Skocz do zawartości

[manetki] Wymiana manetek

pudlo02

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem początkujący jeżeli chodzi o wymianę wszelkiego osprzętu rowerowego a interesuje mnie jedna rzecz - kupiłem niedawno rower z manetkami, o ile się nie mylę, revo-shift. Okrągła manetka 'wbudowana' w kierownicę, którą należy przekręcić w odpowiednią stronę, aby zmienić położenie przerzutki. Jest ona dla mnie o tyle niewygodna, że zabiera dość sporo miejsca na samej kierownicy, dlatego chciałbym się pozbyć tej i kupić manetki, które dźwignię zmiany biegu mają umiejscowioną pod kierownicą. Moje pytanie brzmi - czy każdy rodzaj manetek tego typu, który chce kupić, nadaje się do zamontowania w moim rowerze, czy to nie jest takie proste i jest jakiś skomplikowany podział. Nie wiem gdzie szukać informacji o takich szczegółach, więc proszę o bardzo szczegółowe info, albo o informację, które mógłbym gdzieś przeczytać. 

Z góry dzięki za wszelkie informację!

Napisano

Jeśli obecnie są Revoshifty (jeśli taka nazwa widnieje ja korpusie) to są przerzutki Shimano.

Revoshifty są w wersjach od 6 do 8 biegów - znajdź np na allegro manetki dźwigniowe Shimano z tą samą ilością biegów jaką masz obecnie. 

Napisano

Czyli rozumiem, że chcąc zmienić same manetki muszę jedynie wybrać manetki też od shimano i z taką samą ilością biegów, jak w moim rowerze? I każda z nich będzie pasować?

Napisano

A sama wymiana manetek, tylko i wyłącznie, jest skomplikowana? W większości aukcji przynajmniej widzę, że w zestawie są dołączone linki, je też trzeba wymieniać czy to tylko kwestia wymiany manetki i podłączenia do niej będącej już na miejscu linki?

Napisano

Linki odpinasz od przerzutek (imbus 5 mm), wyciągasz je z pancerzy, demontujesz manetki z kierownicy, montujesz nowe, przewlekasz linki przez pancerze. Tak wygląda procedura samej WYMIANY. Do tego dochodzi kwestia regulacji przerzutek.