Skocz do zawartości

[Rower] cross 3,5k zł. Merdia 500-d v Kross evado 5.0

maslopi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam po raz pierwszy!
Chciałbym na majówkę sprawić sobie nowy rower, bo mój, komunijny, jest już w opłakanym stanie.
Interesują mnie właściwie tylko crossy. Początkowo zdecydowany byłem na unibike'a, konkretnie xenona, bądź też zethosa, ale są bardzo ciężko dostępne, a o zobaczeniu ich przed kupnem na śląsku nie ma co marzyć. Mój budżet to powiedzmy 3-4k, przy czym jestem początkującym rowerzystą i nie wiem czy jest sens celować w górną granice widełek?
Moje dwa typy:
http://www.merida-bikes.com/fi_fi/bike/2012/10/Hybrid/Crossway+500-D
http://www.kross.pl/pl/2013/cross/evado-5-0
Oba w podobnych cenach. Prosiłbym o pomoc w wyborze z nich bądź też zaproponowaniu czegoś spoza tej dwójki. Z góry wielkie dzięki za pomoc!

Pozdrawiam,
maslopi

Napisano

A do którego z tych rowerów się przymierzałeś ?

Problem na śląsku jest taki, że właściwie nie mam gdzie przymierzyć się do tych rowerów. Przymierzyłem się do Kross'a evado 4.0 - najwyższy model w większości sklepów, a na meride jeszcze nie usiadłem, ale to zweryfikuję wiedząc już czy i ewentualnie jak bardzo jest lepszy od kross'a. A może warto kupić 900-d? Albo po prostu jakąś inną markę. Chciałbym przedewszystkim jak najlepszą i najlżejszą ramę w tej cenie (do 4k), generalnie chciałbym mieć świadomość, że kupiłem najbardziej opłacalny rower.

Dzięki za odzew!

Napisano

Nawet jeśli któryś jest lepszy, to co z tego jeśli będziesz się na nim gorzej czuł, Merida jest nieco lepiej wyposażona, jednak w czasie jazdy raczej nie zauważysz różnic w pracy napędu (rowery mają podobne manetki).

Napisano

meride od krosa różni rama

kross cała linnie klepie na jednym podstawowym modelu ram

merida w serii 3cyfrowej ma o niebo fajniejszą rame(na 2013r wypuściła nowa wersje)mało firm robi fajne ramy do crosów