Skocz do zawartości

LXTravel

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    66
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana LXTravel w dniu 15 Września 2018

Użytkownicy przyznają LXTravel punkty reputacji!

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Adam
  • Skąd
    6 km na południe od W-wy

Ostatnie wizyty

431 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika LXTravel

Znachor

Znachor (6/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Bardzo popularny Rzadka
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

246

Reputacja

  1. To tylko część wrażeń z moich poszukiwań, zajęło to mi 8 miesięcy i nie chcę do tego wracać, byłaby to anty reklama jak i reklama u którego mam ubezpieczenie, a zniżki z tego tytułu nie mam. Jedynie to mogę na PW wysłać u kogo mam ubezpieczenie.
  2. Zakochał się w Natalii, nawet się przytulił
  3. Ręce opadają, niekiedy drętwieją niczym jak przy źle ustawionym rowerze. Od października 2021 szukałem ubezpieczyciela by ubezpieczyć jazdę rowerem czyli NNW i OC krajowe rowerzysty. Zaryzykowałem u dużego ubezpieczyciela w kraju była to porażka. Otóż ten ubezpieczyciel zrobił coś w rodzaju, a może nie zauważy i taki numer przejdzie, po opłaceniu polisy pojawił się element, którego nie zaznaczałem, na szczęście zapisywałem wszystkie strony robiąc zrzuty ekranu nim kliknąłem zapłać, to był mój dowód. W związku z tym rozwiązałem umowę przedstawiając udokumentowane zarzuty. Zwrócili wszystkie pieniądze po długiej rozmowie. Pozostałe warunki też były nie do przyjęcia, bo przy zdarzeniu czy kolizji OC działa tylko gdy na rower mamy dowód sprzedaży cytuję z polisy: ,,Jestem świadomy(a), że wybrane przeze mnie ubezpieczenie zawierane w (... ..), jest ubezpieczeniem, którego głównym przedmiotem i zakresem ochrony jest/są: NNW- następstwa nieszczęśliwych wypadków lub sam fakt wystąpienia wypadku, w wyniku czego wypłacane jest m.in. świadczenie z tytułu trwałego uszczerbku lub śmierci, OC- odpowiedzialność cywilna jeżeli w związku z użytkowaniem roweru, ubezpieczony wyrządzi szkodę (na osobie lub w mieniu) osobie trzeciej i jestem świadomy, że:, - rower chroniony jest tylko wtedy gdy Ubezpieczony jest jego właścicielem, posiada dowód jego zakupu oraz użytkuje go, - ubezpieczenie zawierane jest na okres 365 dni ,, dotyczyło to OC !?. Inny ubezpieczyciel posunął się w innym kierunku cytuję ,, Pamiętaj, że Pojazdem nie będzie np. rower złożony samodzielnie z oddzielnie zakupionej ramy, kół, kierownicy itd. Roweru nie ubezpieczysz jak ma więcej tu cytat: ,,Ubezpieczyciel -........... nie ubezpiecza Pojazdów, które: 1. w momencie zawarcia Umowy są starsze niż 4 lata, liczone od: 1) daty zakupu – w przypadku nowego Pojazdu, 2) daty produkcji – w przypadku zakupu Pojazdu używanego. (po co to do OC i NNW rowerzysty? taką dostałem propozycję) Jeszcze inny ubezpieczyciel cytuję ,,może odmówić wypłaty odszkodowania, jeżeli Ubezpieczony, nie przedstawi czytelnego dowodu zakupu (paragonu, faktury lub karty gwarancyjnej) pojazdu lub wyposażenia (o ile zostało objęte ochroną), jeżeli brak dowodu zakupu uniemożliwia ustalenie odpowiedzialności. Nie podaję nazw ubezpieczycieli, przypominam to wszystko dotyczyło OC i NNW, proponuję czytać dokładnie warunki ubezpieczenia roweru z głębszą analizą czy nawet kontakt z ubezpieczycielem by nie być czymś rozczarowanym, wszystko jest w OWU (Ogólne Warunki Ubezpieczenia), dziś już mam ubezpieczenie na rower OC i NNW krajowe zawarte w maju 2022 takie chciałem, nawet po głębszej analizie nie widzę żadnych kruczków i z przyjemnością podniosłem w obu przypadkach sumę ubezpieczenia. Najbardziej zabawne to odwiedziłem ubezpieczyciela czyli pośrednika wielu firm ubezpieczeniowych i tu się zawiodłem, do domu wróciłem bez plisy nie miał żadnej oferty, był totalnie nie przygotowany, mimo wcześniejszej umowy co do wizyty na temat OC i NNW rowerzysty. Na koniec OC i NNW krajowe podstawowe koszt mniej niż 100 zł, składkę podniosłem z podstawowej ceny OC i NNW krajowego do mniej niż 150 złotych i takie mam, od maja 2022 na cały rok, a warunki klarowne i przejrzyste. Z pozdrowieniami na kole.
  4. Bo z przodu rower z tyłu rower ,,Koleje M... ,, wożą rowery za darmo.
  5. Witaj. Bierzesz dwa pliki z przebytego śladu w tym samym formacie. Pierwszy do którego dokładasz drugi plik to w nim nic nie robisz. Jedynie w pliku drugim należy wykasować cały nagłówek i końcówkę pliku one nie mogą występować dwa razy, wiodącym jest pierwszy. Po wykasowaniu tych zawartości należy zaznaczyć treść informacyjną i przenosiny do pliku pierwszego w miejsce za ostatnią pozycją (linijką ) zawartości informacji pierwszego pliku, potem klikasz zapisz to bardzo ważne i powinno być OK. Ćwiczenie: do pierwszego pliku przenieś kilka informacji ( kilka linijek) tylko ze środka drugiego pliku, na koniec pierwszego pliku i zapisz to musi działać. Do tego nie potrzeba żadnej aplikacji.
  6. Dla mnie Mapy.cz jest to jedna z lepszych aplikacji, świadczy o tym również ilość pobrań. Testowałem wiele innych i Mapy.cz najbardziej przypadły mi do gustu. Dużo jazdy mam po nie znanym terenie i nie miałem kłopotów, pierw trzeba dobrze poznać obsługę i dobrze zaplanować trasę. Różne gusta mamy i nie każdemu będzie pasować lecz dla mnie jest numerem JEDEN. Dołożyłem trasę wcześniej przygotowaną do nawigacji z jednoczesnym zapisem śladu i w moim przypadku nie pomyliła się ani razu występujące miejsca o braku ciągłości to zarośnięte drogi lasem i konieczna była moja interwencja, ale to nie była wina aplikacji, to na mapach brak poprawek, że zarosło krzakami, dla nadleśnictwa są to nadal drogi, a krzaki zawsze mogą wyciąć.
  7. Tu złożyłem dwie moje trasy z różnych dni w jedną trasę. Dwa oddzielne pliki GPX połączone w jeden plik. Taka potrzeba może zajść wówczas gdy jedziemy kilka dni oddzielnie je zapisując, w domu możemy sobie złożyć w jeden plik i będzie cała trasa. Zdjęć nie będę komentował, dokładam plik wynikowy w GPX jest to moja trasa i nie robię z tego tajemnicy. Plik GPX dostępny po zalogowaniu. export(6).gpx
  8. Z kilku tras w formacie GPX można złożyć w jedną trasę w Map.cz. Należy utworzyć nowy katalog wgrać do niego pliki aktywności GPX i zapisać. Następnie wystarczy kliknąć tylko na ten katalog wyświetlą ci się obie trasy na mapie widok będziesz miał jako jedna trasa pod warunkiem, że druga trasa jest kontynuacją pierwszej. Druga metoda to np. dwie trasy w formacie GPX złożyć w jeden plik GPX, robiłem to przez kopiowanie zawartości danych drugiego pliku do pierwszego. Uwaga jest to ingerencja w plik GPX ale działało jako jeden plik w formacie GPX trasy połączonej w jedną. Jeśli brak ci w tym temacie doświadczenia to lepiej nic nie rób. Grafika pokazuje wersję pierwszą złożoną z kilku tras.
  9. Tak się zastanawiałem gdzieś już to widziałem, ale nie to są dwa różne miejsca. Mój widok na Jezioro Resko Przymorskie, Rogowo15.08.2020.
  10. Bardzo dobrze zrozumiałem treść i myśl poprzednich postów, na ten temat nie będę się więcej wypowiadał. Odniosę się do Twojego pytania i dołączonego rysunku. Informuję, że przez tory możemy przechodzić lub przejeżdżać wyłącznie w wyznaczonych miejscach. Jakikolwiek ruch (poza kolejowym), pieszy przez tory jest zabroniony, ze względu na to, że po przejściu np. 1000 osób zostanie uszkodzona struktura czyli tłuczeń na, którym leżą podkłady kolejowe, co może doprowadzić do tragicznych skutków. Na odcinku jak na foto, mapa ogólna jest wiele takich nie legalnych przejść. Legalne jest tylko jedno, wiele razy jeździłem tędy i wiem co piszę. Nawigacja pokieruje czy zaplanuje trasę w/g przejść lub przejazdów, które są legalne. Jeżeli jak narysowałeś, odpowiedz sobie sam, przypomnę jeśli jest przejście zbudowane przez kolej to poprowadzi najbliższą trasą tym przejściem. Ponieważ narysowałeś to linią ciągłą, należy wnioskować, że jest to droga gruntowa dla pojazdów czterokołowych co sugeruje, że tam jest właściwy przejazd, no ale niech będzie to ścieżka, lecz przy rysowaniu można było się pokusić o naniesienie przejazdu, przejścia przez tory. Jeśli trasa jest nie widoczna przez mapy, to znaczy nie ma jej naniesionej i nie widzi jej, zatem zostanie pominięta. Można pokusić się przejechać tą trasą wykonując zapis trasy w formacie np. GPX wykonać kilka zdjęć i wysłać je do Właściciela Mapy.cz wcześniej proponuję sprawdzić to w mapach geodezyjnych, ponieważ może to być ścieżka zwyczajowa, lokalna nigdzie nie naniesiona. Znajomość nawigacji Mapy.cz pozwoli łatwiej znaleźć samemu odpowiedź bo nawet w trasie z nawigacją bez jej znajomości zabłądzisz. Jadąc nie znaną trasą należy słuchać komend, porównać je z trasą bo może się zdarzyć komenda skręć w lewo, a powinieneś skręcić w prawo jak nakazuje wytyczona trasa przeanalizowana wcześniej i ja tego się trzymam. Wyjaśnienia do zdjęć. 1- mapa naniosła prawidłową trasę z objazdem, mimo przejścia, ale dzikiego nie legalnego. 2- jest przejście wykonane przez kolej 3- mapa sytuacyjna- ogólna (Mapy.cz)
  11. Bardzo przepraszam, ale prosił bym bardziej precyzyjnie pisać, ja takich słów nie pisałem, a użyto mojego Nicku ( LXTravel pisałem: "nie znalazłem możliwości wyznaczenia dowolnego etapu pomiędzy punktami bez przyciągania do ścieżek, dróg..." ). - koniec cytatu Moje informacje dotyczą opinii na temat Mapy.cz cz też planowania jazdy rowerem po drogach i ścieżkach. Jestem na ForumRowerowye.org, a nie zbierania grzybów w lesie czy też jazdy przełajowej lub biegu na orientację. Trudno mi się odnieść do zapytania jakie padło, jest ono poza moim zainteresowaniem.
  12. To wszystko możemy robić w sytuacji gdy mamy ściągniętą Mapy.cz na telefon. Na fotkach są zrzuty ekranu z telefonu. Wybierz zainstalowane mapy okno 1 u dołu po lewej jest ukośna dwu kierunkowa strzałka, kliknij w nią otworzą się trzy ikonki, kliknij tę z poziomymi kreskami do zalogowania nr2, tu na chwilę potrzebny jest dostęp do internetu, po zalogowaniu pod spodem napisu Zaloguj się ukaże się Twój mail. Następnie wybierz z kona 2 planuj trasę pojawi się okno nr3 na nim klikasz wybierz początek trasy pojawi się okno nr4.Wybierasz Moja lokalizacja lub wybierz punkt na mapie ja z niego tu korzystałem. Pokaże się mapa którą należy przesuwać tak by zaznaczyć początek startu podstawiając pod czerwony wskaźnik. Kliknij u dołu wybierz i pojawi się w wybranym miejscu START. Następnie otworzy się okno nr7 klikasz w napis Wybierz koniec trasy nawigujesz w miejsce docelowe mapą i znowu wybierz. Mamy już pełną trasę do nawigacji po kliknięciu nawiguj prowadzi do celu. Zwróć uwagę nr8 na pozycję EDYTUJ służy do edycji trasy, proponuję kliknij w EDYTUJ pojawi się okno nr9. Po lewej są małe + plusiki służą one do dodania innej drogi lub punktu tras pomiędzy jak na foto START+KONIEC. Pojawi się okno wyboru punktu na mapie klikasz w nie ustawiasz na mapie punkt i klikasz wybierz. Pojawi się okno nr10 wraz za mapą nr11 naniesionym punktem 2. Okno nr10 ściągnij do dołu ukaże się mapa 11. Teraz możemy zapisać np. GPX trasę klikając na gwiazdkę. Na foto nr10 po prawej są również pionowe strzałki służą one do odwracania kierunku trasy. Po zapisaniu wszystkiego wyłącz dostęp do internetu nie wyloguj się z mapy to i tak nie korzysta z internetu mail w mapach utrzymuje dostęp do zainstalowanych map. Jeżeli wytyczysz trasę np. jak na przykładzie klikniesz nawiguj, nawigacja doprojektuje od Twojego miejsca lokalizacji do punktu startu projektowanej trasy i poprowadzi dalej. Kliknij nawiguj , życzę powodzenia w trasie. Kolejność zdjęć 5,6,7,8: 1,2,3,4: 9,10,11:
  13. Podam przykład planu mojej trasy Mapy.cz ponieważ jest możliwość wytyczenia trasy w/g własnego widzi mi się, tym razem trasa dużo łatwiejsza i to ja decyduję o tym którędy mam jechać, oczywiście mogę nakazać mapie by mnie wyręczyła czy pomogła w wytyczeniu trasy. Mogę sobie zmienić trasę nawet w drodze od punktu do punktu jednak tego nie robię gdyż staram się nie zmieniać drogi wcześniej przemyślanej. Ćwiczyłem wcześniej BRouter.de i z niej pliki GPX nie dają się edytować w Mapy.cz., a może nie wiem jak to zrobić. Projektowanie drogi nawet w trasie jest banalnie proste z pozycji telefonu tu nie potrzebuję komputera. Można sobie zrobić kilka tras alternatywnych w domu i mieć je pod ręką. Ważne by opanować dobrze co ta mapa może. Trasę planuję wyłącznie w Mapy.cz i dla mnie jest wyśmienita. export.gpx
  14. Witam. Moje pozytywne wrażenia z nawigacji Mapy.cz. Jestem bardzo mile zaskoczony po pół rocznym szukaniu aplikacji na telefon coś dla siebie głównie na rower, działa w aucie, pieszo, narty czy woda . Mam telefon Redmi7A, pamięci 32GB, 2 GB Ramu z Android 9 wgrałem w niego mapy.cz bez żadnych problemów. Dane internetowe potrzebne są tylko do rejestracji, utworzenia konta i instalacji oraz do logowania, to żaden problem. Mapy są darmowe jak i późniejsze korzystanie z nich, w każdej chwili można dograć jakiś kraj czy rejon. Tworzenie (planowanie) trasy jest bardzo proste można zapisać w pamięci jako GPX lub KML przesłać dalej lub zapisać do swojej bazy na innym nośniku. Posiada dużą bazę noclegową, banki hotele i wiele innych przyjemności. Można dodawać zdjęcia z trasy i je upubliczniać jak i samą trasę również. Nawiguje bardzo precyzyjnie, wskazuje za ile metrów skręcić w prawo czy lewo przed skrętem podaje komendy o skręcie, na prostej komenda jedź np. 900 metrów prosto. Równolegle z nawigowaniem można włączyć zapis przebytej trasy czyli śladu, zapisuje przebytą trasę w km, średnią prędkość, czas jazdy - nie dolicza przerw czy postojów, liczy drogę 1 km w jakim czasie przebyliśmy i wiele innych przydatnych opcji między innymi profil wysokościowy jednym słowem rewelacja. Nawiguje bez pobierania danych internetowych, które są wyłączone albo braku zasięgu komórkowego z którego i tak nie korzysta widzi jedynie satelity. Ekran można wyłączyć by zaoszczędzić baterię nawigacja działa w dalszym ciągu, brak wersji polskiej w niczym nie przeszkadza, po zainstalowaniu polskiej mapy zajmuje 2,4 GB, komendy głosowe są w języku polskim. Wytyczenie trasy. Bardzo dobrze sobie radzi, trasę można wielokrotnie edytować zmieniać nakazać wytyczyć drogę to wszystko z pozycji telefonu lub komputera i dokonać zapisu, to wszystko mamy na swoim koncie Mapy.cz. Przestałem korzystać z innych map do wytyczenia trasy przejazdu, by te wszystkie możliwości wykorzystać musimy poznać jej możliwości, a warto, wówczas możemy docenić możliwości Mapy.cz. Pobór prądu przy trasie 76,8 km z Vśr. 17,3 km w częściowo trudnym terenie w czasie 4h25 min. 32% zużycia pojemności z 4000 mAh. Mapy są nadzwyczaj dokładne jak i samo prowadzenie po trasie. Jazda po nieznanej mi trasie wcześniej przygotowaną, a były to miejsca gdzie odnosiłem wrażenie, że byłem pierwszy w tym roku na tej trasie, który ją przejechał, posiadam zdjęcia jako dokument i zapis trasy w GPX. Byłem mocno zdziwiony kategorią ścieżek, że są na mapie Mapy.cz. to były zapomniane ścieżki, drogi polne, w które sam wątpiłem jadąc po nich, to niesamowite. Przejechałem z mapą ponad 400 km po nieznanym ciężkim terenie, kilka przykładów zdjęć i mojego śladu jest niżej. Moja ocena Mapy.cz w skali 1 - 10 to 10, znanej popularnej mapie dał bym tylko 5 punktów odnosi się to tylko dla roweru, wspomnę w aucie również bardzo dobrze sobie radzi czy nawet pieszo. Korzystam tej mapy od 5 tygodni dość intensywnie, i to jest to czego szukałem. Jestem tylko amatorem jazdy rowerowej i mnie kadencja czy ciśnienie nie interesuje, mój cel to nie zabłądzić, dotrzeć do określonego celu po wcześniej wytyczonej trasie i to robi bezbłędnie. Aktivita-03-08-2020-14-15-57.gpx Aktivita-03-08-2020-14-17-32.gpx Aktivita-03-08-2020-14-26-30.gpx
×
×
  • Dodaj nową pozycję...