Skocz do zawartości

[Kierownica] Lekka CONTROLTECH?


mixchris

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym zbić trochę cennych gramów no i padło na kierownicę która to aktualnie warzy waży 215g (FSA XC-180) co jest naprawdę sporo. Bardzo ją lubię jest mocna, sztywna i już długo mi służy ale chce mieć coś lżejszego. Karbon odpada wolę aluminium lub scandium. Znalazłem ciekawą kierownice właśnie ze scandium firmy CONTROLTECH model Sup MT 28 SC 600mm Ma identyczne wymiary jak moja FSA a warzy waży tylko 138g więc jest idealnym kandydatem na następcę :) Niestety słabo znam tą firmę... w necie też jest mało może ktoś miał styczność z podzespołami CONTROLTECH i może mi pomóc?

 

Szukam lekkiej, sztywnej i płaskiej kierownicy 600mm na 31,8mm (czarny mat) może coś zaproponujecie? Jest jeszcze Ritchey – WCS Black FLAT też by pasowała warzy waży tylko 149g ale jest krótka 580mm obawiam się, że brakowało by mi tych 2cm ;)

Napisano

Jeżeli bardzo zależy Ci na wadze nowej kierownicy to przed zakupem pytaj w sklepach o realną wagę. Ja niedawno kupiłem Richey'a WCS rizer 20mm wet black 660mm. Waga podana w sklepie 250, faktyczna 275. Jeżeli ktoś liczy każdy gram może się rozczarować.

Napisano

Bo nie lubię karbonowych podzespołów, nie mam do nich zaufania, szczególnie jeżeli chodzi o kierownicę. Aluminium na pewno będzie trwalsze od karbonu a przy płaskich kierownicach nie ma dużej różnicy w wadze a w cenie jest spora.

 

Szczegolnie przy scandium, wolisz miec makaronowate czucie roweru?

 

Właśnie o to pytam!? Czyli scandium nie jest sztywne i lepiej wybrać aluminium?

Napisano

Miales jakies przykre doswiadczenia, ze sie tak zraziles do karbonu?

IMO, jak kierownica to tylko z karbonu. Sztywnosc, tlumienie drgan na najwyzszym poziomie.

Dla porownania: prosta kiera 25.4 580 ax 83g jest bardzo sztywna i daje rade ze mna nielekkim.

Nie chce nawet myslec o plastelinie z aluminium o takiej wadze :icon_cool:

Mam w jednym rowerze kokpit ze scandium, tragedi nie ma ale jest miekko.

Napisano

Jeśli wybierzesz lekką kierownicę alu to będzie ona często na granicy możliwości materiału tam gdzie karbon się dopiero "rozkręca".

Połamałeś coś karbonowego dobrej jakości?

 

Fsa sl-k ma 620 mm waży 136 gramów i jest konstrukcją karbo na alu rdzeniu.

Napisano

Może i odejdę od tematu, bo zadałeś konkretne pytanie, ale powiem ci, że nie ma co się bać karbonu - też miałem obawy, ale wszędzie opinie są te same - takie jak toba i chrisa.

Kupiłem (dosłownie 3 tygodnie temu) Eastona EC90SL, a jak potrzebujesz płaską - EC90XC. Masa wynosi dokładnie tyle, ile producent podaje na stronie (no, może 1g więcej, ale to akurat dokładność wagi), kierownica prezentuje się bardzo ładnie i zauważyłem, że producent daje na nią dożywotnią gwarancję - to chyba o czymś świadczy.

Napisano

Nigdy mi nie pękło nic karbonowego po prostu nie przepadam za tym materiałem. Metal to metal lubię trwałe rzeczy. Słyszałem o karbonowych kierownicach tyle, że po pewnym czasie zaczynają "chodzić" tzn. po pewnym czasie od drgań i ogólnego użytkowania rozwarstwia się materiał i warstwy się luzują. Może w tych za ponad 300zł coś takiego nie występuję ale tyle kasy nie dam za kierownicę. Jest jeszcze sprawa drobnych uszkodzeń gdy aluminium się porysuję nic się nie dzieję a karbon się łuszczy i wygląda to paskudnie ale to mało istotny szczegół ;) Widzę, że bardzo chwalicie karbon ja jednak pozostanę przy sprawdzonym aluminium :)

Napisano

Tu nie chodzi o chwalenie, po prostu komponent wykonany z karbonu w wadze komponentu alu będzie mocniejszy, bo karbon pozwala na dużo większe pole manewru niż aluminium.

Już nie mówiąc o tym że kierownica os alu a os karbon to dwie różne bajki - bo zmiana profilu rury alu osłabia ją w miejscu zmiany, karbon to materiał który nie podlega takim procesom.

No ale skoro twierdzisz że metal jest trwalszy a do tego pewniejszy - twoja sprawa.
Napisano

mixchris Pomyśl nad Truvativ XR. Co prawda ma 580mm, ale wątpię, aby tak bardzo Ci tych 2cm brakowało. Na korzyść tej kierownicy jest waga (~135g), cena (ok. 60-80 zł) i sztywność. Na forum jest gdzieś temat o niej i tam sobie chwalili tego Truvativa. Sam przerzuciłem się na tą kierę z wcześniejszej 660 i mi nie brakuje miejsca.

Napisano

timex550 nigdzie nie mogę znaleźć kiery Truvativ XR a te które znalazłem ważą ponad 175g więc sporo... chociaż nie powiem cena jest spoko :) Zdecyduję się jednak na Ritchey'a WCS Flat mogę ją dorwać za 130zł a realna waga to jedyne 147g więc naprawdę nieźle :) Czy ktoś miał styczność z tą kierownicą i coś więcej może o niej powiedzieć?

Napisano

Chciałbym zbić trochę cennych gramów no i padło na kierownicę która to aktualnie warzy waży 215g (FSA XC-180) co jest naprawdę sporo. Bardzo ją lubię jest mocna, sztywna i już długo mi służy ale chce mieć coś lżejszego. Karbon odpada wolę aluminium lub scandium. Znalazłem ciekawą kierownice właśnie ze scandium firmy CONTROLTECH model Sup MT 28 SC 600mm Ma identyczne wymiary jak moja FSA a warzy waży tylko 138g więc jest idealnym kandydatem na następcę :) Niestety słabo znam tą firmę... w necie też jest mało może ktoś miał styczność z podzespołami CONTROLTECH i może mi pomóc?

 

Szukam lekkiej, sztywnej i płaskiej kierownicy 600mm na 31,8mm (czarny mat) może coś zaproponujecie? Jest jeszcze Ritchey – WCS Black FLAT też by pasowała warzy tylko 149g ale jest krótka 580mm obawiam się, że brakowało by mi tych 2cm ;)

 

Kolego mam komplet gratów Controltech Scandium w jednym z rowerków i napiszę Ci tyle, że jestem bardzo zadowolony mimo moich 91kg wagi. Controltech to firma legenda. Gdybym miał składać kolejny rowerek nie zastanawiałbym się dwa razy nad wyborem tym bardziej, że wyroby tej firmy nie są tak popularne jak WCS etc.

Napisano

A jak ze sztywnością tej kierownicy jak byś porównał do aluminium?

Porównanie kierownicy scandium ok140g do plasteliny jest przegięciem. W zestawieniu z Syntace Duraflite 2014 ważącej ok 190g jedyną różnicą jest świadomość różnicy wag między nimi.

Wszystko zależy w sumie od tego do czego danego komponentu się używa. Dla mojego brata np ważącego podobnie nie było problemem pogiąć kierę Easton EA30 Riser ważącą ok 335g

Napisano

daj znać na co padł wybór. Też będę zmieniał kokpit, na razie jeszcze nie zdecydowałem na co, ale kierunek poszukiwań podobny co u Ciebie...

Napisano

Ufam kolesiowi który od lat 80 buduje ramy i podzespoły rowerowe w towarzystwie Garego Fishera i który to wpisała się swoim dorobkiem w rowerowe kart historii.

 

1415chris i kadargo swoje ignoranckie i nic nie wnoszące do tematu posty na przyszłość zachowajcie dla siebie.

Napisano

Po pierwsze Tom Ritchey sam tych rurek nie robi, robią je małe żółte paluszki daaaaleko od USA. A po drugie czemu ignoranckie? Bo uważam że części Ritchey-a są przewartościowane i wcale nie rewelacyjne? Jak mniemam tylko Ty masz rację jako zapalony maratończyk? ;)

Napisano

W przeciwieństwie do Ciebie nie spędzam czasu na forum głównie krytykując czyjeś wybory które nie są zgodne z twoimi upodobaniami co do marek.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...