Skocz do zawartości

[serwisowanie amortyzatora] Marzocchi SL1 ATA 2007 - how to


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

to moj 1 post na tym forum, wiec prosze mnie od razu nie zakrzyczec, ze jestem noobem ;] dziekuje ;p

generalnie sprawa jest taka, ze zakupilem rower, uzywke, z takim oto amorem:MARZOCCHI SL1 ATA 2007

oraz pompką do niego.

opinie na jego temat (np tu http://www.mtbr.com/...5_1550crx.aspx) są zawyczaj dobre, z dokladnoscia do paru wyjatkow...

 

w zwiazku z czym pytanie - jak moge samemu serwisowac ten amor? (dodam ze nie mam zbyt duzego doswiadczenia z jakimkolwiek serwisowaniem amorow, a powietrznych to juz w ogole ;] )

co to jest to magiczne ATA(np stad: "RC2 - ATA Adjustability") (mi sie tylko kojarzy z podpinaniem dyskow twardych do kompa xd) i z czym to sie je.

co to znaczy, ze "Leaking air from ATA valve. Wind/down of ATA adjuster. " ogolnie jakby sie ktos mogl ustosukowac do wypowiedzi pana benronpro z powyzszego linka z opiniami to bylbym bardzo wdzieczny

 

2 pytanie - regulacja skoku 140-180 mm.

jak to regulowac, do jakich celow itp - nie wiem... moglby ktos pomoc?

 

post jest z pogranicza kategorii konserwacja sprzetu/amortyzatory rowerowe przod/tyl - na razie zamiescilem w konserwacji, jesli blednie - prosze o info - przeniose oczywiscie

 

z gory dzieki za odpowiedzi

pozdrawiam ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, Marzocchi nie skąpi informacji na temat swojego sprzętu większość informacji "z czym to się je" znajdziesz tutaj http://www.marzocchi.com/template/detailProdotti.asp?LN=UK&idIU=2463&idC=1695&IdFolder=113&idMY=30710&uf=IU&IdOggetto=30803#

a po polsku było w bikeboardzie :

http://bikeboard.pl/arch/index.php?d=sprzet&art=513&g=41&str=1

Po drugie w przypadku takich systemów to serwisowanie pełne raczej dla osoby niedoświadczonej i bez specjalistycznych narzędzi będzie wielkim problemem, na pewno na forum znajdą się osoby które by potrafiły to zrobić ;), lecz w przypadku nowicjuszy takich jak my serwis raczej trzeba zostawić fachowcom :( i ograniczyć się do czyszczenia i smarowania goleni. Możesz się dowiedzieć od sprzedawcy kiedy był robiony ostatni serwis i zaplanować go na przyszłość albo na teraz jeżeli będzie to potrzebne.

3."Leaking air from ATA valve" - chodzi o to że powietrze ucieka z amora generalnie to Marzocchi zaleca kontrolę co ileś kilometrów przejechanych co jest dobrą praktyką. Raczej bym się nie przejmował mocno tym, bo skoro jesteś laikiem to bardzo agresywnie jeździł nie będziesz a co za tym idzie nie będzie takich ciśnień na amortyzatorze i powietrze nie będzie schodziło jakoś masakrycznie szybko, poza tym osoba która pisała ten post to "Downhiller from Australia" a więc wymagania pewnie ma większe :D

Po czwarte i ostanie ode mnie regulacja skoku służy do wyregulowania skoku :P. tak na poważnie to zapewne rower jest fullsuspension tak? możesz się pochwalić ;), skok zawieszenia dostosowuje się do możliwości ramy powinny być mniej więcej równe, ktoś kiedyś mi napisał że różnica około 20% jest do zniesienia.

 

P.S. aha zapomniałbym o tej pompce :P użyj jej i dostosuj SAG na początek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 - dzieny za odpowiedz ; )

posciagalem juz manuale ze strony (o dziwo jest polski)

 

po2 - odpowiadajac - rower bedzie uzywany raczej do streetu i hopek ktore uda mi sie wyszukac w okolicy.

do tej pory katowalem kross panic 15 calowego, podobny do tego: http://archiwumallegro.pl/okazja_kross_sign_panic_15_sram_x5_okazja-1772900446.html

tylko ze z napinaczem z przodu, bez hamulca przedniego itp.

no i.. go skatowalem ;p

 

rama do ktorej ten amor jest przyczepiony to ns surge 2010, wiec nie full ;]

 

po 3 - co to SAG? ;d

 

i po 4 - chyba najpierw przeczytam te manuale, zanim zadam kolejne pytanie

 

pozdrawiam ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tym nie fulem mnie zaskoczyłeś :P.

Nie będę złośliwy i nie odeśle Cię do innych tematów na forum ;) , SAG to ugięcie wstępne zależnie od upodobań i od stylu jazdy powinno wynosić około 20% nie wiem jak w jeździe po mieście wydaje mi się że trochę mniej bo w tym przypadku nie ma takich dziur w trasie do wypełniania a i większe ciśnienie się przyda do dobrego wybicia na hopach. Czytaj czytaj, na pewno dużo siez nich dowiesz na temat ustawień tego amortyzatora ;)

Pozdrower :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...