Skocz do zawartości

Ranking

  1. Dokumosa

    Dokumosa

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      9 807


  2. jaro0011

    jaro0011

    Użytkownik


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      328


  3. woojj

    woojj

    Użytkownik


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      4 180


  4. Q_u

    Q_u

    Użytkownik


    • Punkty

      4

    • Liczba zawartości

      1 796


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08.12.2021 uwzględniając wszystkie działy

  1. Nie słuchaj troli. Żadnego neoprenu ani tym bardziej xc30 ma sprężynie. Poza tym manitou są obficie smarowanie fabrycznie w przeciwieństwie do RS czy Fox. Po sezonie standardowo serwis olejowy.
    2 punkty
  2. W korbach typu SRAM najgorszy jest fakt, że w razie poluzowania centralnej śruby dociskającej lewe ramię do osi na stożkowym wielowypuście po prostu to lewe ramię odpada. Miałem raz korbę truvativa, śrubę dociągałem kluczem dynamometrycznym, przyszedł mróz -15 stopni, w trakcie jazdy śruba się poluzowała i nagle ramię odpadło wyrywając kilka zwojów gwintu. Prawie się zabiłem przez to i od tej pory na widok napędów srama jedynie spluwam z pogardą.
    2 punkty
  3. Poniżej dowód jak elegancko wprowadzają w błąd
    2 punkty
  4. Nie, mam alergię na "bo mi się należy". Właśnie z takiego powodu doszło do tego zdarzenia z dzieckiem, bo mu się przejazd należał. Nie, na większości szlaków turystycznych nie jesteś pełnoprawnym uczestnikiem ruchu. Większość szlaków jest pieszych i tylko dobra wola, że nas z nich nie gonią. Skoro to szlaki piesze, to pierwszeństwo mają piesi, a nie ty jaśnie pan na rowerze, a taką właśnie postawę odczytuję z twojej wypowiedzi jak piszesz, że ktoś musi ci ustąpić. Obyci ludzie po prostu są uprzejmi na szlakach. Tak jak pisałem raz ja ustąpię, raz ktoś inny. Nie ma żadnego oczekiwania, że mi się należy.
    2 punkty
  5. To niestety Silver. https://trailhead.rockshox.com/en/specs/04T13294857 Tym samym lepszy byłby markhor.
    2 punkty
  6. Jak faktycznie zadbany - to czemu nie. Jak miałbyś jakiś kontakt ze sprzedającym to masz dożywotnią gwarancję na ramę, bo nie przechodzi na kolejnego właściciela. A jedyne co może się w nim posypać to hamulce - o ile nadal są tam fabryczne, tanie Shimano, no i tylna piasta - ale trochę już z serwisem Treka nie jestem na bieżąco więc nie wiem co do tego konkretnego modelu trafiało. Problem jest w tym że jest tam trekowski standard, "boost 141" więc nie bardzo można tę piastę co jest podmienić na pierwszą lepszą. Tak czy inaczej lepiej kupić teraz - co do używek, z tego co jest, z nowych - tak samo. Dostępność rowerów jest słaba więc kwestia tego co upolujesz Na wiosnę ceny na pewno skoczą.
    1 punkt
  7. Ja bym reklamował. Takie pęknięcia dotyczą zwykle starych opon, i dodatkowo często nadmiernie pompowanych/obciążanych.
    1 punkt
  8. W przypadku manitou bym się nie przejmował zerowym. W kazdym innym przypadku jest wart rozważenia.
    1 punkt
  9. Może okrasiłbyś tę jałową gatkę jakimś fotostory....... ....choć 1 fotka PLISS..... Bo jak na razie słowo przeciw słowu .....same bzdury w tym wątku wychodzą ;-((( Od 70 lat nikt gwintów metrycznych w montażu przerzutki nie stosuje, a jeśli jest inaczej to trzeba to niedowiarkom udowodnić ;-))))
    1 punkt
  10. ...czyli za mało na mazowieckie starty i finisze. Nie no, nie wyobrażam sobie jazdy po naszej równinie z blatem 30 czy 32t. Owal 34t jest dla mnie idealny. Zresztą przy kasecie 10-50 w górach też mi wystarczało, ale...zamierzam w końcu podjechać Czarną Górę na Mouflonie, a tego na 34t nie zrobię nawet mając ten jeden ząbek więcej po wymianie na Shimano.
    1 punkt
  11. Tak, do tego ciszej na skrajnie miękkich przełożeniach. Przy kasetach z koronkami 50+ przekosy łańcucha nabierają nowego wymiaru ;). Tyle tylko, że spotkałem się z kilkoma ramami, że na linii 49mm nie wchodził blacik nawet 30T. Jeśli jednak nie miałeś zastrzeżeń co do pracy przy linii 52 to nie zmieniaj. Obecnie wszystkie przerzutki Mx100 są na zwykły hak (nie DM).
    1 punkt
  12. Wiadomo, ubezpieczalnie są nastawiane na zysk i zrobią wszystko żeby jak najwięcej zarobić... Co do rachunków za rowerowe rzeczy to ja zbieram i przechowuje. Jakiś czas temu znajomego jadącego rowerem skosił samochód i potem do odszkodowania potrzebował paragony i rachunki za rower, ciuchy, kask itp aby oszacować wartość strat. Trochę się tego nazbierało...
    1 punkt
  13. W przypadku ubezpieczeń, zresztą wszystkich chyba, to tak nie działa... Chyba wychodzi 20% spadku co rok. https://cuk.pl/kalkulator-rowerowy https://iexpert24.pl/produkt/pewnienarower/
    1 punkt
  14. W dzisiejszych czasach wartość rowerów za bardzo nie spada A wartość graweli to chyba nawet rośnie. Jak ktoś kupił 2 lata temu grawela na GRX np za 6 tyś to dzisiaj może go sprzedać drożej
    1 punkt
  15. Sprawdź hak. To najczęstsza przyczyna. U srama dobre efekty daje praca nad kątem opasania.
    1 punkt
  16. W korbach Eagle śruba mocująca jest po stronie napędu, oś jest zintegrowana z lewym ramieniem. Nie zdarzyło mi się jeszcze jej poluzowanie, wręcz przeciwnie - za każdym razem przy próbie demontażu jest pod nosem ta sama wiązanka...(oczywiście później dokręcam ją tak samo mocno... 😛).
    1 punkt
  17. nie będzie działało, inne systemy w obrębie grup 10 i 11 b. Jeśli zmienisz manetkę na 11 i przerzutkę 11 np od nx-a to taki zestaw powinien wysterować kasetę 10 (przyblokujesz bieg)
    1 punkt
  18. Ja bym kupił gotowe rozwiązanie w postaci przerzutek w systemie np. Di2 (są zarówno tradycyjne jak i planetarne).
    1 punkt
  19. Ten co podałem w drugim poście jest srebrny i na sprężynie. Ten z allegro, podany przez ciebie jest lepszy bo powietrzny, ale czy w wersji gold to ktoś musiałby potwierdzić, bo nie chcę cię wprowadzić w błąd. No i nie widzę na nim gumki od mierzenia SAGu. Nie wiem czy była fabrycznie, ale jeżeli tak to może to świadczyć o tym, że jednak był rozbierany i się komuś o niej zapomniało.
    1 punkt
  20. Fakt. Judyta w pierwszym linku z opisu srebrna, ale jej cena to też nie jest 1200zł. Nie wiem po ile euro teraz stoi, ale na pewno zostałoby na ewentualne kombinacje z piastą czy kołem. Szczególnie, że to amorek na tylko jakiś tam okres, a nie np. bezawaryjną dekadę. PS. No ale gold lepszy. (teraz zobaczyłem dodane linki )
    1 punkt
  21. Judy potem Markhor. Epixona sobie odpuść - droższy w utrzymaniu, smarowany smarem stałym, jednorazowy tłumik.
    1 punkt
  22. Jeszcze nie dawno było łatwiej a teraz... Canyon z tego co widzę ponownie wprowadził średnie koło do Torgue'a. Powstał potwór z potężnymi amorami a skoku 180mm czy kąt na główce już 63,5 stopnia. Propain Spindrift to też potężna maszyna na średnim kole. Ja o ile z 2 lata wstecz przy zakupie nowego chyba bym poszedł w 29er to obecnie już tak 50/50 z delikatną przewagą na korzyść 27,5. Też mam 175 cm więc łatwiej mi zostać przy średnim kole tym bardziej z taką geo i możliwościami tych rowerów. Co do zwrotności, manewrowości to niestety nawet średnie koło w takim superenduro już waży swoje i to też trzeba brać pod uwagę bo to nie to samo co 3-4 lata temu. Sumarycznie po mojemu co tam sobie zamówisz to i tak w tym samym terenie pojedzie praktycznie tak samo. Prywatnie nigdy nie zrozumiałem idei testowania. Może dlatego, że w krótkim czasie umie się w prawie wszystko wpasować o ile rozmiar nie jest przestrzelony. Miałem nawet epizod z dwoma rowerami na takich samych ramach ale innych częściach. Ten drugi był tak niefartowny, że chyba ktoś urok na niego skierował. Jeździło się co do zasady super ale najgłupsze gleby, kontuzje z szpitalem włącznie właśnie na nim. Kłopoty techniczne w tym awarie na trasie to też na nim. Więc o przyjemności całościowo z jazdy nie tylko decydują odczucia jako takie.
    1 punkt
  23. 1. W przypadku Shimano tak, co do Srama nie jestem pewien. 2. Nie.
    1 punkt
  24. Ja bym bez jazdy testowej niczego nie kupił. Opinie w necie opiniami, testy testami, a indywidualne odczucia to zupełnie inna sprawa. Sam 29era (sztywniak, bez amortyzacji) kupiłem po jeździe testowej - byłem pod wielkim wrażeniem jak ten rower jest szybki, co jest odczuwalne także na asfalcie i dojeździe do lasu, no i zupełnie inaczej pokonuje nierówności czy podjeżdża. To na plus. Z drugiej jednak strony - jak przyszedł czas na wymianę fulla, z 26 na 29 - no to jest to już naprawdę wielka kobyła. Owszem, zmieniłem zwrotny i krótki rower z gatunku FR na coś bardziej do AM, ale moja "lotność" mocno zmalała, nie wiem czy jest trudniej, ja na pewno mam większe opory jak siedzę na nim dość wysoko, i koło z przodu takie wielkie Być może zmieni się od przyszłego sezonu, z regulowaną sztycą którą można na zjazdach opuścić, ale na pewno różnica między małym/średnim a dużym kołem jest odczuwalna w zwrotności roweru. Na Twoim miejscu, jak mówisz o lataniu, DH i tego typu jeździe raczej bym się w większe koło nie pchał, ale od paru lat geometria mogła pójść naprzód a ja nie jestem na bieżąco aż tak.
    1 punkt
  25. Pytanie też jakie ma się koła w tym 27,5. Ja mam dwa komplety. Jeden z oponami typu 2,35" i wew 25mm a drugi koło przednie najważniejsze 2,6" na wew 35mm. Na tym drugim nie ma porównania jak to lepiej idzie w trudnym terenie. Ja też nielot jestem wiec tutaj się nie wypowiem. Szorować tyłkiem też się zdarzy czasem ale to musi być mega trudny odcinek. Na 29er też musi się zdarzyć. Tylko to już jest taki poziom jazdy i skoncentrowania, że ma się chyba inne problemy niż ufajdane lekko spodnie.
    1 punkt
  26. Najlepiej oczywiście samemu przetestować co komu odpowiada. Moje odczucia są takie, że jak przesiadłem się rok temu z enduro 27.5 na "all mountain" z 29 to jest to po prostu szybszy rower. Ciężko powiedzieć na ile za sprawą kół, ale ile to zasługa geo (bardziej progresywna w moim przypadku), chociaż faktycznie czuć, że koła lepiej pokonują nierówności. Co do skoków to jestem raczej nielot, to co latam w bikeparkach najlepiej skacze mi się na moim ciężkim dh na 27.5, później na moim 29, a na końcu na moim starym enduro 27.5 - ale nie jestem tutaj wyrocznią bo mój skill w lotach jest średni. Co do zahaczania tyłkiem o koło, to faktycznie zdarzyło mi się kila razy na bardzo stromych sekcjach - zwykle w sytuacji, w której w sumie trzeba było zrobić dropa ale za późno zauważyłem i musiałem się sturlać :-) dlatego wydaje mi się, że mullety są obecnie najlepszym kompromisem.
    1 punkt
  27. To, że 29er bywa często lepszy na zjazdy to nie trzeba przekonywać. Pytanie zawsze jest takie na ile ty jesteś dobry by przesiadka dała efekt. Mi przesiadka na większe koło nic już nie da więc zadaj sobie to samo pytanie. Średnie koło co to je masz daje ci jeszcze jakieś rezerwy czy już nie? Jeśli gdzieś głowa cię puszcza a sprzęt ogranicza bierz wielkie koło.
    1 punkt
  28. A racja, nie miałem w tym roku ubezpieczenia, bo już ma 5 lat. Ale z tego co widzę na CUK to to co wyżej screen kosztuje u nich 602 zł ( NNW 20k, rower 12500). Także różnica żadna, tyle, że tam za rok 2020 było, ja mówię o aktualnym czasie, więc nie wiadomo, czy nie będzie drożej.
    1 punkt
  29. Rower z 2019 roku, miał jakieś 6-mcy wtedy. Ochrona od kradzieży i wypadku. I zagranica w tym z tego co pamiętam. Ale uznałem że 20% wartości roweru to sporo więc kupiłem sobie nowe koła karbonowe zamiast ubezpieczenia
    1 punkt
  30. Ale oc/nnw to nie są ubezpieczenia "roweru" tylko rowerzysty
    1 punkt
  31. Kupuje w CUK od PZU NNW i OC. Ostatni rok mało jeździłem, więc za 7 miesięcy zapłaciłem 56 zł za to (teraz planuje cały świat bez USA i Kanady i OC oraz NNW jakoś do 50 000 zł oba i wychodzi coś 430 zł za rok ) : OC rowerzysty 30 000 zł NNW rowerzysty 10 000 zł
    1 punkt
  32. iExpert z tamtego roku. To było najlepsze co znalazłem na tamtą chwilę. Szkód nie miałem.
    1 punkt
  33. Zaczyna się wybielanie sklepu. Dokładnie tak samo, gdy ja opisałem z nimi swoją przygodę. 8 dni i brak realizacji zamówienia, to nie jest normalne, nawet przy dropie, coś tam ewidentnie nie gra. Dure, zapytaj oficjalnie na PW o numer zamówienia, a potem weź ogarnij kogoś u siebie, bo nie najlepiej to o was świadczy.
    1 punkt
  34. Bo może jeszcze ubogo ale już po białym do pracy 😁
    1 punkt
  35. Takich pytań w necie naliczyłem na szybko kilkadziesiąt. Pod każdym pytaniem odpowiedzi jasno postawione: 4 tłoczki.
    1 punkt
  36. Twój największy problem to koła 27,5", które od lat nie są używane w rowerach XC, przez co wybór widelców pod nie jest bardzo ograniczony. Problem stożkowej rury sterowej i sztywnej osi można załatwić odpowiednimi sterami i nową piastą, ale w Twoim wypadku niewiele to da.
    1 punkt
  37. Wystarczy podczas nawigacji nacisnąć wstecz i pyta czy zakończyć nawigację.
    1 punkt
  38. Preszusowałem dziś kapcie RoRo w niezbyt łatwych warunkach zimowych. Po ostatnich opadach śniegu i roztopach chwycił dziś mróz, więc warunki były dość trudne: -7 stopni C, zamarznięte rozjeżdżone błoto i stary śnieg (wcześniej roztopione), lód, a na tym cieniutka warstwa świeżego zmrożonego śniegu. Kapcie nabite tym razem do 1,6-1,7 bar. W takich warunkach spodziewałem się najgorszego, co najmniej kilku gleb, wielu poślizgów, beznadziejnej trakcji i ogólnie rzecz biorąc - walki o życie, a nie radochy z jazdy. O dziwo, okazało się, że RoRo sprawiły się nad zwyczaj nieźle. Jestem szczerze zaskoczony jakością trzymania tych opon w tak niesprzyjających warunkach. Praktycznie nie zaliczyłem ani jednego uślizgu, za wyjątkiem sekcji z oblodzonymi korzeniami (ale jaka guma na tym dałaby radę...). Na przylodzonych fragmentach szlaków trakcja okazała się być całkiem dobra, w bardziej kopnym (ale zmrożonym) śniegu opony ciągnęły jak traktor i nie zapadały się zbytnio (szerokość robi swoje), nawet po zbrylonym i zlodowaciałym błocie/śniegu dało się jechać całkiem pewnie. Szczerze mówiąc, to na taką pogodę wrzuciłbym raczej Nobby Nic'e (albo coś innego z konkretnym bieżnikiem), ale że nie mam niczego takiego w rozmiarze 650B, to zostały się RoRo. I dobrze, bo sprawdziły się na medal. Podsumowując: niespodziewanie dobra opona na warunki zimowe. Jeśli daje radę w takiej sytuacji, to na mazowieckich trasach racze jnie założę opony z bardziej agresywnym bieżnikiem nawet w trudnych warunkach pogodowych.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...