Skocz do zawartości

[Rower] Grand Canyon AL 6.9 2014 - geometria, temat ogólny


hpolski010

Rekomendowane odpowiedzi

czy jest sens np przymierzac kross'a jezeli chce kupic canyon/radon?

 

 

TAK JEST SENS !

 

 

 

a dwa, to nie jestem az tak nachalny i bezczelny zeby isc do sklepu i oszukac sprzedawce ze chce akurat kupic ten rower
 
Jaka bezczelność, jakie oszustwo ?
 
Zawsze może się trafić tak że się do czegoś przymierzysz ... geo ci spasuje ... osprzęt cię zadowoli ... sprzedawca da upust, który na tyle zniweluje różnicę że się przekonasz i go kupisz.
Jak nie kupisz marki wysyłkowej  Radon, Canyon czy Rose to nie kupisz wcale ?
Bo z tej argumentacji wynika ze nie będziesz się przymierzał do rowerów w relau bo jak nie kupisz to sprzedawca będzie się czuł oszukany.
Sorry ale kiepsko to argumentujesz.
 
Rowery są do siebie podobne czytanie tabelek i przymiarki wiele wyjaśnia.
Zawsze istnieje mozliwośc korekty ustawień kokpitu czy siodełka. 
 
Dobry "kompletny" rower bez dziwnych kompromisów do ostrego cięcia w terenie można już kupić za okolice  5 - 7 k zł ... nie wiem skąd ci się wzięło że dobry rower to taki, który kosztuje kilkanaście kzł.
 
Pozdrawiam
Edytowane przez rzezniol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez tyle miesięcy nie miałeś czasu i możliwości, żeby podjechać do  większego miasta gdzie jest kilka sklepów rowerowych?

Jest wiele rowerowych marek, nie tylko Canyon i Radon.

Poza tym, skoro dysponujesz budżetem i uparłeś się na te marki, dlaczego nie zamówisz Radona póki jest jeszcze taka możliwość? Przecież niedługo i zakupem Radona będzie kłopot.

A co złego jest w np. tym rowerze:

 https://www.rowery-cube.pl/kolekcja.php

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy jest różnica w geometrii Grand Canyon AL SL 6.9 WMN, a Grand Canyon AL SL 6.9 - np: niższy przekrok w wersji damskiej?
Na stronie producenta jak porównywałem geometrię, to wszystkie wymiary są identyczne.
 

Pytam bo chciałem kupić dla żony męską wersję w malowaniu GRAN TOURISMO BLUE

 

ps

 

Próbowałem zasięgnąć informacji u producenta rożnymi kanałami: telefon, maile, facebook - przez tygodnie nie otrzymałem odpowiedzi.

Daje to trochę do myślenia w kwestii obsługi klienta.

Edytowane przez Shottas06
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnią się siodłem oraz kolorami gripów i pasków na ramie.  Różnica w długości rury podsiodłowej jak dla mnie to nie jest pewna (wg. specyfikacji  geo jest identyczne). Wygląda, że wersja damska ma niższą rurkę i mniejszy przekrok, ale wydaje mi się, że po prostu na zdjeciu roweru damka jest w rozm. S, a męski to na bank M.     Kontakt z polska obsluga klienta Canyon to porazka. Maile nie dochodzą i często nie odbieraja telefonów.   Najlepiej napisz maila na niemieckiego maila po angielsku. Prawdopodobnie dostaniesz odpowiedz od razu.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez qb3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że reba29er znów atakuje ;)

 

Myślałem że już dawno coś sobie kupiłeś po drążeniu tematu w zeszłym roku, w sumie to do sezonu jeszcze kupę czasu, przecież dopiero jest koniec marca :D a szczerze to wydaje mi się że skończy się na samej gadce o zakupie.

 

Pisałeś już dość dawno temu o Canyonie, na niektóre modele trzeba czekać dłużej ale gdybyś go wtedy zamówił to już dawno miałbyś rower, no chyba że szukasz czegoś na 2017. Nie jeździsz po sklepach, nie mierzysz, przecież nikt do Ciebie sam nie przyjdzie z rowerem do przymiarki, fakt faktem przy zamawianiu z internetu modeli których nie ma w sklepach zawsze jest jakieś minimum ryzyka bo studiowanie geometrii, wypytywanie i szukanie informacji na forach to tak naprawdę tylko teoria która może się okazać bardziej lub mniej trafiona, albo ryzykujesz i zamawiasz albo bierzesz coś ze sklepu, podejrzewam że z limitem finansowym do 12k (o ile to prawda) miałbyś i tak spore pole manewru jeżeli chodzi o rowery sprzedawane w sklepach stacjonarnych a jest ich ostatnio bardzo dużo. 

 

Nie rozumiem dlaczego nie można iść przymierzyć roweru którego nie chcesz kupić i jakie to wogóle oszustwo? Idziesz i mówisz np że chcesz zrobić przymiarkę bo chcesz zamówić z neta i potrzebujesz porównać geometrię, sprzedawca czy mu się to podoba czy nie to musi ci pokazać rower, zresztą nie potrzeba się wcale tłumaczyć, chcesz przymierzyć i już. 

 

btw odnośnie canyonów WMN, z tegorocznych wszystkich gc al moim zdaniem najlepiej pomalowany jest właśnie damski 5.9 w biało-złotym kolorze :)

Edytowane przez misiojedzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czy jest różnica w geometrii Grand Canyon AL SL 6.9 WMN, a Grand Canyon AL SL 6.9 - np: niższy przekrok w wersji damskiej?

Na stronie producenta jak porównywałem geometrię, to wszystkie wymiary są identyczne.

 

Pytam bo chciałem kupić dla żony męską wersję w malowaniu GRAN TOURISMO BLUE

 

ps

 

Próbowałem zasięgnąć informacji u producenta rożnymi kanałami: telefon, maile, facebook - przez tygodnie nie otrzymałem odpowiedzi.

Daje to trochę do myślenia w kwestii obsługi klienta.

 

Dla zainteresowanych - dostałem odpowiedź z CANYONa

Ramy damskie i męskie w Grand Canyon AL SL 6.9 są identyczne.

Jedyne różnice to siodełko, chwyty i malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geo jest z tego co pamiętam identyczne. Różni się prowadzenie linek i specyfikacja ogólna (nowy waży 200g mniej niż 2015 rozm. S, ale pozbawiony jest juz przerzutki ze sprzęgłem :/ . Mają też inne koła i hamulce na korzyść 2016.

 

Tu masz 2014: http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/canyon/38218/grand_canyon_al_6_9/2

Edytowane przez qb3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Canyon skrzypi-trzeszczy. Najbardziej na podjazdach i przy przyspieszaniu. Ale przy normalnej jeździe też. Na zjazdach nie skrzypi. Jak stanę na pedałach to też skrzypi, więc sztyca w ramie raczej odpada. Suport wymieniłem na nowy aerozine i skrzypi tak samo jak przed wymianą. Coś się chyba psuje ale nie umiem zdiagnozować co to jest. Oglądnąłem ramę, tylną felgę i szprychy i nie widzę żeby coś pękało. Rower za prawie 5tyś a skrzypi jak jakiś marketowiec za dwiesta.

Wasze Canyony też tak skrzypią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzam, mam 2 pedały spd w starym kole(które nie skrzypi) to zamienię ale wydaje mi się że to nie to, są na max dokręcone. Może to te szprychy. Bo właśnie im większy nacisk na tył tym bardziej skrzypi. Kajś z tylnej części roweru to dochodzi raczej.

Edytowane przez atizylak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Canyon skrzypi-trzeszczy. Najbardziej na podjazdach i przy przyspieszaniu. Ale przy normalnej jeździe też. Na zjazdach nie skrzypi. Jak stanę na pedałach to też skrzypi, więc sztyca w ramie raczej odpada. Suport wymieniłem na nowy aerozine i skrzypi tak samo jak przed wymianą. Coś się chyba psuje ale nie umiem zdiagnozować co to jest. Oglądnąłem ramę, tylną felgę i szprychy i nie widzę żeby coś pękało. Rower za prawie 5tyś a skrzypi jak jakiś marketowiec za dwiesta.

Wasze Canyony też tak skrzypią?

 

 

jaki dokladnie model tak skrzypi ?

za 5k troche lipa, ja sie boje ze jak kupie tego cf 8.9 za 12k i beda tego typu problemu lub wieksze,

przez to ze np podczas dostawy przesylka zostalo mocno poturowana i lekko rower pokrzywilo. i nawet nie musi byc tego widac na pierwszy rzut oka,

ale podczas jazdy bedzie cos nie halo..

plus jest mozliwosc trafienia roweru z wada fabryczna i bog wie co tam jeszcze

 

a pozniej zabawa w reklamowanie i odsylanie to tez nie jest fajna,

bo przesylka moze zostacdrugi raz poturbowana podczas transportu i Canyon uzna ze te arteakty powstaly wlasnie wtedy itd..

 

 

btw. troche nie w temacie canyona, ale ten specialized za 7k uzywka warty do rozwazenia ?

cena na stronie specialized to 8499zl ale pewnie sprzedawcy opuszczaja jakis tysiac zlotych,wiec jest 7.5k i teraz przez pryzmat tej ceny, uzywka tylko 500zl tansza to juz chyba nie za dobry deal.

http://allegro.pl/specialized-stumpjumper-comp-2016-rozm-l-i6082515980.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie boje ze jak kupie tego cf 8.9 za 12k i beda tego typu problemu lub wieksze, przez to ze np podczas dostawy przesylka zostalo mocno poturowana i lekko rower pokrzywilo. i nawet nie musi byc tego widac na pierwszy rzut oka, ale podczas jazdy bedzie cos nie halo.. plus jest mozliwosc trafienia roweru z wada fabryczna i bog wie co tam jeszcze

 

Nareszcie znalazłeś odpowiedź DLACZEGO NIE POWINIENEŚ KUPIĆ CANYON`A  !! :D - i żadnego innego drogą wysyłkową .

Kończ waść wstydu oszczędź. :)

 

Spec ...

Znasz cenę ... znasz specyfikacje ... znasz cenę konkurencji - przynajmniej tak zakładam bo długo już szukasz ... zadajesz pytanie w którym zawierasz odpowiedź ...

Więc o co chodzi ?

 

 

 

rdziej skrzypi. Kajś z tylnej części

 

Czasami lubi skrzypieć miejsce osadzenia tylnego koła w hakach. Miejsce skrzypienia jest trudne do zlokalizowania bo nosi się po całej ramie :)

 

Nie pozostaje ci nic innego jak wykluczać po kolei ewentualne miejsca powstawania skrzypienia. Miejsce po miejscu demontuj komponenty i przed montażem wyczyść i przesmaruj powierzchnie kontaktu.

W poprzednim rowerze a miesiąc szukałem skrzypiącego zacisku koła ... a dałbym sobie ręce uciąć że to sztyca / jej jarzmo / siodełko bo skrzypiało tylko na siedząco :).

 

 

Pozdrawiam  

Edytowane przez rzezniol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reba29er rower z tematu tak skrzypi. Rzezniol , tak na forum jest temat że komuś rower skrzypi z tego powodu co opisałeś, ja zdejmowałem koło, nasmarowałem elementy styku ośki z ramą ale to nic nie dało.

Tu chłop mówi że przez za krótką ośkę mu skrzypiało a u mnie to wygląda podobnie.

http://www.forumrowerowe.org/topic/69270-piastaoska-stuki-i-skrzypienie-podczas-pedalowania/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 5k troche lipa, ja sie boje ze jak kupie tego cf 8.9 za 12k i beda tego typu problemu lub wieksze, przez to ze np podczas dostawy przesylka zostalo mocno poturowana i lekko rower pokrzywilo. i nawet nie musi byc tego widac na pierwszy rzut oka, ale podczas jazdy bedzie cos nie halo.. plus jest mozliwosc trafienia roweru z wada fabryczna i bog wie co tam jeszcze   a pozniej zabawa w reklamowanie i odsylanie to tez nie jest fajna, bo przesylka moze zostacdrugi raz poturbowana podczas transportu i Canyon uzna ze te arteakty powstaly wlasnie wtedy itd..

 

 

Co to za brednie... Canyon przychodzi w nienaruszonym opakowaniu, nawet karton nie ma śladów transportu. A sam rower jest zabezpieczony tak że jak cała przesyłka spadnie z długich schodów to nic mu nie bedzie. Po co opowiadać takie bajki? Następni to czytają i będą opowiadali, że wysyłkowo rowery przychodzą uszkodzone. Dodatkowo - wysyłkę w ramach gwarancji zapewnia canyon, podsyłają kuriera a Ty im dajesz rower. Dla mnie to wygodniejsze niż zawieźć rower do sklepu 15km. A czas oczekiwania jest podobny. 

 

 

 

 

Mój Canyon skrzypi-trzeszczy. Najbardziej na podjazdach i przy przyspieszaniu. Ale przy normalnej jeździe też. Na zjazdach nie skrzypi. Jak stanę na pedałach to też skrzypi, więc sztyca w ramie raczej odpada. Suport wymieniłem na nowy aerozine i skrzypi tak samo jak przed wymianą.

 

 

Ten temat przewija się regularnie na tym forum. Wykręć suport i pedały i nasmaruj gwinty. Nie pomogło? Szukaj dalej, złożyłeś coś na sucho. (kierownica, mostek, sztyca, zaciski kół, pedały, czasem nawet blat korby)
 
Wystarczy, że za mocno umyjesz rower i już będzie skrzeczało, np środkiem do mycia rowerów z odtłuszczaczem z lidla. Bez względu czy to canyon, spec czy makrokesz.
Edytowane przez lobson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem inne pedały na smarze, zdjąłem plastikową osłonę co jest między kasetą a szprychami. Zdjąłem kasetę, poczyściłem tam wszystko i założyłem z powrotem. Zobaczymy. Jeszcze nie testowałem. Szprychy wydaje mi się że są wystarczająco naciągnięte, na razie ich nie dociągałem tylko palcami poszarpałem czy jakichś luzów nie ma.

 

Opakowanie Canyona wygląda solidnie. Mogłoby z rąk wypaść i z rowerem nic się nie powinno stać. Ale też "solidnie" kosztuje.

Edytowane przez atizylak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o naciąg szprych bo mogą być naciągnięte prawidłowo i skrzypieć. Po prostu siły działające na koło w czasie jazdy powodują pracę szprych i obręczy a przez to tarcie w miejscach gdzie się krzyżują. Żeby sprawdzić czy to to wsadź kawałki papieru między krzyżyjące się szprychy tak by nie dotykałynbezpośrednio do siebie a przez papier.

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy wie może ktoś czy w Canyonie al slx 6.9 2016 można zmienić skok w amortyzatorze ? Jest tam reba 110 mm, czy zmiana na 10 cm jest skomplikowana tzn. np. zmiana części czy podkładek czy może jest to robota na 5 minut w serwisie ? Dzięki za odpowiedz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie w 6.9 tylko w 7.9 ;)

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/174596-amortyzator-reba-rl-2015-zmiana-skoku/

 

Poczytaj sobie ale najlepiej będzie zapytać w Harfa Harryson :)

 

A swoją droga nie rozumiem po co chcesz zmniejszyć skok.

Edytowane przez misiojedzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...