Skocz do zawartości

Ranking

  1. yakuza79

    yakuza79

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      910


  2. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      2 466


  3. Odi

    Odi

    Mod Team


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      3 859


  4. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      8 031


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 17.07.2019 w Odpowiedzi

  1. ...bo 3 najwyższe szczyty North Pennines
    12 punktów
  2. Bo wszyscy wrzucają pola, to też coś dam: Głodowo w okolicach Gdyni (54.4917373,18.3855049)
    9 punktów
  3. 8 punktów
  4. Bo sprawdzałem, czy mi @Sobek82 singli nie popsuł.
    8 punktów
  5. Nowo powstała ścieżka rowerowa nad brzegami jeziora Czorsztyńskiego.
    7 punktów
  6. Bo zawsze się koło niego zatrzymuję.
    7 punktów
  7. bo wspomnienia z urlopu są spoczko Kaszuby dają radę ;P
    6 punktów
  8. 3 punkty
  9. Łyżki do opon z funkcją kleszczy do rozpinania spinki łańcucha. KLIK Bardzo solidna konstrukcja. Wygląda na taką, którą ciężko będzie połamać. Kleszcze też spełniają swoją rolę, zwłaszcza poza domowym warsztatem.
    2 punkty
  10. 2 punkty
  11. To, że laga ma 47 nie znaczy, że damper ma skoku tyle samo. Jeśli producent twierdzi, że skoku jest 115 to nie doszukiwałbym się w teoriach spiskowych dodatkowych 15 - 25 mm skoku. Że niby jakby było fsr to by było 100? Jest maestro bo tak tą ramę ulepił producent(giant trance?) i jest tam 115 skoku bo tak ją ulepił producent (jeśli to fabryczny damper). A że ludzie piszą o odczuciu 140 to co innego. 1% z 45 mm to 0,45 - konia z rzędem temu komu się uda ustawić dokładnie 26-27%. No i teraz pomyśl - sikniesz, zrobisz dwójkę i jest dramat, sag spada do 24-25% a jak dodatkowo się odwodnisz na trasie to nawet poniżej krytycznych 22,5% - a wszyscy wiemy, że przy takim sagu wyrabiają się tuleje DU. No i jeszcze ta wstrętna temperatura powietrza, ustawiałeś przy 20*, na trasie masz 35* w słońcu i efekt taki, że sag leci już poniżej 20% co skutkuje złamaniem wahacza? Tak jak pisałem, daj mniejwiecej w polowie zakresow zalecanych i najlepiej na miesiac zapomnij o temacie. Jak pojezdzisz kilkadziesiat godzin to mozemy wrocic do dyskuji.
    1 punkt
  12. Ta regulacja nie zabezpiecza przed dobiciem, kiedyś fox oznaczał ustawienia descend(open) trail(medium) climb(firm), może to pomoże lepiej zrozumieć idee tej wajchy
    1 punkt
  13. Dyskusja dotyczy bardziej dampera chyba Sprawdź po prostu jak rower zachowuje się w każdym z ustawień. A tak z grubsza to open na wyrypach, medium jak dużo pedałowania po gładkich singlach a close gdy najdzie Cie fantazja zrobić koma na asfaltowym podjeździe.
    1 punkt
  14. Tłumienie wolnej kompresji ogranicza powolne ściskanie amortyzatora - wybieranie mniejszych nierówności, zapadanie się przy hamowaniu czy podczas pedałowania (zwł. na stojąco). We wszystkich tych sytuacjach amortyzator jest kompresowany powoli. Tłumienie wolnej kompresji pomaga przede wszystkim na nurkowanie widelca przy hamowaniu, kosztem czułości.
    1 punkt
  15. Niestety źle zrozumiałeś. Przy pompowaniu ciśnienie jest takie samo wszędzie, w wężyku, w manometrze, w amortyzatorze. Dlatego gdy odłączasz pompkę, to ekstra ciśnienie z manometru i wężyka uchodzi z sykiem do atmosfery, ale w komorze amortyzatora zostaje bo blokuje je zawór. I powinno być tam takie ciśnienie jakie pokazał manometr pompki przed odłączeniem. Oczywiście z poprawką na dokładność przyrządu, która pewnie nie jest jakaś rewelacyjna. Ale nie ma to aż takiego znaczenia, ważne jest żeby efekt pompowania był powtarzalny a nie czy tam naprawdę siedzi 2.0, czy 1.8. Natomiast pompką już nie sprawdzisz kolejnego dnia albo tygodnia, czy nadal masz prawidłowe ciśnienie, bo podłączając ją za każdym razem stracisz trochę powietrza z komory. Tu właśnie przyda się osobny manometr. Oraz przy pompowaniu kół, zwłaszcza jeśli jeździsz na niskich ciśnieniach, bo przy takich manometry w pompkach rowerowych przeważnie nie są już dokładne.
    1 punkt
  16. To chyba kwestia indywidualna, preferencji i środowiska w jakim będziesz go używał. Ja wiem, że ekstremalnie jeździł nie będę, nie będę uskuteczniał zjazdów itd więc na zwykłe dojazdy do pracy, wieczorowe/weekendowe przejażdzki z dzieckiem wystarczy mi vbrake. A te 350zł zostanie mi na jakieś oświetlenie, błotniczki, bagażnik, bidon, sakwy czy też licznik albo jakiś strój. Są tańsze w utrzymaniu/serwisowaniu a i nie pokrzywię ich przypadkowo
    1 punkt
  17. To na pewno będzie kwadrat, a sformułowanie cartridge jest dość nieszczęśliwe, bo bardzo ogólne. Po prostu chodzi o suport nierozbieralny, pakiet, wymieniany w całości, bez określenia w jakim systemie (kwadrat, octalink, isis). W starych rowerach suport był rozbieralny: bieżnie, kulki luzem albo wianki z kulkami, oś, ewentualne uszczelnienia itd. wszystko dało się rozebrać, ewentualnie coś tam wymienić, nasmarować, złożyć. Suport pakietowy po prostu się wymienia cały.
    1 punkt
  18. Nie, Hamaxy mają wycięcie w mocowaniu fotelika które pozwala poradzić sobie z oporem pancerza, a linka też nie przeszkadza. Miałem Maestro i Hamaxa Smiley, wszystko działa.
    1 punkt
  19. 7. Lazaro X-Force V4 (Vbrake) https://allegro.pl/oferta/lazaro-x-force-v4-men-deore-blokada-rslo-21seledyn-8196717726?fromVariant=8196719894 8. Lazaro Quantum V4 (hydraulika) https://allegro.pl/oferta/lazaro-quantum-v4-men-deore-rslo-hydraulika-19-nie-7998521401 Dodałem propozycje 7 i 8 bo to nowe modele, bliźniacze do Kandsow i Vellbergów. Różnice jakie zauważylem na korzyść Lazaro (w porównaniu do Kands i Vellberg) to manetki Alivio a nie Altus oraz mała różnica w kasecie (cytuję jednego z użytkowników: "CS-HG300 , to samo co CS-HG400 tylko najmniejsza koronka i nakrętka nie są niklowane - a parę groszy tańsza"). Dodatkowo rowery te różnią się piastami ale tutaj nie potrafię odpowiedzieć, które są lepsze. Czy jakieś LRO na łożyskach maszynowych czy Shimano Tourney na łożyskach kulkowych. Pewnie jeden uj Ja chyba zdecyduję się na Lazaro X-Force V4 albo Vellberga Explorera 4.2 bo raczej wolę model z Vbrakeami. Różnica między nimi jest tylko w sposobie poprowadzenia linki do przerzutki przedniej. No właśnie... I tutaj mam jeszcze pytanie do doświadczonych forumowiczów. Vellberg tą linkę ma puszczoną wzdłuż pionowej ramy w dół. Czy ona przypadkiem nie będzie przeszkadzała w montażu Hamaxa?
    1 punkt
  20. bo fajne okoliczności do jazdy trzeba uwieczniać
    1 punkt
  21. Pieprzysz głupoty, wszystkie- tak te drogie jak i tanie okulary (fotochromy może inaczej) są zrobione z tego samego tworzywa, tj bodajże poliwęglanu (który sam z siebie blokuje UV, i nie chodzi tu o jakieś testy, lecz o właściwości materiału), wytłoczenie kawałka plastiku to naprawdę żadna sztuka, płacić kilka stów za okulary nigdy nie zamierzam. To że droższe okulary może są wykonane lepiej, mają lepsze filtry (poprawiające widoczność, kontrast etc.) nie zmienia faktu że jest to bardzo delikatny kawałek plastiku który po zarysowaniu nadaje się do wyrzucenia.
    1 punkt
  22. 1 punkt
  23. Bo jedna z 4 stron okolicy Gorców.
    1 punkt
  24. Bo rzut oka na Beskid Niski, końcówka zjazdu z Maślanej Góry.
    1 punkt
  25. Bo w tę stronę nie ma się co pchać.
    1 punkt
  26. Odpowiednik integrala V3 na nowej ramie to lazaro x-force V3 - też wart rozpatrzenia....
    1 punkt
  27. Jak czytałeś temat to pewnie wiesz że 5,6, 8,9 to jest ta sama rodzina. Integral zawsze jest na starym modelu ramy, spartacus i kands mogą mieć nową w zależności od roku produkcji, velberg z linku jest na nowej. Lepiej unikaj modeli ze starą ramą. Fotelik generalnie da się zamontować na każdym. Z twojej list Velberg lub Romet.
    1 punkt
  28. Colnago zawisł na Wall of Fame: A czarnuch na codzienne jazdy taki - bez szału ale jeździ całkiem OK
    1 punkt
  29. Zdaje się, że o nowej korbie jeszcze nie było więc wrzucę kilka zdjęć z jednej z instalacji tego modelu: Montaż zębatki wymaga nowego klucza TL-FC41. Uwaga - jest dołączany razem z korbą (także w przypadku samych ramion). Tak samo było w przypadku korby FC-M960 oraz FC-M970 ale jak to u nas w kraju bywa sprzedawcy zabierali klucze i sprzedawali osobno. Dlatego domagajcie się klucza w przypadku zakupu "pudełkowego". Jak wiadomo, Shimano wróciło do pomysłu jeszcze z ery hamulców V-brake zaproponowanego w korbie FC-M970. Czyli zamiast znanych i lubianych 2 śrub oraz nakrętki mamy tutaj centralnie umieszczoną, aluminiową śrubę mocującą oraz kompozytową nakrętkę kasującą luz (co ciekawe bez śrubki mocującej, całość trzyma w kupie falista, stalowa podkładka sprężysta znana m.in. z korb oferowanych przez koncern SRAM). Siła mocowania śruby została określona na 45 - 55 Nm. To naprawdę dużo, dokręcałem testowo śrubę bez klucza dynamometrycznego i po jego przyłożeniu (ustawiłem go na 50 Nm) okazało się, że muszę ją jeszcze mocniej dokręcić. Moim zdaniem zmiana dla samego faktu pokazania czegoś "nowego", bo same ramiona tak naprawdę praktycznie nie zmieniają się od lat.
    1 punkt
  30. moje przełajki i wynalazki podprzełajówkowe najsampierw prawdziwe przełajki: 1. Decathlon Cyclo X z 2007 roku 2. Ridley Crossbow z 2009 roku 3. hybryda Merida Speeder z 2010 roku 4. Największy mutant monstercross Author Sector z 2015 roku 5. Najnowszy wynalazek podprzełajówkowy, Pure Cycles Dornbush z 2019 roku, przełajówka z szosówki, wchodzą opony 35c
    1 punkt
  31. Zawalone pięterko, żeby zrobić to zdjęcie musiałem wejść na koło od ciągnika, przejść na stojącą dalej w pionie rolkę papy nawierzchniowej, z niej wdrapać się na oparte o różne graty stare drzwi, na drzwiach trzymając się słupa podporowego obrócić się na nich o sto siedemdziesiąt cztery i trzy dziesiąte stopnia, włączyć aparat zawieszony na szyi zdejmując osłonę obiektywu chowając ją do kieszeni trzymając się słupa na niestabilnych drzwiach, po czym zleźć i udostępnić Wam Pierwsze zdjęcie nie oddawało problemu w całości dlatego wszedłem jeszcze na drabinę Pozdrower
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...