Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[piasty] Piasty z aliexpress, nowy zestaw kół Xc/trail
wr81 odpowiedział Karoleq → na temat → Koła rowerowe
Nie wiem czy założyciel wątku chce własnoręcznie zaplatać koła czt raczej to zlecić... Mnie głównie zastanawia to zestawienie dość drogich (ok 300PLN/szt) , firmowych obręczy z piastami z aliexpress.. Będą tańsze ale przy kosztach szprych, zaplatania i wymienionych obręczy aż tak dużej różnicy nie zrobią... Tak to wygląda z oryginałami.. P.S. Jeżeli kluczowa jest ilość punktów zaczepienia to w sklepie dla koneserów rzucili coś takiego Powinny tam byś piasty Super Duper Bubba X... tyle że to Duroci które idą do wymiany a sklep jak pisałem jest dla świadomych i dojrzałych emocjonalnie koneserów taniego mięsa.. -
Cześć, czy ktoś z Was jeździ z chipem w giant z syncdrive2? Szukam drugi dzień, jest trochę informacji na forach: - peartune - podobno działa bez problemu z najnowszym firmware, ale mam taką informację tylko od jednego użytkiwnika i producenta - speedbox 3.3 - wydany na początku roku, podobno powinien działać bez problemu, ale fora emtb informują o blokadzie silnika, ale nie jestem w stanie ustalić czym się kończy. Jedna osoba wymieniała, ale inni pisza, że mimo blokady działa nadal - badass box - oszukuje przebieg i prędkość, a ja jednak lubię widzieć rzeczywistą, ponadto rower podobno wykrywa inne przełożenia niż 1.5 chociaż nie wiem w jaki sposób, swoim leciałem 50km/h spokojnie. Z góry dzięki
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
TK3 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
mnapraw obserwuje zawartość → [Napęd] Sram Apex AXS linia łańcucha
-
[piasty] Piasty z aliexpress, nowy zestaw kół Xc/trail
leejoonidas odpowiedział Karoleq → na temat → Koła rowerowe
Po co w ogóle coś rysować, skoro wszystko to zrobi kalkulator szprych https://www.kstoerz.com/freespoke/ a nawet jeszcze więcej. -
[piasty] Piasty z aliexpress, nowy zestaw kół Xc/trail
KSikorski odpowiedział Karoleq → na temat → Koła rowerowe
Projektując własne koła warto sobie narysować wysokości i rozstaw kołnierzy, porównać to z wymiarami obręczy i porównać jakie kąty wychodzą z prawej i lewej strony koła. Niektóre piasty mają jeden kołnierz wyższy z drugi niższy, obręcze bywają asymetryczne lub mają naprzemiennie rozstawione otwory... Wszystko (niemal) da się zapleść, ale niekoniecznie zawsze będzie to wartość dodana. Przyłączam się do pytania @wr81 , to znaczy jaki jest cel ćwiczenia? - Dzisiaj
-
[piasty] Piasty z aliexpress, nowy zestaw kół Xc/trail
wr81 odpowiedział Karoleq → na temat → Koła rowerowe
Wygląda na to że chcesz wymienić fabryczne Sunringle Duroc 30 na nowe koła jeden do jednego.... Czy chodzi tylko o ewentualne obniżenie masy czy coś się z obecnymi kołami dzieje? Jakie są założenia- masa i budżet? Pytanie czy nie warto w tym miejscu przemyśleć przejścia na bębenek XD i np kasetę 10-50? -
[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali
artoor odpowiedział Wiewiór → na temat → Rowery/ramy
-
Max40 obserwuje zawartość → [Rura sterwa -skrzywienie] przedni amortyzator do wymiany czy naprawy.
-
Witam. Tak jak w temacie po zdemontowaniu starów okazało się że rura sterowa w przednich widełkach jest skrzywiana. Tera pytanie, czy można wyprostować na gorocą to skrzywienie używając np. o małego palnika itp. czy wymienić na sprawny widelec(amortyzator). A jaki wymienić na sprawny to jak dobrać prawidłowy ? Srednica rury sterowej fi :~25,5mm, Długość rury sterowej: ~235mm, gwint zew: ~25.3mm, gwint wew:~24,4mm, srednica zewnętrzna bieżni: ~27mm (z gwintem)
-
[humor] czyli brak sztywności na forum :)
marvelo odpowiedział next → na temat → NIERowerowe forum na max!
-
A co jeszcze możesz polecić?
-
No właśnie to zależy, u mnie w eletryku X2 potrzebowała by serwisu co 2 miesiące (trzymając się godzinowego interwału producenta). A DHX2 to w sumie póki się nie zapowietrzy to śmigać można. Często też fenomen sprężyny wynika z innej rzeczy, ludzie wymieniają np Foxa Float X lub RS Super Deluxe na DHX2/RS Vivid Coil i mają efekt WOW. Tylko efekt ten to nie jest tylko zmiana czynnika ściskanego. Float X a DHX2 to zupełnie dwa różne tłumiki, Super Deluxe i Vivid Coil (Dawniej Super deluxe Coil) to także inne konstrukcje, to one w gruncie rzeczy są powodem zadowolenia klientów.
-
ludzie często kierują sie marką roweru jako najważniejszum wyznacznikiem, nie chciałbym niczego sugerować. Nie twierdzę , że marka roweru jest nieważna...bynajmniej...ale w tym przypadku nie o nią chodzi...dodam , że rower ma słuzyć przede wszystkim jeździe rekreacyjnej ale nie wykluczam łatwiejszych singiel traków w sumie trochę zdublowałem bo w złym miejscu ten temat umieściłem...adminie jeżeli mozesz to skasuj ten temat z " cena roweru " aby sie nie dublował. Sorki..gapa ze mnie
-
Czyli rozumiem, że nie Ty założyłeś drugie konto tylko po to żeby zdublować ten temat...? Po co takie podchody? Nie lepiej dopytać w tamtym temacie jak już jeden forumowicz Ci odpisał?
-
sorki ale nie bardzo wiem dlaczego tak myślisz .... przede wszystkim chodzi mi o porównanie najważniejszych elementów ebika czyli silnik z aku, amorki oraz rodzina napędu...
-
Jak masz taka możliwość, to warto skorzystać.
-
chudzinki obserwuje zawartość → [e-bike] Który z tych dwóch ?
-
@zusia, wariatów z nas chcesz zrobić czy z siebie? 🤔
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Arek1966
-
Mój wzrost 182 cm, waga 83 kg. Specjalnie nie podaję nazw rowerów aby się nie sugerować marką. Chodzi mi o porównanie osprzętu na tych dwóch fulach. Dziękuję za porady Rower 1 Rama Alu 6061 Widelec ROCKSHOX FS Psylo Silver RC Solo Air 29" BOOST, skok 150 mm Tylny amortyzator ROCKSHOX DELUXE SELECT+ RT, 185x55 mm Bateria LG Li-Ion 36 V / 720 Wh (20 Ah) Silnik PANASONIC GX Ultimate, 250 W 95 Nm Lokalizacja silnika Centralny Sterowanie Panel LCD PANASONIC, kolorowy wyświetlacz Jednostka sterująca zintegrowana z silnikiem Czujnik pedału skrętny Ładowarka 4A (w zestawie) Zasięg do 170 km Port USB Micro-B Asystent spaceru tak Liczba przełożeń 1x12 Przerzutka (tył) SRAM GX Eagle, 12 biegów Manetka SRAM NX Eagle Łańcuch SRAM SX Eagle, 12 biegów Kaseta SRAM CS-PG1210 Eagle, 11-50z Korba SRAM X-SYNC 2 34Z, CRS ISIS 170mm Hamulec (przód) SHIMANO Deore BR-MT420, hydrauliczna, tarcza 200 mm Hamulec (tył) SHIMANO Deore BR-MT420, hydrauliczna, tarcza 200 mm Obręcze Tarcza CRUSSIS 29", podwójna, ściankowa, 30 mm Piasta (przód) Tarcza CRUSSIS, łożyska przemysłowe, 32D, oś stała BOOST 15x110 mm Piasta (tył) Tarcza CRUSSIS, łożyska przemysłowe, 32D, oś stała BOOST 12x148 mm Opony MICHELIN Wild AM2 Competition Line TS TLR 29x2,60 Kierownica CRUSSIS AL 31,8 mm, szerokość 780 mm Wspornik CRUSSIS AL 40 lub 50 mm, kąt 7° Chwyty RACEFACE Getta, 33 mm, czarne Stery TAPPERED 1,5" Siodełko SELLE ROYAL Zacisk CRUSSIS AL, czarny 34,9 mm Sztyca X-FUSION MANIC 30.9, teleskopowy, skok 100, 125 lub 150 mm Nośność 120 kg Rower 2 Frame:RENDER AL, Max. width tire 2.6", Powertube Capacity 750 Wh, Hanger UDH Frame material:Alloy main frame / Aluminium rear triangle Wheel size:29" Speeds:1 x 12 Colour:black / silvermetal Fork:Marzocchi Bomber Z2, Rail Sweep Adjust, E-Tuned, Boost, Nachlauf 44mm Rear Shock:Fox FLOAT Performance, 2-Pos., EVOL LV, Einbaumaß: 210 x 55mm, Buchsenmaß: Oben: 8 x 20mm, Unten: DU-Bushing 12.7mm Travel:150mm/ 140mm Brakes:Magura MT5 Brake discs:Magura MDR-C, 203/203mm, 6-bolt Headset:Acros Block-Lock, ZS56/ZS56 Stem:Race Face Chester, Ø35mm (M: 40mm, L: 40mm, XL: 60mm) Handlebar:Race Face Chester, 35 x 780mm, 20mm rise Bar grips:ACID React Pro Saddle:Natural Fit Venec Lite Seatpost:Radon Competition Dropper, Ø31.6mm (M 125mm travel, L 150mm travel, XL 150mm travel) Crankset:Race Face Æffect E-MTB, 165mm, SRAM Eagle X-SYNC 2 Chainring, 34T Rear derailleur:SRAM NX Eagle, 12-speed Gear shifters:SRAM NX Eagle, Single-Click, Shiftmix Chain guide:Reverse Components Flip-Guide, direct mount Cassette:SRAM PG-1210 Eagle, 11-50 Chain:Sram SX Eagle Front tyre:Maxxis Minion DHF, 3C, MaxxTerra, EXO, TR, 29" x 2.5" WT Rear tyre:Maxxis Minion DHR II, 3C, MaxxTerra, EXO, TR, 29" x 2.4" WT Wheelset:SUNringlé Düroc SD37, 110/148mm Display:Bosch LED Remote / Bosch Kiox 300 Battery:Bosch Powertube 750Wh Charger:Bosch Standard Charger 4A Engine:Bosch Performance Line CX Gen4 Smart System / 85Nm Pedals:not included Maximum total weight allowed:135 kg (body weight + bike + equipment) Weight:ab 25,80 kg
-
No właśnie jeden będzie gadał, że sprężyna ma lepszą czułość bo mniej "blokad" poprzez uszczelki a drugi czuje tyle co nic. Tu nie ma chyba co pisać bo indywidualna kwestia. Mam X2-kę i serwisuję razem z amorem po sezonie. Znowu jak ktoś non stop się tłucze po singlach w takich warunkach i tej wiosny czy tym co za oknem to faktycznie sprężyna ma plusy. Ja jestem bardziej szlakowy a dzikusy to tylko dodatek urazmaicający więc powietrze w zupełności styka. Nie wiem, nie ma na dziś jakiś opcji na samą ramę takiego Dżajanta. Wprawdzie mam dobry kontakt z częścią "dawnej" krakowską ekipy z Armii Krajowej ale nawet nie myślałem w tym kierunku. Dawniej była opcja jak się zakombinowało. Kupowanie i aż tyle przekładki w nowym to nie wiem czy by mi się chciało.
-
Witam, Jako, że najprawdopodobniej dojdzie u mnie do wymiany roweru lub chociaż ramy, a tym samym dojdzie konieczność zakupu nowego dampera sprężynowego chciałbym dowiedzieć się jakie różnice są w działaniu super deluxa i vivida obu na sprężynach. Do tej pory jeździłem na super deluxe coil ultimate i działa on świetnie, natomiast nowa rama będzie miała większy skok stąd też będę zmuszony do zakupu nowego i zastanawiam się właśnie między tymi dwoma. Za czasów jak kupowałem swój obecny damper nie istniał jeszcze vivid w wersji sprężynowej i zastanawiam się czy są jakieś odczuwalne różnice w ich działaniu. Jeśli ktoś ma doświadczenia to prosiłbym aby się nimi podzielił.
-
Patrząc po krzywej progresji można wrzucic sprężynę, ja generalnie lubię ale akurat nie ze względu na jakąś mityczną czułość tylko za to, że nie trzeba sie z tym pitolić Wkładasz raz i jazda a nie serwis co 3 miechy jak X2 bądź Vivid. Teraz RS ma sprężyny co 25lb więc można sobie bardzo dobrze dostroić twardość pod siebie.
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Jurek63 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
Po prostu od paru lat jeżdżę na damperze sprężynowym i czułość w stosunku do powietrznego jest genialna, było to wręcz dziwne uczucie na początku kiedy miałem wrażenie, jakby ten rower był złamany w połowie, natomiast po przyzwyczajeniu się do pracy sprężyny nie bardzo wyobrażam sobie powrót na damper powietrzny. A rower i tak służy mi głownie do zjazdu, w sensie oczywiście jeżdżę szlaki, ale jeśli czegoś nie mogę wyjechać to po prostu pcham rower i to dla mnie żadna ujma, więc wady w postaci aktywnej pracy podczas pedałowania czy wagi są dla mnie pomijalne.