Skocz do zawartości

[rower] rama i amor pod hamulce Avid BB5 203mm


Wito12

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Nazywam się Witek

Jestem tu nowy, dlatego jeszcze nie wszystko tu ogarniam i jeżeli zamieściłem temat w złym dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego.

Posiadam rower trochę przerobiony bo ramę i amora mam z Kross Hexagon V3 o rozmiarze 21' a reszta podzespołów została po Kross SFX 250. No i mam teraz zamiar kupić 2 hamulce tarczowe, dokładnie Avid BB5 z tarczą Roundagon 203 mm. No ale przez hamulce muszę wymienić połowę roweru prawie :D, no bo tak: z przodu bez problemu założę hamulce (prawdopodobnie) bo amor ma uchwyt pod tarczę oraz piasta też ma mocowanie po starej tarczy. Niestety z tyłu już nie jest tak wesoło, bo rama Hexagon V3 nie posiada uchwytów oraz koło mocowania pod tarcze. Więc muszę kupić ramę z uchwytem pod tarczę z tyłu oraz całe koło na wolnobieg (mam MegaRange) z uchwytem pod tarcze.

 

Dlatego mam do Was kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi na tym forum i nie tylko:

 

1) czy w moim amortyzatorze Zoom Tracker 550 lub Duro 130mm (nie znam modelu) pasuje rozstaw otworów do hamulca Avid BB5 203 mm (czy ten hamulec tam podejdzie w ogóle z tak dużą tarczą)

2) czy w każdej ramie sztywnej z uchwytem pod tarcze z tyłu rozstaw jest taki sam pod adapter hamulca

3) czy do każdej ramy sztywnej zmieści się tarcza 203 mm

4) w przypadku montażu hamulca Avid BB5 203 mm z tyłu jest możliwość zamontowania tam jeszcze podnóżka z tyłu czy już tam miejsca zabraknie

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Napisano

1. tak, wejdzie tarcza 203

2. tak

3. nie do każdej, mi w jednej ramie haczyła tarcza o ramę (wystarczy 180)

4. mocowanie stopki może haczyć o tarczę 203

Napisano

Ja wiem ze wielu ludzi ma kaprys ... Ale zapytam jaka dyscypline chcesz uprawiac ze potrzebujesz 2x203mm ?

 

 

Mocowanie hamylca tarczowego jest w 2 standardach IS i PM kwestia zastosowania odpowiedniego adaptera...

 

Jak juz wspomniano nie kazda rama zaakceptuje z tylu 203 mm.

Sprawdz tez w specyfikacji amortyzatora jaki max rozmiar tarczy zaleca ... Bardzo czesto ze wzgledow bezpieczenstwa i trwalosci sprzetu ograniczeniem jest 185 mm.

 

Pozdro

 

TapaTalk'nięte z Andka

  • Mod Team
Napisano
Sprawdz tez w specyfikacji amortyzatora jaki max rozmiar tarczy zaleca ...

Zoom? Każdego Zooma tarczówka szybko zajedzie, w dodatku z tarczą 203, to megaszybko.

Napisano

Ja wiem ze wielu ludzi ma kaprys ... Ale zapytam jaka dyscypline chcesz uprawiac ze potrzebujesz 2x203mm ?

 

 

Mocowanie hamylca tarczowego jest w 2 standardach IS i PM kwestia zastosowania odpowiedniego adaptera...

 

Jak juz wspomniano nie kazda rama zaakceptuje z tylu 203 mm.

Sprawdz tez w specyfikacji amortyzatora jaki max rozmiar tarczy zaleca ... Bardzo czesto ze wzgledow bezpieczenstwa i trwalosci sprzetu ograniczeniem jest 185 mm.

 

Pozdro

 

TapaTalk'nięte z Andka

 

Raczej mam kaprys :) bo dyscypliny nie uprawiam ale jeżdżę czasami w górach i zwłaszcza w deszczu v-brake mi się zawsze ścierają że ostatnie na ostatnich zjazdach muszę sprowadzać rower bo już klocków nie ma.

Dowiedziałem się czytając różne opinie, że najlepszą siłę hamowania ma największa tarcza czyli 203 oraz że najmniej się grzeje dlatego też myślę je właśnie zamontować skoro najlepsze.Choć gdzieś 1 osoba napisała że jak dobrze hamulec złapie 203 to może ją skrzywić bo są wąskie zaciski.

 

Co do amora też gdzieś widziałem jak ktoś napisał że znalazł w specyfikacji swojego amora użycie tarczy max. 185 mm, wiec ja również zacząłem szukać w necie specyfikacji do tego amora Zoom Tracker 550 , no ale niestety jeszcze nie znalazłem a szukam już tydzień czasu., nie wiem jaki model jest tego Duro co ma 130mm skoku bo może tam by pasowało jeśli tu by się nie dało

 

Za bardzo się nie znam na hamulcach dlatego pytam, ale może Ty byś mi coś doradził co do wielkości tarcz ?

 

Co do tego adaptera to widzę że mam na amorze typ IS a hamulec mam zamiar kupić ten LINK (ale jak będą 2 sztuki 203, no chyba że na tył 180 poszukam jeśli powiecie że wystarczy) no i muszę jaką ramę znaleźć i kupić a one chyba wszystkie albo w większości z tyłu uchwyt do tarczy mają typu IS więc jeśli zmieści się tam tarcza to chyba podejdą te hamulce bo one są razem z adapterami ?

Napisano

Myśle że na wyrost starczy ci kombinacja 180 do 185 mm na przodzie i 160 mm na tyle.

Ja mam tak u siebie na rowerze którym np startuje w zawodach i/lub ciężko trenuje ...

 

A jezeli stosujesz rowerową rekreacje to nawet na zjazdach 160/160mm spokojnie da rade ...

No chyba ze twoja waga znacząco przekracza norme i np ważysz 100+ kg to ta kombinacja momentami moze ewentualnie być za słaba.

 

203 mm to stosują zawodnicy/amatorzy traktujacy sport poważnie w dyscyplinach grawitacyjnych

Przy danych które posiadamy 203 mm w twoim sprzęcie moze przynieś więcej kłopotów niz korzysci, ale z drugiej strony lans przy ławce w parku jest bezsprzeczny.

 

Pozdro

Napisano

Myśle że na wyrost starczy ci kombinacja 180 do 185 mm na przodzie i 160 mm na tyle.

Ja mam tak u siebie na rowerze którym np startuje w zawodach i/lub ciężko trenuje ...

 

A jezeli stosujesz rowerową rekreacje to nawet na zjazdach 160/160mm spokojnie da rade ...

No chyba ze twoja waga znacząco przekracza norme i np ważysz 100+ kg to ta kombinacja momentami moze ewentualnie być za słaba.

 

203 mm to stosują zawodnicy/amatorzy traktujacy sport poważnie w dyscyplinach grawitacyjnych

Przy danych które posiadamy 203 mm w twoim sprzęcie moze przynieś więcej kłopotów niz korzysci, ale z drugiej strony lans przy ławce w parku jest bezsprzeczny.

 

Pozdro

 

Wagę mam poniżej 100kg także tam nie ma problemu, no to widzisz dobrze że mi powiedziałeś że te 203 mogą mi przynieś więcej problemu niż korzyści bo lans to nie dla mnie, po co mi lans jakbym miał mieć co chwila puste kieszenie. Dlatego właśnie szukam dobrych hamulców na lata ale nie za drogich właśnie, to skoro mówisz że 180 z przodu a 160 z tyłu dadzą radę no to dobrze, nie wiedziałem właśnie tyle co czytałem że im większe tym lepsze ale nie pisali że mogą być kłopoty przy niektórych rowerach. Dzięki za pomoc .

Napisano

rama od mojego hexa x3 nie dałaby rady 180 zainstalować, 180-200 nie są do klasycznych mtb

 

no u mnie w ogóle nie ma mocowań przy ramie i dlatego muszę kupić jakąś taką którą je posiada, ostatnio na allegro była fajna taka Kellysa też 21' ale poszła za 560 zł a ja szukam tak do ok. 300 zł , bo jeszcze hamulce to trochę wydatków będzie

Napisano

Ostatnio widziełem Levela A6 na alleokazji w kup teraz za 299 zeta i z tego co pamietam rozmiary 21`

 

Ale z góry uprzedzam ze level ma inna geometrie niz hexagon ... lewel jest bardziej "sportowy" - dłuższa górna rura

 

Pozdro

Napisano

Ostatnio widziełem Levela A6 na alleokazji w kup teraz za 299 zeta i z tego co pamietam rozmiary 21`

 

Ale z góry uprzedzam ze level ma inna geometrie niz hexagon ... lewel jest bardziej "sportowy" - dłuższa górna rura

 

Pozdro

 

 

a faktycznie jest taki czerwony, a to ma znaczenie jakieś z ta geometrią inną niż hexagon ?, bo najważniejsze dla mnie aby wysoki był

Napisano

Przy okazji, jak włożysz Duro do ramy XC geo będzie zrypane.

 

XC czyli do tej ramy Levela A6 ? , a powiesz mi może w jaki sposób mam szukać ramy takiej min. 21' aby i uchwyt był dobry pod tarcze 180mm i żeby amor Duro działał bez problemu ?, bo widzisz nawet nie wiedziałem dużo rzeczy o których się tu od Was dowiedziałem

Napisano

Po co Ci aż 180mm z tyłu? 160mm spokojnie ogarnie wszystko w takim rowerze. Chyba, że chodzi o lans. Tak czy siak, poczytaj o adapterach do hamulców tarczowych.

 

Duro jest za duże do każdej ramy XC i jedyne, co możesz zrobić, to spróbować je obniżyć do 100mm: klik

 

Tak w ogóle, ile masz wzrostu?

Napisano

Po co Ci aż 180mm z tyłu? 160mm spokojnie ogarnie wszystko w takim rowerze. Chyba, że chodzi o lans. Tak czy siak, poczytaj o adapterach do hamulców tarczowych.

 

Duro jest za duże do każdej ramy XC i jedyne, co możesz zrobić, to spróbować je obniżyć do 100mm: klik

 

Tak w ogóle, ile masz wzrostu?

 

no bo właśnie jak powyżej pisałem, że chciałem 203mm bo słyszałem że się nie grzeją i są mega skuteczne ale właśnie teraz dowiedziałem się że 180/160 wystarczą dlatego właśnie myślę nad 180. Lans mi nie potrzebny bo najczęściej sam jeżdżę i to moja kasa na to idzie której nie lubię wydawać (przez to mi mówią że jestem centusiem-no i dlatego nikt ze mną nie jeździ ;D ), ale nie o tym mowa.

 

Wzrostu mam 181cm i na tej ramie co teraz mam hexagon v3 21' to już muszę wysoko podnosić siodło aby nie mieć zgiętych nóg, bo wtedy szybciej się męczę co normalne przy zgiętych nogach .

Napisano

 

no bo właśnie jak powyżej pisałem, że chciałem 203mm bo słyszałem że się nie grzeją i są mega skuteczne ale właśnie teraz dowiedziałem się że 180/160 wystarczą dlatego właśnie myślę nad 180. Lans mi nie potrzebny bo najczęściej sam jeżdżę i to moja kasa na to idzie której nie lubię wydawać (przez to mi mówią że jestem centusiem-no i dlatego nikt ze mną nie jeździ ;D ), ale nie o tym mowa.

 

Wzrostu mam 181cm i na tej ramie co teraz mam hexagon v3 21' to już muszę wysoko podnosić siodło aby nie mieć zgiętych nóg, bo wtedy szybciej się męczę co normalne przy zgiętych nogach .

Człowieku weź AVID bb7 albo hydraulika Juicy/Elixir 3 pod tarczę 160 i będą robiły swoją robotę świetnie Większe tarcze są dla rowerów z widelcami z uskokiem 20cm, a co do ramy od Levela a6 kolega jeździ na niej wyścigi i zdobywa puchary. Mówi że jest świetna i bardzo lekka też je polecam bo miałem w starym rowerze.

Napisano

Człowieku weź AVID bb7 albo hydraulika Juicy/Elixir 3 pod tarczę 160 i będą robiły swoją robotę świetnie Większe tarcze są dla rowerów z widelcami z uskokiem 20cm, a co do ramy od Levela a6 kolega jeździ na niej wyścigi i zdobywa puchary. Mówi że jest świetna i bardzo lekka też je polecam bo miałem w starym rowerze.

 

tylko że BB7 są droższe a z hydraulikami ponoć jest zabawa przy serwisowaniu, ale skoro mówicie że 203 tarcza mi nie potrzebna i może wyrządzić szkody to chyba faktycznie lepsze te 180/160 bo właśnie nawet wyczytałem na allegro przy amorach Duro i Zoomach że max. tarcza to 180-185mm , ale takie pytanie mnie nurtuje. Jak piszą że max. tarcza 185mmm na amorze Duro a założyłbym 203 to co wtedy może się stać ?

 

co do ramy A6 to dzięki za opinie to w takim razie będę się czaił w okresie jesień/zima na tego typu ramę jak zejdą z cen bo będzie po sezonie wiec taniej se kupie, aha a do tej ramy A6 to jaka największa tarcza Wam tam pasuje ?

 

 

Dopytuje się tak dlatego o te duże tarcze 180/203 również na tyle bo wiem że jak oryginalnie miałem w Krosie SFX 250 na przodzie taką tarczę LINK 160mm to dość że zawsze ocierała o klocki, to nawet jak lekko hamowałem to cała nagrzana zaraz była i jak byłem w serwisie aby mi wyregulowali hamulec to koleś owszem wyregulował ze super działał ale... tylko przez 2 dni , bo pokazał mi jak wyginał tarczę gdy ją delikatnie tylko ścisnął i mówił że długo on nie będzie działał super i miał rację.

Napisano

W SFX 250 miałeś po prostu imitację hamulca zrobioną z najtańszych materiałów. Tarcza była beznadziejna i tyle.

 

180mm z przodu wystarcza praktycznie wszędzie, podobnie 160mm z tyłu. Pamiętaj, że im tarcza większa tym większą ma pojemność cieplną (nie nagrzewa się tak szybko, innymi słowy), ale za to jest bardziej wiotka. Co może stać się przy zbyt dużej? Luzy na widelcu.

 

Hydraulika jest w zasadzie bezobsługowa. Przykręcasz zacisk, ustawiasz, dokręcasz i voila. A z mechaniczymi trochę pobawić się musisz. Serwis hydrauliki też nie jest skomplikowany. Problem pojawia się w przypadku przecieku czy uszkodzenia mechanicznego. Wiele osób zapomina jednak, że czy uszkodzimy zacisk hydrauliczny, czy mechaniczny, i tak musimy ponieść koszta.

 

Pod 181cm wzrostu rama 19-20", a nie 21". Chyba, że jeździsz tylko po asfalcie?

Napisano

W SFX 250 miałeś po prostu imitację hamulca zrobioną z najtańszych materiałów. Tarcza była beznadziejna i tyle.

 

180mm z przodu wystarcza praktycznie wszędzie, podobnie 160mm z tyłu. Pamiętaj, że im tarcza większa tym większą ma pojemność cieplną (nie nagrzewa się tak szybko, innymi słowy), ale za to jest bardziej wiotka. Co może stać się przy zbyt dużej? Luzy na widelcu.

 

Hydraulika jest w zasadzie bezobsługowa. Przykręcasz zacisk, ustawiasz, dokręcasz i voila. A z mechaniczymi trochę pobawić się musisz. Serwis hydrauliki też nie jest skomplikowany. Problem pojawia się w przypadku przecieku czy uszkodzenia mechanicznego. Wiele osób zapomina jednak, że czy uszkodzimy zacisk hydrauliczny, czy mechaniczny, i tak musimy ponieść koszta.

 

Pod 181cm wzrostu rama 19-20", a nie 21". Chyba, że jeździsz tylko po asfalcie?

 

 

ahaa, no to teraz będę wiedział, Dzięki za dokładne wytłumaczenie.

 

no i też do hydraulika trzeba pewnie dolewać co jakiś czas płyn, ale czy jest jakaś reguła co jaki czas to nie wiem, bo to pewnie zależy ile używamy tych hamulców.

 

No nie jeżdżę tylko po asfalcie bo po górach też, ale masz racje sam widziałem w specyfikacji że pod mój wzrost rama 19-20' wystarczy a mam 21' i powoli już brakuje mi siodełka do wysunięcia abym nie miał zgiętych nóg w pozycji pionowej a tak się mi lepiej jeździ, więc nie wiem jak oni to obliczają.

 

a jaka tarcza szybciej się zużyje z tyłu bo tamtej będę częściej używał, 160 czy 180 ? czy to ma jakieś znaczenie , jakaś zależność jest ?

Napisano

Po co masz cokolwiek dolewać? Co kilka lat wystarczy wymienić olej/płyn hamulcowy i tyle.

 

Nogi powinny być lekko ugięte podczas jazdy. Inna sprawa, że przykładowo Hexagon V3 z 2011 roku ma w rozmiarze 21" górną rurę o długości 608,7mm, a Level A6 610mm już w rozmiarze 20". To też jest ważne. Hexagon jest po prostu krótszy, bardziej rekreacyjny.

 

Nawet jeśli jakieś różnice w zużyciu są, są bardzo niewielkie. Zajedziesz wiele kompletów klocków zanim zniszczysz tarcze.

Napisano

Po co masz cokolwiek dolewać? Co kilka lat wystarczy wymienić olej/płyn hamulcowy i tyle.

 

Nogi powinny być lekko ugięte podczas jazdy. Inna sprawa, że przykładowo Hexagon V3 z 2011 roku ma w rozmiarze 21" górną rurę o długości 608,7mm, a Level A6 610mm już w rozmiarze 20". To też jest ważne. Hexagon jest po prostu krótszy, bardziej rekreacyjny.

 

Nawet jeśli jakieś różnice w zużyciu są, są bardzo niewielkie. Zajedziesz wiele kompletów klocków zanim zniszczysz tarcze.

 

 

ooo kurde ale numer, w życiu bym nie pomyślał to co mówisz jak jest w Hexagonie 21' a w Levelu A6 20' żeby mniejszy rozmiar był dłuższy, heh nieźle.

 

Aha to dobrze skoro nie ma zbyt dużych różnic, to może rozglądnę się za 2 kompletami 180.

 

Wielkie Dzięki Wszystkim za pomoc, to teraz tylko zaczaić się muszę na jakąś tanią ramę aby weszły 180 i kupie tego amora od qmpla Duro też pod 180 i będzie wszystko grać, no jeszcze koło kupię ale z tym nie ma problemu bo już znalazłem 2 ciekawe opcje w Mud Serwisie albo w Elmarze.

Napisano

a jeszcze zapytam Was co polecacie, którą tarcze G2 czy Roundagon ?

bo czytałem że lepsza G2 ale przez to że lekka i lepszy dźwięk wydaje, no i zauważyłem że łatwiej dostać G2 a Roundagon już trudniej tylko niektórzy pisali że te hamulce mają malutkie klocki i na G2 trudno im dobrze złapać za tarcze i ponoć szybciej się zużywają klocki i tarcza bo ma dużo otworów ale znowu Roundagon jest cięższy bo jak patrzyłem to waży 142 g a G2 tylko 106g, jakie jest Wasze zdanie ?

Napisano

a wg mnie BB5 i BB7 sa przeceniane, lepiej juz kupic komplet hayesow ryde za 300zl i zapomniec o serwisie hampli na dluuugi czas... (i tak, powielajcie bzdury o braku sily itp. nie znam nikogo kto MA i narzeka na Hayesy... włącznie ze sobą, a mogłem spokojnie kupić inne np juicy5 i wyszedlbym na to samo kasowo sprzedajac moje ryde'y ;) ale uwazam ze bylby to blad.)

 

jak mechaniki, kupilbym Tektro IO czy cos w podobie, bo mechanik za 150zl to gruuuba przesada (bb5/bb7).

jak hydraulike, to napisalem swoje zdanie;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...