Skocz do zawartości

[Amortyzator] Mini wgniecenia na ślizgach Rock Shox SID Team


mixchris

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Pięknego słonecznego dziś poranka pucując swojego bajka stała się rzecz okrutna mianowicie zauważyłem mini wgniecenia na lewej górnej goleni (strona bez podziałki) w moim SID'zie :( Myślałem, że to sen jak ten w którym kradną mi rower i chciałem się szybko wybudzić... niestety była to twarda, kanciasta i powgniatana rzeczywistość. Nawet nie wiem kiedy i od czego mogło się to stać? Chyba nie jest łatwo uszkodzić golenie w taki sposób... tym bardziej nie pamiętając o tym? Dobrze, że przynajmniej anoda jest cała (tylko do kiedy?) i uszkodzenia są w miarę wysoko więc tak często nie zaglądają tam uszczelki. Wiem, że nic się z tym nie da zrobić lecz myślicie, że będzie to miało wpływ na działanie samego amorka? Oleju za wiele tam nie ma a powietrze chyba nie uleci takimi małymi wgnieceniami?

 

Wymiana górnych goleni nie wchodzi w grę bo kosztuję majątek i zupełnie się to nie opłaca. Myślę nad sprzedaniem amorka i kupieniem nowego SID'a RLT na Allegro chodzą po 1799zł rocznik 2012. Tylko czy mi się to opłaca? Czy jest spora różnica w działaniu pomiędzy SID'em Team 2010 a nowym SID'em w wersji RLT 2012. Bardzo lubię swojego Team'a więc może nie warto kupować nowego RLT tylko dorwać gdzieś w dobrej cenie Team'a? Co mi radzicie będę wielce wdzięczny za pomoc.

 

beztytuu-1.jpg

 

http://i275.photobuc...is/P1160203.jpg

http://i275.photobuc...is/P1160206.jpg

http://i275.photobuc...is/P1160209.jpg

Napisano

Powietrze nie ucieknie bo go nie ma tam gdzie myślisz :) ...

Komora powietrzna jest wewnątrz górnych goleni.

 

Wgniecenia wyglądają mi ewidentnie na obicia od opierania roweru o coś twardego.

 

Pozdro

Napisano

Czego ty sie boisz? Całkiem normalne obicia , nic z tym sie nie stanie, jesteś przewrażliwiony :D Zobacz to: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/557994_377054422334776_648919536_n.jpg

 

Lewa goleń :D Nic nie cieknie, nie tnie uszczelek, a jest to na takiej wysokości że amorek cały czas tam pracuje, i nic. Dla bezpieczeństwa jak coś minimalnie czuć pod palcami, możesz przetrzeć to delikatnie papierem ściernym ok 1000.

Napisano

Ale potraktuj to pozytywnie... W wałach ślizgowych (wtryskarki, przemysł) specjalnie drąży się rowki by zostawał w nich smar do smarowania :)

Napisano

Wgniecenia są małe o łagodnych krawędziach więc uszczelkom nic nie będzie. Nie ma czym się tu przejmować. Zapomnij o tym i w drogę :)

Napisano

Skoro takie wgniecenia nie mają wpływu na pracę amortyzatora to muszę się do nich przyzwyczaić i wrócić z uśmiechem na szlak ;) Jeszcze tylko jedno mam pytanie jeżeli jednak bym się zdecydował na wymianę swojego SID'a Team 2010 na wersje SID'a RLT to czy jest jakoś różnica pomiędzy wersją 2011 a 2012?

  • Mod Team
Napisano

Do tej pory widziałem obdarte golenie, zatarte z braku serwisu. Jednak pierwszy raz widzę wgniecenie. Spodziewałem się ze jednak taka goleń jest mocniejsza.

  • Mod Team
Napisano

Wystarczy lekko puknąć czymś metalowym i juz, alu samo z siebie jest podatne na wgniecenia nawet lite alu a co dopiero nie najgrubsza rurka.

Napisano

Dokładnie jak napisał Pixon nigdy nie widziałem takiego uszkodzenia na goleni nigdy nie opieram roweru od tak sobie i dbam o sprzęt a tu nagle takie wgniecenia? Musiało się to stać w transporcie ale że nie są porysowane tylko takie powtarzalne "puknięcia"? Jest to dla mnie naprawdę dziwne, też myślałem, że ślizgi są bardziej odporne i tym samym wydaje mi się, że musiała być użyta większa siła niżeli obijanie się o siebie rowerów w transporcie tudzież pociągu? Gdzie są agenci NCIS ;)

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli coś jest odporne na wyginanie i jest sztywne nie znaczy ze jest odporne uderzenia mechaniczne, weźmy np potrójnie cieniowane ramy, sa mocne sztywne lekkie ale wystarczy puknąć nie tam gdzie trzeba i wgniot jak sie patrzy, tu jest ta sama sytuacja.

Napisano

SID ma wylajtowane rurki, a tutaj były regularne uderzenia o jakiś wystający obły element. Wygląda właśnie jakby się stało w czasie transportu. No szkoda troszkę. Nie opłaca Ci się sprzedawać, sporo na tym interesie stracisz. Zastanawiam się tylko, czy teraz olej nie będzie uciekać przez te wgnioty.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...