Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Dostałem mail od Garmina, chcą mi wymienić urządzenie. Ale nie na nowe, ale na odnowione. Nie miałem jeszcze z tym styczności. I teraz pytanie czy brać. Nie wiem co mi przyślą, może jakieś dziadostwo, które nie będzie się samoistnie resetować, ale będzie miało inne problemy. Zastanawiam się...
  3. I to wszystko w dziale "akcesoria rowerowe" 🤣.
  4. Chcę zlecić zaplatanie w lokalnym serwisie. Chcę mieć dwa komplety z różnymi oponami, fabryczne sunringle zostawiłbym do tyrania w błocie na jesień / zimę. Chcę mieć fajną responsywną tylną piastę z szybką reakcją na nacisk na pedały (sam dźwięk piasty też ma znaczenie). Masa kół nie ma dla mnie aż tak dużego znaczenia, sam jestem ciężki (100kg), więc priorytetem jest raczej wytrzymałość obręczy.
  5. Dzisiaj
  6. Prawie rok temu zastanawiałem się nad tym: Akurat tutaj nikt się nie wypowiedział. Okazało się, że ja odczuwam różnice. Do wiosny jeszcze wielokrotnie zmieniałem ciśnienie, sporo testowałem, ale potem przez cały sezon letni nic nie zmieniałem, a teraz gdy nadeszły jesienne ochłodzenia zauważyłem, że amortyzator głęboko się ugina, praktycznie zamyka szczególnie podczas stromych zjazdów. Wyraźnie brakuje ciśnienia. Nie wiem czy jednak wycieki (przez 5 miesięcy), czy z powodu zimna (termodynamika😉), prawdopodobnie jedno i drugie. Szkoda, że nie zapisałem na jakim ciśnieniu ustawiłem amortyzator wiosną. Teraz podwyższyłem około ćwierć bara (3,63 Psi, tak dla formalności😉), nadal jest miękki i czuły👌, a na tym zależy mi najbardziej. Czekam na mrozy, czy będę korygował. A jeszcze zapytam: czy wasze pompki też maja taką słabą rozdzielczość skali? Bo tu zmiany odczytuje się na grubość wskazówki😄😂.
  7. Mam ostatnio taki oto dylemat. Chciałbym sobie w przyszłości niedalekiej złożyć rower po swojemu - taki crosso-gravelo-trekking, kierownica w stylu Corner Bar (choć chyba będzie chińska wersja z amelinium, jakieś dodatkowe uchwyty), sztywny widelec carbonowy, napęd 2x10 albo 1x11 (jeszcze nie wiem, we Wrocławiu jest płasko, ale stale dojeżdżam coraz dalej), hydrauliczne hamulce, sztywne osie (na tym etapie odpada 100% ram crossowych, które widziałem). Przewody hydrauliczne mogę prowadzić wewnętrznie,linki od przerzutki wolałbym nie. Mają być błotniki, bagażnik itd. No i z grubsza większość kwestii mam WSTĘPNIE przemyślaną, ale napotykam jeden dość krytyczny problem - brak odpowiedniej ramy. Tzn. rama co mi się w miarę podoba istnieje - Accent Furious Pro - podoba mi się, że da się chyba 2 linki prowadzić na zewnątrz w pełnym pancerzu, do tego wygląda przyzwoicie. Ale zastanawiam się, czy ma to sens pod taki wynalazek? Czy może lepiej taki rower zmontować na ramie MTB? Interesuje mnie stal i "amelinium", bo na chiński carbon chyba nie jestem gotowy, a na nie-chiński to jednak kasy mi żal. O ile w kwestii osprzęt, jak złożyć, jak serwisować ogólnie temat ogarniam, tak geometria roweru to dla mnie czarna magia. Doradzicie coś?
  8. Cześć. New bike day przede mną Który rower byście wybrali (i dlaczego) Trek Procaliber 9.7 axs gen 3 czy Cube Elite c:68 x slx? https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-cross-country/procaliber/f/F312/procaliber-9-7-axs-gen-3/47245/5337366 https://info.cube.eu/product?a=617200
  9. Nie wiem czy założyciel wątku chce własnoręcznie zaplatać koła czt raczej to zlecić... Mnie głównie zastanawia to zestawienie dość drogich (ok 300PLN/szt) , firmowych obręczy z piastami z aliexpress.. Będą tańsze ale przy kosztach szprych, zaplatania i wymienionych obręczy aż tak dużej różnicy nie zrobią... Tak to wygląda z oryginałami..
  10. Cześć, czy ktoś z Was jeździ z chipem w giant z syncdrive2? Szukam drugi dzień, jest trochę informacji na forach: - peartune - podobno działa bez problemu z najnowszym firmware, ale mam taką informację tylko od jednego użytkiwnika i producenta - speedbox 3.3 - wydany na początku roku, podobno powinien działać bez problemu, ale fora emtb informują o blokadzie silnika, ale nie jestem w stanie ustalić czym się kończy. Jedna osoba wymieniała, ale inni pisza, że mimo blokady działa nadal - badass box - oszukuje przebieg i prędkość, a ja jednak lubię widzieć rzeczywistą, ponadto rower podobno wykrywa inne przełożenia niż 1.5 chociaż nie wiem w jaki sposób, swoim leciałem 50km/h spokojnie. Z góry dzięki
  11. chodzi o to, że w explore 2 słabo bateria trzyma i nie ma z tyłu metalowego gniazda
  12. Bo szarówka się zaczyna 🦇
  13. Po co w ogóle coś rysować, skoro wszystko to zrobi kalkulator szprych https://www.kstoerz.com/freespoke/ a nawet jeszcze więcej.
  14. Projektując własne koła warto sobie narysować wysokości i rozstaw kołnierzy, porównać to z wymiarami obręczy i porównać jakie kąty wychodzą z prawej i lewej strony koła. Niektóre piasty mają jeden kołnierz wyższy z drugi niższy, obręcze bywają asymetryczne lub mają naprzemiennie rozstawione otwory... Wszystko (niemal) da się zapleść, ale niekoniecznie zawsze będzie to wartość dodana. Przyłączam się do pytania @wr81 , to znaczy jaki jest cel ćwiczenia?
  15. Wygląda na to że chcesz wymienić fabryczne Sunringle Duroc 30 na nowe koła jeden do jednego.... Czy chodzi tylko o ewentualne obniżenie masy czy coś się z obecnymi kołami dzieje? Jakie są założenia- masa i budżet? Pytanie czy nie warto w tym miejscu przemyśleć przejścia na bębenek XD i np kasetę 10-50?
  16. @grzech1991 chyba nie rozumiem Twojej odpowiedzi
  17. Komuś, gdzieś zawadza ramset Surly Ogre w eMce, najlepiej w Champagne Supernova?
  18. Witam. Tak jak w temacie po zdemontowaniu starów okazało się że rura sterowa w przednich widełkach jest skrzywiana. Tera pytanie, czy można wyprostować na gorocą to skrzywienie używając np. o małego palnika itp. czy wymienić na sprawny widelec(amortyzator). A jaki wymienić na sprawny to jak dobrać prawidłowy ? Srednica rury sterowej fi :~25,5mm, Długość rury sterowej: ~235mm, gwint zew: ~25.3mm, gwint wew:~24,4mm, srednica zewnętrzna bieżni: ~27mm (z gwintem)
  19. A co jeszcze możesz polecić?
  20. No właśnie to zależy, u mnie w eletryku X2 potrzebowała by serwisu co 2 miesiące (trzymając się godzinowego interwału producenta). A DHX2 to w sumie póki się nie zapowietrzy to śmigać można. Często też fenomen sprężyny wynika z innej rzeczy, ludzie wymieniają np Foxa Float X lub RS Super Deluxe na DHX2/RS Vivid Coil i mają efekt WOW. Tylko efekt ten to nie jest tylko zmiana czynnika ściskanego. Float X a DHX2 to zupełnie dwa różne tłumiki, Super Deluxe i Vivid Coil (Dawniej Super deluxe Coil) to także inne konstrukcje, to one w gruncie rzeczy są powodem zadowolenia klientów.
  21. ludzie często kierują sie marką roweru jako najważniejszum wyznacznikiem, nie chciałbym niczego sugerować. Nie twierdzę , że marka roweru jest nieważna...bynajmniej...ale w tym przypadku nie o nią chodzi...dodam , że rower ma słuzyć przede wszystkim jeździe rekreacyjnej ale nie wykluczam łatwiejszych singiel traków w sumie trochę zdublowałem bo w złym miejscu ten temat umieściłem...adminie jeżeli mozesz to skasuj ten temat z " cena roweru " aby sie nie dublował. Sorki..gapa ze mnie
  22. Czyli rozumiem, że nie Ty założyłeś drugie konto tylko po to żeby zdublować ten temat...? Po co takie podchody? Nie lepiej dopytać w tamtym temacie jak już jeden forumowicz Ci odpisał?
  23. sorki ale nie bardzo wiem dlaczego tak myślisz .... przede wszystkim chodzi mi o porównanie najważniejszych elementów ebika czyli silnik z aku, amorki oraz rodzina napędu...
  24. Jak masz taka możliwość, to warto skorzystać.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...