POLKOWICE Napisano 30 Listopada 2012 Napisano 30 Listopada 2012 Witam wszystkich Mam problem na jakim osprzęcie złorzyć nowego bajka dodam że rame posiada specialized s-works stumpjumper w karbonie zastanawiam się nad czymś takim hamulce korby KCNC manetki przerzutki sram XX lub X-o karbon kasete już posiadam xtr choć może ulec zmianie ewentualnie grupa xtr Co o tym sądzicie może jakieś porady kogoś z doświadczeniem //Tytuł - osprzĘt
mateusz0595 Napisano 30 Listopada 2012 Napisano 30 Listopada 2012 XTR to już najwyższa klasa, więc ja wybrałbym XTR. Jaki budżet masz na nowy rower? Bo nowe części XTR trochę kosztują.
Fenthin Napisano 30 Listopada 2012 Napisano 30 Listopada 2012 Z tym KCNC bym się wstrzymał. Leciutkie i kolorowe, fakt. Ale coś kosztem czegoś. Tak wylajtowane klamki muszą być jak plastelina, zaś napęd KCNC moim zdaniem nadaje się najwyżej do roweru, który stoi sobie w gablotce. Hamulce - skoro ma być drogo i na wypasie, może Formula R1/R1 Racing? Jeździłem na "normalnych" R1 i zakochałem się w tych hamulcach. Jeśli chodzi o napęd, u mnie 1:0 dla Srama, bardziej pasuje mi ten osprzęt. Zaś korba, może zgodnie z grupą, X0, XX czy ten XTR? Ciekawą opcją mogłaby być też Race Face Turbine, na pewno bardziej egzotyczna.
POLKOWICE Napisano 30 Listopada 2012 Autor Napisano 30 Listopada 2012 Budżet tak żeby się zmieścić w 10tyś bez kół i ramy nie ukrywam że równiez chodzi o wage jak i wygląd
POLKOWICE Napisano 30 Listopada 2012 Autor Napisano 30 Listopada 2012 wolał bym nowe chyba że minimalnie używane
Michauuu Napisano 30 Listopada 2012 Napisano 30 Listopada 2012 Rurki wziąłbym Ritchey Superlogic (jesli Chcesz mega wylajtowane to extralite) Korba to Rotor Hample to XTR/R1 A napęd to XX Ritchey to razem około 2000,korbka to 1500-2000,hample też 1500-2000,a napedzik XX 3000.Łącznie to około 9000 więc mieści sie w budżecie
ukaniex Napisano 1 Grudnia 2012 Napisano 1 Grudnia 2012 XTR to poziom X0 więc jaka tam najwyższa półka, chyba na regale Shimano. Praca XX od X0 niczym się nie różni, jedyną różnice wskażą Ci szalki... i portfel nieco zlichnie. @M. co Ty masz z tymi rurkami, polski hydraulik? Cały napęd XTR masz za 4000. Hamulce R1 racing to koszt 1800. XX to koszt (chyba) 6000. Pokusilbym się o wymiane korby oraz kasety z setu XX, i zamienił na (e.g.) FSA K-Force lub Extralite Bone (jest nowa taka na allegro), kasetę już posiadasz. Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2
Mod Team Maniak Napisano 1 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 1 Grudnia 2012 Mój typ to: hamulce xtr - jeśli chodzi o działanie to bija chyba wszystko, R1 są ok i też można je brać ale xtr pracuje fajniej, kcnc nawet nie brałbym pod uwagę bo są z plasteliny korba xtr - shimanowskie koronki chyba są lepiej dopracowane od srama, łatwiej dostępna więc może łatwiej wyrwać taniej, kcnc również bym skreślił z tego samego powodu co powyżej manetki brałbym któryś model srama, raczej x.0 zeby nie dopłacać skoro nie ma różnicy i tylną zmieniarkę srama x.0 (generalnie srama - ze względu na ciąg 1:1, po czasie bardzo doceniłem że nie muszę ciągle podregulowywać przerzutki i świetnie pracuje w błocie), przednią przerzutkę spokojnie shimano xtr, łańcuch też shimano to się ładnie będzie dogadywał z kasetą i korbą aczkolwiek łańcuchy srama są chyba trwalsze mimo to moje subiektywne zdanie jest takie że napęd (tzn połączenie kaseta/łańcuch/korba) od shimano działa z największą finezją i kulturą, wszystko inne co miałem budziło zawsze mniejsze lub większe wątpliwości w tym względzie.
Michauuu Napisano 1 Grudnia 2012 Napisano 1 Grudnia 2012 Jesli zależy Ci na wadze przedniej zmieniarki to niektórzy stosują przednią dura ace
TomekZ Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 (...)(generalnie srama - ze względu na ciąg 1:1, po czasie bardzo doceniłem że nie muszę ciągle podregulowywać przerzutki i świetnie pracuje w błocie),(...) Tak gwoli scislosci: Shimano 10 biegowe gorskie tez maja ciag 1:1. Jesli chodzi o precyzje zmieniania biegow to kombinacje korba/przerzutka XX i XTR dzialaja podobnie. Roznice - przy poprawnie wyregulowanym napedzie - sa pomijalne.
lukaszs Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 Jeżeli waga i wygląd sa priorytetem to weź raczej homogeniczny napęd ja proponuje srama bo po kilku miesiącach po zmianie z sh*tmano raczej już do niego nie wrócę . X0 będzie chyba najrozsadniejsze chyba że chcesz bardziej w design to XX można też domieszać jakąś lekką kobrę np FSA k-force .
Mod Team Maniak Napisano 3 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 3 Grudnia 2012 Tak gwoli scislosci: Shimano 10 biegowe gorskie tez maja ciag 1:1. Zajdź proszę specyfikacje która to potwierdzi. Temat był wałkowany o ile wiem ustalono że shiamno zmieniło ciąg idąc w kierunku stosunku 1:1 ale jeszcze dużo brakuje żeby go osiągnąć. No chyba że pokażesz mi źródło które mówi inaczej.
1415chris Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 Shimano 10sp ma ciag podobny do Sramowskiego 9sp, ktory nie jest 1:1. Najblizszym do 1:1 jest XX, jesli nie dokladnie 1:1.
afly Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 Shimano 10sp ma ciag podobny do Sramowskiego 9sp, ktory nie jest 1:1. W sensie, że Sram 9sp = 1:1, natomiast Shimano 10sp jest "zbliżone do ciągu" 1:1. Dobrze się rozumiemy?
TomekZ Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 Tak, to byl bezmyślny skrót myślowy. Oczywiście Shimano nigdzie nie specyfikuje Dynasys jako 1:1. Jest bliżej srama 9/8 speed, który to swego czasu był reklamowany jako 1:1. A blisko na tyle, ze manetka dynasys będzie działać z tylną przerzutką SRAM 9sp, a juz na pewno gdy kaseta jest też od dynasys. Przepraszam za niescislosc. I jeszcze jedno, wiadomo, ze to bylo walkowane, ale nie pojawilo się w tym wątku: Shimano 10sp w szosie i dynasys 10sp w górskich to nie to samo.
rowelas Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 Dla mnie grupa X0/XX jest najlepszym rozwiązaniem. W zależności od komponentu różnice jakościowe i wagowe nie są duże, więc wiele zależy tu od zasobności portfela, jak i odczuć estetycznych. Mi korby X0 podobają się bardziej od XX, przerzutki tylne - również. Gripshifty - po początkowym wywindowaniu ceny - także są już dostępne cenowo, zwłaszcza przy tym budżecie.
1415chris Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 Jak to mowia, punkt widzenia zalezy od glebokosci portfela Nie wiem jak dziala nowy xtr, do starszego nie mialem zadnych pretensji, jazdy w blocku unikalem. Rowniez nie wiem jak dziala X0, za to wiem jak dziala XX z triggerami. Wypasnie
rowelas Napisano 3 Grudnia 2012 Napisano 3 Grudnia 2012 Miałem trigery w zeszłym roku i gripshifty w tym. Choć raz pościerałem sobie dłonie na jednym z maratonów, to do manetek chwilowo nie wrócę. Nie powiem, że manetki działają źle, bo działają świetnie. Wszystko zależy od tego, czy ktoś lubi pstrykać, czy obracać.
POLKOWICE Napisano 7 Grudnia 2012 Autor Napisano 7 Grudnia 2012 A co sądzicie o krbie fsa k-force light
Mod Team Puklus Napisano 7 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 7 Grudnia 2012 Najblizszym do 1:1 jest XX Śmiał bym sie nie zgodzić, gdyż zrobiłem test niegdyś zestawiając zmieniarkę X9 i manetki LX. I na całej kasecie działało ładnie i nawet precyzyjnie tyle ze co 2 a skoro shimano ma 2:1 wiec sram musiałby mieć 1:1. 9s, oczywiście bazując tylko na tym co nam podają w danych technicznych bo sam tego nie mierzyłem.
TomekZ Napisano 10 Grudnia 2012 Napisano 10 Grudnia 2012 Śmiał bym sie nie zgodzić, gdyż zrobiłem test niegdyś zestawiając zmieniarkę X9 i manetki LX. I na całej kasecie działało ładnie i nawet precyzyjnie tyle ze co 2 a skoro shimano ma 2:1 wiec sram musiałby mieć 1:1. 9s, oczywiście bazując tylko na tym co nam podają w danych technicznych bo sam tego nie mierzyłem. SRAM z koncem lat '90 reklamowal sie jako 1:1. Faktem jest, jak juz wspomniano, ze dokladnemu 1:1 jest najblizszy XX, ale te roznice sa niewielkie. Sa udokumentowane mixy manetek czy przerzutek SRAM zmanetkami/przerzutkami DynaSys. Aleidealnie precyzyjnej pracy to bym sie oczywiscie nie spodziewal
Michauuu Napisano 14 Grudnia 2012 Napisano 14 Grudnia 2012 A do powiecie o Ritcheyu Superlogic? Dużo lepszy od WCS?
POLKOWICE Napisano 15 Grudnia 2012 Autor Napisano 15 Grudnia 2012 Witam Co do korby padło na fsa k-force carbon i w związku z tym mam pytanie jaki łańcuch do tej korby i jaka kaseta sramoskie będzie śmigać
uczaj25 Napisano 19 Grudnia 2012 Napisano 19 Grudnia 2012 Witam Co do korby padło na fsa k-force carbon i w związku z tym mam pytanie jaki łańcuch do tej korby i jaka kaseta sramoskie będzie śmigać Co do korb to sądzę jednak że korby Shimano są sztywniejsze , sam posiadam korbę XTR 985 i jestem super zadowolony nie zmienił bym jej na inną ,wagowo moja wersja 42/30 waży 631g realna waga.Jeśli zależy ci na wadzę to kaseta xx w konfiguracji 11-36 waży 208g ,11-34 195g ,kaseta dorównuje sztywnościa kasecie xtr 980 ,choć kaseta XTR waży 272g 11-36 , a dla liczącego się z wagą 64g to dużo ,ale z jednej strony kasete XTR można wyrwać za ok 500-700zł a xx 900-1000zł ,czy warto płacić za 64g ok 300 do 400zł więcej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.