Skocz do zawartości

[przerzutka] Tył Shimano acera - skacze, nie da się wyregulować


chmieli

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam więcej niż jeden problem z tylną przerzutką - po pierwsze nie da się wyregulować, próbowałem ja i próbowano w serwisie, nadal nie da się wrzucić 8 biegu. Drugi problem jest znacznie bardziej dokuczliwy - na biegach 7, 6, 5 przy mocniejszym naciśnięciu na pedały przerzutka a co za tym idzie i pedały tak jakby przeskakiwały słychać trzask i zamiast płynnego przesunięcia nogi jest kilku centymetrowy skok. Przy 4 i wyżej oraz manualnie wrzuconej 8 problemu nie ma z ,że po wrzuceniu 8 ręcznie bieg sam się zmieni na 7 i zacznie skakać.

Jak ten problem rozwiązać ? Z racji ,że regulacja nie pomaga domyślam się ,że trzeba będzie coś wymienić, ale nie będę kupował w ciemno licząc ,że trafię.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Napisano

Co to za serwis, w którym się nie domyślono, że napęd jest do wymiany? Kaseta z łańcuchem i pewnie przednie zębatki. Linki i pancerze swoją drogą. Zmień serwis...

Napisano
  W dniu 25.03.2012 o 13:31, dejtrejder napisał:

Co to za serwis, w którym się nie domyślono, że napęd jest do wymiany? Kaseta z łańcuchem i pewnie przednie zębatki. Linki i pancerze swoją drogą. Zmień serwis...

Serwis jak w większość w anglii beznadziejny :/

możesz polecić jakie te części kupić bo szczerze nie mam pojęcia co się nada. Coś dobrego bo nie widzę sensu oszczędzać na częściach i kupować coś co się szybko zużyje.

Napisano
  W dniu 25.03.2012 o 14:17, chmieli napisał:
Serwis jak w większość w anglii beznadziejny :/

Myślałem,że w Polsce tylko takie są.

Przerzutki Acera nie są takie złe.

Napęd wymień na nowy,najlepiej taki jaki jest obecnie,Nie będzie problemu z kompatybilnością.No chyba,że już ktoś coś dłubał.

Napisano

Czy rower jest nowy i powyższy problem jest od nowości? Jeśli tak to jest to raczej wyłącznie problem regulacji, wygląda po opisie, że śrubka H na korpusie przerzutki jest zbyt mało wykręcona, nawet jeśli zmusisz przerzutkę ręcznie do zmiany biegu na 8 to łańcuch wraca na 7mkę skacząć między przełożeniami. Wykręcaj po pół obrotu (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) śrubkę oznaczoną H z tyłu na korpusie przerzutki.

Napisano
  W dniu 25.03.2012 o 17:43, tobo napisał:

Czy rower jest nowy i powyższy problem jest od nowości? Jeśli tak to jest to raczej wyłącznie problem regulacji, wygląda po opisie, że śrubka H na korpusie przerzutki jest zbyt mało wykręcona, nawet jeśli zmusisz przerzutkę ręcznie do zmiany biegu na 8 to łańcuch wraca na 7mkę skacząć między przełożeniami. Wykręcaj po pół obrotu (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) śrubkę oznaczoną H z tyłu na korpusie przerzutki.

Rower ma już prawie 4 lata i problemy zaczęły się na dobrą sprawę we wrześniu ale przez wyjazd na studia jakoś nie miałem czasu się tym zająć. Spróbuję jutro z tą śrubką ale te skakanie występowało jeszcze zanim 8 nie chciało wskakiwać.

Napisano

Miałem problem z wyregulowaniem takiej przerzutki od nowości. Przeskakiwała na najmniejszej zębatce, po regulacji pomagało najwyżej na kilka godzin jazdy. W końcu wymieniłem na SLX. Tobie też radzę wymianę przynamniej na Deore (shadow).

Napisano

Ciekawe, ja z Acerą nigdy nie miałam problemów, podobnie mój chłopak.

Regulacja przebiegała ławo i przyjemnie, wszystko działało.

A to co kolega opisał naprawdę brzmi jak napęd do wymiany.

Napisano
  W dniu 25.03.2012 o 23:10, chmieli napisał:

Rower ma już prawie 4 lata i problemy zaczęły się na dobrą sprawę we wrześniu ale przez wyjazd na studia jakoś nie miałem czasu się tym zająć. Spróbuję jutro z tą śrubką ale te skakanie występowało jeszcze zanim 8 nie chciało wskakiwać.

 

 

"Próbowanie jutro z tą śrubką" w niczym nie pomoże. Napęd trzeba wymienić oraz linki i pancerze. Rower ma 4 lata i z opisu wynika, że nie był nigdy wymieniany. Nie ma co kombinować jak koń pod górę :) Wymień napęd na podobnej klasy jak miałeś i będzie ok. Regulacja przerzutki polega tylko i wyłącznie na zablokowaniu jej wychylenia za pomocą śrub H i L. Tak aby nie wpadała między ramę i najmniejszą zębatkę oraz szprychy i największą zębatkę. Jeśli nie wskakują biegi środkowe, obojętne w którą stronę, przy prawidłowo naciągniętej lince oznacza tylko jedno: linki i pancerze do wymiany. Tu żadne kręcenie śrubką nie pomoże bo zasyfiony na maksa pancerz trzyma linkę. Szczególnie na odcinku przy przerzutce.

Napisano

@alkor

Ja przez 3 lata też nie miałem a Acerą problemów

 

Czyli cały tył do wymiany, mógłby ktoś łaskawie podać nazwy części bo szczerze mam blade pojęcie co kupić.

Napisano

Chmieli, moje 'ciekawe...' dotyczyło wypowiedzi Sagitta.

 

W każdym razie to co piszesz, że nie miałeś tyle lat problemów to tylko potwierdza, że problem jest raczej w napędzie niż przerzutce.

 

Jakie części masz teraz- będzie łatwiej coś Ci poradzić?

I nie cały tył tylko- kaseta, łańcuch, może koronki korby/korba:)

Napisano

Alivio jest bardzo opłacalne, więc jeśli chcesz minimalizować koszty, a mieć dobrze działający (i w miarę trwały) napęd, to kup:

 

Korba Shimano Alivio FC-M410 44-32-22T

Kaseta Shimano Alivio CS-HG50-8 (typowa liczba zębów na skrajnych koronkach : 11-32)

Przerzutka tylna Shimano Alivio RD-M410 SGS (długi wózek)

Łańcuch Shimano CN-HG50

 

Uwaga, to są części 8-biegowego Alivio, nowe Alivio jest na 9 biegów, dlatego zwróć uwagę na dokładny symbol.

Napisano

Witka.

A jeszcze jedno. Mało kto o tym pamięta / wie że bardzo ważne jest to czy prosty jest hak przerzutki. Bez tego nawet po wymianie całego napędu i linek / pancerzy będzie kicha.

Pierwsza sprawa. Linki / pancerze wymieniamy co roku. Kosztuje to grosze a linki toż to żyły całego układu napędowo / hamulcowego- muszą płynnie działać. Przerzutka też traci na swojej sztywności i łapie luzy. A haki przerzutki, zwłaszcza te alu lubią się wyginać i powodować fixacje pracy nawet nowej przerzutki.

To tyle z mojej strony.

Napisano
  W dniu 26.03.2012 o 18:29, alkor napisał:

W każdym razie to co piszesz, że nie miałeś tyle lat problemów to tylko potwierdza, że problem jest raczej w napędzie niż przerzutce.

 

Jakie części masz teraz- będzie łatwiej coś Ci poradzić?

I nie cały tył tylko- kaseta, łańcuch, może koronki korby/korba:)

Jedyne co udało mi odczytać to samo acera z tylnej przerzutki z łańcucha i kasety nic nie da się odczytać.

  W dniu 26.03.2012 o 18:57, kosa23 napisał:

Alivio jest bardzo opłacalne, więc jeśli chcesz minimalizować koszty, a mieć dobrze działający (i w miarę trwały) napęd, to kup:

 

Korba Shimano Alivio FC-M410 44-32-22T

Kaseta Shimano Alivio CS-HG50-8 (typowa liczba zębów na skrajnych koronkach : 11-32)

Przerzutka tylna Shimano Alivio RD-M410 SGS (długi wózek)

Łańcuch Shimano CN-HG50

 

Uwaga, to są części 8-biegowego Alivio, nowe Alivio jest na 9 biegów, dlatego zwróć uwagę na dokładny symbol.

Kosztów wolałbym nie minimalizować bo lepiej kupić coś lepszego i mieć spokój na dłuższy czas.

 

A co do korby - czy wymiana jest konieczna ? Bo przednie biegi chodzą bez zarzutów (w sumie i tak cały czas używam największego)

Napisano

Minimalizować, w sensie "wystarczy 8 biegów, a stare manetki zostają", bo moim zdaniem Alivio oferuje już przyzwoitą jakość i jest stosunkowo trwałe.

 

Ponieważ wymieniając kasetę wymienisz też łańcuch na nowy, niemal na pewno (4 lata użytkowania napędu i zużycie kasety), o ile korba nie była w międzyczasie wymieniana, będziesz miał problemy z "przyjęciem się" łańcucha na zużytych zębatkach starej korby.

Napisano

Nie kupuj przerzutki Alivio - budowa tej przerzutki jest bardzo podobna do Acery. Kup Deore RD-M592. Koszt ok. 160-170 zł (np. w centrumrowerowe.pl). Ma lepsze prowadzenie linki, jest bardziej pod hakiem niż z boku haka więc jest lepiej chroniona przed uszkodzeniem i lepiej opasuje łańcuchem kasetę. Jest też sztywniejsza i łańcuch nie skacze tak mocno na nierównościach. Ten system, czyli Shadow to naprawdę wielki skok jakosciowy względem starszych kosntrukcji takich jak Acera, Alivio. Mam przerzutkę podobnej budowy (SLX) i bardzo rzadko ją reguluję.

Napisano

Korba deore m 590 jest całkiem przyzwoita - sam na niej jeżdżę. Znakomita sztywność, wytrzymałe blaty. Ale zanim komuś ją polecę to najpierw uświadamiam: łożyska zewnętrzne całkiem często padają i wymagają częstej wymiany. W zeszłym sezonie pierwszy komplet zajeździłem po półtora miesiąca. Następny trzy razy dłużej (nie wiem jak to zrobił). Polecając tą korbę trzeba więc od razu polecić miski accenta BB- EX1, do których pasują standardowe łożyska (do shimanowskich bowiem nie).

http://www.velo.com....=1&pk=%&id=2316

Założyciel tematu powinien poczytać na forum wątki o wymianie łożysk zewnętrznych HT II

Napisano
  W dniu 28.03.2012 o 08:26, dejtrejder napisał:

Korba deore m 590 jest całkiem przyzwoita - sam na niej jeżdżę. Znakomita sztywność, wytrzymałe blaty. Ale zanim komuś ją polecę to najpierw uświadamiam: łożyska zewnętrzne całkiem często padają i wymagają częstej wymiany. W zeszłym sezonie pierwszy komplet zajeździłem po półtora miesiąca. Następny trzy razy dłużej (nie wiem jak to zrobił). Polecając tą korbę trzeba więc od razu polecić miski accenta BB- EX1, do których pasują standardowe łożyska (do shimanowskich bowiem nie).

http://www.velo.com....=1&pk=%&id=2316

Założyciel tematu powinien poczytać na forum wątki o wymianie łożysk zewnętrznych HT II

A te miski należy kupić od razu czy dopiero przy wymianie ?

Napisano

Najlepiej kupić i założyć od razu a oryginalne shimanowskie sprzedać na allegro :) W ten sposób wyjdzie, że do misek accenta dopłacasz tylko ok 40 zł na całym zakupie. Możesz też oczywiście zajeździć najpierw oryginały a później kupić accentowskie. Ale wtedy drożej wychodzi - ja tak miałem. Zajeździłem dwie pary shimanowskich zanim powiedziałem "dość!"

Napisano
  W dniu 28.03.2012 o 22:21, dejtrejder napisał:

Najlepiej kupić i założyć od razu a oryginalne shimanowskie sprzedać na allegro :) W ten sposób wyjdzie, że do misek accenta dopłacasz tylko ok 40 zł na całym zakupie. Możesz też oczywiście zajeździć najpierw oryginały a później kupić accentowskie. Ale wtedy drożej wychodzi - ja tak miałem. Zajeździłem dwie pary shimanowskich zanim powiedziałem "dość!"

Spróbuję szczęścia z shimano, jak się zużyją to kupię nowe.

 

Dzięki wszystkim za porady.

Napisano

Myślę, że suport fabryczny Shimano wytrzyma trochę dłużej niż kilka miesięcy ;). Ja jeżdżę już ponad rok, nawet zimą, w deszczu i błocie. Nie widać oznak zużycia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.