Wiesiu Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Jeżdżę już jakiś czas i w końcu zdecydowałem się kupić pulsometr Sigma PC-9, jestem amatorem i zależało mi na niewysokiej cenie dlatego wybrałem ten a nie inny. Po dzisiejszym pierwszym użyciu wyniki mnie trochę zaskoczyły... wychodzi z nich, że jeżdżę dużo intensywniej niż by mi się wydawało i stąd moje pytanie czy w ogóle wyniki które podam poniżej są realne. Po primo, wedle wyliczeń pulsometru, moje: HRmax - 191 PZ (80-100%) - 153-191 FZ (70-80%) - 134-152 HZ (55-70%) - 105-133 Są rzeczywiście takie? Ważę około 110kg i mam blisko 23 lata. Teraz tak, zrobiłem sobie trasę 29km z różnicą wysokości 110-120m z nawierzchnią mniej więcej w połowie asfaltową i w połowie szutrową i leśną, w czasie 1:18h co daje średnią około 22,3km/h. I oto co otrzymałem... Najwyższa wartość pulsu jaką osiągnąłem to 189 i to na jednym takim niezbyt długim podjeździe na którym zawsze jestem mega zdyszany. Udziały procentowe poszczególnych stref w całości treningu: HZ-1% FZ-25% PZ-73% HR średnie wyszło 160 A spalone kalorie to.... 1631, co daje 1255kcal/h... Czy to w ogóle jest możliwe? Szczególnie tak duże spalanie kalorii. Nie ukrywam, że zależy mi na tym aby dzięki jeździe schudnąć, ale ponoć nie powinno się przekraczać 70% HRmax... a ja przy szybkim chodzeniu je przekraczam, a co dopiero przy jeździe na rowerze. W zasadzie na prostych bez większego problemu utrzymuję ~170HR a lekkiej zadyszki dostaję dopiero jak zbliżam się do 180. Jestem laikiem w tych sprawach, także prosiłbym o parę słów od bardziej doświadczonych Czy jak utrzymuję takie wysokie HR to znaczy, że nie zrzucę zbędnego tłuszczu i kilogramów?
damianEr Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 A wprowadziłeś przed rozpoczęciem użytkowania swoje dane do pulsometru ? Wiek , waga itd. ?