany rower, czy też crossa ( z amorem - czy bez), do którego raz do roku dopnę bagażnik z sakwami. jest jakiś problam z pierwszym moim postem - przynajmniej u mnie widze tylko pierwsze kilka wierszy postu dlatego przekleję jeszcze raz Witam Zwracam sie do forumowiczów po pomoc przy wyborze roweru. Przeglądałem kilka tematów na temat rowerów wyprawowych / crossowych, ale nie moge w tym wszystkim znaleźc czegoś dla siebie. Z roweru bede korzystał przedewszystkim po poruszaniu się po mieście - do pracy i powrót, ale najwazniejszym czynnikiem byłaby dla mnie wyprawa rowerowa z namiotem i śpiworem ( przede wszystkim asfalt / jeżeli już to polne utwardzone - nic survivalowego). Z tematów które przeglądałem : 1. http://www.forumrowe...miasto-i-wies/� http://rower-sport.p...-MASH-2013/1677 lub http://katalog.bikew...953/phanatic_30 2. http://www.forumrowe...dlugie-wyprawy/ Kross Trans global I tutaj mam problem - - z jednej strony Trans Global jest trochę drogi (ale ze zniżką moge mieć za 2800) - to już jest obudowany - biorąc pod uwage, że po takiej wyprawie bede z niego korzystał jeszcze w jeździe po mieście - ten osprzęt nie jest mocno upierdliwy w komunikacji ? Z drugiej ma z tego co widzę lepszy osprzet niż Kelly's. Czy może warto jeszcze na coś zwrócić uwagę ? Kwestia tarczówek a v-brakeów oraz rzeczywista potrzeba amortyzatora kosztem zwiekszonej wagi. Tak jak pisałem, nie trafiłem 6 w totka, i mimo wielkich chęci wyprawowych, zalezy mi tez na rowerze, którym bede codziennie jeździł do pracy ( miasto) Stąd zwracam się do forumowiczów o pomoc i dodatkowe sugestie
Tadeus Napisano 2 Czerwca 2014 Napisano 2 Czerwca 2014 To wszystko zależy od twoich potrzeb. Pełne błotniki, bagażnik zamontowany na stałe i osłona łańcucha mogą przy codziennym użytkowaniu w mieście być albo super przydatne, albo w ogóle nie przydatne - w zależności od tego, co w tym mieście tym rowerem robisz. Jeśli ci to na co dzień zupełnie nie potrzebne, bo jesteś tylko szybkim miejskim pomykaczem i ani nie musisz gdzieś dojechać czysty, ani nie robisz zakupów (nic nie transportujesz), to wtedy jest dla ciebie cross. A tarcze są praktycznie nieistotne przy crossie/trekkingu, o ile nie będziesz się nim przedzierał przez głębokie błoto, ani go obładowywał ponad miarę (swoją osobą bądź bagażem) Są jednak fajnym bonusem, jeśli już są.
Steampunk Napisano 2 Czerwca 2014 Autor Napisano 2 Czerwca 2014 a) zamierzam być czysty i bez błota jka pojawię się w pracy nie jestem fanatykiem ekspresowej - kurierskiej jazdy na rowerze c) raz do roku dłuższa wyprawa to sprawia, że najpewniej stanie na Unibike'u jest jeszcze Transglobal - polecałeś go na innym temacie - przy takim 'obiążeniu' wyprawowym, jakie zamierzam stosować - jest sens jego kupna? ( po promocji jaką znalazłem cenowo byłby droższy o około 350 zł od Expedition'a)? czy jest znaczna różnica w przejściu na Deory ? różnica w amorach ?
Tadeus Napisano 2 Czerwca 2014 Napisano 2 Czerwca 2014 Między expedition, a globalem nie ma skoku technologicznego (poza tarczami), ale wszystko jest średnio o klasę lepsze. Czyli jest po prostu lepszy. Ciężko określić, czy się opłaca, czy nie opłaca, różnica na pewno będzie. I będzie wyczuwalna. Expedition jest ok, ale nie jest to aż taki wypas jak w Globalu, jeśli masz te pieniądze i chcesz jak najlepszy rower, to na pewno ta dopłata zaprocentuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.