Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 20.12.2019 uwzględniając wszystkie działy
-
6 punktów
-
....a dlaczego nie???? Wiele osób tu piszących przerabiało to na własnej skórze. Ja też. Dobrych spawaczy ram rowerowych jest jak na lekarstwo, a jeśli już są to sobie cenią swoje usługi. Ja spawałem kilka ram (nie osobiście) łącznie ze spawaniem w instytucie spawalnictwa w Gliwicach. Efekty były różne....zazwyczaj fatalne. Dobry spawacz z okolicy (ten od konstrukcji stalowych) położy ładnie spoinę. Większość ram aluminiowych jest robiona z cienkościennych profili a właściwości stopów są takie że muszą być wygrzane po pospawaniu. W większości wygląda to tak że jest położony spaw, oszlifowany i polakierowany. Często naprawy są wykonywane w miejscach które są mocno obciążone podczas jazdy, dlatego pęka za spawem, spoiną. Jest to miejsce w którym aluminium zmieniło swoją strukturę w wyniku spawania. Bez obróbki termicznej takie naprawy są zazwyczaj krótkotrwałe. Profesjonalna naprawa często kosztuje tyle co używana rama, a efekty są niepewne. Stąd wielu z forumowiczów odradza. Rama rowerowa to nie drabina..... a główka w rowerze jest mocno obciążona. Wszystko można naprawić z głową. Można różne pokończyłem,odpowiednio wzmocnić profil....ale miejsce jest mocno wrażliwe. Jeśli poczytasz o ramach aluminiowych, to wielu producentów pisze o metodach termicznej obróbki po spawaniu T4/T6 itp. Są stopy aluminium którego nie trzeba wygrzewać po pospawaniu, ale rzadko stosowane powszechnie. Mało tego - mało która firma spawie w Polsce aluminiowe ramy. Całkiem nieźle robią to w mielcu Bikepol, ale oni używają aluminium 7020 którego nie wygrzewają- nie ma potrzeby. Można spróbować uderzać do Instytutu Spawalnictwa i tam zlecić usługę spawania z odpuszczaniem....ale to nie są fachowcy od ram rowerowych, zlecić lakierowanie.....i liczyć na to że naprawa przetrwa więcej niż pół roku. Widziałem na własne oczy kilka napraw ram, w tym główek rowerowych i niestety większość krótkotrwałe naprawy. Nie jestem specjalistą od spawania, choć szkoły różne pokończyłem (nawet spawałem)....a z racji zajawki rowerowej trochę wiedzy w tym temacie liznąłem ..... trochę widziałem napraw. Żaden duży producent nie naprawia swoich ram, choć ma takie możliwości. Dlaczego???? Koszty przewyższają wartość ramy , a efekty mogą być różne, łącznie z narażeniem klienta na niebezpieczeństwo utraty zdrowia i życia. Za mój nietechniczny język przepraszam, szczególnie speców od spawania. Moja rada kup nową (używaną) ramę, bo nawet solidnie wykonana naprawa (droga) nie da ci gwarancji na dalszą bezpieczną jazdę.4 punkty
-
4 punkty
-
Bo 18 grudnia wciąż można dobre MTB pokręcić: http://beskidtrail.pl/wokol-baraniej-gory/4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
Bo warto zmieniać ścieżki w życiu... Kielce, enklawa przy ujęciach wody2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Wszyscy je gubią, także się nie przejmuj. Lepszego zamiennika jak trytka nie ma.1 punkt
-
rower wygląda gorzej niż frirajdowka po 2 sezonach w bajkoparkowej wypożyczalni1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
