Skocz do zawartości
okiloki

[płyn hamulcowy] Finish line mineralny do Magura HS33

Rekomendowane odpowiedzi

okiloki

Witam,

Mam w moim crossie zamontowane Magury HS33, dokładnie takie: http://cdn.observedtrials.net/vb/attachments/f7/17341d1291678360-2010-magura-hs33-white-special-edition-brakes-new-img_4873.jpg

 

Rower kupiłem używany (model 2010), mam go od sierpnia 2012 roku. Nie znam jego przeszłości, nie wiem co z hamulcami było robione, stawiam że absolutnie nic. Lubię majsterkować i cały czas mnie nosi żeby wymienić olej w hamulcach, bo czytałem, że po 1. Raz na jakiś czas wypada, a po 2. to może trochę pomóc w problemie z tłoczkami. Tłoczki nie wysuwają w równym tępie. Jeden wychodzi prawie cały a drugi tylko trochę. Kiedy się zablokuje ten sprawniejszy, to ten drugi jak najbardziej chodzi, ale to nie do końca to co chciałbym osiągnąć. Próbowałem je od boku przeczyścić, troszeczkę naoliwić czy coś, ale nie pomogło.

 

Do rzeczy. Moje pytanie brzmi co jesteście w stanie powiedzieć o tym oleju (zielony, mineralny): http://ambike.pl/plyn-hamulcowy-finish-line-mineralny-235ml.html Będzie pasował? Nie chcę się bawić w LHM'a bo czytałem sporo opinii o tym, że gęstnieje w niskich temperaturach i hamulce zimą nie chodzą do końca tak jak powinny. Czy może nie kombinować i zalać Royal bloodem? (średnio chcę bo jest najdroższy i muszę go zamawiać przez neta bo nie dostanę go u siebie w sklepie).

 

Pozdrawiam

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Schwefel

HS33 ludzie zalewali nawet wodą i działał. Może go zalać Motulem, FLem, Shimano i innymi zamiennikami Royal Blood.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Bo i czemu miały by nie działać, woda jest świetna jeżeli chodzi o gęstość, trochę gorzej jeżeli idzie o smarowanie i znoszenie niskich temperatur :P

 

Zalej jakimkolwiek olejem hydraulicznym, chyba raczej mineralnym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
okiloki

A tak przy okazji zapytam, ile tego płynu potrzebuję na 2 hamulce? 120 ml wystarczy, czy muszę brać 240?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jasskulainen

120ml spokojnie wystarczy i jeszcze zostanie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
crupez

 

 

Próbowałem je od boku przeczyścić, troszeczkę naoliwić

Czym próbowałeś naoliwić ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
okiloki

Najpierw tak jak polecił mi facet w sklepie rowerowym, popsikać magicznym wd40, później wziąłem na palec trochę tego co było najbliżej, czyli oliwki do łańcucha ;) i rozsmarowałem po boku tego tłoczka. Oczywiście po każdej z tych prób było wielokrotne wypychanie i przepychanie tłoczków z jednej strony na drugą. Niezbyt pomogło, bo miejsca gdzie tłoczki wychodzą z obudowy są uszczelniane i zbyt wiele tego smarowidła raczej nie dostało się tam do środka.

Edytowane przez okiloki

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wiater

Jakbyś chciał oryginalny royal blood to na bikestacji jest promo 100ml za 19 zeta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Schwefel

Bo i czemu miały by nie działać

 

Bo ma niską temperaturę wrzenia, ale akurat dzięki konstrukcji HS do samego układu ciepło z klocka dociera w dużo mniejszym stopniu niż w tarczach.

 

WD40 odstaw, bo nie ma zastosowania w rowerach. Nic tym nie nasmarujesz, a tylko wymyjesz smar do zera. Tłoczki w HS nigdy nie wychodzą równo bo tylko do jednego prowadzi przewód od klamki. Jeżeli jest naprawdę duża różnica w wysunięciu to nic z tym nie zrobisz bo tłoczek jest jednorazowy i po wyjęciu już go nie włożysz (ktoś tam podobno coś wiercił i dało się włożyć ale nie wiem gdzie i jak). Dlatego najłatwiej kupić kompletny tłoczek z obudową http://www.dobrerowery.pl/tlok-magura-hs33-na-obrecz-m6-m8-srebrny

 

Płynu potrzebujesz ~20ml na układ czyli 40ml na całość.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Mily1988
      Przez Mily1988
      Witam,
      wiem że temat głośnej piasty był już poruszany jednak piszę ponieważ chodzi mi o mój konkretny przypadek. 
      Na chwilę obecną posiadam piastę AXIS SPORT DISC i chce ją wymienić na coś co rozpędzi piesze towarzystwo ze ścieżki rowerowej.
      Parametry piasty które muszą się zgadzać to:
      Ilość otworów: 28
      Mocowanie: 12x142mm (taką mam obecną i tu też prośba o poradę czy nowa musi mieć takie same parametry)
      Mocowanie tarczy: 6śr (center lock też wchodzi w gre - adapter powinien załatwić sprawę)
      Kaseta shimano 105 11rz
      Wielka prośba o poradę która z piast będzie kompatybilna z tymi parametrami. Mowa o sprzęcie do max 1000zł.
      Czy DT SWISS 240s ROAD byłaby kompatybilna?
    • Kanister
      Przez Kanister
      Cześć,
      Planuje wymianę sprzętu w Boardmanie Team Carbon 2016. Mam pewne wątpliwości dotyczące
      a) kompatybilności przerzutki przedniej SRAM Rival (10s) z korbą Shimano R7000
      b) wkładu suportu jaki zakupić tej ramy (teraz jest korba BB30 FSA)
       
      Czy są jakieś minusy/problemy przy wymianie korby na Shimano? Z tego co widzę w internecie to trzeba zakupić wkład suportu BB30 kompatybilny z korbami Shimano (24mm).
      Może lepiej wymienić korbę na coś ze stajni SRAMa (ale cena zabija...)? Co jest bardziej ekonomiczne w dłuższej eksploatacji (cena, dostępność blatów)?

      Powodem zmian jest chęć zakupu miernika mocy.
      Pzdr,
    • michalo
      Przez michalo
      Zdjęcia: https://www.olx.pl/oferta/rose-pro-dx-cross-gravel-mavic-avid-fizik-105-11s-5800-carbon-CID767-IDD6pAb.html

      Na sprzedaż rower typu gravel Rose Pro DX Cross. Rozmiar 56. Stan bardzo dobry, po przeglądzie - klocki hamulcowe mają jakieś 200km, nowa owijka, opony 95% bieżnika. Jedyny mankament wizualny to niewielkie wgniecenie (widoczne pod światło) na górnej rurze powstałe przy transporcie.

      Rama rozmiar 56 alu 7005/T6
      Widelec tapered carbon oś 15mm
      Napęd Shimano 105 5800 11s
      Koła Mavic Crossride
      Opony Continental Double Fighter
      Hamulce Avid BB7
      Siodło Fizik
      Sztyca Rose Carbon
      Kierownica Ritchey
      Mostek Syntace chyba 80mm
      Pedały Dartmoor Candy

      Gratis dokładam drugi mostek FSA SL-K Carbon 120mm, uchwyt na telefon GUB G-85 i koszyk na bidon.

      Preferuję odbiór osobisty w Warszawie.

      W odpowiedzi na liczne pytania: mam 178cm wzrostu i konfiguracja widoczna na zdjęciu jest dla mnie dobra. Myślę, że jest to rower dla osób o wzroście od 175 do 185 cm.
    • Mateusz3728
      Przez Mateusz3728
      Mam pytanie posiadając zaciski tektro hydrauliczne to mogę założyć tarczę każdego producenta czy najlepiej też z tektro? Mam na oku tarcze Shimano deore slx Sm-rt66 180mm. 

    • 89neo
      Przez 89neo
      Sprzedam obuwie szosowe firmy Shimano, model RP5 w rozmiarze 46.

      Obuwie było używane dosłownie jeden raz.

      Długość wkładki 29,2 cm.

      Gratis dodaję bloki KEO Look - używane ale w db stanie.

      Wysyłka po przedpłacie za pomocą PP/InPost lub odbiór osobisty.
      Cena 240 zł ( do negocjacji ) - dla forumowiczów wysyłka gratis.
      Więcej zdjęć PW

×