Skocz do zawartości

[Tłumik]Uszkodzona śruba na dolnym pręcie. Jak naprawić?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam taki mały problem z gwintem (śrubą) znajdującym się na dole pręta od tłumika. Jest to gwint który wkręca się w dolne golenie i ma on za zadanie trzymać amortyzator w całości. Problem jest taki, że gniazdo w które wchodzi klucz ampulowy jest wyrobione (rozepchane) i gwint ma trochę za duża średnicę zewnętrzną. Przez to, nie chce się wkręcić w dolne golenie. Dodatkowo, widać już pęknięcia w pierwszej bruździe gwintu więc nie chcę robić nic siłowo żeby jeszcze bardziej tego nie zniszczyć.

Zastanawiam się czy jest jakaś szansa naprawić to w miarę tanio.

Mam dwa pomysły:

1) Skrócić gwint o jeden (może 1,5) zwój i wkręcać kluczem ampulowym z nawierconym gniazdem w które wejdzie końcówka od regulacji tłumienia odbicia.

2) Wymienić tą gwintowaną końcówkę na nową (zakładam, że samą końcówkę mogę sobie dorobić).

 

W przypadku opcji nr 1 skrócę trochę gwint przez co połączenie będzie słabsze, jednak chyba nie ma tam aż tak dużych sił.

W przypadku opcji nr 2 może być trochę więcej problemów. Do tej pory wszystkie tego typu elementy od amortyzatorów Manitou jakie widziałem, miały ten gwintowany element mocowany do pręta przez zaciśniecie. Tutaj tego nie ma, i nie wiem jak to może być zamocowane.

Czy ktoś z Was wie jak jest to montowane?

Jakieś inne pomysły na naprawę tego elementu?

 

Tak wygląda gniazdo:

51c67455b194a94bm.jpg

 

Tu na czerwono zaznaczyłem pęknięcie, a na zielono miejsce gdzie przeważnie śruba jest zaciśnięta na pręcie:

9f3aa32020f47de8m.jpg

 

Dla ułatwienia dodam że jest to tłumik intrinsic od widelca Manitou Nixon.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Ucięcie to jest dobry pomysł bo i tak jest pęknięte. Wygląda na gwint metryczny ... M8 ? można jak nie posiadasz, poprosić kogoś o użyczenie na chwile narzynki i przejechanie gwintu. Siły tam działające sa zależne od tłumieni na jakim się poruszasz ale nie są duże.

 

Dorobienie takiej jak by śubotulei i jej poprawne umieszczenie mogło by sie okazać zbyt karkołomne.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

Os siebie mógę polecić udać się do serwisu, coś na pewno wykombinują. Jeśli jesteś z Łoodzi, tutaj wykonbinują dobrze i nie drogo http://www.szer.pl/mechanika-pojazdowa-lodz/tlumiki-naprawa-lodz.html

Ciekawe co Tobą kierowało kiedy polecałeś mi zakład w którym naprawiają wydechy. Może Ty masz coś takiego w swoim rowerze, ja jeszcze nie doszedłem do tego.
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

No jak to co ... no tłumik, nie ? heh. Z profilu można wywnioskować iż pracuje w warsztacie, mam nadzieje ze nie jako mechanik, bo jak nie odróżnia tłumika drgań zwanego w jego fachu amortyzatorem, od tłumika akustycznego - tudzież układu wydechowego, to bidny mechanik z niego.

 

Kolejna cechą polskiego dobrego mechanika jest ignorancja :D I tutaj widać to wyraźnie, zignorował posty, nie czytając o co kaman w temacie tylko przeczytał tłumik ... o tłumik, na tłumikach to ja sie znam :D Heh nie wspominając że cyfra 4 wygląda jak cyfra 5 :D

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Może uda Ci się gdzieś znaleźć uszkodzony tłumik w którym śruba jest dobra i przełożyć do swojego.
Albo kombinować z dopasowaniem od innego modelu, szukaj na CRC mają dość dużo części do Manitou.

Do r7 niestety tylko to http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/manitou-r7-tpc-rebound-assembly-2008/rp-prod32433

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jak wcześniej powiedziano, ja nie widzę możliwości naprawienia tego. Trzeba by szukać całego pręta i przekładać.

 

Dorobić ... Samą końcówkę, to nie problem, ale do pręta, to mam ją sobie na kropelkę przykleić ? :whistling:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Popularne aktualnie

  • Podobna zawartość

    • Przez Kadirax
      Witam
      Chciałbym się dowiedzieć jak naprawia się gwinty w korbie pod pedały 
      Wiem że jak gwint jest lekko uszkodzony w przypadku rowerów dla dorosłych stosuję się gwintownik 9/16 cala
      natomiast w bmx oraz dla dzieci 1/2 cala
      wiem jak gwint jest mocno uszkodzony daje się specjalną Wkładkę do naprawy gwintu HELICOIL
      mógłby mi ktoś powiedzieć jak dokładnie to się wykonuję ,czy trzeba rozwiercić otwór czy jak ?
      Mam jeszcze jedno pytanie czy jak mam uszkodzony gwint w pedałach i gwintownik nie chcę podejść mogę wstępnie zrobić fazkę czy lepiej tego nie robić ?
    • Przez Q_u
      Jako, że mam nową zabawkę pasuje mi zrobić zerówkę. Do tej pory do czynienia miałem tylko z RS i mam zapas tego oleju, ale jak sądzę lepszym wyborem będzie jakiś dedyk, lub może jest jakiś lepszy. Byłym wdzięczny za podpowiedź co tam wlać.
      Dodatkowo zapytam o smar, chociaż wydaje mi się, że to nie będzie miało znaczenia. Czy SRAM Butter będzie ok, czy szukać sobie wydatków?
      Dzięki.
    • Przez rad3q
      Witam. Posiadam amortyzator Manitou Markhor i do tego dokupiona manetkę Kwik Toggle - dokładnie taką. Potrzebuję pomocy przy instalacji tej manetki. Wiem, że na Internecie krążą poradniki, ale nie widziałem poradników do wersji manetki jaką ja posiadam. Przy próbie zablokowania amortyzatora manetka nie blokuje się, wyciąga się natomiast linka przy miejscu jej blokowania. Próbowałem też zamontować ją tak jak w tym poradniku, zrobiłem wszystko tak samo, niestety nie mogłem nawet ruszyć manetką. Czy ktoś mógłby mnie nakierować, jak zamontować tą manetkę? 
    • Przez Unbroken_reed
      Technologia Shimano - Scylence, to mechanizm pozwalający na bezgłośną pracę bębenka gdy napęd pozostaje rozłączony. 7-stopniowy kąt zazębienia to równie mocny argument za nową technologią, jednak nie pozostaje ona bez wad. Stopień wrażliwości na zabrudzenia sprawił, że z moich serwisowych doświadczeń wynika, iż prawie żadna piasta (nawet fabrycznie nowa) nie spełnia w 100% swoich technologicznych założeń.
      Piasty takie jak:
      -FH-M7110;
      -FH-M7130;
      -FH-M8110;
      -FH-M8130;
      -FH-M9111;
      -FH-MT901,
      mogą niestety być niesforne.
      Jak sobie z tym poradzić? Jak uciszyć SCYLENCE? O tym wszystkim opowiem Wam w powyższym filmie!

      Dla osób które wolą poradniki pisane (jest tam kilka inf. których nie umieszczałem w filmiku np. jak dokładnie użyć praski [TL-FH16] itp.): DM-MAHB001-09-ENG.pdf (shimano.com)     POKAŻ MNIEJ        
    • Przez zlotym
      Witam przychodzę z zapytaniem o zmianę skoku w amortyzatorze Sr suntour epicon lod. Z tego co się orientuje jest to właśnie taka wersja z 2008 roku. Aktualnie jest 120mm jednak chciałbym go obniżyć do możliwie jaknajmniejszej wartości, (chciałbym 80, ale z tego co widzę na stronach producenta to możliwe jest jedynie 100mm które i tak mnie zadowoli. A więc jak dokładnie to zrobić? Czy musze dokupować jakieś tokeny czy tylko je wyciągnać/zmienić ich położenie. Przy okazji tej operacji chciałbym go przeserwisować, jest już ostro przetarty ale nie przeszkadza mi to, dalej działa dobrze i do jazdy po streecie i parkach mi wystarczy. Uszczelki wymieniałem w serwisie rok temu i są w dobrym stanie więc jedynie chciałbym porady czym i jak dokladnie najlepiej go zalać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...