Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Co do geometrii radona to nawet na niemieckich forach piszą że jest ona trochę przestarzała. Tak jak pisałem rower będę używał do jazdy po lasach, ścieżkach i w planie też są bikeparki. A jeżeli rower nie będzie jakoś uciążliwy do zrobienia jakieś przejażdżki z dzieciakami to też chętnie na nim pojadę, ale do takich wypraw mam też Cuba attention. Rozważałem również ORBEA Occam https://www.fahrrad-xxl.de/serie/orbea-occam/?searchrequest=occam ale ma chyba gorsze amortyzatory od Radona i koła które są na piastach Shimano. Wiadomo można później zrobić upgrade, ale jak ja kupię rower i za pół roku będę chciał go ulepszać to mnie żona z domu wyrzuci.
-
A jak wygląda w sumie sprawa z bezpieczeństwem roweru? Co robicie żeby go wam nie ukradli? Bo na pewno bardziej się będę bał zostawić rower karbonowy. Poza tym można taką karbonową ramę oprzeć o te zwykłe rury do zapinania rowerów?
-
Ale te uszy jak to określiłeś nie są powodem blokowania się łańcucha 12s na zębatce 11s tylko szerokość zęba. Już kiedyś tutaj na forum ktoś miał podobny problem z aluminiową zębatką NW produkcji chińskiej, po mojej radzie spiłowania zębów do odpowiedniej grubości łańcuch 12s zaczął normalnie współpracować z zębatką 11s.
-
To odpowiadając na Twoje pytania (które nie są elementem kluczowym w doborze właściwej ramy): 1. Najczęściej chińczycy produkują ramy z główką 68,5st. - to zależy od długości górnej rury, osobiście warunkowo bym to zaakceptował. 2. Czy oś typu BOOST staje się standardem? - TAK 3. Czy stery Tapered 1,5"-1-1/8" są standardowe (powszechne)? TAK 4. Czy suport BSA 73mm jest dobrym pomysłem? - TAK 5. Trochę poza tematem ram: jaka jest obecnie tendencja w wyborze długości korby? Czy nadal wybiera się te krótsze? (myślę o zastosowaniu 165mm). - 165mm przy wzroście +145cm będzie OK.
-
[napęd] Bardzo szybkie zużywanie łańcucha - cd
cervandes odpowiedział matbud15 → na temat → Napęd rowerowy
No ja jeździłem z rotacją. Przez kilka lat. Ostatni zestaw jaki rotowałem to było w 1x11 M8000 i łańcuch HG701, XT znaczy się, cztery sztuki. I jestem zdania, że tak jak szejkowanie wręcz niszczy łańcuch, szybciej się one mi zawsze kończyły, tak samo rotowanie niszczy napęd bo zawsze zakładamy na rower niby krótszy, ale przez to minimalnie niedopasowany łańcuch - i poddają się wtedy delikatnie koronki. Przy czterech łańcuchach XT i nowej kasecie zrobiłem tyle samo km na napędzie do pierwszego przeskakiwania - powiedzmy 8kkm. Różnica taka, że napęd 4xłańcuch i kaseta kosztował więcej, niż 1xłańcuch i kaseta. I ten jeden łańcuch po 8kkm miał 0,5% pomiarem p. Bronisława zmierzone a te cztery z pierwszego zestawu miały wszystkie 0,3%. I co teraz, zmieniać koronki w kasecie i kręcić na starych łańcuchach? Rotowanie łańcuchami jest w moim przypadku nieuzasadnione ani ekonomicznie ani czasowo. Niektórzy są przekonani, że jak mają pięć słoików z benzyną od najbrudniejszej do najczystszej, wbitego gwoździa i celebrują łańcuchologię - to są bardziej pro. Byłem tam, zrobiłem doktorat na przestrzeni prawie 10 lat i od trzech mam to głęboko w dupie. Lekkie mycie napędu k2 akra co 1000km, co 200km przecieram dokładnie szmatą i smaruję. I pyk, obecny napęd mam akurat w 1x12 bo gówny rower zmieniłem, ale M8100 łańcuch ma nadal 0,2% po 5kkm. Jeżdżenie jest fajniejsze niż wdychanie oparów. -
Jesteś całkowicie w błędzie i nie rozumiem skąd takie twoje wnioski. Od samego początku oczekuje aby mi ktoś uprzejmy pomógł w odpowiedzi na 5 pytań postawionych w pierwszym poście. Dyskusja czy 9 latek może jeździć na 29 jest bezcelowa.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: tornblood
-
I purchased Garmin watch on this website. Arrived fast, no problems. Can recommend, legit website
-
[napęd] Sram Apex w Boreas 1, zmiana kasety na 11-42T
sigmir odpowiedział td. → na temat → Napęd rowerowy
Rok temu do mojego Boreasa 1 Lite 2023 z przerzutkami Sram Apex 1 włożyłem kasete 11-42. Model SHIMANO Deore CS-M4100. Całość razem z wymianą zmiesciło się w 250 zł, do tego doszedł nowy dłuższy łańcuch. Śmiga bardzo płynnie i bez problemów, dużo przyjemniejsza jazda pod górkę. -
12 rzędowe łańcuchy shimano mają "uszy" na wewnętrznych ogniwach, które są częścią ichnego całego HG+. Te uszy wymagają zębatek N/W o ciut innym ząbku.
-
Bez geometrii nikt Ci nie wskaże - "tak, kup ramę pod koło 29" ", a widzę że tego oczekujesz - czyli poparcia swojej tezy ;). Tutaj geometria roweru 27,5" pod wzrost 145-160cm, mostek 50mm, kierownica 620 mm
-
Tak masz rację, tylko właśnie jak sam zauważyłeś, rower z dużym skokiem to raczej rower nastawiony generalnie pod zjazdy, dla tras wycieczkowo objazdowych moim zdaniem dużo lepiej sprawdził by sie OIZ lub coś z pograniczu down country/ trail. Sam gdybym miał brać rower to zawsze z większym skokiem nawet na takie wycieczki objazdowe natomiast na pewno nie było by to jego główne przeznaczenie, stąd zwróciłem uwagę na geometrię, która jak na klasyfikację roweru tj. all mountain nie jest zbyt nowoczesna i nastawiona na zjazd, a obecnie te rowery w tym kierunku idą. Fakt jest na super komponentach jak za tę cenę, ale czy to wszystko zrekompensuje nam nieodpowiednio dobrany rower (zakładając, że miałby służyć jednak do łagodniejszej jazdy) no i trzeba się liczyć z kosztami serwisu, które mimo atrakcyjnej kwoty zakupu mogą potem być przerażające.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: sigmir
-
Nie mam geometrii na papierze. Widzę kto na jakim rozmiarze jeździ na zawodach.
-
chudzinki obserwuje zawartość → [Do 3000zł] Rower MTB
-
Tylko tam jest "aż" 8 😀. Zależy ile tych asfaltów ma być i jak u Ciebie z kadencją...
-
Wstaw proszę geometrię takiej ramy, ponieważ również nie wierzę iż jest możliwość wsadzenia dziecka ok. 145cm na rower 29".
- Dzisiaj
-
Pytanie czy to źle, że rower ma dość zachowawczą geometrię. Moim zdaniem, niekoniecznie. Jeśli rowerem mamy jeździć też po płaskim i robić jakieś trasy wycieczkowo-objazdowe, to bardzo długa baza kół, mocno wyplaszczony kąt główki oraz stromy kąt podsiodłówki nie będą zaletą. Z drugiej strony w rowerze z dużym skokiem, przeznaczonym bardziej do zjazdów, nowoczesna geometria jest jak najbardziej ok. Grunt to wiedzieć jak będziemy najczęściej używać roweru.
-
... nawet piłowałem troche ząbki... Za mało spiłowałeś. Czym się różni zębatka 11s NW Shimano od zębatki Shimano 12s NW? Różni się grubością zęba tego szerszego. Mam kilka zębatek oryginalnych od Shimano 11 i 12s. Dla 12s grubość zębów po zmierzeniu suwmiarką to odpowiednio dla szerokiego 2,8-3,0mm, dla wąskiego 2mm. Dla 11s szeroki 3,2-3,65mm, wąski 2mm.
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
zekker odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo według mapy miała być droga: Patrząc po googlu, to i tak dobrze, w czerwcu było gorzej: https://www.google.pl/maps/@52.4791237,18.7208628,3a,89.8y,205.46h,74.09t/data=!3m7!1e1!3m5!1scnrGTbzAH2o2W8YK22PbjA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D15.906715496697828%26panoid%3DcnrGTbzAH2o2W8YK22PbjA%26yaw%3D205.46336825706842!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDgxOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D -
XS
-
[do 10k] szosa na zawody, treningi i wypady
1938 odpowiedział 1938 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Tam tylko czołówka ściga się na poważnie. Zupełnie inny poziom jest na pozostałych wyścigach Lang Team. W sklepie mnie już cisną, jaka decyzja co do elektroniki i muszę podjąć decyzję: zmieniać na 105 Di2 (5700 zł, same części ok. 3800 zł) zmieniać na Ultegra Di2 (8100 zł, same części ok. 5400 zł) pozostawić mechaniczny 105 Różnica tylko w wadze i może być niewielka, bo do zmiany tylko łapy, przerzutki, przewody i bateria. Ceny za pełną grupę, a za same potrzebne części o 1/3 mniej. Dodatkowo wołają 800 zł za wymianę. Zasadnicze pytanie, czy na przyszły sezon szukać nowego roweru, czy obecny da radę i jechać dalej z wymianą komponentów. Nie miałem czasu popatrzeć na koła i z tym już też nie zdążą. Za tydzień wyścig, za 2 tygodnie kolejny i na tym kończę sezon. -
Sorry, nie doczytałem pytania. Ja odpadam, bo takich ram to chyba nie ma 🙂.
-
Dzięki za podpowiedzi. Czy mógłbym Was prosić o odniesienie się do pierwszego postu zostawiając temat czy 29 dla 9 latka jest odpowiedni?
-
Pablo59 obserwuje zawartość → [Łańcuch] Po roku łancuch do wymiany
-
HG93 / KMC X9 (często w komplecie ze spinką) / HG71 / HG53
-
[napęd] Bardzo szybkie zużywanie łańcucha - cd
zekker odpowiedział matbud15 → na temat → Napęd rowerowy
W mieszczuchu (piasta wielobiegowa) na pojedynczym łańcuchu napęd wytrzymywał 8-8,5k. Rotacja co 1k nie mam dobrych notatek, bo było sporo innych wymuszonych zmian w rowerze. Niby lepiej ale w pewnym momencie drugi łańcuch nie chciał już współpracować. Rotując co 500km mam obecnie nabite na 2 łańcuchach (kmx x8 całe niklowane) 12,8k i jeszcze trochę pożyją. Dla zębatek niestety cykl został przerwany, raz że poprzednia piasta padła i musiałem wsadzić coś innego (9rz kaseta), dwa nowa miała awarię i też przez jakiś czas z tyłu była 12rz kaseta, więc zębatka pracowała w dziwnych warunkach. Tylna zębatka z kolei źle siedziała na nowej piaście, więc też wymieniłem. Jak na razie szacunki są na zysk 50% żywotności napędu, z perspektywą na więcej. Zysk w kosztach może niewielki ale przekładanie łańcuchów zdecydowanie mniej uciążliwe niż wymiana zębatek (zwłaszcza tylnej). No i jakieś doświadczenie, statystyka do innych napędów. W góralu 12rz pierwszy łańcuch NX dał radę około 5k (przestawał się mieścić na korbie i największych kasety). Drugi GX podobnie (o dziwo się przyjął, choć na początku przeskakiwał na najmniejszych). Nie zajechałem do końca, choć wątpię, żeby jeszcze dużo więcej na tak wyciągniętych łańcuchach by się zrobiło. Trzeci raczej też już sensu nie miał. Nowy napęd ma na razie 1,5k więc ciężko cokolwiek powiedzieć o rotacji 2x kmc X12. W grawelowym na razie przekroczone 5k na 2x kmc e10, wiec też ciężko powiedzieć ile zrobi. -
chudzinki obserwuje zawartość → [Łańcuch] Po roku łancuch do wymiany
-
-
Mój ma 9 lat i 143 wzrostu i według mnie na przesiadkę z 24" na 26" jest jeszcze za wcześnie. Może w przyszłym sezonie. Kiedyś zrobiłem ten błąd i próbowałem przesadzić go z Wooma 3 bezpośrednio na Wooma 5 off air (10kg). Mimo, że wzrostowo dawał radę (był wtedy bardzo wysoki jak na wiek) i naprawdę ogarniał jazdę to zbyt duży rower totalnie zniechęcił go do jazdy. Po 3 miesiącach w garażu miałem już kolejnego Wooma 4 off (8kg), a 5 poszła pod koc. Chęć do jazdy od razu wróciła Odnośnie jakiejś drastycznej przewagi 29", 26" nad 24" w przypadku 9 latka to ja nie zauważyłem. Są u nas w szkółce dzieciaki o podobnej posturze do mojego syna, które cały sezon przelatały na 26" i na treningach ewidentnie nie radzą sobie z tak dużymi rowerami. Po prostu się z nimi szarpią. Co prawda nie są to rowery z górnej półki więc i waga robi tu swoje. Na marginesie tylko dodam że na treningach syn spokojnie oblatuje te 26".