Skocz do zawartości

[3000-4000] Pierwszy porządny rower - cross lub 27,5'


Barok

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jako, że jest to mój pierwszy post to witam gorąco wszystkich forumowiczów ;)

 

Stanąłem oto przed problemem (przyjemność to jeszcze nie jest :whistling: będzie po wyborze  :icon_cool:  ) - kupna roweru. Przeglądałem już to forum w tamtym roku - wtedy mój budżet oscylował w granicach 2000-2800 pln i wybór kręcił się wokół Unibike Viper a Zethos, ale ja , zielony rowerzysta i znawca tematu, myślałem, że na jesień będzie taniej i nie kupiłem w końcu nic  :sweat:  Teraz mój budżet nieco się powiększył i wstępnie planowałem wydać około 3000, lecz tak sobie myślę, że do 4000 mógłbym się spiąć, chociaż wolałbym się zmieścić w 4000 z akcesoriami, więc powiedzmy, że optymalnie będzie do ~3600. Byłem rozejrzeć się po sklepach stacjonarnych i w moim mieście do wyboru mam marki takie jak: Unibike, Giant, Kross, Trek, Scott, Merida, Arkus, Romet, Author i... to chyba tyle. Zależy mi na tych markach (najwyżej sprowadzą mi wyższy model), ponieważ dowiedziałem się, że jak zamówię z neta to w gwarancją i serwisem nie jest kolorowo (tak powidzieli mi w Krossie i Giancie, ale mniejsza o to), więc wybór ograniczmy do tych marek ;)

 

Nieco o upodobaniach i o mnie:

Wymiary 180-182cm (gdzie mnie nie mierzyli tam wychodziło różnie, zwykle wychodzi jak mnie mierzą 182cm, więc tego się trzymajmy :P ), waga jakieś 68-70kg. Przymierzając w sklepach rowery to: w Giancie Roam 1 odpowiadała mi rama M, w Krossie Evado 4.0 rama 21' (choć powiedzmy.. trochę wyczuwałem ramę jak stałem rozkrokiem i podejrzewam, że 19' będzie bezpieczniejszym rozwiązaniem), choć w Unibike nie mieli na stanie 21' , a twierdzili, że taka będzie dla mnie odpowiednia.

 

Mój obecny rower to jakiś stary, komunijny "full" Magnum o którym niewiele mogę powiedzieć, prócz tego, że to jakiś Magnum i pewnie nie kosztował za wiele. Sądzę, że przesiadka z niego na nowy rower to będzie niebo a ziemia. Głównie będę jeździł po drodze rowerowej, ale.. jazda dawnym rowerem podobała mi się, bo mogłem sobie poskakać trochę i nie przejmować się zbytnio przeszkodami, każda kałuża i piach jak jechałem była moja  :icon_cool: Wadą dal mnie było wolne rozpędzanie i zachowanie prędkości i to, że trzeba "ciągle" pedałować, no ale cóż.. Naczytałem się trochę i generalnie myślałem, że najlepszy dla mnie będzie cross, ale zastanawiam się co z trwałością i moimi niektórymi zachciankami jak pojadę w las i piach, a i też rozmawiając w Giancie z facetem, z którym dobrze mi się rozmawiało i widać było, że wiele może o rowerach powiedzieć i zna się na rzeczy (pracuje już tam od wielu lat z tego co się orientuję), dowiedziałem się, że Crossem nie poszaleję sobie i o skokach raczej mogę zapomnieć. Wskazał też, że niezłe są 27,5' , które nie są złe na drogach rowerowych, a w terenie sprawdzą się dobrze. Jednogłośnie cross na rowerówkach sprawdzać się ma najlepiej i można się ładnie, szybko rozpędzić, a później nie pedałować za wiele, a w 27,5' już nieco więcej będzie trzeba to robić, ale ma być bardziej uniwersalny. Nie mogę się przez to zdecydować za bardzo, bo dojazd do niektórych jezior jest taki, że się jedzie nie tylko po utwardzonych drogach, a do siedzenia na rowerze górskim już się przyzwyczaiłem nieco i biorąc nowy rower chciałbym, abym nie musiał tak harować jak w moim starym Magnumie "fullu"  :thumbsup:

 

Jestem nieco wybredny w kwestii wyboru, bo cenię sobie jakość, ale z drugiej strony jestem studentem, więc kasa ograniczona i więcej na rower już nie znajdę, lecz liczę się z tym, że ten rower będzie na dłuugie lata. Prosiłbym o doradzenie w kwestii doboru roweru (fajnie by było, aby porównać jakoś osprzęt krótki w rowerach "faworytach" (wg Was) lub jakieś +/- o modelach wypisać i/lub jakiś krótki opis załączyć). Ponadto jakby ktoś krótki i rzeczowo wyjaśnił różnicę między rowerami cross i 27,5' w normalnym użytkowaniu - rowerem będę jeździł na uczelnię, po mieście (głównie), ale też nad jeziora, czasem w teren, jakieś zabawy pod górkę, z górki, itp. - jak widać spektrum takie nawet szerokie, choć z nastawieniem na ścieżki rowerowe, utwardzone czy chodniki i drogi (dziurawe  :whistling:, ale nie zawsze będę patrzył jak ominąć dzurę albo nie zawsze będzie jak..).

 

Postaram się poniżej jakoś ładnie wrzucić modele, które mnie interesują (przymierzałem się do modeli słabszych, bo tych nie mają na miejscue, a Authora, Scotta nie miałem okazji "pomacać").

 

Cross:

http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/airline

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.0.disc/17684/73829/#specifications (miałem okazję przymierzyć się do Roam 1 - fajne siodło mają, na M-ce siedziało mi się nawet ok)

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.xr.1/17683/73828/#specifications

http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-5-0 (przymiarkę miałem do 4.0 2014, rama 21' - nie miałem porównania do 19', ale opisałem wyżej swoje odczucia)

http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-7-0

http://www.unibike.pl/xenon.html (przymiarka do Crossfire 19')

http://scott.pl/product.php?id_cat=925&id_prod=5185

http://scott.pl/product.php?id_cat=925&id_prod=5183

 

27,5' / mtb:

http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-26quot/level-a7

http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-29quot/level-b6

http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-29quot/level-b7

http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-275quot/level-r6

http://www.rowerymerida.pl/produkt685/bigseven-500-rower-merida.html

http://author.pl/rowery/gorskie/cross-country-275/instinct-275

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.2/17696/74817/

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.1/17696/74816/

 

Jeszcze takie krótkie info - na osprzęcie rowerowym nie znam się kompletnie - nie moja działka, jestem typowym użytkownikiem ( choć wymagającym :whistling:) ,ale może to się zmieni. Cenię sobie jakość, ale wiadomo - chciałoby się wybrać z tego wszystkiego sprzęt optymalny - i tu mam do Was wielką prośbę i liczę na Waszą pomoc, za którą będę dozgonnie wdzięczny.

 

Ps, Widziałem model z regulacją blokady amortyzatora na kierownicy - nie wiem jak często się korzysta z blokady, ale taka opcja w kierownicy wydaje się bardzo fajna i zapewne mógłbym z niej skorzystać kiedyś.

Pss, Wybaczcie mój słowotok, mam nadzieję, że Was zbytnio nie zamęczyłem czytaniem.

Napisano

Sam przymierzam się do kupna roweru za kwotę z dolnego twojego budżetu.

I po zobaczeniu wielu wcześniejszych tematów z rowerów crosowych proponował bym taki rower:

http://www.goride.pl/kross-evado-70-2013-wysylka-kurierem-dhl-gratis-p-305.html KROSS Evado 7.0 2013 za 3.179zł, lub z rowerów MTB

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.2/17696/74817/#specifications Giant Talon 27.5 2 za 3199zł.

 

Napisano

Dzięki. Choć liczę jeszcze na odpowiedzi bardziej obeznanych ze sprzętem i produktami użytkowników, aby dowiedzieć się nieco więcej o konkretnych modelach, poznać ich wady/zalety (oraz co nie co o jakości się dowiedzieć) i aby nie brać modeli z górnego pułapu wg zasady droższe->lepsze, bo to pojęcie względne :P

Napisano

Ciężko tak powiedzieć, ale załóżmy, że jak jeźdzłbym "normalnie" to te 70km na tydzień może wyjdzie i to przy założeniu, że będę jeździł do domu i raz po raz do sklepu, a jakby dorzucić jazdę rekreacyjną to ponad 100km będzie, choć wiadomo - zależy od tygodnia/pogody/nastroju ;)

Napisano

Wybaczcie, że post pod postem, ale nie mogłem już edytować i doszły jeszcze do wyboru modele marki Kellys jeśli by ktoś zaproponować chciał coś fajnego. No nic - liczę na jakieś konkretne uwagi i Waszą pomoc ;) Chciałem w przeciągu 2 tygodniu dokonać zakupu/zamówić już rower, bo pogoda ładna i czas leci  :sweat: Także zapraszam do dyskusji (pomocy w wyborze i uwagi nt. tychże modeli lub innych)  :thanks:

Napisano

Odnoszę wrażenie, że chciał byś crossa w rozmiarze mtb, ale tak się nie da, 21" w Evado czy L w Roam to optymalny rozmiar, mniejsze rozmiary będą po prostu krótkie nawet jak na crossa.

Napisano

Nad wielkością będę się zastanawiał bardziej przed samym zakupem, bo czułem się dobrze na crossie L, i M, a jak przysiadłem do 27,5 to M było ok,a wracając do charakterystyki mojej jazdy (i czasem lubiącego sobie poskakać rowerzysty :P) i do kwestii samych rowerów to jakie rowery polecacie albo co możecie powiedzieć o w/w rowerach albo jakie propozycje macie? Ciągle nie dowiedziałem się nic o tych modelach, a na to najbardziej liczę, bo na tym się kompletnie nie znam. Dobór rozmiaru ramy i wygląd to już kwestia bardziej indywidualna, a użyte podzespoły i charakterystyka tych rowerów już wnosi więcej do tematu.

Napisano

Powiedzmy sobie szczerze, każdy sam może sobie porównać grupy osprzętu w poszczególnych rowerach, nikt za ciebie nie będzie tego robił, jeśli chcesz sobie poskakać to szukaj roweru z najtrwalszym amortyzatorem - czyli w tym przedziale cenowym Rock Shox XC z goleniami 32 mm - w tym kierunku się udaj ... do tego kółka 27.5" będą lepszym wyborem.

Podałeś rowery na kółkach 29" - po co ?

 

 

Napisano

Zawężyłem nieco wybór, choć jeszcze nie zdecydowałem się do końca czy będzie to cross czy 27,5".

 

Obecnie wygląda to tak:

 

Cross:

http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-7-0

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.xr.1/17683/73828/#specifications

http://www.kellysbike.com/pl/rowery-2014/cross/phanatic-90#.U0KX7Pl_vqI

 

Kolejność podałem celowo. Wydaje mi się, że evado 7.0 ma osprzęt całkiem dobry na każdej pozycji i jest taki bardziej "uniwersalny", a rama wygląda na nieźle zrobioną (na foto, bo z bliska nie mam nawet jak zobaczyć rowerów w cenie 3k+). Troszkę za nim plasowałbym Gianta, a na końcu Kellysa, które mają wydaje mi się, że mają nieco słabszy osprzęt i hamulce.

 

27,5" / mtb:

http://www.rowerymerida.pl/produkt685/bigseven-500-rower-merida.html

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.1/17696/74816/#specifications

http://author.pl/rowery/gorskie/cross-country-275/instinct-275

 

J.w. Kolejność też "wg mnie"

// poza stawką, ale do rozważenia 26" mtb, bo byłem zobaczyć do piwnicy, że obecnie też na 26" jeździłem http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-26quot/level-a7 //

 

Także teraz jak już zawężyłem wybór - czy są to z tych podgrup dobre rowery i solidne? Które z nich szczególnie moglibyście polecić i za co?

 

@Rulez, jakby kazali Ci porównać stado małp i miałbyś wybrać lepszą to nie posiadając o nich wiedzy wybrałbyś dobrą? Jakaś szansa jest zawsze, ale po to przyszedłem po poradę do znawców tematu i świata rowerów.

Napisano

Gdyby kazali mi porównać stado małp, to poszukał bym o nich wiedzy, i to nie na forum "małpy".

Skoro sam nie możesz się zdecydować czy wolisz jeździć na crossie czy na mtb, to inni tym bardziej tego nie zrobią.

Napisano

Prosiłem o jakieś opinie o tym, który z modeli podanych w podgrupach jest "lepszy" bądź za daną cenę nie warto go brać. Czy ciężko komuś, kto się zna na temacie, wybrać 1-2 crossy i/lub 27,5' z podanych i napisać: "Jeśli chodzi o crossa wybrałbym, XYZ, ponieważ model ten ma wyraźnie lepsze P od roweru ZYX, a reszta za tę cenę jest ok. Ponadto trwała rama i wykonanie dobre." bądź "Stanowczo odradzam model QWE, bo jest nie warty swojej ceny. Z podanych warto wybrać A lub D - będą one porównywalne. Na + A ma ...,  a D jest ma lepsze ...". Krótko i rzeczowo.

 

Modelarz, który szukał roweru podał mi propozycje i chwała mu za to (swoją drogą czytałem ,że ramy w krossie z 2013 nie należały do solidnych, i to na tym forum..), ale Ty widzę uskuteczniasz spychologię nieco. Myślałem, że mogę liczyć na jakąś rzeczową opinię albo zawężenie wyboru do powiedzmy 2 modeli i bym wiedział, że czego nie wezmę będzie dobre i nie przepłacę za jakiś sh*t i nie kupię tego co "spec" z salonu powie. Dla kogoś kto się zna to rzut okiem, aby stwierdzić co jest warte i co ma dobrą jakość / opłacalność zakupu.

Napisano

Mieszkasz na nizinie i jedyną twoją przeszkodą będą kałuże i piach więc ja na twoim miejscu nie patrzył bym w ogóle za MTB tylko kupił crossa z "chlapaczami" budżet masz spory (jak dla amatora) więc wydaje mi się że to kwestia co masz dostępne na miejscu. Ja dziś byłem obejrzeć Evado 5 lub 7 niestety w sklepach max 3.0:( i w jednym sklepie gdzie mieli jeszcze Scotta to sprzedawca w ok 3tyś polecał właśnie Scotty a niżeli Krossa. 

Napisano

Z crossów Kross i Kellys mają amortyzatory powietrzne, Kross teoretycznie ma lepszy amortyzator, ponieważ ma większą komorę powietrzną, napędy w crossach będą działały na podobnym poziomie choć Kross ma najlepsze manetki SLX, to różnica w pracy napędów zapewne nie będzie zauważalna

 

27,5" Giant i Author mają amortyzatory powietrzne, Giant ma najlepszy i znów napędy we wszystkich trzech na podobnym poziomie, każdy ma inną geometrię, inaczej będzie się prowadził - co biker z amatorskim doświadczeniem powinien zauważyć, zwłaszcza w terenie, choć na asfalcie czy szutrze nie będzie to takie ważne.

Napisano

Dziękuję za porady ;)

 

Po namyślę zostanę przy typie mtb , jak dotychczas, znając jego wady i zalety przez te wszystkie lata użytkowania. 

Jestem niemalże zdecydowany na http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.1/17696/74816/ kierując się Waszą opinią i odczuciami po przymiarce na miejscu do niższego modelu. Przy okazji na stronie Gianta widzę, że można dostać dożywotnią gwarancję na ramę.

 

Tylko pojawia się małe pytanie z mojej strony jeszcze - czy owe hamulce w Giancie można ewentualnie kiedyś wymienić na lepsze i obecne jak się sprawują? Reszta wydaje się ok, choć zastanawia mnie sama blokada amortyzatora - w poprzednim rowerze nie miałem regulacji - jak to się sprawdza i czy warto dopłacać za blokadę w manetce i czy często się to wykorzystuje. Przy okazji nasuwa się pytanie - Giant Talon 27,5" 1 czy warto dopłacić do Kross R8 (absolutny max cenowy) bądź czegoś innego producenta z w/w? Choć ogólnie Giant to mój górny limit cenowy i ogólnie to nawet mi się podoba, a gwarancja na ramę i podzespoły chyba są sensownie dobrane jak na tę cenę i przeznaczenie roweru - wszakże zjeżdżał z gór co chwilę nie zamierzam, a na górki na tę chwilę starczyć powinno. 

Napisano

Hamulce oczywiście można wymienić, do jazdy po asfalcie i szutrach w zupełności wystarczą.

Kross może i ma blokadę w manetce, ale ma amortyzator sprężynowy z hakami 9 mm :whistling: , za cholerę nie warto dopłacać.

Zastanów się jeszcze nad tym rowerem (do tego warto dopłacić, ma amortyzator powietrzny z blokadą w manetce i  koło przednie z osią 15 mm, ma lepsze niż Kross hamulce, lepsze piasty ) :

http://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_650b_275_40,10,485,13766,2014.html

 

Giant ma ten minus, że nie ma poszerzanej główki ramy, gdybyś chciał kiedyś włożyć do niego naprawdę porządny amortyzator , to będzie trudno ...

 

 

Napisano

Patrząc po cenie to ten amor z Gianta, mimo iż bez blokady w manetce, chyba jest lepszy. Tak często się będzie przydawała ta blokada w manetce, bo jeśli zejść czy na chwilę się zatrzymać i zablokować to nie wydaje się za dużo. Z tego co widzę to Romet ma lepsze hamulce i chyba trochę przerzutki, a w praktyce różnica będzie zauważalna? Giant ma jednak gwarancję na ramę fajną, a czy różnica w cenie dopłaconej byłaby zauważalna w porównaniu do Rometa? Subiektywnie wygląd Gianta bardziej mi się widzi i lepszy serwis mają u mnie, a do Rometa 27,5" nawet nie mam się jak przymierzyć, bo tylko crossowe są w sklepie.

 

//Ustosunkowując się do Twojej edycji - myślę, że naprawdę porządnego amortyzatora montował nie będę, bo takowej potrzebny raczej nie będzie, więc ten minus raczej odpada. Na Giancie siedzi mi się dobrze na ramie L, choć dla przekroku 82 około jest wg stronki, a ja mam pomiędzy 80 a 82. Chyba L będzie dobre czy M spróbować przymierzyć też gdzieś?

Napisano

Gwarancja na ramę w Giancie jest nie do wyegzekwowania, nie patrząc na cenę amortyzator w Giancie jest słaby, a wymiana na porządny będzie trudna ... Romet ma nowocześniejsze rozwiązania - poszerzana sterówka, oś 15 mm, do tego amortyzator z blokadą, lepsze hamulce, lepszy mechanizm korbowy ...ale jeśli ci się widzi wygląd, to kup dla wyglądu i nie zawracaj gitary :teehee:

Napisano

Tak często się będzie przydawała ta blokada w manetce, bo jeśli zejść czy na chwilę się zatrzymać i zablokować to nie wydaje się za dużo.

 

Ja jeszcze nigdy nie zatrzymywałem się żeby zablokować amora podczas jazdy bo i nie wiem po co skoro wystarczy się tylko lekko schylić...

Napisano

Powiem tak, zainteresowaliście mnie tym Rometem, bo tak porównując osprzęt to... ten Romet ma większość osprzętu lepszą, tak? Jak już przy amorkach jesteśmy - Giant czy Romet ma lepszy, czy raczej bez większej różnicy? Jutro muszę się przejechać i zobaczyć czy mają coś z tej serii do przymiarki żeby sprawdzić czy tak samo dobrze będzie mi się siedzieć jak na Giancie. Jeśli warto dopłacić i będzie różnica to... ehh.. raz się żyje. Te "nowocześniejsze" rozwiązania to na + jak mniemam w przypadku modernizacji kiedyś tam? I jak wygląda u nich z jakością, bo powiedzmy Romet nie kojarzy mi się z jakimś dobrym sprzętem  :sweat:  Jak z trwałością ram i jakością u nich?

 

Już niemal byłem zdecydowany żeby na początku następnego tygodnia wybrać Talona, a tu mi daliście kolejną zagwozdkę (i dla portfela  :teehee: ).

 

Btw. jak kupię nowy rower i trochę poużytkuję go to jakąś reckę dla potomnych skrobnę  :icon_cool:

Napisano

Jeśli chodzi o amortyzatory to "z grubsza" można przyjąć, że są na podobnym poziomie, Epicon ma więcej regulacji, ma większą średnicę goleni, więc będzie pracował na niższym ciśnieniu - co jest korzystne. Romet to oś 15 mm - lepsza , poszerzana główka sterowa - lepsza, osprzęt - lepszy, hamulce - lepsze.

Jeśli chodzi o ramy Rometa - nie słychać o pękaniu.

Jeśli chodzi o rozmiar , to jedyny jaki powinieneś przymierzać 19", jeśli nie pasuje, to nie ma się co zastanawiać nad Rometem, ważne żebyś się przymierzał do Ramblera 650b model 2.0, 3.0 lub 4.0 .

Napisano

Tydzień musiałem zaczekać, ale w końcu zakup zrobiony - sprowadzili mi Ramblera 650b 4.0 na ramie 19 i mogłem się przejechać. Rozmiar jest dobry, więc wziąłem. Przy okazji wyszło tak, że mogłem z ceny zjechać o 500zł, bo to "drogi model" (w sklepie mieli max za 2700 na miejscu) , także wyszło nawet taniej niż Giant i inne (nie chcieli w ogóle słyszeć o rabatach - max to 50zł co można było urwać). Od razu wracałem nim do domu, żeby przetestować, i pierwsze wrażenia bardzo w porządku, W porównaniu do starego mtb 26" to niebo a ziemia.. przyspieszenie ma lepsze i nie traci tak prędkości jak poprzednik i o to mi własnie chodziło. Trochę na obrazku malowanie wyglądało "średnio", ale w realu prezentuje się nawet ładnie, lepiej niż na fotach. Także jeśli ktoś zastanawia się nad crossem a 27,5" i lubi jeździć i po asfalcie i po terenie (nawet z przewagą asfaltu, jak ja), a jeździł wcześniej mtb 26", lubi czasem poskakać i nie martwić się o dziury i przeszkody to uważam, że jest to fajny wybór. Jak pojeżdżę dłużej i po różnym terenie to opiszę swoje wrażenia z użytkowania (ale to tak "po wakacjach" pewnie). Jeśli chodzi o wykonanie to na oko zwykłego śmiertelnika wygląda na dobre. Elementy spasowane, siodełko dobrze trzyma, manetki zapewniają pewne trzymanie i są komfortowe, a przy okazji rower jest lekki.

 

PS Nie wiem jak wygląda gdzie indziej kwestia cen, ale u mnie tylko na Romecie szło się potargować (i to nie o byle jaką kasę), a osprzęt jest, wg opinii, w tym przedziale cenowym bardzo dobry, więc tutaj Romety mają + ;)

PSS Dziękuję wszystkim za pomoc i za wskazanie jako alternatywy Ramblera oraz opisanie jego "wyższości" w osprzęcie.

Napisano

Barok, chcesz powiedzieć, że kupiłeś Ramblera 650b 4.0 za 2700? A gdzie są takie okazje? Chętnie się przejadę. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...