Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Jak pod górę to pod górę (górzysta ta jesień 2012)

Wpierw przyszła rama, cieszyłem się 15 minut, do tego momentu:

DSCN2981.JPG

historia naprawy tego pęknięcia wymagała by osobnego wątku:)

- potem koło (obiecane przez Sprzedającego 700x42) nie weszło w tylny trójkąt ( no i z MXa zrobił się koncept CXa) a komplet nowych opon poszedł..w kąt

- za haki jak w Sarnie "nagle" Mistrz R. zażyczył sobie... 350 zł (zgadnijcie co ja na to)

- wideł od Naszej Starej (jeszcze raz gracias Zimniasty) pomimo że geometrycznie idealny to na oponę... za niski

- hamulce zakupione przez alledrogo.. zaginęły w Polszy bo chłopakowi kod zjadło i zamiast do Szcz. poszło do Warszawy

- kierownica na którą miałem chrapkę uciekła (1sztuka pod 25,4 i 460mm szer)

- a teraz opony

w końcu doszły, ale nie 700x35 a 700x33 :) w dodatku na paragonie jest 700x35, Pani w systemie takich nigdy nie miała jak 33 więc "ja oszukuję" i chcę zrobić "podmiankę" hahahaa

 

ta budowa zaczyna przypominać rodzenie, Itr solidaryzuję się z Tobą bólu, wszystkimi moimi imbusami

 

A w temacie piasty Itr, może warto pozostać przy wersji "2" przez Ciebie ślicznie narysowanej (czyli na dwoje babka wróżyła) ale pomiędzy tarczę a piastę założyć pierścień alu (koszty ale pewnie mniejsze od nowej piasty) z 6 otworami pod śruby, same śruby założyć dłuższe, no i żadne tytany czy alu ale dobre stalówki (bynajmniej nie na wagę w casto).

Takie rzeczy stosuję się np w kolach terenowych aut (przy szerokiej feldze, wielkim kole itd) i to się sprawdza. Ale pełen okrąg alu a nie 6 podkładek(!).

 

Co do mostka ja bym się nie bał o wideł jak prawi NaszaStara ale własnie o mostek,obsunięcie, wypadnięcie itp. (a jak się uda spotkać na Wieżycy obgadamy temat szerzej)

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony 33 bardzo zacne są!!!

 

Jakie haki za 350?

 

Zrób fixa zrób fixa zrób fixa.

 

Jakie w końcu masz hamulce? Foto link etc.

 

Pomysł na odsunięcie tarczy podwójny adapter z hamulcem wszystko się pierze w głowie, jest szansa że w terenie nie będę potrzebował tyłu wcale, odpowiedź po jazdach próbnych. W zasadzie to jak rama była w Szczecinie trzeba był pivoty lutować :) ale takie malowanie żal zdzierać, kolor może i jak inka, albo klatka schodowa w liceum, ale też prawie jak pustynna burza, cyrk skalskiego albo bmw sahara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@anarchy, Kibicuję projektowi, też będę musiał sobie kiedyś coś takiego poskładać... A w pozostając w temacie przełajówek, w hameryce można za całkiem nieduże pieniądze fajne rzeczy kupić - cro mo, osprzęt cx 70/105

http://www.ebay.com/itm/All-City-Macho-Man-Cyclocross-Road-Bicycle-49cm-53-5cm-top-tube-105-10-speed-/110978701478?pt=Road_Bikes&hash=item19d6d898a6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można nawet bliżej, po tej stronie Wielkiej Wody: klik, ale czy to naprawdę tak dobry stosunek cena - jakość ? O wiele tańszy jest fajny Gienek na Tiagrze, 725 i z tarczami...a już mistrzostwem jest ten kotek ;)

 

POZDRo-:ver

 

 

edit: Z okazji ilości moich postów upominam się o nagrodę od Reynolds'a :D Choć gdyby miała być wyspawana pod moje doopsko to chyba jednak poczekam do dziewięćsetpięćdziesiątegotrzeciego!

Edytowane przez kazafaza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

PanieSocjologu podziękował, przyda się w rzeczy samej bo zwątpienie miesza się z radochą nowego projektu (już dawno nie miałem takich dylematów co do słuszności budowy roweru).

W USA jest i taniej i sporzej (znaczy się "więcej") bo ten stricte europejski sport nigdzie (nie licząc krajów BeneLuxu) tak świetnie się nie przyjął i jest promowany jak własnie w USA (a promować to oni "umią" jak mało kto)

Mam nadzieję, że zaraz pojawi się nam tu NAszaStara i poprowadzi wątek właściwymi torami i pochwali swoją wiedzą :)

 

Itr - 700x33 czyli 31,5mm szerokości ( i to na szerokiej obręczy) - im dłużej patzrę na tą "berlinkę" tym trudniej zrozumieć mi samnemu w co się pcham :)

fixa nie będzie - za male cojones :) ( a już w ogóle nie zaczynał bym randes-vous z fixiem od terenu)

Co do hampli - jak zrobię foto historię choroby powrzucam wszystko na Picasa

Haków zachciało mi się takich jak w Sarnu:

2.6.JPG

i wersji ostatecznej na 2013/14 zapewne takie będą, za to 350 zł za "to to" to mocne przegięcie (szczególnie, że bez malowania)

 

No właśnie, wrzucacie piękne sprzęty (na tego genesisa to cobie chorujemy panie Kazafaza od jakiegoś czasu- prawda?) ale to co buduję ma być bardzo tanim substytutem:) przełajki. Do lekkości i urody powyższych mu daleko. A już do mojej ulubionej manufakturki (ale nie powiem której: rodem z Portlandu i koniem jak u Fierari) miliony lat świetlnych

 

Itr- w temacie hamulca tarczowego - jak dasz dystans między piastę a tarczę pozbędziesz się problemu o jakim wspominałeś- tarcie zacisku o szprychy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nad hakami do drugiej wersji Sarny długo dumałem- z jednej strony Rychtar kusił pięknymi drobnymi pionowymi haczykami z drugiej chciałem miec haki poziome jako rezerwa:

- pod 29"/28" z tyłu na dłuższe płaskie trasy (teraz jest 650)- nie wiedziałem jak krótki tył jest w stanie zrobic R pod 29" (wyszło że 425),

- pod singla, wielobiega itd bez dodatkowego napinacza

A mocowanie tarczy jest jakie jest z prozaicznego powodu - nie było innych w tym czasie na stanie. Mnie to nie przeszkadza bo zmiana koła na większe lub inne to nie skarpetki - zrobię to raz na rok albo rzadziej - a wtedy wsadzę z tyłu albo 180 tarczę albo inny adapter hamulca, lub podkładkę dodatkową pod śrubę -robiłem już taką próbę-jest ok. A zakres reg. zacisku mogę dodatkowo ograniczyc jeszcze półogniwem.

Za to większym problemem okazuje się mocowanie przerzutki-przy bardzo odsuniętym kole "za dużo łańcucha" wisi między przerzutką a kasetą i zmiana biegów traci na szybkości i precyzji (oczywiście w przypadku singla nie ma to znaczenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie do sztywnoprzodowców. Wczoraj jeździłem ze stalowym przodem, próba hamowania połączona ze skręcaniem to ciekawe doświadczenie :) (mimo tego, że i tak założyłem mniejszą tarczę). Nie przeszkadza Wam cofanie się widła przy hamowaniu?

 

Z drugiej strony komfort - pod tym względem dobra rzecz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie do sztywnoprzodowców. Wczoraj jeździłem ze stalowym przodem, próba hamowania połączona ze skręcaniem to ciekawe doświadczenie :) (mimo tego, że i tak założyłem mniejszą tarczę). Nie przeszkadza Wam cofanie się widła przy hamowaniu?

 

Z drugiej strony komfort - pod tym względem dobra rzecz :)

Co prawda mam sztywny wideł w malutkiej kiszce jak Wy tu nazywacie koło 26 cali i też mi się cofa i niepokojąco drży przy ostrzejszym hamowaniu.Z początku byłem pełen obaw jak długo to wytrzyma ale Mosso żyje już ponad rok i ma się dobrze.Trzeba to polubieć.Ja już się tym nie przejmuję.Ale po zakupie miewałem chwile grozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zaszalałeś Stary!

Na początku nie mogłem rozkminic o co chodzi z mocowaniem tarczy ale już ok.

U góry rzeczywiście słabo z miejscem (tak na boku to jest to miejsce które często przeszkadza przerobic samymi hakami 26 na 650b).

Wiesz, najciekawsze że dopiero jak człowiek się za to zabierze ba poważnie widac ilośc komplikacji-no ja bym w życiu nie zakładał że trzeba będzie np piłowac zacisk koła :)

 

79erowiec Ci się marzy Kolego? A legitymacja członkowska jest? hehe

(przy okazji uważaj-na Kaszubach poznałem jakaś sektę święcie wierzącą w dwa równe duże koła.. ledwom wyszedł z opresuji cało)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz - potescic zawsze mozna :) Niestety cos mi sie widzi, ze jak kopiowali z kony unit, to zamiast usprawnic, uwstecznili swojego rometa ;( Kona lyka spokojnie oponke 26x3.0, wiec mozna zrobic sobie pol-fata, a tu? przy tak przesunietych hakach nie ma bata zeby wsadzic wieksza oponke (a jest 2,25 schwalbe na obreczy 23/18,cos mm)... dlatego jedyne mozliwe warianty kombinatorskie to wlasnie 650B, 79, ew. 69, musze tylko odmalowac duke'a i poskladac do kupy, oraz nabyc przednia piaste 9/20mm, a pozniej wykombinowac skads gumy ~650x57B i bede sobie przymierzal...

 

Ostatnio tez zmniejszalem kola w damce, sidla nieznacznie (pisze rozwiewajac Twoje obawy o wys. suportu;])

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Oj to że nie komentuję na bieżąco zajadle na Twoim (co by nie mówic - prześwietnym) Blogu nie znaczy, że bacznie nie czytam :)

Ja w przeciwieństwie do wielu właśnie jestem za obniżaniem suportu. Sam w Sarnie mam "brutto" coś koło 285-287mm i jakoś rzadko zdarza mi się przywalic o glebę.

W Puchu 272/275,

Zresztą w temacie apgrajdu do 79 - tak zrobił Koval (29" rama i 650b koło) tak zrobił teraz Rzymo, na tym bazuje idea "sybnerów".

 

 

A co do balona na tyle-słabe to pocieszenie ale przy 425-430 jak bym chciał wsadzic koło 29 też wiele nie wejdzie.

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam "łanera" - 29-tka na ramie Inbred On One, bo niestety Romet jest dla mnie za mały. Rower inspirowany Waszymi wypowiedziami w tym wątku a więc dziękuję wszystkim.

 

Po płaski toczy się po wszystkim jak czołg, gorzej z ostrymi podjazdami - przełożenie 32/16 sprawia mi problem, pewnie masa też robi swoje a jakoś specjalnie się nie przejmowałem liczeniem gramów podczas kompletowania cześci.

 

Pozycja bardzo mi odpowiada, cieszę się że kierownica, także stalowa, jest wyższa a mostek ma 90 mm.

inbred001.jpg

inbred002.jpg

inbred005.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki rozmiar ramy, co to za tylna piasta,

z bębenkiem czy nakręcana,

ile mm od haka jest tylna zębatka,

ile mm od środka podsiodłówki jest przednia zębatka?

ile wzrostu ma jeździec?

 

Tyle pytań o On Ona, bo mój piaskowy stoi i z korbą same problemy, nie mogłem ustawić linii łańcucha z szosowymi, znaleźć ostrej piasty pod tarcze, treaz plotę asymetrycznie piastę tak żeby klasyczna linia łańcucha 49 była na zębatkę wycelowana, hamulca tylnego nie będzie w ogóle, też będę mieć 32 na 16 ale raczej martwię się że będzie za miękko, pod Gdynią non stop prawie jeździłem na 32 /13 i poza podjazdami było ok. Może kwestia objeżdżenia, choć np Ivan miał 32/18 i sobie chyba nie rwał włosów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...