Skocz do zawartości

[rower] 29er do 2000zł


lokinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zdecydowałem się właśnie na kupno roweru. Ma to być rower górski na kołach 29 cali. Jest jak dla mnie najbardziej optymalny. Jeżdżę głównie w mieście (dziurawe drogi,chodniki, wysokie krawężniki) i czasem wypadam w lekki teren.

Kwota jaką mam do wydania to nieprzekraczalne 2000 zł. Wybór rowerów jest przeogromny, dlatego potrzebuję pomocy.

 

1)Jaki potrzebuję rozmiar ramy? (175 wzrostu)

2)Czy kupić rower nowy, czy może za te same pieniądze znajdę lepszy używany?

3)Jakiego osprzętu szukać za tą cenę, tzn. czy wybrać hamulce tarczowe (które ponoć w tym przedziale cenowym nie są rewelacyjne), jakie przerzutki powinny być w nim zamontowane, jak rozpoznać czy amortyzator będzie ok?

4)Gdzie w Krakowie mógłbym pooglądać takie rowery i zasięgnąć porady, oraz ewentualnie kupić za dobrą cenę, czy może szukać prywatnie - allegro itp.

 

- Jak na razie jedyną propozycją na którą natknąłem się w sklepie to Kross B2/B3 za 1600/2000zł. Czy to dobry rower? Czy może lepiej kupić używany B4/B5/B6.

- Spodobał mi się także SPECIALIZED Hardrock, ale to taki ślepy traf. Co o nim sądzicie.

 

Chętnie pogadał bym z kimś np przez Skype bo jak widać pytań mam mnóstwo, a czasem ciężko o wszystkim pisać. Nie chcę wydać majątku na profesjonalny rower, gdyż jeżdżę intensywnie, ale rekreacyjnie. Z drugiej strony chcę kupić solidny rower z którym nie będę miał później problemów oraz nie chcę przepłacić.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Tojego opisu wynika, że szukasz roweru crossowego :) Wg mnie lepiej by się to sprawdziło, rower będzie lżejszy, na lepszym osprzęcie i opony nie będą miały tak wielkich oporów toczenia.

Nie upieraj się przy 29erze, bo wszyscy teraz się pchają w ten segment.29er cieńko sprawuje się na mieście - sam dojeżdzam po asfalcie codziennie i zazdroszcze ludzą na trekingach/crossach/szosach.

Fajnie wygląda Kross Evado 4.0 w necie za 2200. Lub Kellys COBE Turquoise za 1950.

 

A jak już koniecznie 29 do 2000 to szukał bym używki, luib mega wyprzedaży w rozmierze ramy 17".

Albo weź Speca Hardrocka i będziesz miał porządną ramę na słabszych częściach - co lepsze niż słaba rama (geometria itp itd) a napis na wózku przerzutki SLX ;)

 

 

Edytowane przez skwarek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Tojego opisu wynika, że szukasz roweru crossowego :) Wg mnie lepiej by się to sprawdziło, rower będzie lżejszy, na lepszym osprzęcie i opony nie będą miały tak wielkich oporów toczenia.

Nie upieraj się przy 29erze, bo wszyscy teraz się pchają w ten segment.29er cieńko sprawuje się na mieście - sam dojeżdzam po asfalcie codziennie i zazdroszcze ludzą na trekingach/crossach/szosach.

Fajnie wygląda Kross Evado 4.0 w necie za 2200. Lub Kellys COBE Turquoise za 1950.

 

A jak już koniecznie 29 do 2000 to szukał bym używki, luib mega wyprzedaży w rozmierze ramy 17".

Albo weź Speca Hardrocka i będziesz miał porządną ramę na słabszych częściach - co lepsze niż słaba rama (geometria itp itd) a napis na wózku przerzutki SLX ;)

Dziękuję za odpowiedź. O rowerach crossowych rozmawiałem tylko z jedną osobą czyli Panem w sklepie który zaprezentował mi B2/B3.

Czy w rowerze crossowym mogą być zamontowane koła 29" :D ?

Czy taki rower nie będzie problematyczny w terenie? Czy nie będzie łatwo uszkodzić kół wjeżdżając w dziurę, krawężnik czy szybko jadąc po kamieniach?

Zaproponowane przez Ciebie rowery przypadły mi do gustu :D, tylko że na osprzęcie kompletnie się nie znam. Czy hamulec hydrauliczny i ogólnie tarczowy będzie dobry za tą cenę? Większość przerzutek montowanych aktualnie to SHIMANO, ale jakich modeli unikać, a których poszukiwać?

Wymieniłeś 17" jako rozmiar ramy dla mnie. Czy dla każdego typu roweru ma być taki sam?

Duuużo tych pytań...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm od początku:

Koła 29" nie ma :) 29 cali wzieło się z tego że na obręcz 28" zamontowano większe opony.

Czy rower będzie miał problemy w terenie? Zalezy jak rozumiesz teren, rower crossowy pojedzie przez lekki teren bez problemu, ale cięzkie błoto i kamienie, korzenie - cieńko. Łatwo uszkodzić koło można w każdym rowerze przy nieumiejętnej jeździe (znam z autopsii) - albo nauczysz się skakać na krawężniki, albo zwalniaj przed nimi.

Za tą cenę dostaniesz podstawowe nmodele wg mnie lepsze od V'ek - bo będą działały w błocie i deszczu. Ale nie są to hamulce na zjazdy w górach.

Przerzutki - w tej cenie nie ma rewelcji (bierz co jest - jak się zurzyje wymienisz, proste), ale jak będziesz miał dobrze wyregulowaną i będziesz dbał o rower (czyścił, serwisował) to spokojnie wystarczy.

Co do rozmiaru ramy - tu poradzimy Ci 17" ( w 29" jest trochę inaczej - poniżej 180cm wzrostu trzeba kombinować trochę pod górę), ale idz do dużego sklepu rowerowego poprzymierzaj się do różnych ram - rowerów, poproś o przejechanie sie w koło sklepu. Zobaczysz co Ci najbardziej odpowiada.

Ja bym na Twoim miejscu kupił crossa i sprawdził czy między ramę wciśniesz szersze opony. Jak będziesz jechał w cięższy teren przełożysz kapcie i wio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Temat już trochę mi się rozjaśnia.

Czyli między takim 29er, a crossówką jest taka różnica, że crossówka ma bardziej szosowe opony, lepiej sprawdza się w mieście, ale w lekkim terenie(szutrowe drogi, ścieżki) też sobie poradzi.

Wiem że za tą cenę nie dostanę jakiegoś rewelacyjnego osprzętu, ale taki jak np w tym Kellys'ie spokojnie wystarczy do rekreacyjnej, ale częstej jazdy?

Jeszcze dwa pytanka co do kosztów eksploatacji. Czy hamulce tarczowe nie są drogie w utrzymaniu? Oraz co tak ogólnie powinienem serwisować, sprawdzać najczęściej po kupnie roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca - różnic jest więcej, ale prosto pisząc

29" to rower górski na dużych kołach z większym skokiem amortyzatora, wytrzymalszy - bardziej w teren. 

Cross to miejski przecinak na kołach 28" - wygodniejszy ale mniej sportowy, da radę w mało wymagającym terenie i na mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jak z tym osprzętem i kosztami utrzymania?

Hamulce tarczowe - jeśli mechaniczne to dobra regulacja i wymiana klocków (wcale nie duże koszta)

Hydrauliczne - czasem trzeba odpowietrzyć.

Jak kupisz rower z neta to po 200km oddaj na przegląd zerowy (chyba, że wcześniej coś wyjdzie), a jak ze sklepu to powinienes mieć taki serwis w gratisie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zakładasz bardziej jeździć w terenie to Spec, jeśli miasto to Kellys :) Pochwal się potem co kupiłeś.

 

SPrawdzil sie w terenie jak i po miescie.

Ale w jakim stopniu to nie napiszesz już. Albo nie jeździłeś nigdy na crossowym rowerze. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem roweru (używanego) ew z niewiadomego źródła - pytaj zawsze o papiery i sporządź umowę kupna - sprzedaży - na której będą dane kupującego i sprzedającego (dane powinny być wcześniej zweryfikowane). Drobna rzecz - a pozwoli Ci spać spokojnie :) i masz zawsze jakiś punkt zaczepienia w przypadku gdyby wyszło po czasie że rower jest gorący :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie jesteś pewien czy rower crossowy wystarczy czy jest potrzebny Ci "prawdziwy" 29er - oprócz różnicy w geometrii obu istotnym aspektem jest swoboda wyboru opon. Przy crossie jesteś ograniczony co do ich dopuszczalnej maksymalnej szerokości, którą zaakceptuje rama, rzadziej widelec. Jeśli zechcesz zamontować typowe opony mtb, czyli rozmiar w okolicy 2 cali cross ich najprawdopodobniej nie "połknie". 

29tkę możesz bez problemu zaadoptować do lżejszej eksploatacji a bardziej "terenowa" geometria nie odbije się zbyt negatywnie na ewentualnej "crossowej" eksploatacji takiego roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałeś że jeździsz intensywnie, ale nie napisałeś też jakie przebiegi dzienne/miesięczne planujesz -  jak jeździsz bardzo mało km i statystycznie wyjdzie Ci że połowa dystansu to teren to masz odpowiedź że 29er to może być dobry wybór  bo masz coś bardzo uniwersalnego , jednak jeśli w większości to 'miasto' to cross będzie miał zapewne przewagę w 'lekkości prowadzenia' - robię codziennie ok 55km 'po mieście'  i przez pierwszy tydzień miałem poważne wątpliwości 'dlaczego ten rower chce mnie pokonać'  :D 

 

ja kupowałem swojego 29er przy podobnych założeniach - że krawężniki, że dziury, że masa powyżej 100kg , zasadniczo pewnie na crossowym jeździłoby mi się lżej ale byłby mniej pancerny jeśli chodzi o koła, no i z siły przyzwyczajenia nie myślę o zmianie.... chociaż w słabsze dni wyprzedzają mnie 'crossiarze' i małe dziewczynki z bocznymi kółkami :D

 

co do hamulców - IMO warto zainwestować w hydrauliczne tarczówki - mniej problemów z regulacją

 

co do rozmiaru ramy - to stawiam 'ogólnie' na 17" dla Ciebie , a w moim przypadku (176cm) było to tak, że przymierzałem się fizycznie do Meridy 29er i rura podsiodłowa była za wysoko w rozmiarze 19", dopiero 17" było przypasowane   , natomiast w Kellys'sie 29er 19" jest ok - także teoretyzować można ale najlepiej porównać te same rozmiary różnych firm i zobaczyć co lepiej leży :)

 

co do ram - do crossowych 28" - nie zamontujesz tam opon tak szerokich jak w ramach 29"  bo rozstaw widelców , szczególnie tylnych jest znacząco węższy, ale może max szerokość wcale Ci nie jest potrzebna - ja założyłem dość wąskie semislilck'i Kenda Khan - do jazdy po twardym bardzo dobrze się sprawdzają, po lesie z piachem słabo, ale ja stawiam na ciszę na twardym...

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli cena nie odgrywa tu znaczącej roli brałbym tego pierwszego. Fajny sprzęt z lepszym amorkiem niż w pozostałych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o GIANT Revel 29er 0 za 2100zł?

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revel.29er.0/14067/64217/

Nie potrzebuję roweru wyczynowego, ba nawet sportowego, bo nie będę go katował. Zależy mi tylko na tym by nie był awaryjny i nie występowały jakieś problemy, duże koszta. Nada się?

Aktualnie zastanawiam się nad wyżej wymienionym lub http://www.specializ...rocksportdisc29

Który lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem w TYM budżecie i do TYCH zastosowań każdy z nich się dobrze nada.

 

Powinno zdecydować to, na którym będziesz się najlepiej czuł w sensie ramy i geometrii. To ważniejsze, niż drobne różnice w szpeju na tym poziomie budżetu.

 

Znaczenie też ma optyka. Rower powinien się po prostu podobać. To też jest ważne.

 

Moja rada, przymierz się do każdego z nich i wybierz według odczuć, a jeśli będą podobne wybierz ten, który będzie się bardziej podobał.

Edytowane przez Herodot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...