Skocz do zawartości

[Rower] Kands Maestro 2013 - test etapowany


Rekomendowane odpowiedzi

"Czasami" to względne pojęcie :) ale doświadczenie mówi że można poczekać. Jeśli zjawisko nie ustąpi to ostatecznie albo założysz stary łańcuch i nadal będziesz jeździł (co nie wydaje się takim bezsensownym w tym momencie rozwiązaniem) albo zmienisz kasetę. 

Przy tańszych napędach czasami "dokładanie" nowego łańcucha może okazać się niezbyt ekonomiczne.

Nie przyglądałem się tej kasecie ale możesz roznitować zębatki i trochę popracować nad ułomną koronką pilnikiem poprawiając powierzchnie zaczepienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z majsterkowaniem przy kasecie się obejdę nie mam wystarczającej wprawy .Mówiąc "czasami " to w praktyce tak co 0,5km ,1 km coś przeskoczy w zależności od stylu jazdy więc jakiejś katastrofy nie ma .poczekam i zobaczymy .Sprawdzałem cenę na allegro  ( ja mam w kandsie oryginalnie HG41 8 rzęd.)  to chodzą po ok 50 -70 zł a w zestawie nawet łańcuch dorzucą ze spinką to nie ma źle ) nie wiem po ile korby stoją ale przypuszczam ze nie jakoś bardzo drogo . Bardziej obawiam się montażem kasety ale im więcej będę grzebał przy rowerze tym więcej się nauczę :) jak na razie to będę jeździł i sie nie przejmował  bo sezon ucieka

 

głupie pytanie ten  fabryczny smar co mają nowe łańcuchy wystarczy ,czy trzeba nałożyć nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawia mnie czy Shimano Alivio CS-HG41  taka kaseta jest domyślna to to samo co np Shimano Alivio Cs-HG 41 8 rzed ale w specyfikacji  pisze Grupa Acera/Altus ? znalazłem też pisze Alivio /Acera

Sugerować się tym by pisało Alivio czy to jest praktycznie to samo  ? bo cena to taka sama

gdzieś czytałem że Acera to trochę niższa grupa osprzętowa ale wolę się upewnić :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się nie zdecydowałem, mam weekend na dalsze poszukiwania i przemyślenia :) Ale kierownica już do mnie jedzie  :yes:

 

A Ty skoro nic nie wymieniasz, musi oznaczać, że jesteś przeogromnie ukontentowany ze swojego roweru w przeciwieństwie do mnie ;)

 

 

Jaka kiera, uchylisz rombka tajemnicy? :)

 

Kontent z tego co jest w tej chwili jestem w stopniu średnim. Z tym że założyłem budżet rowerowy regresywny - największy wydatek w miesiącu zero czyli rower i minimum narzędzi, później odzież itp. Oczywiście już w pierwszym miesiącu budżet pękł :ermm: i ślubowałem sobie że go więcej nie przekroczę.

 

A do wymiany: korba na sztywniejszy typ i sztyca z pewniejszym mocowaniem siodła i większym offsetem. To są rzeczy niezbędne dla mnie. Szersza kiera jako opcja, na początku miałem problem w terenie piaszczystym z kontrolą bajka, przyszła technika i kiera zeszła na dalszy plan. Na absolutny deser zostawiam amora, ta wymiana to już takie małe szaleństwo :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kieruj się oznaczeniem HG41 :) Co sprzedawca to inna grupa przypisana do tej kasety ;) W przypadku wielu bebechów z niższych grup od Shimano jest podobna sytuacja :)

 

Co do kiery to wybrałem Satori. Zastanawiałem się nad Accentem fat&flat bo była najlżejsza do 100 zł ale Satori z przesyłką wyszła ~30 zł taniej a tylko 8g cięższa wg opisu (jaka będzie waga realna to się okaże). Poza tym nie znam kompletnie marki Satori :D

 

 

Mówisz, że amorka zachciało się wymieniać? :D W sumie... kto bogatemu zabroni :D:D:D

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałeś, w necie szczególnie na Alledrogo jest pełna dowolność. A w hierarchii Siemano jest to komponent pozagrupowy.

 

Strzelam że biała i lekko gięta :yes:

 

A zachciało :D, kurcze, edytowanie postów to niezła zabawa, trzeci raz to robię :woot:

Edytowane przez BikerLight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@

 

Suntour NRX ze skokiem 75 urządził by mnie :laugh:

 

@@ZbyszekZmysichKiszek

 

Amor fajny, lecz ma dwie wady - skok 100mm, tu bym poczekał aż sobie jeszcze z pół roku pohasasz na swoim jeźdźcu apokalipsy :D , ponadto nie ma pivotów pod V braki :(

Pompkę da radę taniej wyrwać, chociaż z jej jakością może być różnie. Ale co tam, trice się ma, się przepchnie :teehee:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jak się tak rozchulacie z tym tuningiem majstrów to głupio się zrobi tym z transrower i będą musieli wypuścić jakąś wersję extra. Czego oczy nie widzą tego sercu nie żal a tak śmigniesz komuś przed oczami wybajerzonym Maestro i zaczną się ....... e-maile do sprzedawców:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko czy to ma sens?

Jakies drobne polepszenia - owszem

ale totalny tuning to jak ulepszanie fiata punto

ja właśnie doszedłem do tego etapu w moim HT,

ze wszystko co na nim wisi jest o 4-5 klas lepsze

niż rama- ktora teraz idzie do wymiany.

 

Jezeli ktos choruje na o wiele lepszy rower,

to moim zdaniem inna droga ma sens:

jezdzic na majstrze taki jak sie ma teraz i stopniowo zbierac i polowac na graty

na nowy projekt.

Cześć rzeczy mozna faktycznie używać w obecnym bajku,

ale niektóre mogą nie pasowac

np. inna średnica sztycy/zacisku.

adaptery tarczówek(jeżeli ktoś założy),

rura sterowa (średnica/długość).

IMHO składanie nowego roweru trzeba zaczynać od ramy.

Ja kupiłem np REBE do starej ramy z główka 1 1/8

tymczasem rama kupiona później ma główkę 1 1/2-1 1/8

Skończy się na sterach z redukcja, ale nie lubię takich rozwiazan

 

nie mniej jednak wszystkim życzę przyjemności i powodzenia w majstrowaniu przy majstrach :P

 

ps.

łapa poskładana - płytka dodana (chyba tytanowa ;) ).

Czekam na powrót na rower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jak się tak rozchulacie z tym tuningiem majstrów to głupio się zrobi tym z transrower i będą musieli wypuścić jakąś wersję extra. Czego oczy nie widzą tego sercu nie żal a tak śmigniesz komuś przed oczami wybajerzonym Maestro i zaczną się ....... e-maile do sprzedawców:D

 

Witamy wszystkich forumowiczów :)

Model maestro na 2014 rok jest już w fazie projektowej. Będzie miał kilka istotnych zmian, nie możemy zdradzić jeszcze szczegółów ale będą to dość duże zmiany, wkrótce podamy więcej informacji.

Edytowane przez rowerykands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pane 

rowerykands,

dlaczego ceny na waszej stronie zawieraja dziwne obnizki ? macie przekreslone stare ceny i podane ,,promocyjne''. chodzi mi o to, ze te stare ceny sa wziete z kosmosu, nigdzie tak drogo kandsy nie kosztowaly. np. kands 1300 macie przeceniony z 1419 na 1144 pln. ktos , kto nie zana ceny kandsow na rynku rowerowym moze ulec blednemu przekonaniu, ze u was sa super ceny-promocje... 

 

pozdrawiam.



cena ,,przeceny'' energy 1300 DB to smiech na sali. stara cena to 1669 a nowa 1299. . . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pane 

rowerykands,

dlaczego ceny na waszej stronie zawieraja dziwne obnizki ? macie przekreslone stare ceny i podane ,,promocyjne''. chodzi mi o to, ze te stare ceny sa wziete z kosmosu, nigdzie tak drogo kandsy nie kosztowaly. np. kands 1300 macie przeceniony z 1419 na 1144 pln. ktos , kto nie zana ceny kandsow na rynku rowerowym moze ulec blednemu przekonaniu, ze u was sa super ceny-promocje... 

 

pozdrawiam.

 

cena ,,przeceny'' energy 1300 DB to smiech na sali. stara cena to 1669 a nowa 1299. . . 

 

Podane ceny są cenami detalicznymi sugerowanymi przez producenta, od przyszłego sezonu zmieniona zostanie polityka cenowa.

Cenniki na 2014 nie są jeszcze gotowe

Edytowane przez rowerykands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podane ceny są cenami detalicznymi sugerowanymi przez producenta, od przyszłego sezonu zmieniona zostanie polityka cenowa.

Cenniki na 2014 nie są jeszcze gotowe

No to mamy zapowiedź znaczących podwyżek i raczej te "kilka istotnych zmian" nie będzie się na nie przekładać;/ Poczekamy zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...