Skocz do zawartości

[~ 3000] Szosowo-przełajowo-turystyczny :)


fripuc

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

długo zastanawiałem się nad zakupem szosy lub crossa i stwierdziłem, że najlepszym rozwiązaniem dla mnie będzie coś pomiędzy ;) Dużo jeżdżę po szosie na swoim MTB, zwykle aby dostać się z punktu a do punktu b, ale również na dłuższe wypady pod sakwami Dlatego szukam czegoś w rodzaju roweru przełajowego, tzn. solidna konstrukcja, aby można było spokojnie zamontować bagażnik i sakwy. Proszę o wszelkie sugestie i propozycje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idealny byłby dla ciebie rower touring - coś jak Trek 520, Surly Long Haul Trucker czy Kona Sutra - wszystkie one mają wygodne stalowe ramy, mieszczą szersze opony na których wjedziesz w lekki teren, możliwość montażu wielu bagażników, no i pozycja na nich jest wygodniejsza niż na typowej szosie. Główny problem jest z nimi taki, że sporo wykraczają poza twój budżet :/ Najtaniej, choć i tak drogo, wypada Kona Honky Tonk, tylko musiałbyś się dokładnie wywiedzieć jak ona wygląda pod kątem montażu bagażnika, i jakie opony mieści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Rower bez problemu mogę złożyć, z tym że kierował bym się bardziej w kierunku szosy niż crossa, a z tego co widzę, to przeważnie bardziej opłaca się kupić gotowy rower, niż składać.

 

A co myślicie o czymś takim: http://www.bikekatalog.pl/2013//rowery/2179/Jamis.Ventura.Comp/ Wytrzyma sakwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Jamis ma mocowania do bagażnika , ale czy koła wytrzymaja ?  Na krótkie wycieczki jest ok ale czy na dłuzsze wyjazdy kilkudniowe pozycja bedzie pasować ? Zmiana opon na grubsze będzie na pewno konieczna . Miałem kolarzówke i jazda na dłyższe dystanse była dla mnie niewygodna . Hamulce według mnie zupełnie nie nadaja sie do skutecznego zatrzymywania roweru z sakwami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower wyprawowy jest znacznie różny od szosy/przełajowego. Zwykle jest na stalowej ramie i wygląda tak:

RB_2011_Sojourn_Khaki_LG.jpg

Obowiązkowo bagażnik przód-tył. Przełajowy rower będzie trudno przerobić na wyprawówkę. Zwykle brak mocowania na bagażnik, oraz rama, która może nie wytrzymać dużych obciążeń (rzędu 100-120kg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Idealny byłby dla ciebie rower touring - coś jak Trek 520, Surly Long Haul Trucker czy Kona Sutra - wszystkie one mają wygodne stalowe ramy, mieszczą szersze opony na których wjedziesz w lekki teren, możliwość montażu wielu bagażników, no i pozycja na nich jest wygodniejsza niż na typowej szosie. Główny problem jest z nimi taki, że sporo wykraczają poza twój budżet :/ Najtaniej, choć i tak drogo, wypada Kona Honky Tonk, tylko musiałbyś się dokładnie wywiedzieć jak ona wygląda pod kątem montażu bagażnika, i jakie opony mieści.

 

Cześć czy możesz podać jakieś przykłady innych rowerów jak ta Kona? Obecnie posiadam mtb i zastanawiam się nad czymś bardziej szosowym. Chciałbym rower na każdą pogodę także typowa szosa chyba odpada bo nie zamontować tam blotnikow sakiew czy fotelika dla dzieciaka a na tym chyba dałoby radę?

 

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod sakwy nie nadają się wąskie opony szosowe pompowane wysokim ciśnieniem. Z doświadczenia wiem że lepiej sprawdzają się szerokie slicki np. 2.0 bo trudniej złapać gumę i co ważniejsze lepiej amortyzują szczególnie tylne koło obciążone sakwami i dodatkowym bagażem a do tego pozbawione amortyzacji. Do takich uniwersalnych zastosowań najlepszy chyba byłby cross. Jest w miarę lekki i można na nic całkiem szybko śmigać po szosie a do tego w miarę wygodnie jeździć z sakwami, zwłaszcza jeśli nie planujesz kto wie jakich wypraw i bagażnik z tyłu Ci wystarczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Ciekawy ten rower, który wrzucił mklos1, do czegoś takiego bym się skłaniał, ale mniej oldschoolowego i z lekkimi modyfikacjami, przede wszystkim bez tarczy. Właśnie coś takiego by mnie interesowało, mocny rower na szosę, z możliwością założenia szerszych opon i bagażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...